Jump to content

Care e cel mai bun ulei pentru TDI PD ?


AndreiO2
 Share

Postare recomandată

@marx1 - nu vad ce legatura are filtrul de particule cu tipul de motor in privinta alegerii uleiului, motoarele PD folosesc un ulei dedicat, recomandat de producator, pentru protejarea optima a motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

M-am uitat ieri cu vag-com de curiozitate la calitatea uleiului si imi spunea ca este nivel 1. (Aral 431 Tronic dedicat pentru PD).Cred ca este de bine pentru ca am schimbat recent uleiul. In Instruments pe canalul 038 se poate modifica Oil Minimum Detection, in sensul activarii sau dezactivarii martorului din bord, iar pe canalul 045 Oil Quality, in functie si de intervalul de service fix sau flexibil, cu sau fara longlife. In mod normal daca se foloseste un ulei slab ar trebui ca masina sa indice acest aspect. Sunt curios dupa vreo 8.000 km cam pe cand il schimb care va fi nivelul de ulei indicat de program.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@marx1 - nu vad ce legatura are filtrul de particule cu tipul de motor in privinta alegerii uleiului, motoarele PD folosesc un ulei dedicat, recomandat de producator, pentru protejarea optima a motorului.

Chiar are importanta foarte mare ce norma bagi. Exista niste norme VW totusi pe care trebuie sa le respecti. Pentru DPF este VW 507.00 obligatoriu. Nu poti baga asa de capul tau orice ulei. Asa scurt despre normele VW poti citi aici

salutare. eu sunt nou pe aici. stie cineva sa imi spuna care este diferenta intre un ulei pentru PD si un ulei pentru PD cu filtru de particule. mai exact MOTUL SPECIFIC 505.10 si MOTUL 504 507 (pentru filtru de particule).

Norma e dierita: pentru PD e VW 505.01, iar pentru PD cu DPF e VW 507.00. Citeste aici (Exemplul era pentru Castrol, oricum importante sunt normele VW diferite si indicatiile lor).

Pe scurt:

- ai Pumpe Duse fara DPF bagi noma VW 505.01

- ai Pumpe Duse cu DPF bagi VW 507.00.

- ai Common Rail (care toate acum au DPF, desi exista si fara DPF de ex pe A6 2006 2.7 TDI) bagi tot VW 507.00.

E destul de simplu in esenta. Cam asta ar fi totul pentru un regim normal de schimb QG0/2 la 15.000 km/1 an.

La regimul se service Long Life QG1 la 30.000 de km/2 ani se mege obligatoriu pe norma VW 507.00.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei Amariutii
Dragi colegi,

Vreau sa fac schimbul de ulei si tot aman din motivul ca nu stiu ce ulei sa folosesc.Pana acum am folosit Mobil sintetic S 5w40 si completam cam 1 litru intre intervale.Am bagat Castrol Edge mi s-a aprins becul in bord......Acum vreau sa va intreb ce sa folosesc:Mobil ESP Formula,Valvoline Durablend sau Repsol toate cu norma 505.01

Masina este un G5 19tdi pd(norma 505.01) ,190.000km si condus sportiv !

Salut,

Iti recomand cu incredere REPSOL Elite long life 5w30 (norma 504.00/507.00), nu o sa mai ai probleme cu completatul si o sa vezi ca "suna" altfel motorul. Comparativ cu alte brand-uri de ulei, Repsol este produs de o companie integrata (are parte de extractie, rafinare, prelucrare) numai in Spania, NU in Turcia sau alte tari, totul se face acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nu se foloseste Repsol mai mult la motociclete? Eu am pus mai demult la o masina pe benzina din '77 si aceasta marca, dar nu am simtit imbunatatiri fata de cel mai ieftin ulei auto de pe piata, ceva de la lubrifin care costa 5 lei/litrul. Insa la Golful meu PD 505.01 este sfant, mai ales daca cutia acestuia este albastra.

:lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ondrin A ramas aceasta idee ca se foloseste numai pentru motociclete de la echipa Repsol Honda din Moto GP. :ceuameni: Repsol are o gramada de uleiuiri aprobate VAG. Pentru TDI PD este Repsol Elite 505.01 TDI. In plus ei au fost (sau inca sunt) sponsori la echipa Seat din WTCC.

Ai aici Repsol Automotive Lubricants Catalogue.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci este super bine. Oricum nu contest, probabil au si versiunea racing si cea street legal, deoarece nu cred ca cei de la Seat termina cu acelasi schimb de ulei campionatul.

:D

Eu raman la uleiul meu preferat, schimbat acum cateva luni si de atunci nici eu nu l-am verificat dar nici el nu m-a deranjat, motiv pentru care inclin sa cred ca deja este prieten bun cu masina mea.

Nu vreau sa fac experiente pe propria masina, mai ales ca deocamdata totul merge stas.

Ceea ce va doresc si voua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare! A folosit cineva la PD Valvoline Durablend Diesel (care am vazut ca respecta norma 505.01)? Vreau sa fac in curand schimbul de ulei si oscilez intre aceasta marca si Aral 431. Am vazut in schimb ca Valvoline la bidon de 5 litri e la acelasi pret cu Aral la bidon de 4 litri, ceea ce m-a cam pus pe ganduri in privinta calitatii sale...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valvoline Durablend, am mai spus pe acest forum este un ulei fabricat in olanda si ambalat in romania.Am folosit mult timp si e un ulei bun.Mai exist si valvoline importat din USA, care este similar cu cel din olanda.Diferenta intre ele este cantitatea.Cel din USA, este un pic mai mic, fiindca e folosita alta unitate de masura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil o sa fiu si mai nelamurit dupa ce o sa primesc raspunsurile ( :))) ) dar tot intreb: ce ulei imi recomandati la un PD 150 (ARL), cu care fac si bucurestiu dar si drumul valcea-bucuresti de 2 ori pe sapt, mers agresiv (foarte mult in sarcina si in ture mari)?

Tinand cont ca de aproape 2 ani folosesc Castrol EDGE TD 5w40 de care nu sunt dezamagit dar nici multumit (600-700ml la 7000km, dar in rest alte teste n'am facut, nefiind chimist :)) ), inainte folosind Mobil Synt S 5w30(daca nu ma insel), care imi era "bagat pe gat" de reprezentanta.

Acum pur si simplu vreau sa incerc ceva nou... macar un efect placebo..

Vreau pareri, in functie de conditiile de exploatare mentionate

Mentionez clar: 5w40, 505.01, schimb la maxim 6-7000km :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am tot rasfoit paginile legate de uleiuri, parerile sunt impartite in privinta marcii si a standardului pe care trebuie sa il indeplineasca uleiul pentru un motor 2.0TDi pompe-duse (505.01, 504.00, 507.00, etc)

Intrebarea mea este: Ce tip de ulei sa folosesc la urmatorul schimb pentru un motor 2.0TDi, cod motor BKD(nu are filtru de particule)? Precizez ca masina are 7000km, nu a circulat aproape un an iar la schimbul precedent de ulei s-a folosit Mobil 1 5W30 ESP Formula(504.00\507.00) de catre reprezentanta Skoda.

Va multumesc si ma bucur ca am revenit printre voi(ultimul post fiind de peste 2ani).

Modificat de goldeye3002
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La primul schimb si eu am folosit tot Mobil 1 ESP Fromula 5W30. Tinand cont ca primii 5-7 mii km i-am parcurs iarna pana spre aprilie, deci pe vreme rece, am fost multumit initial de faptul ca nu mi-a consumat ulei aproape deloc. Insa odata cu venirea verii si a caldurii lucrurile s-au schimbat: in cateva mii de km nivelul la ulei a scazut dramatic, fiind nevoit sa-l completez. In concluzie, dau dreptate acum colegilor care nu recomandau ulei longlife III pt. Romania si in special Mobil 1, care se pare ca are o volatilitate ridicata sau o proasta vascozitate la temperaturi inalte. Clasa de vazcozitate 5W30 nu s-a dezmintit deci...si nici zvonurile ca Mobil 1 este produs in Turcia.

In concluzie la urmatorul schimb care urmeaza sa-l fac voi opta pt. Aral 431 5w40 (norma 505.01), de care am auzit numai de bine de la majoritatea utilizatorilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am spart gheata, dupa toate paginile citite ne ajungand la o decizie in privinta uleiului, fiecare avand puncte slabe si puncte forte am ajus sa folosesc GM DEXOS 2 5w30 care arata cam asa:

Specifications/Performances:

GM dexos2

GM GM-LL-A-025, GM-LL-B-025

BMW Longlife-04

MB 229 -51

VW 502.00/505.00/505.01

ACEA A3/B3, A3/B4, C3

API SM/SL/CF

Characteristics:

Viscosity SAE 5W-30

Density at 15 C° 0.853 g/cm3

Kinematic viscosity at C° 69.0mm2/s (cSt)

Kinematic viscosity at C° 12.00mm2/s (cSt)

Viscosity index 171

Pour point -36 C°

Flash point 225 C°

T.B.N 7.0 mg KOH/g

E un ulei nou care se prezinta destul de bine pe hartie, opiniile referitoare la acesta fiind pozitive. Este produs de Shell, deci pana acum toate perfecte(Skoda mea cel putin avand sticker cu recomandarea folosirii uleiului de provenienta Shell)

Modificat de goldeye3002
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

METABOND PD TDI 5W40,ACEA A3/B4-07,ACEA C3,API SL/CF,VW 502.00/505.00,505.01,incercati-l si nu ve-ti regreta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur ca e bine sa folosim metabondu' , fie el chiar si (numai) ulei.

Insa, ca sa nu regretam chiar nimic, ar trebui sa lecturam mai intai postul lui @Razvan_79 cu numarul #341 din topicul "Metabond-a folosit/foloseste cineva", din cadrul aceleiasi sectiuni.

Dureaza cateva zeci de secunde.

Drumuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau pareri, in functie de conditiile de exploatare mentionate

Mentionez clar: 5w40, 505.01, schimb la maxim 6-7000km

Pai de ce schimbi la jumatatea intervalului de schimb? Chiar si exploatarea in conditii dificile reduce intervalul de la 15000 la 1000, dar nu la 6000 de km.

Ca recomandare: daca iti spun ca in 6000 de km cu ulei rheinol am avut un consum de 300ml, iar la variantele anterioarea de ulei Mobil si Valvoline aveam 600ml, te ajuta?!Modul de exploatare similar cu tine.Dar schimb uleiul la fix 10 000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

A folosit cineva vreodata Castrol magnatec B4 care are si specificatia 505.01? Ar fi bun de ceva? E mai vechi pe piata sau e o noutate? Eu personal zilele trecute am auzit prima oara de asa ceva...Am incercat sa gasesc cevaspecificatii pe site-ul lor dar nu am reusit, au un site tare stufos...post-5145-0-21871000-1292666760_thumb.jppost-5145-0-31654900-1292666784_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pareri concrete pana acum nu am gasit,deci ,pana acum am folosit doar castrol edge td 5w40 si ma tot bate gandul sa folosesc aral tronic 431,deoarece motorul mi se pare cam zgomotos la pornirea la rece si totodata o bataie corelata cu turatia motorului,cei care ati facut aceasta schimbare credeti ca a fost o alegere potrivita ,sau nu?,eventual ceva argumente.

Modificat de darin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Darin, eu am folosit primele 2 schimburi Castrol Edge. Penultimul schimb am avut Aral 431. Aral (motor putin mai silentios si parca o idee nu-l papa motorul ca si pe Castrol, aprox. 1 litru la 15000 km pentru Castrol). In plus, scrie pe bidon made in Germany :). Eu am fost mai multumit de Aral decat de Castrol. De o saptamana am facut iar schimbul si am bagat Valvoline Durablend, spuneau mai multi aici pe forum ca nu l-ar papa asa motorul, ramane sa vedem. Motorul e silentios, ca e proaspat uleiul si e mai vascos, o sa vad cum se comporta si revin cu un feedback :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Castrol Magnatec e mai vechi pe piata; Edge e ultima noutate a celor de la Castrol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

da, si mie mi se pare mai zgomotos cu edge, am avut pe rand, texaco havoline, aral, mobil 1 si acum castrol edge si este mai zgomotos motorul decat cu oricare din cele de mai sus. consumul a fost aproape la fel (~1l intre schimburi). sa vedem si cu edge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut, problema unui prieten...cere pareri si clarificari.

A schimbat de curand uleiul si filtrul pe un golf 4,1.9tdi 116cp AJM .(ca si al meu)

Cei de la serviceul de unde a facut schimbul i-au bagat ulei AUDI LongLIfe 3 care are norma: SAE 5w-30,504 00/507 00 .

Acesta este uleiul: http://www.valvoplus.ro/index.php?page=shop.product_details&product_id=204&flypage=flypage.tpl&pop=0&option=com_virtuemart&Itemid=27&vmcchk=1&Itemid=27

Pe pagina asta in specificatii scrie ca merge si pe standardul 501.01, care e standarul pentru AJM.

Totusi...auzind tot felu de sfaturi si pareri...cum ca acest ulei nu este chiar ok pentru AJM...deoarece e mai subtire, si acum iarna, nu e recomandat...si ca va manca ulei, ma rugat sa intreb si pe forum, sa clarificam putin treaba.

Ce spuneti...e ok uleiul acesta ? Sunt riscuri sa apara probleme ?

Cati km sa faca cu el...pana la urmatorul schimb.

Astept pareri,sfaturi. multumesc! :)

Modificat de geoflp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E foarte bun uleiul. Dat fiind ca grupul VAG isi asuma raspunderea sa scrie pe bidon ca inlocuieste normele 505.01 si 506.01 (pt.PD), nu vad care ar fi problema cu acest ulei.

Toate parerile contra date de diferiti "experti" nu au niciun fundament solid. Nu cred ca a avut nimeni dotarile si banii necesari sa faca niste experimente cu aceste uleiuri ca sa denigreze norma 507.00. Sunt doar pareri subiective...

Si eu tot 507.00 am folosit si o sa raman fidel lui. O sa schimb doar producatorul, voi pune Motul in loc de Mobil 1.

Ca interval de schimb, acesta e garantat 30.000 km sau 2 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care e cel mai bun ulei pentru TDI PD ? Pareri utilizatori uleiuri norma 505.01 pentru TDI PD

Eu spun ca cel mai bun ulei este acela ce are pretul cel mai avantajos, fara dubii de provenienta si cu manopera de schimb inclusa (Aral, Castrol, Valvoline, Mobil etc.). Intrebarea mea este urmatoarea: imi poate recomanda un coleg din Bucuresti asa ceva? In reteaua Porsche te cam inteapa la buzunar... Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cautat astazi sa cumpar ulei pentru schimb.Conform instructiunilor din manualul de exploatare , pentru motorul meu 1.9 TDI (cu filtru de particule pentru combustibil)trebuie sa caut un ulei care are norma vw 507.00 .Am cautat in 5 magazine diferite si nici un ulei din gama ARAL, MOBIL, CASTROL nu corespundea cu aceasta norma.In schimb aveau norma 500.00, 502.00 , 506.00 , etc.Care e explicatia ca uleiul 507.00 e o raritate in magazine si mai ales unde sa gasesc uleiul recomandat de producator?M-ar interesa Motul, dar vreau sa zic ca nu am gasit aceasta marca nicaieri nici macar de norme diferite.Multumesc anticipat.

Modificat de alin 105
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!