Jump to content

Jurnalul de bord al Fabiei mele


DRAPAR
 Share

Postare recomandată

@Missuu: Cam scumpa revizia ta !

Uleiul 10W40 e ok daca respecta norma VW precizata in Manualul de Intretinere. PS: In motor intra doar 3 litri, 1 litru trebuia sa-l primesti inapoi.

Restul consumabilelor (lamele, lichid parbriz, etc.) se schimba doar cu acordul tau. Nu prea inteleg cum ai reusit sa "razi" TOATE lamelele stergator intr-un an. Ti le-au returnat pe cele uzate ? PS: In supermarket-uri gasesti la acelasi pret 5 LITRI lichid pentru parbriz :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 169
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • saboteur

    13

  • DRAPAR

    11

  • rvacaru

    9

  • cmircea

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pentru MISSUU:

Cu uleiul mege bine acum pe timp de iarna, dar vara pe caldura mare e mai indicat un 5w40 in loc de

10w40. Oricum daca e motorul nou, doar de un an, nu e nici o problema.

Dar recomand ca de la 30.000KM sau 2 ani in sus sa pui 5w40.

Despre semnificatiile uleiului cred ca s-a mai vorbit pe forum, da un search.Mai poti cauta si pe net la

producatori.Din cate stiu eu la 5w40 5 inseamna temperatura minima si 40 cea maxima(ma refer la

temperaturile aerului) la care uleiul nu are nici o problema de vascozitate(foarte importat

atunci cand e motorul rece - la pornire, indiferent de anotimp).

Din cate stiu mai bun de 0w40, poate 0w50, nu gasesti pe piata, dar aste sunt uleiuri pentru masini

sport gen "Fabia RS", te poti gandi sa pui 0w40 la un motor cu peste 80.000km.

Pentru burga_b:

Din cate stiu eu producatorul recomanda ca la motoarele skoda sa se foloseasca doar ului full sintetic.

Oricum din fabrica vine cu ARAL 0w40 sau 10w40.

Modificat de ioco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut colegi de masina

Sa sti ca sunt perfect de acor cu tine burga_b in ce priveste treaba cu garantia, totul e super Ok pina e masina in garantie dupa care rasar bubele cu duiumu

Mai am o problema pe care am semnalat-o si la garantie dar domnul de acolo a inceput sa zimbeasca si sa dea vina pe frig

Chestia pe care o semanalez am observat-o de vreo 3 saptamini: fac plinul cu benzina rulez aproximativ 60 km - drum intisn- indicatorul de la benzina scade pina la prima linie. La aproximativ 100-110 km scade la a doua linie.

Azi indicatoul era la ultima linie alba spre dreapta aveam rulati 371 km, am facut plinul si au intrat 23.75 litri (benzina se vedea, pompa a decuplat de vreo 5 ori). Stiu ca pina la jumatate rezervor indicatorul scade mai incxet dupa care o ia mai repede spre gol.

Dupa ce am facut azi plinul am rulat 6.4 km pina in garaj iar indicatourl era intre prima si a doua linei, inainte faceam 100 km si imi indica asa.

Bine ca domnul de la service a constatat ca trebuie sa schimb stergatoarele, iar indicatorul de benzina arata aiurea (dupa mine ) ca e frig afara.

Oare la vara o sa-mi arate tot timpul plin sau se va da peste cap.

Mai am o senzatier ciudata, parca dupa ce am iesit de la service mi se pare ca volanul (servo ) merge mai greu, desi pe factura scrie ca s-a completat 100 ml ulei, nu trebuia sa simt ca merge mai usor, sau tot frigul e de vina.

Multumesc pentru raspunsurile si parerile voastre

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am si eu cateva intrebari. Cei de la skoda Pitesti nu m-au lamurit deloc.

Fabia sedan 1.2 12v htp 64cp pentru 70 000km

-ce ulei pun 5w40 sau 10w40?

-cati litri de ulei intra?

-se schimba bujiile? Cei de la skoda zic ca doar daca sunt probleme altfel nu

-se schimba antigelul? Skoda zice ca nu

In afara de filtre mai schimb ceva?

Este necesar sa o verifice electronic. Nu mai vreau sa fac revizia la ei.

Masina este din 2004, nu am nicio problema, are cartea cu reviziile la zi facute la skoda Pitesti, in baza lor de date nu are nimic schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru IOCO

Faza cu uleiul cred ca e invers fata de cum ai scris 5w40 e mai subtire fata de 10w40 (si mai aditivat parca) deci ar merge iarna si 10w40 vara

Nu ??????????????

Pentru Angelescu intra 3 litri de ulei, eu ieri am fost la service si mi-au pus 10w40 desi nu m-au intrebat, dupa mine as fi pus 5w40, daca ii intrebi cred ca pun ce au si au motivatie sigur pentru ce fac

Service-ul are intotdeauna dreptate

Bujiile nu stiu daca merita schimbate daca motorul merge frumos rotund eu le-as lasa, antigelul se poate masura la ce temperatura rezista.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@anghelescu: Serviceplan-ul prevede verificarea nivelului de ulei in cutia de viteze la fiecare 30.000 km si, doar cand este cazul, acesta se completeaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ajutati-am si pe mine.

am o FABIA 1.4 MPI AZF la 83.000 de km.

ultimul schimb a fost facut la 63.000 de km cu ELF 10W40.

nu stiu ce specificatie.

tb. sa schimb uleiul.

ce imi recomandati la km astia?

ELF nu am gasit pe unde am fost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mobil 1 5W40. Eu am fost super multumit de el pe skoda mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosmin543, MOBIL 5W40 pur si simplu sau mai are si un alt cod.

de ce imi recomanzi 5W40 si nu 10W40?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mai stiu exact ce norma vw respecta...recomand 5w40 prin prisma faptului ca am fost multumit de cum a mers masina cu el...comparativ cu OMV 5w40, ce vand reprezentantele skoda pentru tipul de motor AZF. Nu am avut alt motiv pentru care am recomandat Mobil 1 5W40. E o parere personala, si pt mine a fost un ulei ok la un pret ok, atat vara cat si iarna.

Modificat de cosmin543
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am o FABIA 1.4 MPI AZF la 83.000 de km.

ultimul schimb a fost facut la 63.000 de km cu ELF 10W40.

nu stiu ce specificatie.

dar tu faci schiombul de ulei la 20 mii de km? nu are nimica caci eu fac la fiecare 10 mii si tot cu 5w40

Modificat de sp0nsoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acuma am vazut si eu ca e vorba de schimb de ulei la 20 de mii de km...cam mult, nu?

Majoritatea oamenilor de aici spun ca cel mai bine pt masina e sa pui un ulei nu extraordinar, dar sa il schimbi mai repede, in jur de 10 mii de km.

Eu asa am facut si cu omv, si cu mobil 1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina am cumparat-o la 77.000 de km.

dar nu am avut timpul necesar pentru o revizie (si nici banii)

credeti ca motorul a avut de suferit???

nu am condus foarte sportiv, doar ocazional cand situatia a cerut-o.

majoritatea km au fost facuti in exterior.

cred ca o sa merg pe MOBIL 10W40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam multi km pt un schimb...Ar fi bine sa il schimbi la maxim 15.000 (cu tot cu filtru). Eu bag mobil 0w40 si schimb pe la 12.000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mobil 0w40 este full sintetic ?

saboteur - am inteles ca 0 se refera la temperatura sub care se modifica vascozitatea iar 40 temperatura peste care se modifica vascozitatea.

eu am motor de 60 de CP, ceea ce inseamna ca vor fi situatii cand voi tura motorul la limita superioara.

recomanzi xW50???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bandrei2501 eu zica ca uleiul si filtrele sunt viata masinii, asa ca eu zic sa schimbi la 10000 uleiul, filtru ulei, filtru benzina , filtru aer caci ai numai de castigat

acuma depinde cum fac altii dar eu zica ca merita la 10000 km 200 ron in plus pt filtre. Nu conteaza stilul de condus(sportiv), uleiul e ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai dreptate, nu am avut in intentie sa intarzii asa mult cu schimbul.

credeti ca a fost afectat motorul? ar tb sa ii fac o verificare mai amanuntita?

a mai intirziat cineva cu schimbul 5000 de km ca mine?

au fost consecinte ?

Modificat de bandrei2501
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un ulei bun, cu filtrul de ulei si filtrul de benzina te costa 200 de lei + manopera. Asa ca nu mai sta sa te intrebi daca ti-a afectat motorul, ca nu e fabia de 1.4 60 de cai racheta sa lucreze la turatii foarte inalte si temperaturi extreme, da nici bine nu i-o fi fost la motor, si du-te maine si schimba-l si ai terminat balciul. Zic bine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bandrei2501, in principiu poti folosi orice ulei cu norma vw 502.xx sau 503.xx, eu am ales 0w40 pt ca e un ulei full sintetic, respecta norma vw, are tehnologie synpower antiuzura, cum se lauda ei, si pastreaza motorul curat si il protejeaza la pornirile la rece si turatii inalte. Sunt de acord cu sp0nsoru, uleiul si filtrele sunt viata masinii si e ultimul lucru la care merita sa te zgarcesti. Ca nu iei cauciucuri bridgestone si iei debica, ok, dar la ulei nu. Motorul meu nu consuma mai mult de 100 gr. ulei intre schimburi, si vreau sa ramana asa cat mai mult. Ca un pont, periodic mobil 0w40 e la metro la oferta la 178 lei/4L, eu profit de ocazie si il iau atunci chiar daca il schimb peste 3 luni, pt ca la alte magazine e 240 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

din pacate raspunsurile voastre vin prea tarziu pentru ca am facut deja schimbul de ulei (si alte reparatii).

am cumparat CASTROL 10W40 dar cu specificatia 505.00.

am facut o prostie?

intentionez dupa 10.000 sa il schimb.

cu specificatia 502 sau 503 nu am gasit in momentul acela, iar mecanicul a spus ca e OK si cu 505!!!

"502, 503 sau 505 - nu e mare diferenta intre ele"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Maine ma duc la Avia sa fac revizia de 2 ani (17 000 km), ITP si schimbat comanda geamuri el. si lock/unlock de la usa stanga (nu mai mergea un led si mi se schimba integral pe garantie). Am fost la Volksman si am luat ptr maine urmatoarele :

- Filtru aer 55 RON

- Filtru ulei 30 RON

- Filtru polen 50 RON

- Filtru benzina 150 RON

Primele 3 MANN, cel de benzina nu mai stiu cum se cheama

- Ulei ARAL Hightronic 1, nu mai stiu codul 3 x 1 l (38 RON x 3)

114 RON

- Lichid frana 1 l 32 RON

Total 431 RON

Ramane sa vad cat o mai fi maine manopera + ITP.ul

O seara buna,

Razvan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

:)) Salutare, vreau sa-mi iau o cotiera centrala fata daca stie careva preturi,cum se monteaza,astept ......Multumesc :icon_thumright:Am uitat ,boxele din spate si le-a montat cineva,stie care ceva legat de asta?

Modificat de repciuc_alexandru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cautat pe forum dar nu am gasit un topic cu preturile actuale pe care le platesc skodarii la prima revizie facuta in garantie.

Cine a facut de curind o revizie la dealerii din Bucuresti cu Fabia 1,2 HTP este rugat sa detalieze: cost total,materiale,durata,eventual daca a cumparat materialele si a platit doar manopera cit a fost,operatiile care s-au executat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te ajuta, in timisoara prima revizie la 11.500km a fost aproximativ 270 lei,schimbat ulei,filtru ulei si curatat praful din tambure(la cererea mea).filtrul de are si de polen le-am schimbat singur,pentru ca serviceul pur si simplu nu au vrut sa faca asta.cica la 30.000 se efectueaza operatiunea asta

Modificat de luus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!