Jump to content

Care e cel mai bun ulei pentru TDI PD ?


AndreiO2
 Share

Postare recomandată

liqui moly recomanda pentru T5 r5 tdi ulei cu specificificatie 506.01,,,,,, daca ii pun cu 505.1 no sa fie nimic? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

506.01 este pentru interval extins de service, 2 ani sau maxim 30.000 km. Ceea ce e logic pentru masini utilitare, care fac multi km....., de asta il recomanda Vw

 

505.01 este pentru interval de 1 an sau maxim 15.000 km.  

 

poti pune linistit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vin si eu cu o intrebare. De uleiul bardahl a auzit cineva sau a probat? Ma gandeam sa ii pun Bardahl Technos 5w-40. Cod motor AXR , 1.9 tdi 101 cp, fabricatie 05.2006, golf IV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si neamtul se intraba de care ulei iata  interesant.....cu explicatii   (pt pasionati)

 

pt cine nu intelege germana se traduce usor cu google din germana in romana.

 

 

http://www.automatikoelwechselsystem.de/files/Sterndocktor_welches_Motoroel.pdf

nu se intelege nimic cu google, iar cat se intelege nu pare ceva important.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

Din atasament rezulta ca axa cu came are cod diferit pentru BLS, ceea ce este si normal pentru masinile cu DPF, nu stim daca sunt material diferit.

Supapele si tachetii au acelasi cod in foto, totusi, pana nu fac functional ETKA mea nu ma pronunt.

 

Acum este ETKA functional si am analizat situatia arborelui cu came.

Situatia este diferita fata de presupunerile mele anterioare.

 

La 1.9 TDI PD BXE axul are codul 038109101R, cod care s-a folosit la unele motoare 1.9 inca de la aparitia lor (1998 - ATD, AXR, AJM, AUY, ASZ, ARL) apoi pe BRU, BKC, BXF, BXE.

post-68691-0-18347100-1380492311_thumb.j

 

Tachetii de la BXE, cod 038109309C, se folosesc din 2003 la toate motoarele 1.9TDI PD cu codul de mai sus si cele 2.0TDI PD (BMM, BMP)!

La fel si supapele, sunt comune la ambele capacitati cilindrice.

post-68691-0-27826300-1380492354_thumb.j

 

 

In concluzie, avem aceleasi ax cu came si aceiasi tacheti la o pleiada de coduri de motoare, si totusi doar BXE este renumit in sens negativ.

 

Problemele de la BXE apar din cauza design-ului modificat pentru partea de ungere (doar 3,8l de ulei) care face ca uleiul folosit, mai exact calitatea acestuia, sa conteze extrem de mult.

Atentie la ulei.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 1.9 TDI BKC la masina din profil si tot 3.8l de ulei intra la schimb. Totusi la acest cod de motor nu am citit despre asa de multe probleme cu axul cu came ca si la BXE. Chiar si pe un forum strain (posibil tdiclub...nu mai tin minte exact) am citit ca BKC-ul nu ar fi asa de afectat de aceste probleme. Care ar fi explicatia tehnica?

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 a folosit cineva amtecool..5w40...???
 
SUPER LIFE® XLD 12000 FS meet the performance requirements of the engine manufactures in North America, 
Europe, Japan: Caterpillar, Cummins, Detroit Diesel, Mack, Navistar, Mercedes, Volvo, Komatsu, 
International, Ford, Chrysler, GM, BMW, Audi, Volkswagen, Peugeot , Fiat ,etc.
API: CJ-4/SM , CI-4 Plus/SL , CI-4/SL
CH-4, CG-4,CF-2 ,CF,CF-4/SJ/SH
ACEA : E3 / E5/E6/E7-04 Issue2(2007)/ E9-08(2008)
JASO DH-2
Caterpillar ECF-1-a , ECF-2,ECF-3 , TO-2
MACK EO-O Premium Plus 07 , EOO-06, E0-M & E0-M plus 
Volvo VDS-4 ,VDS-3, VDS-2
DETROIT DIESEL Power Guard 93K214/218 ( 15W40 only)
CUMMINS CES 20071/20072/20076/20077/20078/20081
MERCEDES BENZ 228.3/228.5 
KOMATSU HTT/MCT
MTU Type 2.1
DDC 7 SE270 & DPC close crankcase/marine, DDC PGOS93K218
MAN 3275/3277/3477/3575
RENAULT TRUCK RLD-3
DEUTZ DQC III-05
VW 505.01/502.00/504.00/507.00
SCANIA UHPD , LDF-2
DAF HP-1/HP-2
IVECO T2 E7
Navistar
DHD-1
 
 
 

 

Super-life-XLD-12000-FS.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-au terminat marcile cunoscute ?  unde le tot gasiti? 

 

Nu are cum sa fie 507.00 si sa aiba 5w40.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am auzit de amtecol sau de de petro canada stiu pe cineva care foloseste de ceva timp si e foarte multumit, sunt facute in usa respectiva canada si dupa cum a mai spus cineva pe aici america > germania la uleiuri;

la schimbul urmator am sa pun si eu amtecol 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Cel mai bun ulei este cel care are normele cerute de producator in functie de tipul de motor.
 
Un alt ulei bun este MOTUL Specific 505 01 502 00 505 00 5W40 dezvoltat in colaborare cu grupul VAG care daca masina este in garantie aceasta nu este pierduta daca il folositi, cei de la service fiind obligati sa foloseasca acest ulei daca il aduceti voi fara sa mai bage ce vor ei.
 
Extrase din fisa tehnica:

 


SPECIFIC 505 01 502 00 505 00 5W-40
 
VOLKSWAGEN Gasoline and Diesel engine oil
Approved VW 505 01, 502 00 & 505 00
100% Synthetic
 
TYPE OF USE
 
100% Synthetic lubricant specially designed for VAG Group (VOLKSWAGEN, AUDI, SKODA, SEAT)
vehicles following fixed oil drain intervals (15000 km in Europe) program, powered by TDI or Turbo Diesel engines fitted with or without Unit Injector pump system (Volkswagen PD), without Diesel Particulate Filter (DPF), or Gasoline engines.
 
Suitable for any type of fuel: leaded or unleaded Gasoline and Diesel fuel.
 
PERFORMANCES
STANDARDS ACEA C3
APPROVALS VW 505 01 – 502 00 – 505 00
 
Official VOLKSWAGEN approvals guarantee development and manufacturing process quality of the product especially with regard to anti-oxidation, anti-wear, anti-corrosion and anti-foam properties.
Synthetic base stock provides outstanding lubrication properties in order to handle additional load on valve train due to unit injector actuation, minimizes friction and ensures resistance at high temperature observed in modern engines.
 
Avoid wear on valve train in order to preserve engine performances. "Mid SAPS" technology for a better compatibility with latest generation of catalytic converters.
 
 
RECOMMENDATIONS
Drain interval: according to manufacturers’ recommendations and tune to your own use.
Can be mixed with synthetic or mineral oils.
Before use always
refer to the owner manual or handbook of the vehicle.
PROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300
5W-40
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.848
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 84.9 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 13.9 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.7 mPa.s
Viscosity index ASTM D2270 167
Pour point ASTM D97 < -36°C / < -32.8°F
Flash point ASTM D92 215°C / 419°F
Sulfated ash ASTM D874 0.79% weight
TBN ASTM D2896 7.4 mg KOH/g

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu pierzi garantia cu niciun ulei ce are aprobarile oficiale. Si motul nu e dezvoltat impreuna cu VAG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ai dreptate, nu este dezvoltat impreuna, este dezvolat pentru grupul VAG si testat de acesta, am tradus in graba gresit.

 

Parintii meu au mers la reprezentanta OPEL cu un ulei care avea norma de GM si au zis clar ca daca nu este strict specific GM pierde garantia, asa ca pana a expirat s-a conformat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ala specific GM era vandut chiar de reprezentanta nu?  pe romaneste, i-au prostit.

 

Daca uleiul are aprobarea producatorului, poate fi folosit fara restrictii.

Unde prin legile lumii sa zic asa, este si observatia ca daca un producator auto obliga la folosirea unui singur tip de ulei, este obligat sa il ofere gratuit.

 

Din acest motiv, niciun producator auto nu scrie pe busonul de ulei sau pe vreun sticker "x obliga la uleiul y"  Toti "recomanda" un brand anume. marketing

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca aducea tot GM din ala de care aveau ei nu era nici o problema, chiar daca il luam din alta parte mai ieftin de cat la ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu le spuneam sa imi comunice ce norma trebuie sa indeplineasca uleiul si ma duceam si cautam un ulei care sa aiba normele alea. si tot nu faceam ca ei.

 

Oricum uleiul original GM nu este stralucit. 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe langa faptul ca nu era prea stralucit, intervalul la care il schimbau era cam mare, 30.000km asa ca l-am mai schimbat noi la jumate fara sa mai stie ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut .Am o problema cu uleiul :Castrol Magnatec 5W40 Edge.Zilele trecute am fost la munte si pe autostrada Bucuresti -Ploiesti mi s-a aprins becul de ulei. Am tras pe dreapta cu motorul pornit pentru cateva minute si s-a stins becul . Am mai mers vreo 2 km.si am completat cu 700ml ulei de la o benzinarie Lukoil.Acum am nivelul la normal dar...mi se pare ca a cam mancat ulei cam mult.am 5000km de la schimb si nu am forjat-o prea tare.Doar atunci pe autostrada si inca de vreo 3 ori.Motorul meu nu este cu turbina (SDI) si stiu ca mananca ulei dar mi se pare cam mult .Am 247 000 Km.Ce sa fac? Sa schimb uleiul (tipul sau marca) ? 

Modificat de forceturbo
Art 2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca alta marca, eu asa am facut si am fost foarte multumit de schimbare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incepe sa cedeze uleiul, asa pateam si eu la un alt benzinar dupa 5k incepea sa-l pape

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau incepe sa cedeze motorul. Daca nu ai mers in forja la SDI nu prea are de ce sa consume ulei.

Ai verificat sa nu iti curga ulei pe undeva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Volatility is a common phenomenon and many drivers have experienced its efects by owning an automobile that “uses” motor oil in irregular intervals.

Some vehicles seem to use oil rapidly soon after an oil change, but will stabilize after a short time when make-up oil is added.

This is caused by the lighter elements evaporating out of the solution, causing the oil level to drop after the initial oil change.

Adding oil to replace this loss leads to stabilization as the majority of light elements are now gone.
Volatility afects more than the rate of oil consumption.

When light elements in oil evaporate from heat, the oil’s viscosity increases.

Thicker oil forces the engine to work harder, resulting in several problems.
 
In concluzie, daca nu-ti mai consuma ulei de acum incolo, s-a uzat si se cere schimbat.
Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci ,daca motorul meu, la fiecare interval(15 mii km)de schimb nu consuma deloc ulei, inseamna ca trebuie schimbat??? Am folosit Castrol edge si Mobil 1. 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de regimul de exploatare, dar chiar si asa, ca sa parafrazez un trainer, "un VW care nu consuma ulei ma ingrijoreaza mai mult decat unul care consuma mai mult".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!