Jump to content

Jurnalul de bord al Fabiei mele


DRAPAR
 Share

Postare recomandată

eu nu priecep de ce nu se implementeaza tehnologia pinioanelor dinte pe dinte ca la cutia de viteze, la alea ohc eventual cu un ax cardanic sa ajunga pana sus, ca numai americanii mai fac ohv ca 1,4 mpi cu tija de pe tacheti pe culbutori (stiu ei ce stiu). poate aberez... :)

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 169
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • saboteur

    13

  • DRAPAR

    11

  • rvacaru

    9

  • cmircea

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ieri am avut zi de intretinere la Skabia cu ocazia implinirii a 1 an de la ultimul schimb de ulei si a 98.000km: schimb ulei (mobil1 0W40+ filtru Mann, schimb filtru benzina Hengst (care trebuia schimbat de la 90.000, dar am tot lalait-o). Rezolvat chitzait in bord (in sfarsit!!!), am infipt un capac de papuc din plastic cu o surubelnitza exact in locul cu pricina prin grila centrala de aerisire, tzine de minune. De asemenea m-am dus pana la skoda si am luat un pumn de clipsuri pt grila de plastic de sub parbriz (care lipseau toate 3) si pt fetele de usi (unde am rupt cateva), in schimb n-au avut la skoda shaiba de cupru pt busonul de ulei, dar am gasit la un magazin de dacia, saibe de cupru pt bujii (50 bani), merg perfect si tin f. bine. Ne pregatim sa batem suta de mii cu forte noi :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

saboteur stii de cat este haxagonul de la busonul de ulei? Mi se prelinge ulei pe la buson. Cred ca ma duc sa-mi iau o saiba de cupru si sa o schimb, dar nu stiu de cat este hexagonul de la buson ca sa-l pot desface.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, neaparat, schimba shaiba, io data trecuta n-am schimbat-o si mi-a picurat, ca si la tine, si am strans inbusu ala de l-am innebunit, si acuma de abia am desfacut , se torsiona inbusu cu prelungitor de-am zis ca se rasuceshte masina daca mai trag mult , noroc ca s-a desfacut pana la urma, dupa mai multe invocari de dumnezei :lol:

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat saiba si sper sa nu mai picure. Hexagonul este de 8mm nu de 6mm. Am cumparat saiba de cupru de bujie si la mine nu s-a potrivit (diametrul interior era mai mic si nu intra busonul). Am gasit cu greu o saiba de cupru cu interiorul putin mai mare (cam cu 1 mm mai mare decat cea de bujie). Sper inca o data sa nu mai picure.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) oops, inseamna ca hexul de 6 e la 1,2HTP :) sorry.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am uitat sa iti zic ca si nenea ala la magazin avea 2 feluri, pt bujii cu filet mic si cu filet mare (old style), aia cu filet mare e buna :), io m-am dus cu busonu in mana la magazin, ca era la 50 metri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Dupa 3200 km pot sa afirm:

- consum mediu aratat de computer:5,3

- consum calculat din bonuri de benzina: 5,38

- consumul a scazut dupa perioada de rodaj care intr-adevar e de aprox.1500 km

- consum mai mic cu benzina de la MOL (alimentat pana acum de 6 ori de la MOL si 3 ori de la PETROM)

- cu 1,2 HTP si aer conditionat pornit e cam greu sa te bagi intr-o depasire riscanta (doar la peste 3000 ture dar cu emotii)

- cand este foarte cald afara, adica o temperatura aratata de computer de peste 40 grade si daca masina a stat si ceva timp in parcare si la soare, aerul conditionat raceste destul de greu in habitat;

- comportare ciudata a socului intr-un anumit interval de temperatura (cam 16-20 grade), dar motorul nu trepideaza, nu se opreste; doar ca sta turat in 1100 ture.

- plasticele nu zdragane, nu se aud sunete ciudate in partea din fata sau din spate.

- nu intra apa in habitaclu, nu presuri ude;

- parbrizul se aubureste cand ploua si se dezabureste usor la treapta II de ventilatie. Se dezabureste si la treapta I daca pui parasoralul ca si cum ar bate soarele in ochi.

- intotdeauna pasagerii de pe locurile din spate isi vor freca picioarele de scaunele din fata si de panza de pe portiere atunci cand se vor da jos din masina.

- frana de motor este si eficienta si economica (reduce si consumul de carburant si uzura garniturilor de frana)

Concluzie: deocamdata sunt multumit de stabilitate, comportare......de faptul ca nu a necesitat decat cheltuieli cu benzina si spalatul.

:flower:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut!am o fabia cu mot de 1.4 16v 101cp.am luat-o la 132000 de la un targ de la ruse bulgaria.am skimbat curele distributie+role,toate filtrele (aer,polen,benzina)si cureaua care merge pe alternator si skimbul de ulei la service skoda bulgari cu 200E in conditiile in care la mine (giurgiu)ma costau in jur de 1300 ron fara manopera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot ce ai scris tu acolo doar 200 E??? dubios... mi se pare foarte putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare. am o fabia 2003 1.4 mpi, cu i rosu, deci 80cp(cred). se poate sa nu aiba abs? pt ca martor in bord nu am si daca apas pedala de frana pana in fund pe asfalt umed sa zicem, rotile se blocheaza. se poate sau nu aiba abs sau sa fie defect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate nu ai ABS. daca aveai ABS trebuia sa stii sigur ca e imposibil sa nu iti dai seama de asta. plus de asta, trebuia sa ai si martor care se aprindea in momentul cand puneai contactul; la fel se intampla si daca era defect.

Modificat de Andrey_sxg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doar 68? in cartea tehnica scrie 55kw. deci nu am abs...ma gandeam eu :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ciprivw: 55 kW inseamna 55 x 1,36 = 74,8 adica ai 75 CP !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica in talon ce scrie.

1.4 MPI corespunde motorului 8v, care are 68 cai.

Cel de 55kW ar trebui sa aiba pe spate 1.4 16v

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am si eu o intrebare:Cat ma costa revizia la 30.000 Km la o skoda fabia 1.2 htp la Porche bucuresti aviatiei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dragoslk: Revizie de 30.000 km inseamna revizia de la 2 ani sau la fix 30.000 km ? Pentru ca sunt ceva diferente intre ele. La 2 ani se schimba obligatoriu lichidul de frana si se face verificarea franelor, deci e ceva mai scumpa. Daca nu sunt postate ceva "scoruri" in topicul acesta, uita-te prin topicurile din aria DEALERI SI SERVICE-URI. Uite un exemplu (cred ca una din cele mai recente revizii facute, desi mie mi se pare cam scumpa): http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...st&p=553065

LE: Uitasem de topicul de preturi - http://vwforum.ro/index.php?showtopic=6607&hl=

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare tuturor

Ieri am facut revizia la 1 an 12800 km la bord:Motorizare 1.2 HTP

FILTRU ULEI - 30.73 RON FARA TVA

FILTRU AER - 55.40

FILTRU POLEN - 50.46

SOL PARBRIZ 1L - 7.47

ULEI SERVO 0.2 L - 36.25

ANTIGEL TEXACO 0.2 L - 22.44

LAMELA STERGATOR 3BUC - 67.35

ULEI MOBIL 4 L - 88.75

REVIZIE - 150

INLOC LAMELE STERGATOR - 12

TOTAL FACTURA CU TVA 559.53 RON

Am ceva nelamuriri:

in manualul de utilizare scrie ca uleiuul trebuie sa aiba specificatia:W504.00 sau W503.0, pe bidonul de ulei lasat in portbagaj scrie MOBIL 10W40 cu specificatia W500.00

Voi ce parere aveti, care e diferenta ???????????????

Dupa cum ati observat s-a constata ca lamelele stergatorului de parbriz sunt deteriorate si au fost inlocuite pret 80ron, nu mi s-a cerut nici o parere daca sa le schimbe sau nu, mai bine schimbau FILTRU DE BENZINA, ala cica nu era deteriorat, lamelele da, ca mor incet amu de ciuda (LAMELELE VECHI NU LE-AM VAZUT)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai desfaci cele 5-6 holsuruburi cu care e prins si pe urma ridici capacul. o sa se vada acolo filtru. e foarte simplu, nu e o tehnica anume.

Modificat de Andrey_sxg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MISSUU: ulei Mobil 1 10W-40 nu este ulei semisintetic? Nu ar fi trebuit sa puna un ulei full sintetic la prima revizie mai ales ca masina e noua? Eu stiu ca se pune semisintetic cand motorul are un pic de uzura. Si nu ti s-a parut cam scumpa revizia? Adica solutie parbriz - ce rost avea? Antigel - 0.22l - 22.44 RON? Cam mult. E 18 RON bidonul de antigel concentrat EVOX la reprezentanta (am cumparat eu....pe urma am gasit la bidon de 4 l acelasi antigel la pret de vreo 33 RON). Lamela stergator au schimbat-o fara sa te intrebe? Foarte curios. Ulei servo? Deja pierde pompa de servo? O colega a mea a facut prima revizie la Octavia Tour 1.9TDI cam cu aceeasi bani.

O intrebare pentru colegii forumisti: totusi pe unde se pierde antigel?...pentru ca a trebuit sa completez cam tot cu 0,2 l. Am observat ca antigelul se pierde cand temperatura in masina este reglata la peste 26 grade. Am completat si tineam dimineata temperatura la maxim pana se incalzea si iar mi-a macat antigel. Pe urma am completat iar si am reglat temperatura la 22 si de atunci nu mai pierde antigel? Explicatia? E normal? Mie unul nu mi se pare normal...dar cu siguranta celor de la service li se va parea normal si ....se va gasi o explicatie stiintifica care sa imi inchida gura la service. Stiti ce mi se pare mie curios? Ca totul are o explicatie atat timp cat masina e in garantie...dar daca te duci la o zi dupa ce a iesit din garantie iti gasesc o multitudine de defecte: bucse care s-au dus intr-o zi, bare care s-au dus la fel, amortizoare care au dat de ieri (cand ai fost la revizia de 2 ani) si pana a doua zi (cand a iesit din garantie) in 10000000 de gropi, sonde si senzori care ieri erau buni iar azi s-au stricat, baterii care ieri nu le puteau schimba pe garantie ca totusi aveau un pic de curent iar azi trebuie schimbate daca vreti sa mearga masina......si tot asa multe se strica a doua zi dupa ce masina nu mai e in garantie...Si cand te gandesti ca atunci cand iti vand masina vorbesc cu tine de parca ar fi in stare sa vina ei dimineata sa iti porneasca masina iar atunci cand le dai telefon ca tie ti s-a parut suspect un zgomot iar ei te linistesc ca "E CEVA NORMAL....NU VA FACETI GRIJI"......ti se face ..... si totusi tu stii ca atunci cand ai luat-o de noua nu facea asa....si ei zic ca "NU ATI BAGAT DE SEAMA...".....pai tot iti vine sa (le) te bagi in seama....

Modificat de burga_b
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!