Jump to content

Uleiuri de motor recomandate !?!


alecsmed
 Share

Postare recomandată

Castrol EDGE 5W40, consum intre schimburi 5-600 ml,,, schimb la 15.000,, +/-1000...Drumuri bune,,(in Germania.. :vwrullz:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

axr-ul meu se apropie de 300 000km. Acum folosesc rheinol 5w 40 care il tin 10 000km, masina merge mult in oras.Consum pina la un litru intre schimburi. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu pun si la 1.9 ALH si la 1.8t AUM, CASTROL EDGE 5W40

De acord, dar ai uitat ceva: ALH-ul tau e fara PD asa ca e bun Castol Magantec 5W40 502.00/505.00 (502 pentru 1.8T si 505 pentru ALH). Sa nu inducem omul in eroare si sa faca o greseala majora sa bage uleiul nepotrivit in motor.

La AXR care e PD nu merge sa pui Castol Magantec 5W40 502/505.

@VanBasten In AXR NEAPARAT se baga 505.01 care s-ar traduce (la Castrol) prin Castol EDGE Turbo Diesel 5W40 505.01. Acesta se schimba la interval de max 15.000 km sau 1 an. Alte variante de ulei 505.01 care le poti baga ar fi:

- Mobil Syst S Special V 5W30

- Aral Tronic 431 5W40

- Repsol Elite TDI 50501 5W40

- Valvoline DURABLEND DIESEL VW 505.01 5W40

- Liqui Moly Diesel Hightech 5W40

- Titan Supersyn Plus PD 5W40

etc...

O a doua varianta dupa mine pentru a baga in AXR sunt: Castol SLX Longfie III sau Castol EDGE 5W30. Acestea ambele au norma 507.00 si sunt in special pentru regim de schimb Long Life, adica 30.000 km sau 2 ani. Ele acopera si PD-ul, dar sunt in general destinate motoarelor TDI mai noi: PD cu DPF si CR cu DPF. Sunt si mai scumpe si in Romania nu le recomand, doar daca este trecut asta (regim LL) in cartea masinii. Nu merita sa dai pe ele banii in plus si sa le schimbi la 1 an sau 15.000 km; doar de aceeea sunt Long Life si costa mai mult sa le tii LL.

Parerea mea alege varinata 1. Ai putea sa arunci un ochi si pe urmatoarele topic-uri tot pe aceasta tema:

Care e cel mai bun ulei pt masina?

Care e cel mai bun ulei pentru TDI PD ?

Ulei pentru Golf-ul meu

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e foarte informativul postul tau. in linkurile alea fiecare isi cam apara tipul de ulei folosit- cu unele exceptii, dar am vazut ca majoritatea folosesc 5w40. acum, pe asta ce l-am pus nu l-as tine chiar 30000 de km sau 2 ani dar o sa-l tin probabil intre 15 si 20k. daca tot am dat mai multi bani pe el si in specificatii zice ca duce ...ar trebui sa fie ok.

mersi

Modificat de VanBasten
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiam ca la AXR nu se pune sub nici o forma LongLife,scrie in carte cred.Si da nemtii prefera Aral,trebuie sa ai ceva stickere Aral pe la motor pe acolo,eu am pe capacu de la baterie

Modificat de marcos28
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de ce scrie in cartea fiecaruia pe stickerul de pe prima pagina sau pe stickerul din portbagaj. Am un amic cu AXR EURO 4 din 2006 pe Golf IV Variant Atlantic si are trecut LL in carte si facute in Germnaia doar service-uri LL.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In AXR NEAPARAT se baga Castol EDGE Turbo Diesel 5W40 505.01.

thanks volnick1986

ai dreptate, chiar daca este EDGE 5W40 trebuie sa fi atent la "norme" (505.01)

respekt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Numai acuma am vazut mai bine ca ai scirs: "eu pun si la 1.9 ALH si la 1.8t AUM, CASTROL EDGE 5W40". :blink:

Tu bagi EDGE Turbo Diesel in 1.8T AUM ??? Intr-adevar... :huh: EDGE Turbo Diesel are printre altele si norma 502.00 necesara OBLIGATORIU pentru 1.8T dar.. asa... din pincipiu nu ma lasa inima/imi vine sa bag in 1.8T ceva pe care scrie TURBO DIESEL, mai ales ca zice: "Produs special pentru mtoarele VW/Audi/Skoda/Seat TDI PD"

http://www.oilmag.ro/uleimotor/castrol-edge-turbo-diesel-p-500240.html

http://www.oilmag.ro/specs/castrol/EDge_TD_5W40.html

Nu stiu de ce aveam impresia ca am citit prima data ca ai zis ca bagi Castrol Magnatec 5W40 in ALH si AUM.... De aceea am si dat raspunsul de la postul #28

Oricum stai linistit cu AUM-ul, defapt cu ambele, ca EDGE Turbo Diesel are 502.00/505.00/505.01, le acopera pe ambele masini. Era doar o chestie de principiu ce am zis mai sus.

In al doilea link, paragraful cu Applications confirma ce ziceam eu mai sus cu cartea masinii care daca specifica regim Long Life al masinii, atunci se trece pe 507.00 adica EDGE 5W30.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ceau ..ptr 1.9 tdi ALH 90cp an 2001 ce ulei Castrol e recomandat? mersi mult. ceau

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Castrol EDGE 0W-30

Castrol EDGE 5W-30

Castrol EDGE Turbo Diesel 0W-30

Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40

Castrol MAGNATEC 5W-40 C3

Castrol EDGE 5W-30

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
mihai.balaban

pentru un motor de 1,4 16 valvedin 2001 la 170000 de km ce recomandati?castrol sau aral

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu iti recomand Motul sau Liqui Moly, din gama 5w-40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deja la 170.000 km e de bagat 10w40,in cazul in care nu iti consuma ulei intre schimburi poti baga 5w40 fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Cred ca trebuie sa ne orientam cand cumparam ulei dupa norme, personal in benzinarul meu am bagat castrol 10w40 respectand normal VW. Drumuri bune !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru un motor de 1,4 16 valvedin 2001 la 170000 de km ce recomandati?castrol sau aral

Salut,

VW recomanda pentru motorul tau (ca si pentru ale meu), normele urmatoare: 500.00/501.01/502.00 si LongLife 503.00/504.00.

Acum, ca si clasificare SAE acestor norme le corespund tipurile de ulei 5W-30, 5W-30, 10W-40 si 15W-40.

Tinand cont de "varsta" motorului tau, ai putea merge pe 10W-40 si aici ai o gama larga de producatori: MOTUL, CASTROL, MOBIL, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Redeschid un topic vechi, dar sunt curios de opiniile voastre referitoare la tipul/consumul de ulei.

Pe Skoda mea (motor AXR) am folosit intitial Castrol SLX Longlife 5W30 (cumparat din reprezentanta Castrol, norma VW 506.01) si imi consuma aprox 1 litru intre schimburi (15k). Cum SLX a fost inlocuit de EDGE 5W30, am trecut pe acest tip de ulei (norma 507.00). Comsumul era cam tot de 1l/15k km (ulei cumparat tot din reprezentanta Castrol). Cand am cumpat EDGE (tot 5W30) din RO, a consumat ceva mai mult, spre 1,5l la 15k km (nu sunt chiar sigur cat de "original" era uleiul in cauza). La ultima revizie (60k km), reprezentanta Skoda (nu din RO) mi-a pus ELF Solaris LLX 5W30 (am solicitat special ulei LL cu norma 507.00). Am peste 5k km de la revizie, condus 90% pe autostrada, cu aprox 130km/h, si cu toate acestea nu mi-a consumat absolut deloc ulei. In cateva ocazii am mers si mai tare, pentru ca stiam ca atunci cand o turez in sarcina consuma mai mult ulei. Dar nivelul uleiului a ramas constant.

Acum intrebarea: care tip de ulei este mai bun? Cel din care consuma masina sau cel care de la un schimb la altul nu scade cantitativ?

Merci

PS: Daca aveti si voi "consumuri" de diferite tipuri de ulei, va rog sa le postati. Ne facem o idee macar. Pentru ca eu tind sa cred ca uleiul pe care nu il arde este mai bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motor 1.9TDI motor AGR 90CP ulei LiquiMoli 5w40. Am facut 10.000 mers destul de sportiv(chiar si peste 4000rpm) si am completat vreo 300grame. il schimb la 12.000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Skoda Octavia 1u/1,9 tdi/ALH - Din fabrica si pana la un rulaj de 40.000 am folosit uleiul recomandat pt. ALH, mai exact CASTROL MAGNATEC 5w40 B4 si nu am avut nicio problema. Nivelul a fost constant si nu am perceput cu ochiul liber pe joja nicio diferenta decat cand am avut probleme cu furtunul de la turbo (pierdeam ulei). Ulterior am trecut pe VALVOLINE SynPower 5w40, aceeasi norma VW 505.00, motorul ALH nefiind PD si nu am probleme de consum. Am facut aceasta schimbare intrucat nu eram multumit de motor care imi parea galagios. Cu VALVOLINE toarce mai bine, cu CASTROL era mai ascutit. In prezent am 75.000 km iar la al 2-lea schimb de ulei pe VALVOLINE, este mai curat decat MAGNATEC. Alegerea apartine fiecaruia insa un consum moderat de ulei este firesc la un turbo-diesel, daca nivelul de completare este semnificativ pana la urmatorul in.terval de schimb, se poate suspecta o problema tehnica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

Pentru 1.4 16V AXP pana acum am incercat si 5w30, si 5w40 si 10w40 de la diferite firme si la toate mi-a cam consumat ~500 ml la 10000 de KM.

Intrebare: In cazul asta pot pune in continuare 5w... sau sa raman la 10w40 care la ~140000 KM pare a fi uleiul mai recomandat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ambele uleiuri au vascozitate "40" la cald, deci nicio diferenta aici.

cel 5w, este sintetic si in plus mai fluid la rece, deci asigura ungere rapida in motor la pornire.

Continua pe 5w-40, schimbat la 10.000 km si ... spor la kilometri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Bun gasit dragi colegi.
Sunt posesorul unei SOT  fabr 2008, AXR 140 CP, 144 000 km.
Este adevarat ca PD-urile ciupesc ulei, dar conteaza mult regimul de exploatare, dar si mai mult uleiul pe care-l folosim.
Eu merg cu PETROCANADA DURON E 0 w 40, made in CANADA plus tartament NANO de la firma ORAPI
si ating adesea 4ooo ture chiar si mai mult si nu ciupeste decat 600 gr la 10 mii.

Daca stiti ce inseamna API CJ-4/SM deduceti usor calitatea uleiului.
In Romania toate uleiurile ptr diesel au API CF . Ia vedeti cate litere mai trebuie pana la CJ ?
Unde mai pui ca are puritate de 99%, adica fara reziduuri.
Tratament pun cate 2 sticlute la fiecare schimb, desi toti mecanicii ma judeca cum
ca nu fac bine deloc motorului... Ei vorbesc... eu fac ce stiu ca-i bine
ptr mine!
Va recomand!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

am cumparat o skoda octavia 1.6 BFQ 102CP si acu cateva zile mi s a aprins becul galben de la nivelul de ulei si as dori sa completez. Acum problema e ca nu stiu ce ulei a pus proprietarul inainte. Asa ca va trebui sa schimb uleiul. M-am gandit la liqui moly 5w40 top tec 4100. As vrea sa il schimb in weeknd, are un prieten o rampa si m as baga sa il schimb eu. Aveti ceva sfaturi, tutoriale de schimbat uleiul/?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut, detin o Skoda Octavia 1 66kw ALH .Eu am facut 120.000 km doar cu ARAL 5W40 si schimbul de ulei facut regulat la maxim 12.000 km in general 10.000 km.De la schimb la schimb nu a existat diferenta pe joja nivelul uleiul fiind neschimbat .Acum am incarcat o singura daca Castrol Magnatec 5w40 si pe autostrada in germania aveam in jur de 9000 de km s-a aprins becul la ulei (galben)s-a completat jumatate de litru de ulei .diferenta de la 5 litri . multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

O intrebare legata tot de schimbul de ulei, dar din alt punct de vedere.

La un motor 1,9 TDI PD (AXR), pentru schimbatul filtrului de ulei trebuie desfacut acel capac de plastic. Este nevoie de o cheie speciala, pe care vreau sa achizitonez, dar nu stiu exact ce dimensiuni trebuie sa aiba: 74 sau 76 mm. Stiu ca sunt 14 laturi. Aveti idee care este dimensiunea exacta? Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

76/14

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • andrei_221 a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!