Jump to content

Folie geamuri pt protectie solara


cristip
 Share

Postare recomandată

Si totusi in C-ta sunt foarte multe masini cu folie pe fata, nu mai inteleg nimic. Se pare ca legea nu se aplica pentru toti la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

faptul ca sunt masini pe strada cu folie pe fata nu inseamna nimic , eu pot spune ca am si fata si spate si de asemenea pot spune ca am avut f multe "probleme" din acesta cauza insa o am inca pe masina de aproape 3 -4 ani .

Am avut si talonul suspendat cu tot cu autorizatii .

Ceea ce pot spune este ca legea este f interpretabila in sensul asta si daca stii cum sa sustii problema in fata unei instante de judecata in cazul in care sa ajunge sa se conteste o masura de retinere a talonului pe motiv de folie ai toate sansele sa castigi .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ne poti da niste sfaturi cum sa ne descurcam ? ca si eu vreau sa-mi pun folia .. si tot sunt in dubii daca sa pun pe fata sau nu .. :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista si folie omologata pe fata cu grad de vizibilitate 73% (atat este maxim pe fata) si nu are absolut nimeni ce sa iti faca ca le dai cu hartiile alea in cap.

Sunt omologate RAR si decat ei au dreptu sa iti spuna daca sunt sau nu OK..dar decat sa pui d-asta pe fata cu 73% vizibilitate mai bine nu mai pui..singur efect este doar protectia UV de 99,5% dar nu iti face geamul prea fumuriu :(

Poate ai sanse sa gasesti un baiat de treaba care pune folii si sa iti puna cu vizibilitate macar 50% si sa iti dea un stiker si hartia pentru omolgare de 73% (desi e cam greu sa gasesti baieti asa de treaba:) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_thumright: ...iar politistul care te opreste si te ia la verificat e un mare BOU si nu o sa isi dea seama de diferenta dintre 73% si 50%.

Astfel ca o sa iti inmaneze frumos actele si o sa iti ureze "Drum bun!" mai departe!

Hai mai, sa fim seriosi, CE DUMNEZEU?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma .. mai este voie cu orice fel de folie pe fata? (73% transp ? sau 70% dupa caz/folie?)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

boi gasesti si pe toate drumurile..ca de ex poate ai folie doar pe spate si luneta si sa zica ca nu il intereseaza pe el de omologare si sa iti ia talonul (cum mi s-a intamplat)..dar oricum, am zis ca nu prea gasesti baieti asa de treaba..si 50% nu e foarte intunecata ca sa ti-o pui si fara omologare sa nu bata la ochi prea tare.

si da, ai voie cu 73% transparenta. e omologata RAR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur mai este voie ? ca auzisem la cineva ca nu mai e voie deloc cu folie pe fata .. indiferent de transparenta ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca da atata timp cat iti pune sticker pe geam si iti da hartie la mana cu Omologat RAR e totul ok si nu prea are cine ce sa zica..

cel putin taicamiu are pe masina lui folie omologata pe fata (pusa acu o luna, deci cel putin acu o luna era folie omologata si pentru fata)

deci cel putin in ploiesti exista..acum conteaza si unde o pui..ca daca te duci la cineva intr-un garaj din cartier care cica pune el folie :vwrullz: atunci nu stiu ca de omolgata este folia aia..deci te sfatuiesc sa te duci la un atelier specializat, dai ceva mai mult dar ai calitate si nici nu o sa ai probleme pe viitor.

bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna, stie careva cat costa sa o dai jos? luneta si laterale ? (ma refer la dat jos profesional adica sa fie data ok toata)

merci

have a good time

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general daca ai pus-o la o firma specializata, tot ei ar trebui sa ti-o dea jos. Fara bani evident...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- adica oamenii aia lucreaza pe gratis?

- nu incurcati omologarea cu autorizarea :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde mi-am pus eu folia, in Ploiesti, cu 650 RON, baietii o dau jos cu 200 RON la negru sau 350 RON cu factura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

350 ron ca sa o dea jos ?! :ceuameni:

mama .. inca un pic si iesi mai bine daca vinzi geamurile cu totul si-ti iei altele :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dreadfull - poate ca ai dreptate, dar nu ti-as dori sa iti "decojesti" singur si fara solutiile necesare un geam cu folie autorizata! In primul rand ca se va rupe f

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci.. hai sa va explic cum se ia adezivu de pe geamuri.. apa calda si o carpa!

pentru geamurile laterale e simplu ca poti sa folosesti o lama de cutter sau lama de ras sa racai adezivul ramas, pentru luneta am dat doar cu carpa si cu apa calda.. si se ia de nu se poate.

nu mi-a ramas nicio pata nimic.. in schimb am sters la geamuri vreo 4 ore..

asta cu firmele speciale si cu solutii profesionale e chiar caterinca..

apa calda, diluant, carpe curate si multa rabdare!

P.S. am uitat sa specific faptul ca dupa ce am dat foliile jos am pus altele si ca s-au pus la fel ca primele de usor si nu au ramas pete, urme, zgarieturi etc..

atentie multa, inventivitate si cam atat...

si apropo.. chiar nu inteleg de ce sa se interzica folia pe geamuri fata/spate atata timp cat geamurile tinted sau ionizate sunt omologate, agreate, iar politia foloseste la masinile lor si la dubele de mascati etc etc folii 5%...

exista o lege de la UE care face referire la astea.. astept eu hartiile din italia si vi le dau sa le aratati la militieni cum am facut si eu la rar si la altii!

Modificat de Mihaitza83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Mihaitza83: in primul rand cred ca te referi la geamuri heliomate nu ionizate, cele ionizate sunt oglinda, cum era pe vremuri pe dacii ...

in al doilea rand, mai bine dau 3 milioane decat sa bag lama sa racai ...

a .. ca se duce cu apa calda si diluant si nush ce ... daca e asa e ok .. daca e cu lama .. mai bine nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihaitza83 ? Vrei sa zici ca ai dat folie omologata (Llumar sau 3M) jos de pe geam doar cu apa calda si carpa ? :biggrin:

eu nu prea cred...cat de calda ar fi apa aia tot nu o dai jos cum trebuie ci doar o tragi fasii fasiute...

aia neomologata de e 10 lei sulu'...e adevarat ca o dai jos cu apa calda si stergi cu carpa si nu e nici o problema ca d-aia dadeam si eu jos de 2 ori pe saptama cand ma oprea politia cu masina de la munca :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da lumar, am dat jos lipiciul de pe geamuri cu apa calda.. florin99 de la constanta, i-am aratat cum se curata lipiciul de pe geamuri cu lama de la cutter. ma baieti acu fara suparare, voi ori sunteti prea comozi de fel si nu vreti sa munciti umpic ori puneti folie pe geamuri si incercati sa mai agatati un client doi..

tre sa ai rabdare si cureti orice geam..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Folii de protectie geamuri

In Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 2132/2005 pentru aprobarea Reglementarilor privind omologarea individuala, eliberarea cartii de identitate si certificarea autenticitatii vehiculelor - RNTR 7, sunt specificate conditiile de vizibilitate pe care trebuie sa le indeplineasca un autovehicul ce circula pe drumurile publice din Romania si anume:

- autovehicule trebuie echipate cu geamuri ce sunt omologate conform Regulamentului nr.43 CEE-ONU sau in conformitate cu Directiva 92/22 CEE cu modificarile ulterioare, avand transparenta de min.75% pentru parbriz si min.70% pentru luneta si geamurile laterale;

- marca de omologare conform acestor reglementari, marca care trebuie sa existe pe geamuri, atesta faptul ca initial acestea au avut transparenta de min. 75% pentru parbriz si min. 70% pentru luneta si geamurile laterale.

- foliile de protectie aplicate pe geamuri trebuie sa fie certificate si marcate corespunzator, iar aplicarea acestora este permisa numai in atelierele autorizate;

- geamurile laterale din spate si luneta nu sunt esentiale pentru vizibilitatea din interior, cand autoturismul este echipat cu oglinzi retrovizoare exterioare pe ambele parti, insa in cazul in care acestea au o transparenta modificata fata de cea stabilita prin marcajul de omologare se urmareste ca stratul aplicat ulterior sa fie uniform si sa nu creeze distorsiuni;

- modificarea transparentei geamurilor nu se inregistreaza in cartea de identitate a autovehiculului, insa atelierele autorizate sa efectueze operatiunea de aplicare a foliei colorate, trebuie sa elibereze un document privind certificatul de conformitate si licenta emisa de Organismul de Certificare Produse al Registrului Auto Roman, iar la inspectia tehnica periodica se verifica eticheta ce contine marca de omologare a geamului precum si gradul de transparenta.

Lista de ateliere autorizate o gasiti la sediile R.A.R. sau pe internet la adresa http://www.rarom.ro - Lista produselor cu certificate de conformitate RAR-OCP in termen de valabilitate

deci daca ai oglinzi retrovizoare, nu conteaza ce folii ai doar sa fie uniforme si sa nu creeze distorsiuni ???

Modificat de Slazenger
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta nu e o noutate, stiam deja... dar oricum ai da-o mai e o completare de lege undeva care spune ca pe orice geam ai pune folie tre sa pui intr-un colt undeva marfa, grad de transparenta si firma care a emis omologarea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
deci daca ai oglinzi retrovizoare, nu conteaza ce folii ai doar sa fie uniforme si sa nu creeze distorsiuni ???

Da. Dar e vorba numai de geamurile laterale din spate si luneta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Vad ca se discuta mult si tot mai sunt intrebari. Deci am LLUMAR pe luneta + geamuri spate transparenta 5% iar pe geamuri fata (laterale) transparenta 73%.

Cind le-am montat mi-au dat baietii un document cu holograma RAR.

La ITP mi-au facut o copie xerox a documentului.

M-a oprit politia cu rar-ul la un filtru, mi-a ceruta hartia, le-am aratat-o si a fost ok.

Hartia este tipizata pentru spate si luneta, au completat cei care mi-au montat si pe geamurile fata cu pixul si au stampilat inca o data.

Cit despre cei care comentau utilitatea foliei, la mine copiii merg in spate fara probleme in bataia directa a soarelui vara. Inainte sa am folii curgea transpiratia pe fetele lor.

Si folia de pe geamul din fata se testeaza simplu: conduci cu gemul dat jos si cu el inchis si se vede diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
__Toshiba__

Salut,

Am incercat sa gasesc cate ceva despre subiectul de mai sus pe alte topic-uri deja deschise dar nu am reusit.

In principiu este vorba despre faptul ca vreau sa pun folie la O2-ul meu, pe geamurile din spate si pe luneta.

Motivul pentru care vreau folia este ca am un bebe de 1 an si 9 luni si urmeaza sa plecam in concediu in Grecia cu masina si nu vreau sa se prajeasca :beerchug:.

No offense, dar am obs. ca bate destul de tare soarele prin geamul lateral si il deranjeaza (arde). Initial am luat niste rulouri de la Mothercare dar pe de o parte nu se potivesc bine pe geam iar pe de alta parte copilul a crescut si acum se joaca cu ele (ba le trage ba le baga la loc (sunt retractive), asa ca sper ca folia sa ma ajute.

Ce vreau de fapt: vreau sa imi spuneti - cei dintre voi care au experienta pe acest subiect - unde pot sa imi montez folie pentru protectie solara (as vrea sa merg la specialisti care monteaza/au montat folie pe O2 si nu la colt de strada), daca s-a imbunatatit intrucatva confortul termic pt locurile din spate si, de ce nu, daca masina arata mai bine dupa montarea foliei. In acest sens m-ar interesa daca tb sa montez si pe geamurile din fata pt ca masina sa nu arate cumva 'neterminata'.

Mentionez ca a mea are culoarea maro, culoarea scoasa in 2007 in urma retragerii 'bej sahara'.

Ce nu vreau: nu vreau o folie inchisa rau la culoare sau gen oglinda.

Multumesc frumos pentru ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu folie pe geamuri este deosebit de confortabil.

din pacate tot "neterminata" arata daca vrei sa fi in legalitate cu geamurile din fata.

mai e o problema: daca doresti ca in masina sa nu mai arda soarele, trebuie sa fie inchisa la culoare, respingerea caldurii razelor solare este direct proportionala

cu cat de inchisa e folia.

eu personal am avut mai multe tipuri de folii pe masini si cea care imi place si la care am ramas este FOLIATEC, transparenta 4%.

atunci cand iti bate soarele pe fata prin folie nu simti deloc caldura pe obraz.

un alt punct forte este ca nu se zgarie pe interior ca la llumar.(iar dupa ce tai cu cutterul cateva fasii de folie, acesta nu mai taia)

inainte de a monta folia, ia o fasie de folie si stai cu ea la soare sa vezi daca mai arde prin ea, ca sa nu iti para rau mai tarziu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!