Jump to content

Care e cel mai bun ulei pentru TDI PD ?


AndreiO2
 Share

Postare recomandată

Un 5w40 505.01 cu aprobare porsche A40. Sunt mai multe variante. Sau poti incerca ceva gen Schaeffer supreme 9000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am de unde sa iau din Cluj asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din Cluj nu dar este in tara. Acum si in Cluj gasesti destule. LM-ul de care zici e ok dar mai bine iei LM top tec sau Ravenol vpd. Poti incerca si Shell Helix ultra cu tehnologie Pureplus ( gtl-gas to liquid ). Ai si valvoline , durablend diesel sau synpower xtreme 5w40 , ultimul in schimb greu de gasit si scump.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la Valvoline synpower xtreme 5w40 ...am parcurs doar 1000 km cu el in motor asadar tot ce voi spune este absolut empiric.

Sa incepem cu pornirea...ca sunt cateva ore sau 2 zile in care masina a stat pornirea e foarte usoara. Nu ma asteptam la altceva insa e vara...sunt curios cum va fi la temperaturi scazute. Zgomotul la rece in schimb as spune ca nu e nici o diferenta fata de synpower 5w40. Cu ambele totusi zic eu ca este o ameliorare fata de castrol edge td.

In sarcina zgomotul e ...specific pompe duze. Motorul se tureaza frumos si oarecum silent pana pe la 3000 dupa care, ca sti sau nu ce motor este, iti dai seama ca este un pd la care zgomotul e destul de pregnant si specific.

Comparativ cu alte uieuri...un prieten a optat pentru Schaeffer supreme 9000 si motorul este mai silentios decat al meu in ceea ce priveste pornirea la rece si relantiul. De asemenea mai am un prieten care a ramas de vara trecuta cu Polytronul 5w40,pe care il incercasem si eu, fiind acum la al doilea schimb. Si acela e mai silentios. E doar o parere insa cred ca un ulei mid-full saps se descurca mai bine decat un ulei low saps cum e valvoline in ceea ce priveste zgomotul (cel putin asta zice site-ul oficial).se spunea ca un motor pd proiectat ptr norma 505.01 are nevoie de un ulei mid sau full saps pentru cea mai buna protectie. Nu spun ca acest Valvoline nu este bun.nicidecum mai ales luand in considerare rezultatele testelor OM646. Au mai evoluat si lubrifiantii, aditivii, astfel ca actualmente sunt uleiuri C3 care se descurca la fel de bine ca cele B4 in privinta protectiei la uzura a camei sa zicem.

Oricum ar fi sunt convins ca acest Valvoline isi face treaba. Nivelul a ramas neschimbat insa am rulat prea putin pentru a spune ca motorul nu il mananca. Voi mai reveni cu aspectul asta dupa cateva mii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  Pentru ca amintisem de Schaeffer cu fisa aceea foarte buna mi-am adus aminte de un post care a disparut sau pe care nu il mai gasesc referitor la Triax fleet Ecellion 5w40. La fel ca si Schaeffer nu are aprobari ptr autoturisme insa are o fisa deosebita.e destul de vascos, as spune ca ar ajuta dieselurile care consuma ulei.

  Erau membri care foloseau ulei hd gen Citgo sau Delvac. Triax-ul asta ma tenteaza si pe mine :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca chiar vrei hd incearca un Mobil 1 Turbo Diesel Truck 5w-40 (Delvac 1)

Modificat de GTD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt uleiuri hd destul de tentante pe hartie insa raman momentan la cele certificate light duty. Ai vreo experienta cu acel mobil 1?

Ca idee cred ca aceste uleiuri ar face diferenta cu zgomotul la rece

Modificat de kennzo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.sonol.co.il/sites/sonol/_media/catalog_product2/231_cp_pdf3_8ce73.pdf  UN pdf care arata ok in cazul in care vrei un ulei HD.  

 

Cu mobil Delvac au rulat in anii 2000 majoritatea dieselurilor VW de pe continetul american. In state nu prea stiau ei de norme VW.  Cu sau fara norme VW tdi erau renumite ca fiind foarte fiabile in SUA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Fuchs-ul ala e ok si nu prea. Trebuie sa fie 5w40. Mobil TD truck si Shell rotela t6 sunt ok dar tot nu sunt la nivelul Schaeffer supreme 9000 ,ca sa nu zic de Triax fleet ecellion. Cel din urma ar fi fara dar si poate cea mai buna alegere daca nu ar fi viscozitatea la 40 grade putintel cam maricica desi aici trebuie sa studiez putin pompa de ulei de pe 1.9 tdi sa vad daca o deranjeaza acest aspect.

   Oricum ar fi daca ma hotarasc ca la urmatorul schimb sa folosesc un HD as spune ca am de ales intre Schaeffer si Triax.

Modificat de kennzo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tehnologia pd se foloseste sub o forma sau alta de catre CAT, Cummins,Volvo ,Scania etc toate ruland cu uleiuri hd . Analizele de ulei pe motoare tdi pd utilizand TDT sau T6 (amandoua high saps) au dat rezultate foarte bune la uzura cu toate ca nu au oficial norma 505.01 iar mai toate uleiurile 505.01 au ACEA C3 dar mai sunt unii dintre noi care nu au DPF din fabrica pe masina si nu avem de ce sa protejam esapamentul

Modificat de GTD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Suntem de acord aici. Daca masina nu e echipata cu DPF norma cere un ulei mid-full saps si nu un low-saps.Trebuie sa recunosc ca nu am fost foarte convins sa achizitionez Valvoline-ul din simplu motiv ca are acel C3 inscris dar prea m-am gandit la teste. My bad desi cred ca isi va face treaba. Oricum ar fi cat voi mai detine un tdi pd fara DPF nu voi mai lua un ulei C3. Sunt mai eco in defavoarea protectiei la uzura.

   Urmatorul schimb va fi mai mult ca sigur cu un HD dat fiind ca mai toate 5W40-urile A3/B4 vor fi si C3 mai ales dupa ce astazi m-am intalnit cu un amic care foloseste Delvac (de 3 ani). Motorul e mai silentios si in relanti si in ture. E la al 3-lea schimb cu Mobilul Hd pe un passat . La ultimul schimb acum 2 luni a dat jos capacul de la culbutori si a spus ca totul e luna.

    Retrag afirmatia cum ca voi ramane la ulei light duty certificat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kenzo : ref la Merge si synpower extreme 5w40 c3 dar nu stiu daca il gasesti inca.

Despre asta e vorba ?

post-78166-0-15196000-1433826225_thumb.jpost-78166-0-71601100-1433826237_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kenzo - La unele motoare zgomotose poti sa le pui si mama uleiurilor ca tot va trancani, in contrast sunt unele motoare silentioase care nu-si schimba zgomotul daca se schimba tipul de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ala e uleiul da. Si nu trebuie sa-l gasesc, e deja in motor.

Stiu ca PD-urile sunt specific mai zgomotoase dar sunt diferente in functie de ulei si nu e placebo. Nu e doar ca am auzit la altii. Anul trecut cand am decis sa renunt la Castrol am mers cam 1500km cu Polytron 5w40. Colegii de aici de pe forum au spus sa-l schimb ca nu are nici o certificare oficiala vw. Era, dupa fisa, full saps ...altfel mergea motorul. Si am bagat valvoline synpower. Iar acum synpower xtreme. Nu spun ca nu sunt bune , departe ideea asta, doar ca nu sunt uleiuri A3/B4 mid-full saps caci respecta C3, deci sunt low-mid saps.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum mid-full si low-mid saps? C3 e mid-saps, la fel si C2 dar asta are HTHS mai mic de obicei. Celalalte C-uri sunt low-saps.

 

The “mid SAPS” requirements for ACEA C3 align well with many OEM performance specifications. 

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic sunt mid-saps sau undeva la limita 0.6 dar cu toate astea Valvoline le listeaza ca fiind low saps

Modificat de kennzo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kennzo, cat a costat bidonul de 5L de Valvoline pe care l-ai achizitionat de la Unix?

 

In curand trebuie sa fac revizia si as vrea sa aleg intre Valvoline Synpower Extreme 5w40 MST C3 sau Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40. Ce parere aveti despre astea doua? Valvoline-ul vad ca are si certificare Porsche A40 si MB 229.51 ceea ce ar fi un plus.

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer nu stiu daca se justifica pretul comparativ cu LM . Dar ca idee 250.

Are toate certificarile da plus niste rezultate deosebite in teste dar ieri ma uitasem pe trade on web-ul unix si afisau un pret de lista de 299 lei. LM cred ca e jumatate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da...ai dreptate, in cazul asta Valvoline-ul are un pret enorm de mare. Probabil se datoreaza si faptului ca e asa de greu de gasit in Ro. La pretul asta, cred ca o varianta mai buna e Motul X-Clean 5W-40 care si el are certificari Prosche si MB, dar este mai ieftin si mai usor de gasit. 

 

Totusi cred ca o sa merg pe LM, care e in jur de 160 RON bidonul de 5L si pare destul de ok si asta la specificatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LM -ul e ok ca si specificatii si are viscozitati relativ ridicate comparand cu alte 5w40 ceea ce poate fi un plus mai ales vara.

Modificat de kennzo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi pe LM, e f.bun, pret bun, schimba-l la 9000-10000km, unii zic ca mai completezi intre sxhimburi!, probabil temp. mari si forje, circulat in oras, porniri dese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu tocmai mi-am comandat Fuchs Titan GT1 5W40, la un pret bunicel. Acum am in motor LM Top Tec 4100 5W40 cu care am facut 11k si de care pot spune ca sunt multumit si recomand...dar am vrut sa incerc si altceva, iar Fuchs-ul sta foarte bine si pe fisa..si la pret. 

 

Am completat in cei 11k facuti cu LM aprox. 600 ml si pot spune ca e ok, tinand cont ca nu merg deloc batraneste...iar doua treimi din ei au fost facuti in oras. Acum sa vedem cum o fi si cu Fuchs-ul.

Modificat de Mak17
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt multi indici la fuchsca sa iti faci o parere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt renumiti cum ca ar fi fost ulei de prima umplere iar mai toata lumea zice ca e bun. Nu as zice ca exceleaza din fisa , in mare parte e un HC dar presupun ca are un pachet de aditivi foarte ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru Titan GT1 5W40 gasim la approvals si norma Porsche A40, iar la LM de ex se gaseste doar la recomandari. In principiu am incredere in acest ulei...despre el s-a mai discutat pe forum. 

Semnul de intrebare pe care il am, este legat de ceea ce scrie pe bidon, Made in  EU  pt Fuchs...iar pe cel de LM scrie Made in Germany.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!