Jump to content

Jurnalul de bord al Fabiei mele


DRAPAR
 Share

Postare recomandată

Pentru Skoda Fabia 1.2HTP: Am facut si eu prima revizie anuala (la 13.930 km) la AviaMotors Militari. Costul reviziei a fost: 387,98 RON (inclusiv TVA dar cu reducerile aferente cardului de client AVIAMOTORS), din care:

- materiale: 246,61 RON (4 litri ulei Aral Blue Tronic 10W40, filtru ulei Fabia 1.2, garnitura buson baie ulei Fabia 1.2, filtru praf Fabia, 1 litru antigel Aral fara silicati, materiale consumabile);

- manopera: 141,37 RON (la masina a lucrat un mecanic aproximativ o ora si jumatate).

Am putut urmari toate operatiunile executate (AviaMotors Militari). Acopera, in linii mari, operatiunile prevazute in Service Plan, deci nimic de reprosat. Mi s-a recomandat sa fac urmatorul schimb de ulei la 10.000 km, avand in vedere praful care exista in Romania; am decis sa fac schimbul (si setarea adecvata a BC) la 15.000 km conform prescriptiilor producatorului.

LATER EDIT: Acum vad ca am postat in topicul pt. Octavia 1. Rog un moderator sa mute postul meu in zona Fabia (daca se poate).

ender: s-a rezolvat

Modificat de bluehunt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 169
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • saboteur

    13

  • DRAPAR

    11

  • rvacaru

    9

  • cmircea

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

la masina a lucrat un mecanic aproximativ o ora si jumatate

Ma intreb ce a facut in acea ora si jumatate mecanicul ... pentru ca operatiunile descrise mai sus se pot face in maxim 30 min fara sa ai elevator si cunostiinte de mecanic ...

Uleiul ti l-a scos pe jos pe la buson sau l-a aspirat pe la joja?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma intreb ce a facut in acea ora si jumatate mecanicul ... pentru ca operatiunile descrise mai sus se pot face in maxim 30 min fara sa ai elevator si cunostiinte de mecanic ...

Uleiul ti l-a scos pe jos pe la buson sau l-a aspirat pe la joja?

<{POST_SNAPBACK}>

Uleiul la scos din motor pe la busonul de jos.

Operatiunile efectuate au fost: verificare antigel si lichid de frana, verificare si completare acumulator, verificare suspensie, demontare si inlocuire filtru ulei motor, golire si inlocuire ulei motor, demontare si inlocuire filtru polen, interogare erori cu VAS 5052... Cam asta am vazut eu !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine a durat cam 3 ore (si mecanica si electrica), si am stat langa ei. Au avut ceva de munca, si nu au dormit. Au lucrat repede si sper eu ..... bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru Skoda Fabia 1.2HTP: Am facut si eu prima revizie anuala (la 13.930 km) la AviaMotors Militari. Costul reviziei a fost: 387,98 RON (inclusiv TVA dar cu reducerile aferente cardului de client AVIAMOTORS), din care:

- materiale: 246,61 RON (4 litri ulei Aral Blue Tronic 10W40, filtru ulei Fabia 1.2, garnitura buson baie ulei Fabia 1.2, filtru praf Fabia, 1 litru antigel Aral fara silicati, materiale consumabile);

- manopera: 141,37 RON (la masina a lucrat un mecanic aproximativ o ora si jumatate).

Am putut urmari toate operatiunile executate (AviaMotors Militari). Acopera, in linii mari, operatiunile prevazute in Service Plan, deci nimic de reprosat. Mi s-a recomandat sa fac urmatorul schimb de ulei la 10.000 km, avand in vedere praful care exista in Romania; am decis sa fac schimbul (si setarea adecvata a BC) la 15.000 km conform prescriptiilor producatorului.

LATER EDIT: Acum vad ca am postat in topicul pt. Octavia 1. Rog un moderator sa mute postul meu in zona Fabia (daca se poate).

ender: s-a rezolvat

<{POST_SNAPBACK}>

Eu ma intreb de ce ulei 10W40 si de ce 4 litri cand la mine cu acelasi motor intra 3l si daca nu ma insel 10W40 este semi sintetic si mai intram si in Iarna ...parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma intreb de ce ulei 10W40 si de ce 4 litri cand la mine cu acelasi motor intra 3l si daca nu ma insel 10W40 este semi sintetic si mai intram si in Iarna ...parerea mea.

<{POST_SNAPBACK}>

S-au facturat 4 litri din care in motor au intrat 3,300 litri si restul in portbagaj (pentru eventuale completari) :P

Aral Blue Tronic 10W40 in site-ul Aral:

"Low-friction motor oil with Aral Synth-Technology. Helps to save fuel. The special Aral Synth-Technology together with selected additives provide high lubrication safety, strong anti-wear protection, prevention of deposits, engine cleanness, and excellent cold-start characteristics. Aral BlueTronic SAE 10W-40 can be used in gasoline and Diesel engines (also supercharged), cars or light commercial vehicles.

Specification

Specification: ACEA A3, B3 API SL / CF Approval: Mercedes-Benz specification for service products sheet 229.1 VW-Norm 505 00, Issue 1/97"

Sa vedem cum se comporta in timp. Poate voi merge numai 10.000 km cu el in loc de 15.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am sa merg 10000km cu 5W40, si ma gandeam sa incerc cu 0W40 /15000km,cred ca e mai safe motorul avand 18735Km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Datorita unei mici sperieturi (a se vedea topicul cu servodirectia) m-am decis sa ma duc mai devreme cu o luna la prima revizie. Am vorbit cu cei de la Brady si mi-au spus ca pot aduce eu ulei + filtru de ulei. Intrebari :

1. Mi-au recomandat Aral 5W40 - E ok asta sau merita altceva ?

2. De unde as putea cumpara mai ieftin decat la ei ? In afara de ulei mai vreau sa iau lichid de racire (G12 PLUS - conform manualului) si flitru de ulei.

Preturi la Brady :

- Aral 10W40 - 241.000 + TVA

- Aral 5W40 - 349.000 + TVA

- Filtru 1.2HTP - 344.000 + TVA

PS: M-au intrebat (ca sa-mi spuna ce ulei sa-mi iau) daca merg mai sportiv sau mai linistit. Spuneti-mi si mie de ce, sa nu mor prost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aral HighTronic 5W40 (in site-ul Aral):

High performance motor oil with Aral synthetic technology with the potential for extended oil changing intervals. Suitable for almost every 4-stroke and diesel engine passenger car on the market (also for turbo and direct-injection engines). Required for Saab 9-3 Sport-Sedan diesel motor.

Specification

ACEA A3 , B3 , B4; API SJ/CF; Mercedes-Benz specification for service product sheet 229.3 ; Opel GM-LL-B-025; BMW Approval Longlife-98; Porsche Approval; VW-Norm 502 00 and 505 00 Issue 1/97

Modificat de DRAPAR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca mergi sportiv, inseamna ca tii motorul in partea superioara de turatie, cu accelerari mai vanjoase, s.a.m.d. E necesar, poate, alt tip de ulei, gen racing - 10W60, care sa-ti protejeze motorul mai bine la alt regim de temperatura. Dar nu cred ca e nevoie. Mergi pe 5W40 si e OK.

Eu am pus 5W40 Castrol TXT Softec.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Liqui Moly SinthOil 5w40 5l costa 1.8mil. Eu il am de 6.000 km si sunt incantat de felul in care merge masina cu el. Aral nu mi-a placut deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta era intre 5W40 si 10W40 si din cate stiu eu astea sunt sitetic respectiv semisintetic. Intre astea avem dubiu.

Eu o parere buna despre Aral, dar vad ca voi il cam ocoliti. Dau acum un ochi pe la topicurile cu uleiuri sa vad ce se recomanda. Inteleg ca aici Castrol > Aral si Liqui Moly > Aral ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incepem sa deviem, dar in mare, cred ca Aral nu si-a dezvoltat inca tehnologii pentru a fabrica uleiuri pentru motoarele moderne, uleiuri cu caracteristici care sa rapunda peste medie la noile solicitari din aceste motoare. Au ramas un pic in urma. As putea spune ca si pretul afirma acest lucru - Aral este unul din cele mai ieftine uleiuri. Dar, poate ma insel eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am fost la revizie. Inainte luasem de la Augsburg urmatoarele :

- 4l ulei Castrol 5W40 TXT Softec - 1.610.000

- filtru ulei MANN - 410.000

- 1l antigel Aral rosu - 210.000

Total : 2.230.000

Revizia propriu-zisa :

- 1.5h manopera - 930.000

- alte materiale - 40.000

Total 970.000

Reviza a fost facuta la Brady la noul sediu, cel de langa Metro Militari. Oamenii mi s-au parut foarte amabili (i-am rugat sa ma ajute si cu niste zgomote de la bord si mi-au descoperit o clema care nu fusese prinsa bine la instalarea alarmei care facea urat) si profesionisti si am putut urmari toate operatiunile. Eu nu am vrut sa schimb filtrul de aer. Ei spuneau ca ar trebui schimbat, dar parerea mea e ca asta spun tuturor. In cartea de service se spune ca trebuie schimbat la 60k km si am decis sa-l schimb la a doua revizie. La fel si filtrul de polen (despre asta, dupa ce au vazut ca sunt "chitros", au spus ei direct ca poate fi suflat ;) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie: antigelul - chiar daca e rosu, trebuie sa fie G12. Filtrul de aer, la cei 10.000 km ai tai, nu e o problema. Poate fi suflat. Dar la 60.000 mi se pare cam mult pt drumurile noastre pline de praf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Antigel G12, evident. Dar G12 era de 2 culori : rosu si verde (parca). In manual scrie ca trebuie violet. Am luat rosu iar cei de la Brady au spus ca de-asta trebuia.

Cu filtrul de praf, de-aia am si cerut sa fie suflat. M-a suparat putin faptul ca au vrut imediat sa-l schimbe. Sunt aproape sigur ca asa spun tuturor, e un fel de politica de firma. De altfel si la Avia se intampla acelasi lucru. Evident ca n-o sa-l schimb la 60.000, ci pe la 25-30.000 (cat o sa am peste un an).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie! Din cate stiu eu, incepand cu MY 2004 Skoda a umplut G12 Plus, care poate fi mixat cu G12, dar e un fel de downgrade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Azi am sunat la Brady Trade si am facut o programare pentru data de 12.11 pentru revizia de 10.000 km la fabia mea. Sper ca totul sa decurga fara probleme. Va tin la curent si o sa va scriu aici si cat a costat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sa concluzioneze cineva sau sa intocmeasca o lista de probleme mai des intalnite la Fabia?

Daca da, as dori si eu sa o cunosc, si sa subscriu si eu, si nu numai la ea, daca este cazul.

Multumesc anticipat

Modificat de MarioDaytona
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am fost azi si am facut revizia de 10.000 km la fabiuta mea. Am facut 10.000 km chiar inainte sa intru in service :) Am facut revizia la brady trade si m-a costat cu totul 280 RON. Manopera a fost 80 RON, iar materialele au fost 200 RON (4 litri ulei Valvoline 5W40 si filtru ulei). Filtrele de aer si de polen au fost suflate, pentru ca nu necesitau schimbare. Au mai pus un capac de amortizor, care a costat 14.000 lei vechi si la revizia propriu zisa s-a mai adaugat si o verificare si curatare a tamburilor de frana pe spate.

Au verificat masina si cu VAS si totul este in regula. Per ansamblu sunt foarte multumit. Mi-au curatat motorul cu silicon (arata ca nou acum) si s-au miscat foarte repede; am stat cu totul o ora in service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ajutor! Ieri seara cand am plecat cu masina de la serviciu a aparut urmatoarea problema: am pornit masina (dupa cateva ore de stationare) si dupa cateva secunde s-a aprins martorul care semnlizeaza temperatura apei, a inceput sa flicaie si s-au auzit si 3 semnale acustice. Am oprit motorul asa cum se indica in cartea tehnica in astfel de cazuri si apoi am repornit fara a mai reaparea aceasta problema. Astazi cand am plecat de la birou aceeasi problema, ulterior a disparut. Ce s-a intamplat de fapt? Ati mai patit asa ceva? Sa ma ingrijorez si sa merg in service?

Merci mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Automotive Electronics
Ajutor! Ieri seara cand am plecat cu masina de la serviciu a aparut urmatoarea problema: am pornit masina (dupa cateva ore de stationare) si dupa cateva secunde s-a aprins martorul care semnlizeaza temperatura apei, a inceput sa flicaie si s-au auzit si 3 semnale acustice. Am oprit motorul asa cum se indica in cartea tehnica in astfel de cazuri si apoi am repornit fara a mai reaparea aceasta problema. Astazi cand am plecat de la birou aceeasi problema, ulterior a disparut. Ce s-a intamplat de fapt? Ati mai patit asa ceva? Sa ma ingrijorez si sa merg in service?

Merci mult!

<{POST_SNAPBACK}>

;) Nu e grav daca ai antigel la nivel OK.Probabil ca vasul tau de expansiune da semne de oboseala(din pdv electric).Deci ori cumperi un vas nou ori te vor deranja cele 3 beep-uri .Probabil daca motorul este cald nu mai ai aceasta problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am pornit masina (dupa cateva ore de stationare) si dupa cateva secunde s-a aprins martorul care semnlizeaza temperatura apei, a inceput sa flicaie si s-au auzit si 3 semnale acustice. Am oprit motorul asa cum se indica in cartea tehnica in astfel de cazuri si apoi am repornit fara a mai reaparea aceasta problema.

<{POST_SNAPBACK}>

O fi principiul ala cu dilatarea si contractarea?! :)

Verifica nivelul antigelului (de preferat dupa o stationare>5 ore)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce dupa aproximativ 5 ore?? are vreo legatura daca motorul e cald? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Schimbat ieri la Skabia senzor de temperatura aer habitaclu de la climatizare + motorash clapeta recirculare aer, manopera efectiva 4 ore, taxat 4 ore, dat jos TOT bordul bucatzi, pus la loc, cost total 810 Romanian Nailon (dedushi din pretzul de achizitzie al mashinii de catre fostul proprietar - el a facut comanda de service, intre timp mi'a vandut mashina, om de rar bun simtz). Cei de la service PROCAR Timisoara, dealeri, foarte de treaba, mecanicul m'a lasat sa ma invart pe langa el, mi'a explicat ce si cum, transparentza totala , am fost incantat (am fost cu Renou' lu shefe la service sa-i faca revizia , m'au scos aia afar in hol, ca nu e voie sanchi sa stea clientu in service AUTO UNIVERSA dacia /reno/datsun)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!