Jump to content

Care e cel mai bun ulei pentru TDI PD ?


AndreiO2
 Share

Postare recomandată

arata concret mai multe uleiuri(orice firma) si demonstreaza ca preturile lor difera in functie de cate aprobari au.

 

Uleiurile aceleiasi companii nu difera semnificativ ca pret, functie de numarul de aprobari pe care le au, deoarece orice producator "topeste intr-o ciorba comuna" aceste costuri si face o "nivelare" a preturilor astfel incat sa iasa pe profit in general.

Redline este mai scump decat toti ceilalti(mai putin concurentul sau din acelasi segment calitate/pret, Renewable Lubricants, de care eu am acum intr-un Pejeu 308 si pot sa spun ca este "supercalifragilistic"...)fiindca foloseste cea mai scumpa si mai exclusivista baza, "celebra" POE. Chiar si asa nivelurile de profit sunt minime si nu mai "ramane" mare lucru pentru reclama, bidoane si alte gadget-uri ca la celelalte marci comerciale(cu tot "zarzavatul" lor de aprobari cu tot...). Asta inseamna sa dedici produsul unui segment de piata extrem de exclusivist, acela al cunoscatorilor/pasionatilor si sa nu te intereseze deloc gospodina casnica cu Golf patru "tedei"...Au facut si ulei pe care ei il recomanda pentru norma 507.00. dar mai mult nu li se poate cere. Dupa parerea mea. Punct.

In ceea ce priveste convingerea oricarui proprietar de "fauve tedei" sa foloseasca asa ceva pentru a-si lubrifia motorul autoturismului, eu cred ca nu e altceva decat pierdere de vreme... 

Drumuri bune, netede si sigure!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci cu 308 ai masina performanta si cu tdi esti gospodina.

Ce o sa creada un user care intra pe acest topic ptr prima oara?

In loc sa afle date concrete si comparatii afla cum cativa useri apara

cu argumente ca cel de mai sus un singur ulei super scump.

As propune unui moderator sa imparta acest topic in 2, 1 parte ptr uleiuri tdi

si a doua parte Cel mai tare ulei fara aprobare tdi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ar fi mai bine de impartit in uleiuri aprobate  de VW dar  care au distrus motorul prematur ( tacheti,axe came, turbine, cuzineti.)  sau  l-au umplut de sludge   si uleiuri  care duc motorul peste 500000km ( sant oameni pe planeta care merg peste 500000km cu masina ) fara uzuri majore indiferent ce aprobari au ;  ca viata reala uneori bate normele  ......   in unele cazuri.....

 

Si un raspuns pt topicul de mai sus    ERIC  GUY un fabricant de uleiuri de exceptie hidrocracate inalt purificate (99%)  uleiul este  aproape incolor   grupa 3  bagat in motor pe gaz si teste de uzura  cu uzuri nesemnificative  dupa MII DE ORE  ore....      interesant

http://www.machinerylubrication.com/Read/663/natural-gas-engine-lubrication

 

http://www.konetex.ee/failid/galerii_pildid/Europe%20Synthetic%205W-40.pdf

 

Deci concluzia este ca nu tot ce straluceste e aur....  

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci cu 308 ai masina performanta si cu tdi esti gospodina.

 

Salut,

As zice ca "cu 308" ai o masina corect cotata pe piata second hand pentru ceea ce ofera(ca multe altele, nu este vreun apanaj al sau; parerea mea este ca "japonezele" sunt cele mai "bune" la raportul pret/calitate), si anume, nimic mai putin decat Golful "tedei"(ba chiar in ceea ce priveste multe caracteristici ale sale, superior concurentului german, insa asta nu face obiectul topicului...) , incorect "umflat" printre neavizati, reprezentati in comparatiile mele de "gospodina casnica". Asta se intampla datorita faptului ca omul obisnuit , nestiind "cu ce se mananca masinile astea", si neavand nici timp(sau, poate, chef) sa afle, cumpara mai scump ceea ce "gura targului" spune c-ar fi "mult superior concurentei non-germane" si da saracul mai multi bani pe ceea ce , crede el, e un produs de calitate superioara. Si se "inteapa"....Discutia poate fi extrem de mult lungita si pot aduce argumente, poze, etc. dar nu-i locul si nici momentul.

  Continuand manierismul primei alegeri, si anume a marcii masinii, "omul simplu" din exemplul nostru, procedeaza la fel si cu alegerea marcii lubrifiantului, nefiind genul lui sa "experimenteze ceva nou". Ca(ca)tastrolul si VW-ul "merg bine impreuna". Nu este pentru utilizatorii marcii, "figura" cu "incercatul unor alte marci". Oricati bani s-ar duce pe apa sambetei la service-urile reprezentantelor. Posesorul de "fauve" tace ca pestele si plateste stoic incurajandu-se ca ghinionul acesta teribil nu se va puitea tine de el, chiar asa, la infinit....

O fi lamurita chestia asta, acum?

Multe drumuri cat mai bune, mai netede si mai sigure!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei ce au trecut la utilizare in cartea tehnica la PD ulei 5w30 norma VW 50400/50700 se poate alege uleiul care indeplineste si VW50400/50700 SI norma C30 (PORSCHE DIESEL ) simultan.

Norma PORSCHE avand testari suplimentare ale uleiului fata de normele VW inclusiv 100 ore circuit NURBURGRING cu ulei in motor PORSCHE si apoi analiza ulei, unele uleiuri din lista VW nu au si aprobare simultana PORSCHE pt ca au picat testul sau nu au platit aprobarea si nu stim daca ar trece testul....

LISTA ULEIURILOR 5w30 ce au trecut testul PORSCHE norma DIESEL C30 e mult mai mica decat lista 5W30 VW 50400/50700

Iata o lista uleiuri porsche si benzina si diesel din 2010 (NORMA A40 benzina si norma C30 DIESEL)

Pt norma vw50501 pt VW PD non DPF sant si ULEIURI CE AU si norma vw50501 si norma PORSCHE A40 (BENZINA ) SIMULTAN

http://www.pedrosgarage.com/Site_3/Porsche-Approved_Oils.html

CA EXEMPLU cum este testat un ulei norma A40

Here is Porsche A40 testing procedure:

This test will last 203 hours. The engine, and the oil, will go through:

- 4 times the simulation of 35 hours of summer driving,

- 4 times the simulation of 13.5 hours of winter driving,

- 40 cold starts,

- 5 times the simulation of 1-hour sessions on the “Nürburgring” racetrack,

- 3.5 hours of “running-in” program

Measurements on the engine and on the oil will be done at regular intervals, and the following parameter

will be taken into account to grant the approval or not:

- torque curve (internal friction),

- oxidation of the oil,

- Piston cleanliness and ring sticking,

- Valve train wear protection. Cam & tappet wear must be less than 10 μm.

- Engine cleanliness and sludge: after 203 hours, no deposits must be visible.

- Bearing wear protection: visual rating according to Porsche in-house method.

Cum se testeaza o baie de ulei la PORSCHE

ce recomanda englezul pt C30

http://www.opieoils.co.uk/c-1263-porsche-porsche-c30-engine-oil.aspx

ce recomanda englezul pt A40

http://www.opieoils.co.uk/c-913-porsche-porsche-a40-engine-oil.aspx

ATENTIE! In linkurile de mai sus se aleg NUMAI uleiurile ce indeplinesc simultan C30 SI VW50400/50700 pt primul link sau A40 SI vw50501 al doilea link

Zi buna la toti....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In sfarsit un post la obiect si cu date ingineresti.

Totusi nu am inteles foarte bine, ptr TDI PD fara DPF ce norma Porsche ar trebui sa indeplineasca uleiul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Date ingineresti... cam inutile, dupa parerea mea.

1. Axa cu came de le PD nu are nicio legatura cu NURBURGRING. Asa ca nu vad relevanta normei Porsche. dar in fine...

2. In cele doua linkuri cu "testele" alea pt Porsche am vazut uleiul folosit de mine. Este vorba de AMSOIL AEL 5W30. Acest ulei nu are cu siguranta aprobare Porsche C30, cum nu o are nici pe cea VW (504/507). El este recomandat pt Porsch C30e. Este exact la ca la norma VW 504/507. O indeplinesc, dar nu au aprobarea constructorului. Asadar datele de acolo nu sunt exacte.

 

Discutia se de poate concluziona in doua optiuni:

1. ori mergeti pe aprobarile constructorului si alegeti cea mai buna "posirca" din cele existente in lista aprobata de VW

2. ori mergeti pe recomandarile altor producatori de uleiuri pentru motorul vostru, va lipsiti de aprobarea (comerciala) a lui VW, dar macar folositi ce e mai bun pe piata (Redline, AMSOIL, etc). 

 

Eu am ales varianta 2.

P.S. Studiati forumurile din SUA. Acolo orice Gica se poate duce cu o sticluta in care are vechiul ulei uzat de 10.000 km, iar cu cativa $ il poate testa sa vada in ce stare se afla. Nu degeaba Redline si AMSOIL sunt in top acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revenind la aprobarile oficiale VW.

 

Nu stiu cat costa certificarea initiala a unui ulei, se vorbeste de peste 100.000€ pentru ca este implicat un motor nou, banc si teste nenumarate.

Totusi, n-am vazut nicaieri un document sau o estimare cat de cat oficiala in acest sens.

 

Am corespondat putin cu cei de la Castrol si am inteles ca la Pangbourne, Berkshire UK, la centrul tehnologic de testare si concepere a uleiurilor Castrol, toate produsele se testeaza pe motoare pe banc in diverse conditii, totusi, fiecare producator isi face testele lui independente, chiar daca un produs este realizat in comun (era dat exemplul ulei-ul pentru 507.00)

 

Lucrurile acestea se pare ca le-au vazut si cativa romani care lucreaza la dealerii VAG care au fost invitati special de Castrol (Atentie, nu ma refer la plimbarile anuale pe care Castrol le ofera angajatilor performanti de la dealerii VAG! si care au un caracter de masa).

 

 

Avand in vedere cele de mai sus, sunt aproape convins ca pentru o aprobare oficiala VW (de altfel oricare producator de masa) cere destul de multi bani, probabil justificati.

Deci orice blender sau producator de lubrefianti daca vrea sa apara pe lista din Erwin ca "approved" trebuie sa investeasca minim 100.000€ in autorizarea initiala.

 

In decursul timpului apar re-certificarile, de regula din 3 in 3 ani.

Acestea pot sa va asigur ca sunt ieftine, 1.450€ pana la aproape 2.000€.

Va dau un exemplu de la Ravenol VMP.

post-68691-0-52352700-1379318170_thumb.j

 

 

In continuare vreau sa iau exemplul Top Tec 4100, un ulei corect pentru cat costa, el nu mai este oficial aprobat de catre VW pentru ca LM nu si-a mai platit re-certificarea de ceva timp.

Ati vazut ce costuri mici sunt implicate si totusi n-au fost platite, deci o companie destul de mare "s-a uitat" la 1.500-2.000€ inmultit cu cele 3-4 tipuri de ulei care indeplineau 505.01 si n-a vrut sa mai plateasca 6.000-8.000€/3 ani.

 

 

Urcam in stratosfera, la Red Line, companie mica de nisa, pentru cunoscatori.

Aprobarile oficiale VW n-o sa fie obtinute de catre ei atat timp cat compania isi pastreaza profilul de excelenta.

Nu vor cheltui peste 150.000$ doar pentru a adauga pe eticheta Approved VW 507.00.

 

Acesta este un exemplu singular, dar in lume mai exista Toyota, Ford (foarte pretentios la uleiuri in ultimul timp), Honda, etc, toti avand o piata importanta in lume, de asemenea mai exista si uleiurile de cutii de viteze (extrem de sensibile).

Pentru fiecare sortiment ar fi trebuit o certificare separata, la final asta inseamna bani (milioane de $), pe care Red Line probabil ca nu-i are si nici nu este in planul de marketing.

 

Pe de alta parte BMW America, are o abordare mult mai deschisa, nu impune o marca proprie pentru service-urile reprezentanta, doar standarde, dar ofera garantie fara discutie daca se foloseste Red Line daca ceea ce se afirma pe forumurile de afara este adevarat.

 

 

 

Cineva dorea o recomandare pentru un ulei civilizat pentru PD, bun si relativ ieftin.

Recomandarea mea ar fi pentru niste uleiuri care mai au o urma de baza PAO, respectiv Ravenol VMP pentru 507.00, si VMO pentru 505.01.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ca nu ar fi REDLINE un ulei de nisa bun sau performant dar nici sa-l luam ca reper ca TATAL NOSTRU ca prin unele testari a luat fum in nas... de la alte uleiuri cu baza mai slaba ca el dar dopate cu pachete de aditivi mai performante ( unii mai lucreaza si pt armata,aviatie,si au pachete de aditivi)

http://speedtalk.com/forum/viewtopic.php?t=30483

DE CE? daca vrea sa mentina costurile si e asa performant nu dau garantie cum dau alte marci

https://valvoline.promo.eprize.com/engineguarantee/

Plus ca sant multi useri care vor sa vada pe bidon aprobarea vw pt motorul lor.. indiferent de ce citesc pe forumuri...

EU personal in 20 ani motor bulit cu ulei marca VALVOLINE exploatat normal nu racing, schimbat la maxim 10000km sub 500000 km nu am vazut. Cu CA(T)ASTROL da, pline de namol (sludge) cu ARAL da, ca unul care a vazut motoare destule desfacute cele mai curate inauntru au fost cu MOBIL1 si RAVENOL(cele cu CLEAN SYNTO pe bidon).

Ar fi bine de impartit topicul in uleiuri

1.Care e cel mai bun ulei cu norma? VW ..........

2.Care e cel mai bun ulei non norma VW (dar e bun pt norma.........)

dar care se comporta mai bine decat cele norma vw si slava domnului sant dar constructorii nu au interes sa spuna deoarece vor sa vanda masini..

Postul exprima punctul meu personal de vedere si asa trebuie luat ca atare...

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ca nu ar fi REDLINE un ulei de nisa bun sau performant dar nici sa-l luam ca reper ca TATAL NOSTRU ca prin unele testari a luat fum in nas... de la alte uleiuri cu baza mai slaba ca el dar dopate cu pachete de aditivi mai performante ( unii mai lucreaza si pt armata,aviatie,si au pachete de aditivi)

http://speedtalk.com/forum/viewtopic.php?t=30483

DE CE? daca vrea sa mentina costurile si e asa performant nu dau garantie cum dau alte marci

https://valvoline.promo.eprize.com/engineguarantee/

 

Primul link face referire la un clasament al uleiurilor din 2007, deci 6 ani !!!!

S-au schimbat enorm de multe in industria asta.

 

Red Line a inceput sa faca uleiuri pentru masini domestice in 2008.

 

 

Valvoline ofera respectiva garantie daca uleiul este schimbat la fiecare 6.400Km (4.000miles) si se acorda doar pentru anumite subansambluri, exceptie EGR, turbina, filtre particule, catalizator.

In concluzie, stricta strategie de marketing care probabil functioneaza la "average Joe".

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa dea in aceleasi conditii si ALTII... stugurii sant acri... repet n-am vazut motor(excluzand anexe) distrus mers numai cu VALVOLINE si norma respectata daca s-a schimbat sub 10000km pana in 500000km. Eu spun doar din ce am vazut eu..... NU FAC O REGULA...

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu schimb la 6.400Km cu siguranta ca si un Castrol se va comporta foarte bine.

Macar atat tin si aditivii din el, indiferent cat de "slaba" este formula pentru tarile estice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ca nu ar fi REDLINE un ulei de nisa bun sau performant dar nici sa-l luam ca reper ca TATAL NOSTRU ca prin unele testari a luat fum in nas... de la alte uleiuri cu baza mai slaba ca el dar dopate cu pachete de aditivi mai performante ( unii mai lucreaza si pt armata,aviatie,si au pachete de aditivi)

http://speedtalk.com...pic.php?t=30483

 

Total eronat. Sunt absolut de acord cu Dolfin pe care il admir pentru abnegatia cu care isi sustine punctul de vedere si il compatimesc penru zadarnicia demersului sau.

Drumuri bune, netede si sigure!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si uleiul de curse bate orice "posirca" aprobata, dar asta nu inseamna ca-i face bine unui motor normal si utilizat normal. si daca tot e vestit redline peste ocean atunci ar trebui sa fie ingropat in bani la ce piata are, deci bani de orice aprobare. asa ca ori nu e vestit nici acolo ori nu poate trece testele.

 

iar liqui molly care nu mai da cateva mii de euro(pt producatorul cel mai targhetat) sa fie sanatos, ma gandesc ca ori a schimbat cu o formula mai noua si mai proasta, ori noile modificari la norme nu le mai poate trece.

 

 

care e pozitia lor oficiala in legatura cu asta? de ce nu le da nimeni email pe tema asta?

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si uleiul de curse bate orice "posirca" aprobata, dar asta nu inseamna ca-i face bine unui motor normal si utilizat normal.

 

La ce capitol "bate" uleiul de curse "posirca aprobata" si la care nu "face bine" motorului "normal"? Explica, fiindca altfel afirmatia este un nonsens total. Nu gasesti?

si daca tot e vestit redline peste ocean atunci ar trebui sa fie ingropat in bani la ce piata are, deci bani de orice aprobare. asa ca ori nu e vestit nici acolo ori nu poate trece testele.

 

Tu ce crezi de fapt? Prima varianta sau a doua?

iar liqui molly care nu mai da cateva mii de euro(pt producatorul cel mai targhetat) sa fie sanatos, ma gandesc ca ori a schimbat cu o formula mai noua si mai proasta, ori noile modificari la norme nu le mai poate trece

 

.Si aici, cam acelasi lucru. Care este parerea ta?(Apropo, e vorba de Liqui Moly, nu ce-ai scris tu acolo...)

Multa bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@jag

Un ulei de curse are alte caracteristici, nu conteaza TBN, are din belsug zinc, fosfor, molibden, nu trebuie sa curga la -45gr.C, etc.

Comparatia nu-si are rostul.

 

Red Line este vestit, dar are un pret premium si pe cale de consecinta market share-ul se restrange.

Gandeste-te la un Mousse de ciocolata preparat de cateva cofetarii de excelenta (19-24Lei/100g) si la aceeasi prajitura la o cofetarie buna din Bucuresti (9Lei).

Nu vezi cofetarii exceptionale la fiecare colt de strada, pentru ca doar un procent din cei care mananca prajituri inteleg, apreciaza si vor sa plateasca diferenta de calitate.

 

Exact la fel este si la uleiuri.

Trebuie sa stiti ca exista ceva foarte bun, dar nu va obliga nimeni sa-l folositi.

 

 

Poti sa scrii la LM si sa-i intrebi aspectele puse in discutie si dupa aceea sa postezi aici raspunsul, astfel contribui cu informatii in comunitate.

 

Iti reamintesc, pe lumea asta nu exista numai VAG, cand faci calculul cat costa o aprobare de la fiecare producator pentru un anumit standard iti ies milioane de €.

In al doilea rand te gandesti cui te adresezi.

Masini cu 505.01 nu se mai fabrica de peste 4 ani, au iesit din garantie, deci ele se vor repara in retelele de service-uri independente, iar specificatia "approved" nu mai reprezinta nimic.

LM este un nume, daca el spune ca indeplineste 505.01 nemtii ii cred.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Iti reamintesc, pe lumea asta nu exista numai VAG,"

...

"Masini cu 505.01 nu se mai fabrica de peste 4 ani, au iesit din garantie, deci ele se vor repara in retelele de service-uri independente, iar specificatia "approved" nu mai reprezinta nimic."

...

"LM este un nume, daca el spune ca indeplineste 505.01 nemtii ii cred."

 

Pe de-o parte discreditezi o companie producatoare de auto multinationala cu origini germane si apoi creditezi poporul german ca "aprobator" sau uleiurile lor... doar la masini si normelele acestora vor nemti sa ne pacaleasca?

 

Nu am nimic cu LM, chiar doresc sa-i incerc produsele, dar nu inteleg daca tot mergem pe opinia populara de ce se alege germania sau SUA, si mai cu seama cum se face "luarea pulsului" (americanii baga cutare... nemtii baga cutare...) ?

 

De ce nu mergem pe opinia romaneasca daca avem minti luminate, sau opinia ruseasca ce are de nu ne place ? Binenteles ca ne vor da ulei rusesc s.a.m.d.

 

Ce vreau sa subliniez e faptul  ca un constructor stie ce are nevoie produsul sau, d.p.m.d.v. eu nu as lasa manualul pentru cateva pagini de forum, mai ales ca de obicei se intampla ca cei care sustin un gen produse cu indarjire sa aibe beneficii ulterioare.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pardon  masinile care utilizeaza vw 505.o1 nu se mai fabrica din 2004!

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe de-o parte discreditezi o companie producatoare de auto multinationala cu origini germane

 

Unde s-a intamplat asa ceva?!? Cum de a indraznit?

Poti fi mai explicit? Nu mai exista respect, dom'le...:lol:

Nemtii, ca orice popor istet vor sa te "pacaleasca" facandu-te sa cumperi cat mai scump un produs al carui cost de productie a fost "optimizat"( a se citi "schilodit") la maximum. Aceasta-i lumea concurentiala. Nu ar trebui sa fie un secret pentru nimeni. Sunt si oameni mai "cinstiti" decat ei in ceea ce ofera clientului pentru banii dati. Asta-i un truism deja. Pana si nemtii insisi stiu asta..."Mehr Wagen fur wenig Geld" spun ei despre japoneze si coreence, spre exemplu...

In rest, absolut de acord cu Dolfin. Admir tot mai mult acest "apostolat" fara speranta...

Drumuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Seat Altea din semnatura este din 2008 si este cu 505.01.

 

@SergiuD, cred ca nu mi-ai citit posturile cu atentie.

In societatile asezate este foarte greu sa-ti faci un renume si este greu sa-l pastrezi, daca nemtii au incredere in LM, a fost votat LIQUI MOLY as their favourite motor oil brand de catre cititorii (~6.500.000) a 3 reviste auto inseamna ceva.

N-a castigat Castrol care are insert-uri pe oriunde, si la WC-urile de pe autostrada.

 

Ca vechile PD-uri au avut un design nefericit, ca axele cu came au creat atatea probleme, ca s-au spart chiulase, ca se intind lanturile la 1,2 si 1,4TSi, ca se gripeaza cilindrii 1 si 4 la 1,4TSI, sunt aspecte secundare ale VAG si nu ma refeream la ele, dar sunt realitati cu care traiesc utilizatorii lor.

 

507.00 nu e "miezul" normelor, nici macar nu e lowSAPS cu adevarat, este ceva customizat pentru DPF-urile lor care se infunda usor.

508.00 trebuia sa fie lowSAPS dar se pare ca s-a abandonat (nu mai au timp pana in septembrie 2014) si ca odata cu EURO 6 vor cere direct ulei ACEA C1 - 2010.

 

Un exemplu de ulei care este approved VW este Prista-Oil.

Indrazneste cineva sa-si puna Prista Oil Made in Bulgaria?

Nu spun ca este prost, dar obisnuintele noastre "culturale" ne fac sa nu avem incredere in produse pe filiera estica-rusa.

Mai bine Total Made in Romania by Lubrifin.

 

Ca sa rezum, in jurul standardelor approved ne invartim de regula in zona producatorilor mainstream.

Cu siguranta un ulei corect schimbat sub 10.000Km isi va face treaba, de aceea am si dat o recomandare, Ravenol, pentru ca in baza lui are "urme" de PAO, ceea ce a devenit o rara avis in zilele acestea.

 

Vreti baza PAO si POE este Amsoil, vreti doar POE aveti Red Line.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dolfin - una e ca LM sa fie cel mai cumparat ulei din germania si alta e afirmatia ta: "LM este un nume, daca el spune ca indeplineste 505.01 nemtii ii cred." - parerea mea.

 

iuliu m. - ai falsa impresie ca divinizez vre-un mit nemtesc, al masini nemtesti sau uleiului lor, nu eram subiectiv in afirmatii ci din contra am incercat sa pun lucrurile intr-o lumina obiectiva, si anume: daca iti iei Dacia baga ce spune Dacia in motor.

Am ales VW fiindca nu am fost multumit de Dacia si era o marca despre care mai stiam ceva, chiar si reparasem si mi s-a parut ok in mod personal, adica mie asta mi-a fost la indemana sa aleg dupa ce am facut o medie din toate punctele de vedere. DAR nu ma duc pe forumul lor sa dau cu noroi ci doar sa-i mai ajut dc pot !!

Ca idee eu am in motor ulei frantuzesc dar cu aprobare, ca i-am lasat pe altii sa-si faca treaba, eu mi-o fac pe a mea.

 

Pentru amandoi: eu acum sunt pe Motul si sunt multumit, de asemenea si un prieten cu PD care a luat specificul pentru 505.01 si e mai multumit decat cu Castrol la consum si zgomot, la mine idem masina venise cu Castrol, nu cred ca e coincidenta ca la ambele masini consumul de ulei e practic "0".

 

Ce vreau sa zic eu e ca ar trebui sa respectam normele producatorilor si sa ne bucuram ca putem gasi furnizori de piese si consumabile de calitate sau dupa "buzunarul" fiecaruia.

 

LE - sunt curios sa incerc si LM si poate o voi face curand (se apropie schimbu si stau in dilema).

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am scris in nici un loc ca este cel mai cumparat ulei din Germania, te rog sa citesti cu atentie posturile si link-urile, asa se nasc legendele urbane.

 

Este foarte bine ca folosesti uleiuri aprobate de producator.

Daca nu doresti ceva mai bun inseamna ca discutia despre Red Line si prezentarea contextului general nu ti se adreseaza, practic ti-am raspuns la posturi dar raspunsurile erau pentru "ceilalti". 

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!