Jump to content

Spalam sau nu motorul?


wabbit
 Share

Postare recomandată

Pe vremea asta nici la exterior nu merita spalata masina cu atat mai putin la motor.

Am dat o mica atentie unui baiat din service cand mi-a schimbat uleiul si filtrele si a dat pe la motor cu un spray special,a sters cu o carpa si acum arata foarte bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zilnic spalam 2, 3 motoare si nu patesc nimic. Si asta de vreo 2 ani decand am cumparat masina de spalat cu 130 atm.

Daca cel care spala stie unde are voie sa indrepte jetul de apa si unde nu , atunci nu sant deloc probleme. Iar in privinta celor

pe benzina : cine il ( va ) opreste sa suflati cu aer comprimat apa de pe bujii, bobine, delcou , etc ? este cumva contraindicat ?

De ce credeti ca atunci cand circulati pe o ploaie torentiala nu ajunge apa la bobine, bujii etc, si... are ceva motorul ?

Daca motorul este murdar nu repar motorul, sa ma ung cu toate mizeriile ? sa aiba ce spala nevasta-mea ?

Dar si cand terminam lucrarea are alt aspect cand predai ceva curat !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rudolf efectul intrarii apei la bobine, electromotor nu se vede neaparat imediat!

Apa dupa ce intra pe la buji si bobine este foarte greu de scos , si in plus cine sa dupa fiecare spalare a motorului sa desfaca bobinele si sa le sufle cu aer comprimat ??? :lol:

Daca puteti sa evitati, partile vitale ale motorului, bineinteles ca acestuia nu i se va intampla nimic!

In cazul ploii este cu totul o alta situatie !, apa nu cade de sus pe motor(ca exista capota) si astfel este putin probabil ca ea sa ajunga in locurile nedorite...In plus motorul in timpul mersului este fierbinte, iar cand apa il atinge se evapora ! :lol:

Modificat de Dan4Bora
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu spal motorul de ficare data cind este murdar. Masina din semnatura o am de 3 ani si nu am avut nici un fel de probleme. Si nici la masinile anterioare nu am avut nici o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe dinafara nu. Pe dinauntru da.

Oxidarea nu e un proces care se intampla peste noapte. Motorul e gandit sa preia o anumita cantitate de stropi de apa venind dinspre radiator in plan orizontal, nu 130 atm din toate partile.

Vrei un motor curat? Sunt lavete de curatat heavy duty prin benzinarii cu care poti sterge toate capacele si furtunele si alte locuri accesibile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dan4Bora Posted Yesterday, 10:46 PM

Rudolf efectul intrarii apei la bobine, electromotor nu se vede neaparat imediat!

Apa dupa ce intra pe la buji si bobine este foarte greu de scos , si in plus cine sa dupa fiecare spalare a motorului sa desfaca bobinele si sa le sufle cu aer comprimat ???

Intrebare : cand ai desfacut ultima data un demaror sau alternator ? ai fi putut observa ca in interior este plin de praf de grafit, si ??? el nu se

imbiba cu umezeala atmosferica sau cand mergi pe ploaie torentiala ? ... si se intampla ceva ? Iar la bobine, da... apa are un efect ... dar

cine va interzice sa suflati cu aer comprimat ? e o treaba de 10 min !! dar la urma urmei, fiecare isi curata motorul asa cum vrea.

La o adica si apa e sanatoasa dar daca e prea multa ne inecam in ea !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu as baga apa la "motorasul meu", dar daca as ajunge in situatia de motor cu aspect jegos (desi nu vad cum sa ajung in aceasta situatie) as apela la substante speciale si usurel cu carpa as face treaba. Chestia cu spalatul lunar mi se pare exagerata, mai ales la o spalatorie, dumnezeule... cum poate sa fie de bine ca o pupaza tanara sa-si bage nasul in motorul meu cu jetul de apa intr-o mana si spumantul in cealalta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina din semnatura am spalat de doua ori motorul si nu am avut nicio problema. Am inteles ca daca se spala motorul atunci cand este rece, nu este niciun risc.

Intrebarea mea este cum afecteaza spalatul motorului instalatia de xenon after market, tinand cont ca mi-au gaurit capacul de cauciuc pentru a trece cu firele prin el. N-am de gand sa risc, asa ca ma voi limita la a-l sterge de praf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In manualul de utilizare la Skoda Octi II scrie ca motorul ar tb spalat dupa iesirea din iarna, pt indepartarea sarii de dezghetare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebarea mea este cum afecteaza spalatul motorului instalatia de xenon after market, tinand cont ca mi-au gaurit capacul de cauciuc pentru a trece cu firele prin el.

Orice montaj de xenon aftermarket presupune gaurirea capacului de la far, si cum kit-urile xenon nu vin insotite de presetupe ermetice/filetate pentru gaurile astea, apa poate intra pe acolo. Mai ales la Passat, care are capacul din cauciuc (asa-zisa presetupa cu care vine kit-ul nu se aseaza bine pe capac). Trebuie ocolita zona farurilor de jetul de apa, altfel este necesara desfacerea lor si aruncarea apei ajunse in far.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In manualul de utilizare la Skoda Octi II scrie ca motorul ar tb spalat dupa iesirea din iarna, pt indepartarea sarii de dezghetare.

am spalat si eu masina + interior +degresat +motor si nu am patzit nimik si sper sa nici nu patzesc! astazi am la service sa imi completez lichidul de racire si i-am spus unui mecanic k am spalat motorul urmand sa-l intreb ce urmari are ...etc si imi spune mirat "mai merge?"...nici nu am mai avut nevoie de nici o explicatzie. A cam bagat frica in mine...dar in carte asa scrie cum zice Pisicutza...

b y e :icon_thumright:

post-14368-1201358679_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

hey!

Am facut marea prostie cu ceva timp in urma sa spal motorul la o masina inainte sa o scot la vanzare. Am cam avut probleme cu acea masina, mai ales ca nu a pornit cand a venit primul client.:-)))

Daca insistati sa il spalati ar fi bine sa mergetzi la reprezentanta sau la o spalatorie foarte buna. Sunt anumite parti care se acopera cu folie. dar oricum e riscant , majoritatea il sterg.

PS ca o chestie funny : Inainte sa duc la RAR o masina, nenea ingineru de acolo mi-a zis foarte sec sa ii spal motorul ca altfel nu face nimic. :-D nemernicul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este recomandat sa fie spalat iarna motorul , datorita diferentei de temperatura cald -rece ,pot apare fisuri

bloc motor si alte componente.Apoi gheata formata poate produce probleme, nu sunt putini care nu au mai putut dechide una sau m multe portiere. :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu l-am spalat ieri, fara nici o retinere, am dat cu apa peste tot si e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu l-am spalat de cateva ori si nu am patit nimic (si sper sa nici nu patesc ceva) eu am auzit ca doar cele pe benzina mai fac figuri la pornire dupa spalarea motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In 2 ani si jumatate nu am spalat niciodata motorul la GTi. La celelalte 2 masini pe care le-am avut inaintea acesteia nici lor nu le-am spalat motorul niciodata. Nu vad rostul. Intr-adevar l-am sters cu o carpa un pic umezita si apoi cu una uscata prin toate locurile prin care a putut mana mea ajunge. Dar niciodata nu o sa bag jetul de apa sub capota. Am vazut destule spalatorii unde scrie clar ca la masinile cu o vechime mai mare de 3-4-5 ani ei nu raspund pentru nepornirea motorului dupa spalare. De ce oare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la Octavia o data la 2 luni ridic capota si sterg motorul de praf (masca) si dau cu silicon toate plasticele si spal cu o piele de caprioara umeda capota si toate partile metalice. La final motorul arata foarte curat si stralucitor fara sa fie nevoie sa folosesc apa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

In 7 ani am spalat o singura data motorul: inainte sa vand masina; in rest curatat, frecat superficial

Nu a avut nici urma de oxizi pe partile metalice

Masini cu motorul spalat regulamentar: oxizi pe blocul motor, oxizi pe sigurantele principale de pe baterie, acumulari de apa prin mansoanele cablajelor, oxidari ale maselor la caroserie....

Spalati-le fratilor sa fie curate !!!!! parca le vede cineva in afara de voi....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina precedenta, cand am fost cu ea la revizie mi au spus din prima: nu trebuia sa spalati motorul. Ma uitam ciudat la el, ma intrebam de unde stie :) Mi a aratat ca nu stiu ce rugineste acolo si se observa imediat :D De atunci nu l mai spal. De fapt, nu i vad nici rostul. Poate fi sters foarte frumos, de l faci ca nou :)

Am vazut mai sus, cum afirma unii ca nu au patit nimic si il spala in continuare. I am mai vazut eu pe unii care, ca sa arate ca au geamuri securizate pe lateral, se apuca sa dea cu piatra in ele :D

Modificat de coldone
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut un Ford Escort 1.6 16V ( Zetec), si obisnuiam sa-i spal motorul.

Am avut de facut un drum lung intr-un concediu, la o spalatorie am curatat frumos masina, inclusiv motorul.

La drum, in depasiri parca dedea in bot, simteam ca ceva nu este in regula. Am parcurs asa prima zi, si a doua zi dimineata m-am dus la un service autorizat.

Scoate mecanicul fisa de la o bujie, capacul culbutorilor era plina de apa. Adica nu s-a evaporat in 800km.

Mecanicul a demontat capacul, la suflat cu aer, si a inlocuit toate fisele de bujii si bujiile, ce-a ce m-a costat foarte mult.

De atunci nici o masina pe care am avut nu a vazut nici jet, nici furntun de apa la motor si nici nu va vedea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deoarece prin masca din fata intra, in mod obisnuit, apa de la ploaie, balti, etc. si gasesti noroi si apa pana pe peretele de foc nu vad care ar fi restrictia spalarii motorului cu solutii detergente necaustice si fara a folosi presiune mare la apa de clatire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vin si eu cu o adaugare la forum!!! am un vw bora din 2001 1.6 azd. zilele trecute am facut o alegere foarte proasta si anume m-am decis sa spal motorul. totul bine si frumos pana aseara cand la eroii revolutiei masina s-a oprit si acolo i-a fost veacu! a urmat o tractare prin bucuresti (:D si vreau sa le "multumesc" bucurestenilor care "nu" m-au claxonat deloc mai ales ca eram cu nr de DJ) pana in berceni si apoi o diagnoza. rezultatul missfire pe cilindru 1 si 4. a continuat de dimineata cu platforma prin bucuresti,apoi la mecanic care primu lucru care m-a intrebat daca am spalat cumva motorul.acuma vine reparatia: schimbat bobine de inductie, curarat clapeta de acceleratie plus transport=peste 500 ron----spalat de motor 12 ron. acum ziceti si voi e corect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi mult de avertisment. Sambata am spalat si eu masina la exterior si ma gandeam ca nu ar fi rau sa ii spal si motorul, dar aveam dubii. Am acelasi tip de motor 1.6 16V AZD si nu l-am spalat deloc pana acum. Ma bucur ca nu l-am spalat, chiar nu imi doresc probleme. Voi apela in schimb la o carpa si multa rabdare. Bobinele mele stau foarte bine acolo unde sunt.

Mersi inca o data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am spalat motorul la 2 skode fabia si nici una nu a avut probleme deocamdata..una am si vandut-o..sper sa fie bine, nu am acoperit nimic la spalatorie si au pornit normal dupa...din 2004 masinile, modelul cu facelift 1.2 htp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mirceateodor mai bine iei o perie mai stufoasa si iti faci o jumate de ora timp pe saptamana si il perii bine si gata decat cu apa cum am facut eu! nici eu nu am spalat la nici o masina pana acuma motoru nu stiu ce mi-a venit la asta (poate sa ma invat minte). bafta la toti!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!