Jump to content

AUDI TT RS


Miti@Caractere
 Share

Postare recomandată

si tot pe principiul zvonuri din public:

- motorul n-a fost urcat mai mult pentru ca ar fi fost mai rapida decat R8 iar asta nu se putea accepta...

- ar fi motorul cu potentialul cel mai mare de tuning din toate cele ale marcii audi.

L.E. vad ca te-ai inscris pe tt-forum! baieti, pregatirea pentru TT-RS-ul lui fusco... Fusco, numai alb sa nu fie, ti-am zis!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 153
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • fuscobal

    32

  • docman

    20

  • Bogdan_wrc

    16

  • ANdi B.

    16

Top Posters In This Topic

Posted Images

cel mai potent motor de la AUDI este cel de pe RS6, adica un V10 biturbo :icon_rambo:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am spus asta si pe topicul cu RS3. Nu ganditi ca se iau masuri pentru ca o masina sa fie sau nu mai rapida ca alta. Ce legatura are R8 4.2 cu TT-RS?????

Revenind la topic, puterea lui TT-RS este FARA PROBLEME pusa pe sosea.

Docman, eu zic ca au echilibrat bine masina asta ca sa nu o scape orice nepriceput de sub control. Bineinteles, cu ESP activat.

370 mm discurile si pe fata si pe spate....MY GOD, are discuri pe spate mai mari ca la RS6 (356 mm) :D, iar enormitatea aia de eleron are grija sa puna bine apasarea pe discurile alea. Jantele standard, de 18, au 9J, in timp ce S4 are 8J si S6 are 8,5J.

Eu zic ca masina asta e bine gandita! Doar sa lasi ESP-ul activ. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe fata doar are 370mm, pe spate are 310mm. Probabil pe spate este exact frana de pe S3 !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, informatia de pe site-ul pe care m-am uitat este gresita. Acum, in datele tehnice de pe site-ul de presa este specificat faptul ca pe fata este sistem de franare de 18 inci si pe spate de 17 inci. 17 inci nu are cumva intre 330 si 345 mm? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Miti@Caractere

Audi TT RS este echipat cu un diferential Haldex ce transmite mai mult de 50% axei spate (!) si e pozitionat chiar inaintea diferentialului spate (ultra-compact) pentru o distributie mai buna a greutatii (vezi imaginea atasata).

Citat din comuncatul de presa AUDI AG:

"For Purists: The Driveline

The Audi TT RS is the first classic sports car in the Audi RS family. Like the RS 4 and the RS 6, the Audi TT RS was developed by quattro GmbH as a pure,

no-holds-barred driving machine. A new six-speed manual transmission conveys the engine

post-34555-1248683262_thumb.jpg

post-34555-1248683516_thumb.jpg

Modificat de Miti@Caractere
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt foarte curios cum au putut cei de la Audi sa redirectioneze mai mult de 50% din cuplu pe puntea spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Miti@Caractere
Sunt foarte curios cum au putut cei de la Audi sa redirectioneze mai mult de 50% din cuplu pe puntea spate.

Asa cum au reusit si cei de la VW sa transfere 100% spate la Tiguan, nu e mare scofala, smecheria e: cand se intampla lucrul acesta? Pentru ca sistemul sa functioneze eficient (fara intarzieri), iar in cazul TT RS acest lucru se intampla in urma "citirii" turatiei, vitezei curente si a pozitiei pedalei de acceleratie, astfel incat, la plecarile de pe loc sistemul transmite maxim spate si "revine" fata doar la pierderea aderentei spate (in mod similar functioneaza si sistemul de pe Touareg si Cayenne). M-am exprimat cam alambicat, dar cred ca ai inteles...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate nu e asa usor: fiind (simplu) Haldex, ce faci cu antrenarea puntii fata? Nu se poate decupla, doar infrana...

Implicit nu au cum sa transfere mai mult de 50% pe spate.

Singurul mod prin care puteau sa transmita >50% in fata ar fi fost sa aiba Haldex XWD, care are doua cuplaje Haldex. Tinand cont de greutatea masinii, nu cred ca e cazul. Si cand spun asta ma mai bazez pe un lucru: am vazut TT-RS-ul pe dyno, cu puntea fata alone. Daca ar fi XWD, masina ar fi moarta, n-ar mai trage nici o punte. Implicit eu cred ca e doar un Haldex Gen. 4, fara optiunea XWD (care i-ar permite smecheria de mai sus).

Legat de cand se transmite puterea, aici au facut modificarea, la gen. 4 fiind preventiv transmisa (lucru deja prezent pe TT-S sau pe TT-urile produse dupa mai 2008, fiind folosita generatia 4 de Haldex), inainte sa inceapa deraparea.

Asta da.

Concluzia la care am ajuns este urmatoarea: ca sa justifice mai mult de 50% s-au folosit de un artificiu de limbaj: cuplu. Practic rotile fata ar avea mai putina aderenta in cazurile in care intra puntea spate (accelerari bruste, etc) si e normal ca o parte mai importanta a cuplului sa ajunga pe sosea prin intermediul lor. Realist vorbind insa, nu s-a schimbat nimic, tot Haldex ramane si da, tot nu poate pune aderenta pe spate alone.

Modificat de docman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici un Haldex nu are cum sa transmita mai mult de 50% pe spate prin conceptie. Blocajul total al Haldex-ului (adica 100%) inseamna ca rotile din spate primesc ce primesc si cele din fata (asta inseamna 50 : 50). Generatia 4 de Haldex este superioara generatiilor 1 si 2 prin faptul ca intr-adevar tin cont de pozitia volanului si a pedalei de acceleratie si incep sa trimita cuplu rotilor din spate inaintea inceperii alunecarii dar din pacate, oricat am vrea noi un Haldex nu poate face ce face un Quattro !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da, se cheama Haldex XWD (atentie, nu e pe TT-RS!) poate sa transmita cu urmatoarea conditie: se decupleaza puntea fata (printr-o a doua punte haldex). Saab au monopol daca am inteles eu bine

aici detaliile

http://www.haldex-xwd.com/

Eu zic ca Torsen (sensul de Quattro cel mai raspandit) se va duce usor usor in istorie fata de sistemul Haldex.

Motivele sunt urmatoarele:

- Haldexul poate ajunge la un nivel de conduita activa la care Torsenul nu are acces. Exemplul cel mai bun e GT-R care scoate timpii aia in mare parte datorita aderentei oferita de catre un sistem activ. Audi au inceput sa se miste in directia asta cu "sports differential" (practic un cuplaj haldex pe puntea spate). Poti astfel comanda intoarcerea nu numai din infranarea rotii (stil ESP) ci si din transmisia puterii (mai interesanta pentru viteze ridicate)

- Integrarea cu restul de electronica a masinii. Haldexul, ca orice sistem digital, poate sa comunice mult mai precis cu sistemul de tractiune. Un torsen e analogic. Are transmisie variabila, insa cat, cum, etc, raman factori masurabili cu greu. Iar cand o sa inceapa generatia xy de ESP, care va fi un gen de "do it all" pentru a permite celor mai putin inzestrati sa conduca bolizi (e cazul deja la o mare parte din masinile hiperputernice), asa ceva o sa devina strict necesar. Torsen in vecii vecilor n-o sa permita asa ceva

- Greutatea. Haldexul e mai usor => consum redus. Presiunea e mare pe cifrele de consum, deci se va revedea si aici...

- Costul. La fel.

- Frecarea la rulare. Se pierde o gramada in 4x4 permanent, stiind bine ca pe uscat si drum drept, acceleratie constanta, e mai eficient un sistem punte simpla.

e doar o parere.

Modificat de docman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aproape tot ce zici e corect. In ce priveste Haldex 4 si XWD am impresia ca pot transmite 100% pe spate dar numai daca rotile din fata n-au aderenta deloc (de aia cu S3 sau TT-S poti face drift pe zapada si ud dar subvireaza pe uscat aproape ca tractiunea fata) !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TT-S si S3 au Haldex normal, nu XWD, nu prea vad rostul.

Drift pot face si cu a mea pe zapada fara probleme si e cu generatia 3 de Haldex. Ideea e sa nu treci de o anumita viteza iubita mult sa-ti reintre ESP-ul (chit ca e decuplat..).

XWD-ul poate trimite spate chiar daca puntea fata are tractiune. Sistemul decide cand. Au modalitatea tehnica de a transmite in orice moment, decupland puntea fata prin simpla inchidere a unei valve (fata de pompa de presiune pe generatia 3) pe "haldexul" fata.

Subvirarea de care pomenesti tu mai sus e una simpla:

- puntea spate nu intra in actiune pentru ca nu ai slip si nici nu calci acceleratia suficient (doar esti inainte de apex...) ca sa justifice intrarea lui

- daca incerci sa fortezi nota (calcand deliberat acceleratia), atunci te trezesti ca ti se ridica de bot => pierzi eficienta directiei + iti intra ESP=ul.

Ai sa razi, insa si Torsenul e absolut identic la capitolul asta. Iti spun cu mana pe inima, intre un A4 1.8T Torsen si masina actuala nu e nici o diferenta la comportamentul in viraje. None. La fel se simte schimbarea de punte (glang-ul ala cand schimba), la fel duse la limita iti vor subvira (A4-le din cauza platformei si a faptului ca subvirarea nu inseamna derapaj la roata ci doar ineficienta in a coti).

Comportamentul subvirator de genul asta se educa prin 3 chestii:

- tractiune spate,

- tractiune integrala fixa/activa -(yes, asta au la raliu) - nu e cazul Haldex, care e doar adaptiv

- sau... greutate mai mica.

Modificat de docman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TT-RS are ESP decuplabil 100% deci poti sa faci drift cat vrei daca te tine :) .Nu stiu de Audi A4 1.8T dar RS4 si R8 fac niste drifturi de toata frumusetea cu torsen in schimb stiu cat se chinuiau 2 colegi forumisti cu S3 sa faca drift pe uscat si nu mergea oricat balans faceai ! Oricum, stii ca daca iau masina asta, primul lucru pe care-l fac e sa schimb suspensia si eventual sa pun un Quaife/Peloquin pe spate :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- fusco, credeam ca sistemul audio zboara primul? :) ..

- lasa-le naibii de cerculete ca alea nu-ti indica un caracter sub/supravirator al masinii. Veyronul iti face megadrifturi si subvireaza ca un porc.

- uita de Quaife ca nu ai loc fara sa incepi sa tai din rezervor. Uita-te pe pdf-ul de service din arie si ai sa vezi problema. E nevoie de modificari care o sa te cam lase pe minus la buget. Rau. Daca incepi asa, mai bine ia-ti un Porsche de la mama lui. Iti raman si bani de benzina un an...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-Daca incepi asa, mai bine ia-ti un Porsche de la mama lui. Iti raman si bani de benzina un an...

Excelent ai punctat! Nu am ce sa mai zic, a spus Docman tot :lol:

Si sincer, la un ampatament asa scurt, tractiunea integrala poate sa fie de orice fel, ca driftul e scurt si trist. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cerculete ???...Dude, n-am facut cerculete in viata mea si n-o sa incep acu. Inclinatiile mele-s in cu totul alta directie ! In alta ordine de idei, muzica nu va fi o prioritate pe urmatoarea masina intrucat voi pastra si GTI-ul ! Asta cu ampatamentul scurt poate fi intr-adevar o problema... vad ca e cu 12cm mai scurt decat la Golf :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca si docman si Vlad_MHL se gandesc la "original" :D. Mie imi pare o masina extraordinara ca si tehnica, timpi de circuit, performante dinamice, posibilitati de tuning dar foarte slaba ca si suflet si fun. E destul de geek. Iar la pretul asta parca te astepti sa zambesti mai mult nu sa arati timpi de drag sau timpi pe nurburgring pe forumuri :). Pt mine M3-ul in banii astia reprezinta "the mother of all fast things".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hm... tt-rs geek si m3 ne-geek? Tu ai vazut cate optiuni de electronica ai in m3? E mai rau ca un gameboy...

Neah, Ariel Atom daca tot vrei barebone.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maisna atsa s-a testa pe vre-un circuit, aveti idee cam ce timpi s-au scos?

Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca nu exista timpi oficiali pe nicaieri...cum aflam ceva, punem aici !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fuscobal daca iti iei tt-rs sa ma treci pe lista sa ma plimibi :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Yes sir !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!