Jump to content

Care e cel mai bun ulei pentru TDI PD ?


AndreiO2
 Share

Postare recomandată

Nu pot sa cred ca este din cauza uleiului Castrol Edge.

Masina mea are cam 240.000km, din care ultimii 40.000 cu chip stage I. Desi este TDI PD, cu Castrol Edge nu consuma 1 litru de ulei intre schimburi (365 zile/10.000km) si nu mi se aprinde becul pentru calitatea uleiului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa fac schimbul de ulei si tot aman din motivul ca nu stiu ce ulei sa folosesc.Pana acum am folosit Mobil sintetic S 5w40 si completam cam 1 litru intre intervale.Am bagat Castrol Edge mi s-a aprins becul in bord......Acum vreau sa va intreb ce sa folosesc:Mobil ESP Formula,Valvoline Durablend sau Repsol toate cu norma 505.01

Stai putin...ce bec ti se aprinde? si in ce conditii s-a aprins? consumase o buna parte din ulei? si dupa cati km? Da si tu mai multe detalii.

Subscriu si eu la ce a zis forceturbo. Si eu folosesc doar castrol edge turbodiesel. Fac schimbul de ulei la 15 mii de km si atunci constat ca s-a consumat jumatate de litru de ulei. Masina are 135 de mii de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doru.tanasoiu

A consumat dupa aproximativ 10.000km si s-a aprins becul la ulei.Tin sa precicizez ca merg la fel tot timpul adica mai sportiv...Si eu am ramas mirat cand mi s-a aprins becul cand aveam ulei castrol si cand aveam mobil nu aveam probleme......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Eu folosesc tot Castrol Edge 5W-40 si sunt foarte multumit de el.Nu mi s-a aprins niciodata martorul de ulei, iar intre schimburi, adica pana pe la 10-11.000, imi papa 3-400 de grame.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu folosesc castrol edge 5w40, il schimb la 15000 km, pe la 10000 km ii fac o intinerire, scot cu o seringa mare cu un furtunas, pe la joja 1 l ulei uzat si bag 1 l ulei nou. De consumat consuma numai cand ii dau forja peste 160, 170 km h. Masina are 320000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De uleiurile Total ce parere aveti? Un prieten de-al meu lucreaza la reprezentanta Peugeot si spune ca uleiul primit de ei este original, nu contrafacut cum sunt majoritatea lubrifinatilor din magazine :salut: spun asta decand am luat o mega-tzeapa cu Mobil 5w30, cumparat din magazin, in bidon sigilat.

Asa ca as trece pe Total (provenit din reteaua Peugeot - dar respecta norma pt TDI PD), il utilizeaza cineva de pe forum?

Castrol - multa lume se plange de consum de ulei ridicat;

Aral - "cel mai contrafacut ulei"

Mobil - m-am intepat singur, mersi nu ma mai intereseaza.

Alte idei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sharanel te sustin in toate cele 3 cazuri prezentate , chiar daca avem motoare diferite vreau sa-ti dau un mic ex.: castrol maganatec 5w40 facuta revizie in germania la reprezentanta Seat, consum de ulei in 10k - 3.5 litri (ulei completat) , am trecut si peste asta, cumpar alt castrol tot din germania de la dealer-ul volvo si tot ala consum de ulei....am zis ii varza motorul...dar uite ca nu este !...momentan am Motul si in 6000 mii km nu am completat cu ulei!....concluzia este.......

Modificat de Luci26
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lorenzofocsani

referitor la ulei...eu am un vw sharan pd...la inceput am folosit aral431....in italia la reprezentanta au pus ulei agip707(longlife),pe cutie era scris made in germany(masina mergea ff bine...motor rotund consum acceptabil de ulei)......reintors in rom am continuat sa pun agip-ul pe care l-am gasit in comertul nostru pe care era scris made in ue....au inceput si problemele(motorul nu mai ''torcea' la fel....a crescut consumul de ulei..)in prezent sub indrumarea unui prieten pun castrol edge 507.00(longlife pe care il schimb la max 24000km)..sunt multumit pana in prezent....la un schimb de ulei completez cu aproximativ ce ramane in bidonul de 5 kg...in concluzie chiar daca este aceeasi marca de ulei cu aceleasi caracteristici conteaza si de unde il cumperi(romania sau germania..italia,..franta)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ulei Metabond 5w40 505,01 special ptr pd a folosit cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

subscriu si eu la intrebarea lui cornel4575...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salutare la toata lumea ! am si eu un tdi 2.5 .seria uleiului este 506.00 . aici apare 0w30 care spune ca ar merge pina la 30-40 000 de km ! daca foloseste cineva va rog sa-mi spuneti ce marca (de ulei ) folositi si care sint avantajele ....sau daca merita ...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici eu nu am o parere prea buna despre Castrol Edge TD. Am avut castrol inainte si intre schimburi a trebuit sa completez un litru de ulei. La ultimul schimb am luat Ravenol facut in Germania de la un coleg de pe forum. Nu a trebuit sa completez deloc, iar acum trebuie sa schimb iar uleiul. Iar in cei 10000 km facuti cu Ravenol, nu mi-a mai scos fum negru la accelerari puternice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar in cei 10000 km facuti cu Ravenol, nu mi-a mai scos fum negru la accelerari puternice.

Sa fim seriosi... orice TDI PD scoate fum la accelerari puternice si la pornire la rece, in special iarna. Nu o fi Ravenoil uleiul-minune care rezolva acest comportament normal al acestor motoare.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai.Nechifor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Ulei Metabond 5w40 505,01 special ptr pd a folosit cineva?
subscriu si eu la intrebarea lui cornel4575...

Da, e bun pt prajit... cam toxic dar are o aroma aparte :blink:

Am atasat (inca o data) o lista cu uleiuri aprobate. Meta Eta nu apare in lista. Deci? Cam ce concluzie sa trageti? Eventual incercati voi, pe masinile voastre si ne spuneti dupa aia :)

aoa_specific.Par.0023.File.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt posesor de leon 1.9 tdi bkc, masina are in jur de 215 000 in 4 ani jumate, pot sa zic caam incercat multe uleiuri si ma declar cel mai multumit de castrol edge sau slx, de ce, in 15000 km imi consuma cam 500 gr, si precizez ca fac schimbul cam din 3 in 3 luni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot sa cred ca este din cauza uleiului Castrol Edge.

Masina mea are cam 240.000km, din care ultimii 40.000 cu chip stage I. Desi este TDI PD, cu Castrol Edge nu consuma 1 litru de ulei intre schimburi (365 zile/10.000km) si nu mi se aprinde becul pentru calitatea uleiului.

Nu din cauza calitatii se aprinde martorul in bord ci din cauza cantitatii, din pacate nu au masinile deocamdata senzori chiar atat de performanti, insa daca scade destul de repede nivelul spre minim se aprinde martorul, iar daca acest fenomen de repeta de 2-3 in 30 de zile, acesta este un semn clar ca acel ulei nu-i potrivit, deoarece este prea subtire pentru motorul masinii, si indicat este sa fie schimbat in viitor cu un alt ulei/sau sa tot completezi la el periodic.Rezulta ca este mai avantajos sa il schimbi cu altul mai potrivit si gata.

Cam acesta este formula de calcul :

Masina noua - uzura minima - ulei foarte subtire.

Cu cat creste uzura acestuia si uleiul folosit ar trebui sa fie mai consistent.

Ideal este ca vara sa se mearga cu un ulei si iarna cu altul, dar cum nimeni nu prea schimba chiar asa uleiul, fabricantii au gasit un compromis, care sa protejeze cat de cat motorul la porniri si vara si iarna, deoarece atunci este uzura maxima, si de aceea nu recomanda nimeni care iubeste masinile direct 3000 rpm dupa pornire.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ondin,

''din pacate nu au masinile deocamdata senzori chiar atat de performanti'' facand referire la senzorul de calitate.

Aici tin sa te contrazic. Masina mea din semnatura are senzor de calitate. In functie de cum merg adica mai batraneste

sau mai sportiv i-mi creste sau scade intervalul de service pentru schimb ulei. Intradevar nu toate masinile au acest

senzor. A mea este fabricate la sfarsitul anului 2007.

O zi buna

Modificat de macristian1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta am vrut sa zic si eu, marea majoritate nu au acel senzor, stiu doar daca scade cantitatea si apare riscul de gripare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@macristian1 - nici vorba sa ai pe masina senzor de calitate al uleiului. Ai doar o functie in plus la computerul de bord care hotaraste intervalul de schimb in functie de nr.km parcursi, ore functionare motor, turatie si alti parametrii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

x-tremist am senzor de calitate a uleiului. Masina a fost comandata in Germania in 2007 si cam toate reviziile sunt

facute acolo. Plus ca toate masinile pentru piata Germana au senzor de calitate a uleiului mai ales la Audi.

O seara buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare. eu sunt nou pe aici. stie cineva sa imi spuna care este diferenta intre un ulei pentru PD si un ulei pentru PD cu filtru de particule. mai exact MOTUL SPECIFIC 505.10 si MOTUL 504 507 (pentru filtru de particule).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

x-tremist am senzor de calitate a uleiului. Masina a fost comandata in Germania in 2007 si cam toate reviziile sunt facute acolo.

O seara buna

Ca sa ne intelegem. Ce ai pe masina nu e chiar un senzor de calitate a uleiului. Este un combo termometru + E-metru. Altfel spus masoara la un moment dat temperatura uleiului plus permeabilitatea la camp magnetic. Si, ca sa fiu si mai precis, senzorul "masoara" numai 1 data la 100Km. Ce mai stie sa faca e sa determine daca nivelul uleiului e in zona "galbena".

Rolul acestui senzor este pur informativ, este adaptat mersului de afara (multe autostrazi) si nu e nicidecum "senzor de calitate". Este pur si simplu o solutie ieftina pt a evalua uzura uleiului si a afisa niste date pe bord. Algoritmul de evaluare este specific uleiului long-life (adica nu foloseste la nimic pt ulei non-long-life).

Parerea mea (si a PoRo de altfel :D ) este ca intervalul flexibil de service nu are viza de Romania... asa ca a ramas acolo de unde ai adus masina, in Germania. Cand o sa importam aerul si drumurile lor, atunci senzorul magic va deveni si el credibil. Pana atunci insa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stefan B tocmai din acest motiv intervalul de schimb ulei la masina mea este de 7 500 km.

Cu ultima fraza cam ai dreptate mai ales ca ieri am revenit din vacanta petrecuta in Germania si ma gandesc serios sa ma

mut acolo.

O seara buna

Modificat de macristian1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!