Jump to content

Care e cel mai bun ulei pentru TDI PD ?


AndreiO2
 Share

Postare recomandată

Sintetice sant acceptate de industrie si grupa 3 HC (INALT PURIFICATE) astea sant normele, ca unii useri isi fac normele cum sant catalogate sinteticele singuri in fata displayului e altceva GERMANIA e singura tara unde daca un ulei are baza fara grupa I sau II este 100%sintetic (vollsyntetische PE BIDON ) INCLUSIV GRUPA 3 iata o firma ce nu face nici un gram de ulei pe baza PAO si face uleiuri de top sintetice GROUP III mai bune decat posircile traditionale inclusiv cu o parte din uleiuri din lista vw erwin ( care pe multi ii pune sa umble cu axul cu came in mana pe la dezmembrari, si pe la reconditionari turbine ..

http://lubricants.petro-canada.ca/resource/download.aspx?type=TechData&product=62&language=en

2STAGE HC SEVERE

This process can also be utilized to produce selected base oils with VIs approaching and performance characteristics

very similar to synthetic lubricants such as

poly-alpha-olefins (PAO).

http://lubricants.petro-canada.ca/resource/download.aspx?type=TechData&id=IM-6502E&language=en

http://lubricants.petro-canada.ca/en/products/298.aspx

Indexul de vascozitae mare e dat de baza HT ultrapurificata nu prin dopaj cu polimeri ca la alti GREI cu baza HC traditionala GRIII ce umplu rafturile magazinelor a caror aditivi se disociaza de baza dupa 4000-5000km...

Uleiul e aproape transparent datorita puritatii procesului de HC severa 99.99% care nu e ca HC traditional... ar mai fi multe de spus dar plictisim userii si santem off topic oricum....

Recomandarea cu uleiurile decente 100% sintetice de la RAVENOL cateva posturi mai sus o sustin.....

(la RAVENOL tot ce incepe cu V in codul de dupa vascozitate sant sintetice ) VMO,VSI,VPD,etc

Seara buna...

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar Ravenol VPD e sintetic si ieftin.

Niste date referitoare la TBN ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nec, in Germania grupa a 3-a nu este "marketata" ca fiind full syntetic. Doar grupa a 4-a si a 5-a.

 

Desi sunt un fan al uleiurilor produse de Redline si AMSOIL, ca doar asta folosesc de peste 1 an, totusi sa nu exageram prea mult.

Variantele europene ale celor doi producatori sunt printre cele mai proaste uleiuri din gama lor (gama celor de la Redline si Amsoil). Vinovata este norma 507 00 (mid saps) care priveaza uleiul de tot ceea ce avea el mai bun pentru protejarea motorului. Aditivii minune care inlocuiesc ZDDP sunt mult mai scumpi si mult mai ineficienti.

 

Chiar daca ma repet, a avea un PD fara filtru de particule si a folosi un ulei cu norma 504 00 / 507 00 este ca si cum ati face o crima impotriva motorului, indiferent de ceea ce spune VW. :)

Uleiurile low/mid saps nu sunt bune decat la "salvat" planeta

 

 

Uitasem sa adaug un filmulet pe care il gasesc interesant. Nu stiu daca a mai fost postat...

 

http://www.youtube.com/watch?v=5OcCPFZpN5o

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RAVENOL VSi SAE 5W-40 is a future oriented engine oil which allows a fuel efficient operation of engines. In order to guarantee the low viscosity of the SAE-class 5W as well as only a small loss due to evaporation at the same time a reliable and highly loaded engine oil of the EC-class (Energy Conserving) has been developed with RAVENOL VSi 5W-40 on the basis of the most modern synthesis technology. (SURSA. RAVENOL.DE

SYNTEZIS TEHNOLOGY inseamna HC severa si e fullsyntetic dat de RAVENOL

Ar fi de vis sa fie numai PAO uleiurile VOLLSYNTETISCHE made in GERMANY din pacate nu....

iata structura pietei E FULL GRUPA III.....

http://www.lubrizol.com/EngineOilAdditives/ACEA/ConferencePapers/MarketOverviewPC.pdf

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu tot n-am vazut unde s-a constatat oficial ca 507 e mai prost si nu mai bun cum zice vw.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RAVENOL VSi SAE 5W-40 is a future oriented engine oil which allows a fuel efficient operation of engines. In order to guarantee the low viscosity of the SAE-class 5W as well as only a small loss due to evaporation at the same time a reliable and highly loaded engine oil of the EC-class (Energy Conserving) has been developed with RAVENOL VSi 5W-40 on the basis of the most modern synthesis technology. (SURSA. RAVENOL.DE

SYNTEZIS TEHNOLOGY inseamna HC severa si e fullsyntetic dat de RAVENOL

Ar fi de vis sa fie numai PAO uleiurile VOLLSYNTETISCHE made in GERMANY din pacate nu....

iata structura pietei E FULL GRUPA III.....

http://www.lubrizol.com/EngineOilAdditives/ACEA/ConferencePapers/MarketOverviewPC.pdf

Fisa de securitate nu arata nici un fel de ingrediente pe baza de petrol, deci tind sa cred ca este un ulei grupa 4.

Cred ca este doar o exprimare nefericita in descrierea produsului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai pun odata linkul dat de profesorul universitar de la centrul testari LUBRIFIANTI VW

5w40 PD ARE BAZA GRUPA 3 PAGINA 16

E PLIN DE VOLLSYNTETISCHE 5W40 IN GERMANIA GRUPA 3+ Cu molecule similare PAO

http://www.api.org/~/media/Files/Certification/Engine-Oil-Diesel/Whats-New/4-Engine-Oil-Requirements-Volkswagen-Light-Duty-Diesel-Engines-SOKossmehl-VW.pdf

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbim impreuna dar ne intelegem separat :)

Vorbeam de Ravenol VSI...

 

In Germania pentru ca un ulei sa fie vandut drept full-sintetic, vollsynthetisch, trebuie sa contina peste 80% PAO sau POE. Asta e legea la ei.

Modificat de toni
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OFICIAL nu a constatat nimeni ca unele uleiuri 50700 din lista tinute longlife in motor uzeaza prematur axul cu came au constatat utilizatorii dupa un rulaj mare ca axul cu came si turbina s-au dus uleiurile 507 sant mai performante conform industriei ligh duty diesel dar nu tinute intervalul long life in Romania, sant si alti constructori care au micsorat intervalul de schimb al uleiului datorita problemelor in motor ex GM deci uleiurile low saps creaza probleme tuturor constructorilor...sa vedeti axe cu came picate si tacheti la OPEL tot cu fantasticele date de industrie uleiuri pt ligh duty diesel ,low saps performante

http://wot.motortrend.com/gm-shortens-oil-change-interval-warnings-for-779000-vehicles-352839.html#axzz2fJsOUyhj

Ca o parere personala nu ca regula pt altii consider ca un ulei LOW SAPS 5w40 SM/CJ4 cu aprobare VOLVO-VDS4 surclaseaza normele VW daca duce motoare de camion sute de mii de km spre milion duce orice motor diesel cu ulei schimbat la 10000km cu indiferent orice tehnologie, uleiurile heavy duty low saps au pachet de aditivi mai bun, tbn mai mare, sulfated ash mai mic ca 1, si sant pt motoare cu dpf, deoarece industria are cerinte mai dure (utilajele sant f scumpe si au durata utilizare mai mare in ore)decat light duty diesel din parcare. E doar un pct de vedere nu o regula pt nimeni..

Un mic exemplu GM printre randuri pt cei ce stiu sa citeasca normele recunoaste ca DEXOS 2 norma lor de ulei light duty diesel e slabuta si nu o recomanda pt motoare diesel DURAMAX ci recomanda norma industriei heavy duty LOW ASH CJ4 -MULT MAI BUNA

http://www.gmdexos.com/licensedbrands/dexos2licensedbrands.html

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fisa de securitate nu arata nici un fel de ingrediente pe baza de petrol, deci tind sa cred ca este un ulei grupa 4.

 

Cred ca este doar o exprimare nefericita in descrierea produsului.

 

Fisa de securitate este din 2010, are 3 ani vechime desi se modifica/rescriu minim o data pe an.

Uleiul asta a trecut prin inca o re-certificare VW in tot acest timp.

Este SDS-ul unui ulei vandut in Africa de Sud, o tara cu alte reglementari nationale in domeniul standardelor.

 

Cred ca este doar un HC, putin probabil ca descrierea de pe site, in 2013 sa fie gresita.

 

 

In Germania pentru ca un ulei sa fie vandut drept full-sintetic, vollsynthetisch, trebuie sa contina peste 80% PAO sau POE. Asta e legea la ei.

 

Te rog sa-mi dai un link, n-am gasit pana acum o asemenea reglementare.

 

 

Ca o parere personala nu ca regula pt altii consider ca un ulei LOW SAPS 5w40 SM/CJ4 ....

 

Mai bine spus un Lower SAPS, nu stiu de un Low SAPS 5W-40.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt DOLFIN Ca o parere personala nu ca regula pt altii consider ca un ulei LOW SAPS 5w40 SM/CJ4 ....

http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_Local_TDS_Canada_Shell_Rotella_T6_5W-40_(CJ-4)_(en-CA)_TDS_v1.pdf

Toate SM/CJ4 CARE INDEPLINESC SI VOLVO VDS4 Au sulfated ash mai mic ca 1 SANT LOW SAPS PT DPF DIESEL HEAVY DUTY ENGINE...

http://www.exxonmobil.com/MarineLubes-En/products_high-speed-engines_mobil-delvac-1-esp.aspx#

Si sant si altele de exceptie CITGO 5W40, PETRO-CANADA 5W40 DURON-E

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru Low SAPS (ACEA C1) trebuie Sulphated Ash < 0,5, Sulphur < 0.2, Phosphorus < 0.09

 

CJ-4 (ACEA E9) este un Mid SAPS dupa Lubrizol...si doar pentru camioane. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Fisa de securitate nu arata nici un fel de ingrediente pe baza de petrol, deci tind sa cred ca este un ulei grupa 4.

 

Cred ca este doar o exprimare nefericita in descrierea produsului.

 

Fisa de securitate este din 2010, are 3 ani vechime desi se modifica/rescriu minim o data pe an.

Uleiul asta a trecut prin inca o re-certificare VW in tot acest timp.

Este SDS-ul unui ulei vandut in Africa de Sud, o tara cu alte reglementari nationale in domeniul standardelor.

 

Cred ca este doar un HC, putin probabil ca descrierea de pe site, in 2013 sa fie gresita.

 

 

 

 

MSDS-ul este acelasi indiferent de tara in care vinzi, daca este vorba de acelasi produs. De asemenea, se modifica daca se schimba ceva in compozitia produsului, altfel nu vad de ce ai face modificari.

Nu sunt nici eu convins 100% ca are baza PAO, intr-adevar MSDS-ul este vechi, dar in acelasi timp nu am nici o dovada palpabila ca ar fi HC.

 

 

 

In Germania pentru ca un ulei sa fie vandut drept full-sintetic, vollsynthetisch, trebuie sa contina peste 80% PAO sau POE. Asta e legea la ei.

 

Te rog sa-mi dai un link, n-am gasit pana acum o asemenea reglementare.

 

Am gasit informatia pe foarte multe forumuri din DE, dar inca nu am gasit un document oficial in care sa scrie asta. Merge greu cu limba :)

A fost un proces in urma cu cativa ani la ei, Mobil fiind dat in judecata pentru uleiul 0W40 care era vandut drept full sintetic desi continea 45% PAO si 30% HC (25% aditivi). Curtea a decis ca nu poate fi vandut cu denumirea de full-sintetic (vollsynthetisch) pentru ca induce in eroare.

 

http://openjur.de/u/128226.html

 

Dar n-am gasit nicaieri in decizia curtii care ar fi procentul de la care un ulei s-ar incadra ca full-sintetic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cu mid saps si low saps e discutabil cele mid saps pt camione sant mult mai bune dupa ce motorul e uzat peste 150000km si DPF e oricum spre varza

N-am vazut motor diesel sub 500000km uzat cu ulei heavy duty,, a e adevarat se poate uza DPF...prematur dar as intreba ce alegi ulei light duty diesel la motor sa se uzeze prematur axa cu came, cuzineti axa cu came, cuzineti arbore, turbina,tacheti,segmenti sau sa uzezi prematur DPF si sa-l schimbi de la dezmembrari de la o masina tamponata sau rasturnata

Iata un document confidential zic ei de la Chevron CU EXPLICATII despre baza uleiurilor...

http://www.multisolgroup.com/Chevron-Base-Oils---Feb-2013---General-slides.pdf

Si pt curatat suplimentar varza de DPF la motoare ff rulate

http://www.halfords.com/webapp/wcs/stores/servlet/product_storeId_10001_catalogId_10151_productId_895221_langId_-1_categoryId_255221#tab3

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit informatia pe foarte multe forumuri din DE, dar inca nu am gasit un document oficial in care sa scrie asta. Merge greu cu limba :)

 

A fost un proces in urma cu cativa ani la ei, Mobil fiind dat in judecata pentru uleiul 0W40 care era vandut drept full sintetic desi continea 45% PAO si 30% HC (25% aditivi). Curtea a decis ca nu poate fi vandut cu denumirea de full-sintetic (vollsynthetisch) pentru ca induce in eroare.

 

http://openjur.de/u/128226.html

 

Dar n-am gasit nicaieri in decizia curtii care ar fi procentul de la care un ulei s-ar incadra ca full-sintetic.

 

 

 

Interesant link-ul.

 

Tradus aproximativ cu Google

 

 

La mijlocul anilor 70 sunt menționate uleiurile sintetice, conținutul de ulei de bază nu constă din ulei mineral, acestea se obtin de la compuși bazici simpli de polimerizare și / sau esterificare. Punctul de plecare pentru această sinteză este etilena, un simplu, format din doi atomi de carbon și patru compusul hidrogen pot fi, de asemenea, derivate din țiței. Când etilenă este o legătură dublă între cei doi atomi de carbon cu patru liant. Dar, deoarece doar o legătură între doi atomi în cel mai scăzut nivel de energie poate fi format, care este energie mai obligatoriu decât ar fi o legătură simplă. Acest lucru face foarte receptiv etilenă. O varietate de Ehtylenmolekülen pot conecta pentru a forma lanțuri lungi, o astfel de reacție numită polimerizare. În legătură cu măsurile suplimentare de punere în aplicare poate fi la fel de specifice izo-parafine cu un cap scurt și lanțuri laterale lungi, numit polialfaolefină (PAO), câștiga. Prin adăugarea de alcooli și acizi organici (acizi carboxilici) și esterii acidului dicarboxilic și esteri polioli pot fi produse. 

Avantajul metodei este controlul compoziției moleculare a produsului final. Sunt compuși având o lungime specifică lanț și structura moleculară, și, astfel, de asemenea, mereu aceleași caracteristici produsă. Acest lucru permite o aliniere optima a uleiului pentru utilizarea prevăzută. Dezavantajul metodei este de doisprezece pași până la costurile foarte mari și, prin urmare, prețul de costul ridicat al produsului, conducând la o peste convenționale uleiuri (minerale) preț substanțial mai mare pentru produsul full-sintetic.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

Fisa de securitate nu arata nici un fel de ingrediente pe baza de petrol, deci tind sa cred ca este un ulei grupa 4.

 

Cred ca este doar o exprimare nefericita in descrierea produsului.

 

Fisa de securitate este din 2010, are 3 ani vechime desi se modifica/rescriu minim o data pe an.

Uleiul asta a trecut prin inca o re-certificare VW in tot acest timp.

Este SDS-ul unui ulei vandut in Africa de Sud, o tara cu alte reglementari nationale in domeniul standardelor.

 

Cred ca este doar un HC, putin probabil ca descrierea de pe site, in 2013 sa fie gresita.

 

 

 

 

MSDS-ul este acelasi indiferent de tara in care vinzi, daca este vorba de acelasi produs. De asemenea, se modifica daca se schimba ceva in compozitia produsului, altfel nu vad de ce ai face modificari.

Nu sunt nici eu convins 100% ca are baza PAO, intr-adevar MSDS-ul este vechi, dar in acelasi timp nu am nici o dovada palpabila ca ar fi HC.

 

 

 

In Germania pentru ca un ulei sa fie vandut drept full-sintetic, vollsynthetisch, trebuie sa contina peste 80% PAO sau POE. Asta e legea la ei.

 

Te rog sa-mi dai un link, n-am gasit pana acum o asemenea reglementare.

 

Am gasit informatia pe foarte multe forumuri din DE, dar inca nu am gasit un document oficial in care sa scrie asta. Merge greu cu limba :)

A fost un proces in urma cu cativa ani la ei, Mobil fiind dat in judecata pentru uleiul 0W40 care era vandut drept full sintetic desi continea 45% PAO si 30% HC (25% aditivi). Curtea a decis ca nu poate fi vandut cu denumirea de full-sintetic (vollsynthetisch) pentru ca induce in eroare.

 

http://openjur.de/u/128226.html

 

Dar n-am gasit nicaieri in decizia curtii care ar fi procentul de la care un ulei s-ar incadra ca full-sintetic.

 

Asa este. ironia face ca posibilitatea folosirii sintagmei full sintetic pentru grupa III vina in urma unui proces intentat lui Castrol de catre Exxon Mobil si castigat de primii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 deci uleiurile low saps creaza probleme tuturor constructorilor...sa vedeti axe cu came picate si tacheti la OPEL tot cu fantasticele date de industrie uleiuri pt ligh duty diesel ,low saps performante

http://wot.motortrend.com/gm-shortens-oil-change-interval-warnings-for-779000-vehicles-352839.html#axzz2fJsOUyhj

 

sigur ai citit linkul tau? "He also said the “need for shorter intervals is independent of the type of oil used.” "

 

tot in legatura cu aditivii de generatie noua si slabi, cine are curaj sa tina un ulei specific atatia km cat ii indica  schimbul unui ulei 507?

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Accept recomandarea producatorului,a trecut vremea cand se schimbau uleiurile dupa sezon,cel putin in zona geografica a Romaniei.Uleiurile au evoluat fata de acum 25 de ani cand se schimbau in functie de anotimp cand se faceau marmelada in motor.Teoretic asa ar fi ideal dar pentru cine are dare de mana sa le schimbe la 6 luni.Pentru cei care fac km multi cum sunt flotele nu este o problema dar pentru mine care fac schimbul odata pe an nu este rentabil,prefer un ulei de calitate pe care sa-l tin 10-12k de km.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiurile si motoarele s-au modificat pentru normele EURO, nu pentru ca formulele vechi de 4 - 5 ani erau proaste.

Pe atunci si Castrol facea ulei integral sintetic, renumitul SLX pentru 505.01 care era inconstestabil foarte bun, si nu erau singurul...

 

ZDDP era prezent in proportii sanatoase, molybden, sulf, la fel.

Motoarele mergeau linistite, beneficiau de o ungere foarte buna.

 

In acest moment uleiurile actuale se poate spune ca au evoluat din prisma aditivilor folositi (fortat), dar din prisma protectiei motorului ele au involuat.

Motoarele cu DPF au tratate axele cu came special, tachetii la fel, pentru a face fata la uzura sporita care apare cu noile uleiuri.

 

 

Tu ai un motor vechi cu probleme (are thread-uri dedicate), nu-ti doresti un ulei nou.

Daca vrei sa mergi pe un ulei aprobat alege doar 505.01 si schimba sub 10.000Km.

Foloseste vwforum ca pe un "knowledge data base" si asigura-te ca nu vei trece prin aceleasi probleme ca cei care n-au avut sansa sa se informeze in prealabil. 

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Folosesc Ravenol VMO 5w40 si pana acum doar un schimb l-am facut la 12k restul in jur de 10k si numai motorina Alto 55 ,mai mult nu se poate.este destul de rasfatata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu riscul ca ''maine-poimaine'' vreau sa-mi vand masina, citind pe alte topic-uri ca romanul se uita la km masinii, vin totusi cu un nou feedback legat de uleiul folosit la PD-ul meu si BXE. Asa cum spuneam alta data eu folosesc de cca 3 schimburi plus ultimul(al 4-lea) Castrol Edge 5w40 facut in Germania si cumparat in Germania cu diferenta de pret la raft de cca 40e/bidon de 5l(cel cu codul de bare care incepe cu 4, constient fiind ca deschid poate iar polemica asta), cost per bidon 73e.Actualmente masina are 205k km in bord si reali, eu fiind unicul proprietar si de la ultimul schimb la 200k, consumul de ulei este practic 0 !Acesti 5k facuti de la ultimul schimb sunt facuti in proportir de 70%/30%,  AB/oras. Este pentru prima data de cand am masina si nu am consum de ulei in 5k km(de regula completam cu 100-150g ulei datorita fix-ului meu de a tine uleiul la nivelul maxim pe joja).Sper sa nu fie cauza unor probleme de genul lichid de racire in baia de ulei(desi este verificata de mine si asta, lichidul de racire este la locul lui), eu vreand doar sa spun ca dpmdv cred ca am gasit uleiul care merge bine la PD. Ca si rulaj(asta in eventualitatea ca ma hotarasc sa o vand, desi sotia sustine sa o pastrez pentru ea) masina ruleaza de cca 2 ani in Germania, nu stiu daca asta conteaza in economia consumului de ulei, eu fiind de meserie mecanic intretinere dar recunosc sunt total afon in cea ce priveste tehnica. Eu m-am gandit ca pana acum la fiecare schimb a ramas in motor ceva din uleiul vechi, si ca deabia acum motorul s-a ''spalat'' la propriu. Cred totusi ca pana la schimbul urmator(15k) uleiul v-a scadea pe joja si va trebuii completat, insa.. dc de data asta nu am avut consum de ulei, avand totusi in vedere ca motorul asta a dus totusi peste  200k ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice ulei ce contine norma 505.01 ptr PD este bun la pd. Nu mai luati in considerare poesti de market ce vestesc o noua era de uleiuri.Totul este ce era odata si doar eticheta devine noua. Indiferent de ce se spune orice ulei cu normele de vascozitate 40 sant ptr diesel si cu norma 30 ptr benzina.Doar mai nou se viseaza long life ptr un motor ce a fost concepiut ca fie schimbat uleiul la x km. Daca in fisha tehnica esse specificat ca motorul suporta ulei long life...pd nu are asa ceva de la fabrica....atunci da se poate spunne ca utilizam ulei x sau y ptr x ani sau luni.Nu merge vesnic.Ptr a avea long life trebuie sa aiba si pregatirea necesara a motorului din fabricatie si nu numai ulei visat de noi sau de cei ce _l pun la vanzare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o norma ce este preconceputa sa fie respectata.PD este o controversie celebra in lumea uleiurilor. 505.01   intreaba producatorul de ce e asa.  si cu ACEA_B 3 si 4 .cunosti ce inseamna comert ptr lumea ce musca???   vad ca da

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!