Jump to content

Care e cel mai bun ulei pentru TDI PD ?


AndreiO2
 Share

Postare recomandată

ce pregatire are motorul in afara de senzori?

 

Motoarele cu DPF au tratate axele cu came special, tachetii la fel, pentru a face fata la uzura sporita care apare cu noile uleiuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi frumos sa fie asa, Dolfin, dar eu ma cam indoiesc. De unde stii ca ar fi tratate diferit? E ca si cum VW ar recunoaste ca uleiul 507 00 e mai prost decat precedentul, ceea ce e fara indoiala adevarat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca va bateti capul degeaba ! Cel mai bun ulei e cel ce respecta normele impuse de fabricantul autoturismului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In topicul despre axa cu came de la BXE este un link cu niste tacheti negrii care sunt o varianta imbunatatita si provin de la motoarele cu DPF si sunt multi mai rezistenti (materialul acoperitor este tratat diferit), recomandarea fiind sa se foloseasca aceia din urma.

 

In ELSA am gasit un paragraf in care erau trecute diferente intre BXE si BLS care in principiu sunt identice.

Modificari erau la axa cu came, tacheti, supape si inca in cateva locuri pentru a-l putea face "DPF ready" (adica folosirea 507.00).

 

Intr-un material de curs VW mai vechi am vazut serii de motoare care puteau fi si cu interval extins pentru schimb ulei si altele care nu.

Acelea pregatite pentru interval de schimb extins aveau mentionate o serie de modificari, axa came, tacheti, supape, sensor nivel ulei, soft modificat in instruments, etc.

 

 

In concluzie, nu folositi 507.00 daca motorul a fost gandit pentru 505.01 si are nevoie de un ulei mid SAPS (spre high SAPS).

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt de acord cu recomandarea ta cu privire la ulei, insa concluzia ta cu privire la tratarea diferita a axelor cu came a celor cu dpf este gresita.

 

BXE si BLS au aceeasi tacheti, aceleasi valve, etc. Singurele diferente sunt la axa cu came, dar motivul este diferit. BLS-ul, avand dpf, are modificat conturul camei de injectie pentru a permite postinjectia necesara regenerarii active a dpf-ului

 

Daca nu ma crezi, te poti uita si la motoarele de 2.0 c sau fara DPF. O sa vezi ca au aceleasi axe cu came pentru admisie, doar cele de evacuare difera, dar din aceleasi motive de mai sus.

 

Poti sa pui o imagine cu informatia din ELSA?

Cred ca va bateti capul degeaba ! Cel mai bun ulei e cel ce respecta normele impuse de fabricantul autoturismului.

Este o intreaga dezbatere pe aceasta tema. Cel ce respecta, sau cel ce are aprobare?

Eu merg pe cel ce respecta...

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu siguranta profilul axei cu came este modificat la DPF si pentru post-injectie, era trecut acolo in material.

 

In momentul acest am probleme cu ETKA, nu este functional, ca sa pot sa compar exact piesele BXE cu BLS.

Am mai facut asta (pentru ca am fost intrigat) si daca-mi aduc aminte corect, supapele/tachetii de la BXE nu erau compatibile cu BLS.

 

ELSA este functional si in masura timpului o sa caut, nu mai stiu exact unde dar ma stradui.

Tin minte ca acolo erau si modificarile dintre un model normal si un model "BlueMotion", care inafara de ultimul sau ultimele 2 rapoarte din cutie mai aveau si alte modificari de detaliu pentru a reduce consumul.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

supapele si tachetii sunt aceleasi. Difera materialul axei cu came. Stiu ca am masurat (amatoriceste ce e drept) camele la un ax de BLS si unul de BXE si nu difera profilul camei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

supapele si tachetii sunt aceleasi. Difera materialul axei cu came. Stiu ca am masurat (amatoriceste ce e drept) camele la un ax de BLS si unul de BXE si nu difera profilul camei.

 

Daca profilul nu ar fi diferit, nu ar avea cum sa se efectueze regenerarea filtrului. :) Masuratorile sunt amatoricesti, cum spui. Dar vezi, ca eu vorbeam de cama de injectie.

 

Axele de admisie de la 2.0 TDI au acelas cod, indiferent daca au sau nu DPF. Cum ar putea sa aiba material diferit si sa aiba acelasi cod?

Din pacate, va inselati. camele nu sunt tratae diferit, doar uleiul 507 00 e cel mai bun, nu asa zice VW? Ce rost ar avea? :))

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neamtul s-a smecherit si el si induce in eroare clientela atehnica (pe romaneste ii smechereste din gramatica)

 

pe bidoanele de ulei NUMAI ale fabricantilor MADE IN GERMANY  in general de 5l  si cod de bare care incepe cu 4 umplute in Germania

 

1. Vollsyntetisch  ======  100% sintetic     (baza  100% ulei  grupa 4 sau5 sau amestec 4+5 )

 

 

2. Vollsynteze ======    (100%sinteza)   (NU-e  100% sintetic gr 4 si 5  ci poate fi grupa 3+ in amestec cu 4 sau 5) 

 

3. Syntetisch   ========  ULEI HC  GRUPA 3 SAU 3+ SAU AMESTEC gr3 si  gr3+  CU 4 si 5

4. teilsyntetisch======semisintetic

5.mineralisch=======mineral

 

Asa ca mai usor cu lista ERWIN plina de 80% uleiuri hidrocrakate pregatite sa trimita lumea la dezmembrari mai devreme decat e necesar  si cu fantasticul interval de schimb....

 

aveti  in josul paginii din link  16 pagini cu uleiuri 100% sintetice (vollsyntetische) din care puteti alege  vascozitatea si norma care va trebuie pt  motorul ce-l aveti  PD

(Sant si foarte multe printre ele uleiuri non  VW-PD) dar sant 100%sintetice

 

http://www.idealo.de/preisvergleich/ProductCategoryFilters/12752F921229-1616609.html#Topbegriffe

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, sigur ca da.

Am fost si eu curios de link-ul tau si am ales 5W30, full syntetic si... Castrol.

saitul tau mi-a dat 2 optiuni: ambele Castrol Magnatec 5W30 C2. Pe bidon scrie... hidrocracat :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Un post FB domnul. Bine argumentat.Este f . important sa poti oferii si mai milte optiuni ptr cine doreste sa gaseasca ceva ptr ceea ce exista in cerinta.( Magnatech este un ulei f bun dar nu recunoscut datorita pretului mult mai mic fata de edge si cu siguranta in aceeasi bransha...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate e o scapare a siteului   MAGNATEC nu are cum sa fie full sintetic daca nu scrie VOLLSYNTETISCH pe bidonul GERMAN (MADE IN GERMANIA)  era usor de inteles gama de uleiuri asa zise 'PREMIUM"  ale firmei CASTROL  sant numai in bidoane aurii.(si nu toate  uleiurile CASTROL in bidoane aurii sant full sintetice )conform proverbului nu tot ce straluceste e aur...

 

oricum personal consider ca site-ul  e interesant pt forum .....

 

 

Seara buna.....

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari,

 

Eu am un an de cand am bagat in AJM-ul meu (care are acum 300mii km) ulei Repsol. Nu stiu cat e de bun sau de rau, ceea ce pot spune este ca dupa circa 8.000km nivelul este aproape neschimbat, insa ceea ce ma deranjeaza un pic este ca zgomotul motorului a crescut in intensitate, asta raportat la uleiul (5w40 AGIP 7004) pe care il aveam inainte.

Cum fac putini km pe an cred ca o sa mai tina inca un an cu actualul ulei, pentru ca planuiesc sa il schimb anul ce vine (nu stiu cat de bine sau de rau este) insa va trebui sa se conformeze motorul cu asta...

 

Poza atasata cu bidonul. 

post-30782-0-12366300-1379928773_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu folosesti 0w30 intr-un motor PD?

Modificat de dizy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Din atasament rezulta ca axa cu came are cod diferit pentru BLS, ceea ce este si normal pentru masinile cu DPF, nu stim daca sunt material diferit.

Supapele si tachetii au acelasi cod in foto, totusi, pana nu fac functional ETKA mea nu ma pronunt.

 

 

Am atasat si documentul despre tachetii pentru generatia de motoare cu DPF, contine si un text explicativ.

post-68691-0-29715700-1379936872_thumb.j

A fost postat AICI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu folosesti 0w30 intr-un motor PD?

 

 

are norma "celebra 506.01", deci poate fi folosit.

iar la ulei, nu prima cifra (cea care indica clasa de vascozitate la rece) este problema, ci cea de-a doua cifra (clasa de vascozitaste la cald)

deci 0w30 este fluid la rece, insa la cald se comporta la fel ca un 5w-30.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

ajutatima va rog cu uleiul la vw t5 2.5 tdi  pd,, anul 2004,,, vreau sai pun liqui moly 5w30 top tec 4200,,,, liqui moly recomanda la asa motor 0w30,, dar nu prea se gaseste asa ulei cu specificatia 506.01,,,, dupa 2007 la acesi tip de motor numaieuro 4 permite 5w30,,, ce sa fac?mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana acum ce ai folosit?

 

la cati km schimbi uleiul? cati km are motorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

235mii,,, la 15mii km fac schimbul,,,,,,  am folosit de citeva ori liqui moly 0w30,,(506.01),,, am un cosnsum de ulei la 15 mii de 1.2 L,,, ma gindesc poate cu 5w30 sa se rezolve cu consumu.... masina a fost adusa din olanda,,, acolo au folosit ulei original vw,,, la 30mii faceau schimbu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate uleiuri auto mi-au cazut in mana (pardon), folosit in diverse masini, singurul care ma impresionat in mod pozitiv a fost rheinol.Spre exemplu in masina (golf 4) dupa un drum lung de 500 de km, motorul se auzea la fel, uleiul pastrandusi proprietatile. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se rezolva cu consumul de ulei daca folosesti 5w30

 

foloseste 5w40 cu norma 505.01 si il schimbi la 10-12.000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e o ideie cu rheinol, nu am auzit tare multe de el, la t5,, r5tdi  cemi recomazi 5w30 sau totusi 0w30 cu 506.1 ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!