Jump to content

Care e cel mai bun ulei pentru TDI PD ?


AndreiO2
 Share

Postare recomandată

Ca tot veni vorba de zgomotos, tocmai am înlocuit uleiul la 83100km, sâmbătă, iar acum am ~83350km si având în vedere ca temperaturile au scăzut sub 0 grade nopțile trecute, m-a uimit zgomotul redus pe care îl are cu Ravenol VPD față de Castrol. Toate iernile trecute am avut Castrol, era foarte gălăgios la prima pornire, acum în vreo 15 secunde de la pornire zgomotul se diminuează mult, înainte era foarte gălăgios pana făceam măcar vreo 1-2km..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot sa spun ca sunt dezamagit pentru ca nu's.. Merge bine suna bine. Dar diferentele sunt absolut infime intre cele doua uleiuri.

Singura diferenta perceptibila este consumul instant la 130 km/h pe tempomat. 6.1l Castrol vs 5.8 Valvoline. (Pe fix aceeasi bucata de drum)

Concluzia? Castrol nu e atat de praf intr'adevar.

Diferenta de zgomot vine din alta parte, respectiv vascozitate. Motul avea 5w40, astea doua au 5w30. E clar mai silentios motorul cu 40

Modificat de dlbogdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie mi se pare mai silentios cu 5w-30. pare mai finut/in parametri cu 5w-30.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Idem si la mine, cu 5w30 e mult mai silentios motorul mai ales in sezonul acesta, am mai facut o incercare cu 5w40 dar nu l-am tinut mult timp, cum a venit frigul am revenit pe 5w30... se simte diferenta de zgomot si la cald si la rece.

La vascozitatea 5w30 folosesc motul xclean+ si la vascozitatea 5w40 am folosit motul xcess.

 

Poate la diesel e invers, nu bag mana in foc ca ii place 5w30 mai mult dar merita incercat parerea mea...

 

LE - merci Lucian de atentionare, am luat masuri!

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut și 5w30 și 5w40. Cu 5w40 e mai silențios, și la frig și la caldura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine la fel, 5w30 e mai zgomotos oricum ar fi afara. E si contra logicii sa spui ca folosind unul mai subtire se aude mai incet. Sa nu se inteleaga ca 10w40 e bun

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e contra logici deoarece tachetii la benzinare se amorseaza mai usor cu ulei subtire se pare, si nu am observat-o numai eu

 

la diesel probabil e alta povestea motorul fiind mai trancanitor defel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astada,se amorseaza mai repede si mai usor cu unul subtire. Asta e singurul beneficiu al 5w30 vs 5w40 in motoarele nondpf. In rest, sunt sigur ca 5w40 creeaza o suspensie mai "perfecta" intre piesele cu uzura aflate in miscare, fata de 5w30. Asl se vedea si fisa tehnica, unde, in afara de procentul bazei sintetice, 5w40 e peste 5w30

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite ca la benzinare chiar daca nu mai sunt la prima tinerete uleiul mai subtire e mai silentios si la cald, cu 5w40 trebuia sa circul mult inca dupa ce s-a incalzit motorul ca sa fie silentios, asa ca in toamna asta am vrut sa ma zgarcesc la ulei dar am ajuns  sa schimb uleiul de 2x fiindca cu 5w40 devenea tot mai naspa zgomotul cum venea frigul si asa am ajuns sa-l schimb cam la o luna sub 1000km, de aceea eu m-am lecuit, defapt masina asta a mers doar pe long life pana sa ajunga la mine poate de aceea ii place mai mult :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu toate motoarele au nevoie de pelicula foarte puternica. Luati exemplu motoarele Ford, sau japoneze. care merg pe 0w20, 5w-20 - cu HTHS sub 2.5. 

Depinde de constructie. PD-ul cu un singur ax cu came are nevoie de HTHS cat mai mare.

restul PD-urilor si benzinarele, etc merg lejer cu 5w30.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

100% corect!

Mai clar pentru toata lumea : 1.9 PD, 2.0 PD 8V au nevoie de 5w40 505.01 iar 2.0 PD 16V (BKD, BMN, BKP, BRE) merg perfect si cu 5w30 507.00

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna colegi.Din cate inteleg la Pd in 8 valve,uleiul trebuie să aibă Htts mai mare,dar nu am gasit in specificatii acest indice,de exemplu la Valvoline durablend diesel,desi unii nu sunt foarte mulțumit de el.La careavem acest indice?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valvoline nu precizeaza HTHS ptr nici un ulei dar isi face treaba cu brio.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normele  VW 502, 503, 503.01, 504, 505, 505.01, 506, 506,01, 507; au in specificatii HTHS minim sau egal cu 3,5, ceea ce se traduce prin uleiuri cu HTHS mare.

 

Daca uleiul are aprobari pentru aceste norme si le respecta si practic atunci el este bun pentru motoarele din grupul VAG.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc.Acum am Castrol Edge Td5w40,iar dimineata mi se pare zgomotoasa masina,iar pe busonul de la capacul de umplere a uleiului are o mazga alb maronie acum când este frig afară.La voi este la fel?

O zi frumoasa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mazga aia se formeaza de la condens ; nu este prezenta la toate masinile din ce am observat, dar este normal zic eu..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acea mazga poate avea mai multe cauze:

- ulei uzat sau slab calitativ (nu mai are destui aditivi sa previna spumarea in prezenta apei) - schimba uleiul daca ai 7-8km preponderent urban fiindca niciunul nu rezista mai mult la noi;

- epurator imbacsit sau nu lucreaza bine membrana din el care regleaza vacumul creat in motor pentru absorbirea vaporilor (apa) din motor;

- drumuri repetate in care motorul nu ajunge la 90 de grade (mie nici in acest caz nu-mi apare, la alta masina trebuia sa circul mult pana disparea mazga);

- motor uzat;

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lasati naiba teoriile cu mazga, este doar condens si atat.  face asa cu orice ulei. observat la motorul meu si era la fel si cu leiul de fabrica, si cu Castrol si ca Ravenol.  Plus alte motoare cu alte uleiuri

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei - nu e chiar prostie teoria si iti dau un exemple:

- prima data am bagat in motor 5w40 si aveam epuratorul vechi (acum am nou) si aveam ceva urme mazga pe buson

- apoi am schimbat epuratorul din care tot iesea mizerie indiferent cat il spalam si am inceput sa circul cu 5w30, tipul meu de epurator e cu membrana cu arc care tine depresiunea relativ constanta in motor fata de depresiunea din admisie fiindca comunica direct cu ea, am facut un experiment si am circulat cu arcul scos in ideea sa reduc absortia de gaze din motor si sa nu-mi mai dea turatia peste cap cand deschid busonul de ulei, rezultatul a fost ca au aparut picaturi de condens pe el adica efectiv era plin de apa, vazand asta mi-am dat seama ca absortia de vapori din motor era insuficienta si uleiul era contaminat si distrus cu apa si alte substante din urma combustiei, am montat arcul inapoi si busonul e uscat si curat de atunci, pot sa fac poza la orice ora cu el se vede doar o pata fina de ulei pe unde calca garnitura pe gatul de umplere, circul urban de cele mai multe ori la servici si motorul abia atinge 90 de grade si il opresc la destinatie, nu stiu cat e influenta uleiului sau a epuratorului...

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are o mazga alb maronie acum când este frig afară.

doar acum a aparut problema. deci e condens si nu vreo problema. Mai ales ca e diesel (nu are epurator ca la benzinar) si se incalzeste foarte greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A comandat cineva de aici : lubasyst.ro ??

Sunt de incredere? sau turcisme...??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am comandat eu, ce nu e clar? daca si fuchs e contrafacut atunci nu stiu ce sa-ti mai zic. preturile afisate nu includ tva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am dat comanda. Merg de 5 luni pe uleiul asta fara prob. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna colegi.Am comandat si eu Valvoline durablend diesel 5w40 la bidon de 5L,de pe un alt site.Va ro g păreri cine l-a folosit,eu am pus doar Castrol edgeTd oana acum,am lat la fratele meu Castrol si cred ca e fabricat in Germania scrie in germana,cu cine am discutat zicea ca se mai produce în Italia.Multumesc!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se produce in multe locuri din UE si in afara UE   DAR din pacate pachetul de aditivare pt LOTURILE fabricate pt  tarile de periferie nu e acelasi ca in tarile de origine....de aici si alt pret pe litru...pachetul de aditivi SI BAZA ULEIULUI respecta minimul normei ...in general...

de aceea doar gama Castron Professional se vinde reprezentantelor.....si  uleiurile OEM  originale ale marcilor consacrate   VW  BMW  GM. TOYOTA  MAZDA NISSAN  MERCEDES  respecta reteta (baza si pachetul de aditivare OEM) si norma ceruta de producator de aici si pretul mult mai ridicat. 

Din discutiile cu oameni ce au fost la discutii la rafinarii si blenderi din UE se confirma ca intodeauna pretul de import dicteaza si calitatea fluidului,asta fiind regula oriunde pe glob.

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!