Jump to content

Care e cel mai bun ulei pentru TDI PD ?


AndreiO2
 Share

Postare recomandată

Si eu tot pentru ceilalti scriu, adica cei care citesc, stiu ca nu schimb parerea unuia care sustine in scris ceva pe aceasta arie.

 

Opinia mea e ca un ulei fara aprobare indiferent de ce marca sau motorizare vorbim, sau chiar daca are aprobare dar are un producator dubios, eu nu as recomanda nimanui.

 

De aceea sustin ca daca motorul cere 505.01 macar sa se respecte aceasta norma pentru cei care au reticente la recomandarile producatorului si anume 507, poate au dreptate, dar ca sa bagi ulei de competitie intr-o masina ce merge un an de zile, zi de zi, la temperaturile extreme care pot fi in tara noastra in cursul acelui an nu mi se pare o idee tocmai inspirata.

 

LE

 

sarbul - personal nu inca, dar am feedback pozitiv de la pers. apropiate, e pe lista mea de optiuni din cauza pretului mic, recomand ca si ulei ieftin si bun

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma gandeam sa folosesc Aral , avand in vedere ca multa lume e impotriva Castrol

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faceti disociere intre Red Line de competitie si cel pentru masini de strada, aici NU vorbim de uleiul de competitie.

 

Aral este parte a grupului BP, ca si Castrol.

A lua ulei Aral este ca si cum ati lua ulei OMV (OMV are rafinarii totusi), initial au fost statii de benzina care si-au dezvoltat un brand propriu de uleiuri fabricate de altii, apoi in 2001 i-a cumparat BP.

Brandul are insemnatate in vest si este sustinut, in celelalte parti din lume BP promoveaza Castrol.

 

Nu spun ca este rau, doar va informez.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am folosit aral high tronic, face cat dai pe el, m-a dezamagit. cred ca mai bun e omv. :)

 

cine cumpara fara norme ar trebui sa le ceara o explicatie prin email.

 

iar redline ar putea macar o norma s-o obtina, sa arate ca poate. pt europeni cel putin, daca ar avea norma porsche am putea deduce singuri ca le indeplineste pe ultimele si de la vw, bmw si mercedes fiindca de obicei sunt toate pe o eticheta atunci cand sunt.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oarecum offtopic, am lucrat azi la un Golf4 cu motor ASZ sau AZS, nu stiu exact tipul, oricum cel de 96kw. Baiatul asta a avut masina de pe la vreo 80 mii km, in prezent aproape 400 mii. De cand a luat masina a bagat doar ulei ELF de la butoi, la 10 mii intre schimburi. Nu a avut nici un fel de problema cu motorul in afara de o turbina imbacsita. Chiar l-am intrebat ce probleme a avut cu ea, stiind ca ELF nu indeplineste cerintele pt. PD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tine nu cumva se foloseste 10w40?

in niciun caz, e din `05 nu `85, am avut 5w-40 si la ultimul schimb am coborat la 5w-30 vapsoil, multumit pana acum.

 

 

sunt curios daca mai miroase asa urat un diesel care are 5w-30 fata de unul identic dar cu 5w-40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oarecum offtopic, am lucrat azi la un Golf4 cu motor ASZ sau AZS, nu stiu exact tipul, oricum cel de 96kw. Baiatul asta a avut masina de pe la vreo 80 mii km, in prezent aproape 400 mii. De cand a luat masina a bagat doar ulei ELF de la butoi, la 10 mii intre schimburi. Nu a avut nici un fel de problema cu motorul in afara de o turbina imbacsita. Chiar l-am intrebat ce probleme a avut cu ea, stiind ca ELF nu indeplineste cerintele pt. PD.

 

Dar poti sa spui ce ai lucrat mai exact ?

Si la ce ELF te referi la butoi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am desfacut timoneria stergatoarelor, erau gripate bucsele de la axe.

Nu stiu nici eu mai mult, avea omul ceva lipeala cu o firma care folosea doar uleiuri elf.

Motorul chiar mergea ok si se auzeasuper.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iuliu m. - ai falsa impresie ca divinizez vre-un mit nemtesc, al masini nemtesti sau uleiului lor, nu eram subiectiv in afirmatii ci din contra am incercat sa pun lucrurile intr-o lumina obiectiva, si anume: daca iti iei Dacia baga ce spune Dacia in motor.

Am ales VW fiindca nu am fost multumit de Dacia si era o marca despre care mai stiam ceva, chiar si reparasem si mi s-a parut ok in mod personal, adica mie asta mi-a fost la indemana sa aleg dupa ce am facut o medie din toate punctele de vedere. DAR nu ma duc pe forumul lor sa dau cu noroi ci doar sa-i mai ajut dc pot !!

Ca idee eu am in motor ulei frantuzesc dar cu aprobare, ca i-am lasat pe altii sa-si faca treaba, eu mi-o fac pe a mea.

 

Mda, ai ales "dacia nemteasca" ceva mai buna, evident, decat "dacia clasica" romaneasca. Nu-i rau. E clar un progres. In orice caz, se putea si mai rau. Dar si, mai bine...Si baietii din turnurile gemene W.T.C. erau la munca pe 11 septembrie(ca tot s-au facut 12 ani zilele astea) si, ca si cei din avioanele care le-au lovit, isi faceau treaba, lasand "serviciile"(secrete americane)  sa-si faca si ele la randul lor treaba, adica sa-i protejeze....Uneori, delegarea responsabilitatii de a gandi cu capul tau si a-ti purta singur de grija, s-ar putea sa te conduca pe un drum plin de surprize. Mai ales cand cel in "mana caruia ti-ai incredintat destinul" nu este chiar cel mai obiectiv, moral, dezinteresat, etc. nechemandu-se Isus Cristos...Nu gasesti?

   Interesul companiilor care iti vand tie ulei aprobat este sa il produca cat mai ieftin si sa ti-l vanda tie cat mai scump. Sunt putine firme care fac "apostolat"(gen Redline, Renewable Lubricants, Amsoil,etc.). Tu, insa, de abia acum te gandesti ca n-ar fi rau sa te decizi ca vreodata sa incerci LM...Uau! Bine...

Inca o data, aplauze sincere pentru Dolfin! Problemele VAG enumerate nu sunt decat "varful aisbergului"...

Ce e mai rau e ca , virgula, concurenta asiatica lucreaza mult mai ingrijit, insa mai ieftin si mai "underrated"...Mai rau pentru ei, ca noi putem profita de situatia asta. Daca nu suntem "Fauve"-fani...:lol:

Si eu incerc sa ajut draga SergiuD. Dar in felul meu. "Deschizand ochii". Mi se pare un ajutor fundamental intr-o lume "cainoasa". Daca intampin rezistenta nu ma deranjeaza ca eu nu pierd nimic. Si nici bietul Dolfin pe care-l admir pentru nervii tari. Lui chiar ca trebuie sa ii multumesti din tot sufletul. Iti vrea binele cu pretul rabdarii si uzurii nervilor sai.

Keep walking!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi sunt de acord cu fondul celor spuse de tine, poate ca n-ar fi tocmai rau sa mai lucrezi putin si la forma. Asta pentru ca iti doresti sa ajuti cu adevarat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord. Cum propui sa schimb forma? Unde am exagerat/gresit/suprareactionat?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Exprimarea si adresarea lasa mult de dorit.

Drept dovada sta istoricul tau in ceeace privesc sanctiunile care, in marea majoritate, au fost acordate pentru jigniri sau ofense.

 

 

END Off Topic. Voi sterge posturile astea in scurt timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este doar o parere. Depinde cat de "indignat deja" citesti ce scriu eu. Eu am scris ce am scris fara patima si cred in ceea ce am afirmat.

  Desigur ca un moderator poate sa faca ce vrea, la fel cum s-a intamplat si cu warn-urile mele care, macar de-ar fi sa ne luam dupa regulament, ar fi trebuit sa fie ridicate pana acum.

Dar, nu-i nicio problema... Oamenii vad si inteleg. Si rating-ul urmeaza intotdeauna directia normala/naturala.

Exprimarea mea este complet corecta gramatical. Iar de adresat m-am adresat pe un ton civilizat. Dupa parerea mea. Daca fondul celor afirmate supara nu e vina mea.

Keep walking!

Modificat de iuliu m.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor moderatori, am citit cu interes post-urile lui "iuliu.m" si chiar nu vad cu ce a gresit in modul sau de exprimare ! Sunt o gramada de "neciopliti" pe acest forum care fac abuz de limbaj tendentios si nu primesc nicio mustrare...Chiar trebuie sa dati cu biciul numai in cei care au ceva de spus ???

Probabil ca singura sa "greseala" este ca foloseste un limbaj prea elevat pentru acest forum... Dar ce sa-i faci, in tara asta laurii ii culeg  doar aia cu "almanahe", "succesuri" si alte ineptii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu x-tremist..

 

Mai bine ati inchide acest topic, ca e o discutie desarta ce aduce numai ura si discutii de 2 lei.

 

In Europa acesta problema e rezolvata demult, numai in Romania mai dureaza inca...

 

Daca credeti ca merit 2 warn poit pentru acesta postare le primesc cu placere.

 

Respect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exprimare.... cei fara almanahe folosesc aceia in loc de "aia". Explicatie in dex "aia" vorbire putin ingrijita... Exprimarea "academica" corecta este "aceia"...

Zi buna....

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea ca cel mai bine ca posturile referitoare la Redline sa fie mutate intr-un topic nou, in care "apostolii" acestui ulei sa poata scrie cat vor ei.

Iar acest topic sa ramana unul tehnic, cu date si comparatii si fara WTC, Isus, teroristi etc. etc. +insulte la Dacia nemteasca, gospodine cu fevau etc etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar si eu ma mir cum de un ulei asa de valoros nu are propriul sau topic...pana la urma suntem aici ca sa mai schimbam opinii, nu sa le impunem...acest topic mi s-a parut chiar interesant pana in momentul zero in care folosirea uleiului minune era cruciala pentru masina mea :D

 

offline: nici mie nu-mi place ce/cum posteaza colegul iuliu.m si cum nu sunt moderator  :winter: le dau "skip" imediat...asta nu inseamna ca am ceva impotriva lui  :001:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sustin si eu ca ar trebui facut un topic separat cu uleiuri bune "recomanadate" dar neaprobate.

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Red Line este un ulei valoros, dar si mai important este ca cei care citesc topicul sa fie informati.

 

Nu trebuie sa ma credeti pe mine referitor la Red Line, puteti sa cititi foarte mult pe aceasta tema, puteti chiar sa-l folositi de incercare, important este sa fiti deschisi la orice informatie si eventual s-o verificati.

 

Se cere o discutie tehnica dar n-am vazut pe topic in ultimul timp comparatii privitoare la NOAK, PP, FP, TBN, VI.

Daca vreti sa comparati un ulei trebuie sa aveti proprietatile termenilor astora, trebuie sa stiti ce fac aditivii, de cate grupe sunt bazele, etc.

 

 

In masina noua folosesc 507.00 de la VW, deci un produs OEM, 110Lei fara TVA bidonul de 1l la dealer, cca. 55-60Lei/l la magazinele de piese.

As fi pus cu mare placere Red Line sau Amsoil daca erau aprobate de VW, costau 75-80Lei/l si erau mult mai bune si mai ieftine.

 

 

Un 505.01 de la VW, OEM, costa 65Lei/l la magazinele care se incumeta sa-l aduca (nu-l cumpara lumea pentru ca este prea scump).

Dealerii refuza sa-l aduca pentru ca pretul este exagerat, mai scump ca 507.00 VW OEM.

Sa nu credeti ca pretul acesta este doar in branding.

 

Un Joe Gibbs (baza PAO + esteri) sau un Fuchs, ambele 505.01, in Germania, en-detail, costa peste 65Lei/l.

Red Line la atelierele de acolo este putin peste 70.

Intr-o tara asezata ca Germania, pretul reflecta aproape intotdeauna calitatea.

 

 

Scriu pentru a va face sa intelegeti ca atunci cand alegeti un ulei de 35Lei/l nu puteti cere si avea protectia si performantele unuia de 55-60Lei/l sau al celor de la 70Lei in sus.

Nu puteti cere sa scapati fara uzura axelor cu came (la PD, un proiect nereusit de motor) pana la intervalul de schimb de 15.000Km, nu puteti cere un EGR curat, o clapeta de shut-off fara depuneri, regenerari rare ale filtrului DPF, lipsa ulei intercooler, turbina fara depuneri si joc in ax, etc, etc, etc.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai corect ar fi un topic in care in care sa se explice clar care sunt criteriile pentru a alege un ulei daca vrei ceva mai bun decat ceea ce recomanda constructorul.

 

In asa fel ca cei care vin cu intrebarea magica " care este cel mai bun ulei ptr PD " sa puna mina sa citeasca si sa decida singuri in ce directie, plus minus ceea ce Dolfin incerca zbatanduse ca un peste pe uscat.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marci uleiuri 100 % sintetice considerate de neamt....ce a mai ramas in 2013

Pt 5w30 rasfoiti aici dupa norma vw ce o aveti....

http://www.idealo.de/preisvergleich/ProductCategory/12752F918409-918904-921229-1005620.html?param.resultlist.sortKey=sortMinBasePri

Pt 5w40 cautati aici si rasfoiti pt un ulei norma vw 50501

http://www.idealo.de/preisvergleich/ProductCategory/12752F918409-918905-921229-1005620.html?param.resultlist.sortKey=sortMinBasePrice

Si cautati apoi ce se gaseste in ROMANIA.

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Link-urile n-au nici o valoare, este o enumerare de uleiuri inalt HC, cat m-am uitat n-am gasit nici unul integral sintetic.

Singura lista de incredere pentru uleiuri care sunt aprobate de catre VW este cea de pe Erwin.

Se actualizeaza de 2-3-4 ori pe an.

https://erwin.volkswagen.de

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!