Jump to content
Sign in to follow this  
wabbit

Spalam sau nu motorul?

Recommended Posts

mohordbx

Cunosc un tip care nu-l spala..foloseste aspiratorul si o pensula de praf si uite-asa zice ca il face curat..tipu imi spunea ca cel mai mari dusmani ai motorului sunt apa si praful. Sincer nu l-am vazut la lucru sa spun daca intr-adevar da rezultate dar stiu ca avea in garaj o masina din anii 60 perfect functionala(mi se pare ca volvo) care o intretinuse in acest mod. :offtopic:

Share this post


Link to post
Share on other sites
VAG

nu este nici o belea dc spalam motorul este indicat sa il spaLAM SA NU STEA IMBACSIT MAI ALES DC DISEL SI MAI ARE UNELE SCURGERI

Share this post


Link to post
Share on other sites
DJ47AUG

sal'

vin si eu cu o intrebare!

e bine sa spalam motorul pe interior?

am vazut in Metro MOTOR FLUSH. se pune inainte de a schimba uleiul uzat, peste acesta si se lasa 5 min sa curetetoate depunerile. pretul este de 20 ron si e cam 800 ml

e bine oare?

astept parerea voastra

Share this post


Link to post
Share on other sites
horry_bv

parerea mea ca e bine sa spalam asa odata p an motoru, da manual, adik nu la spalatorie..ca aia baga wap-u si la presiunea aia intra peste tot... dat cu spray degresant sau cu benzina/gaz cva si dupaia cu carpa uda caltit..... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
rudolf

Eu il spal de cate ori este nevoie, odata la o saptamana, odata la o luna deci atunci cand este murdar. Am o solutie speciala pentru inmuierea mizeriei sau noroiului, il las 5-10 min si dupa care il spal sub presiune la 120 atm. Binenteles pe langa delcou, alternator ,conducte moi spal de la o distanta mai mare.

Nu am avut niciodata probleme deosebite. Eventual daca motorul

era cald se aburea capacul delcou, dar il sterg cu o carpa uscata si gata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_C_D

Am spalat si eu motorul ieri...sunt multumit de ce au facut baietii cu ea + de cand am spalat-o parca merge mai bine turatia sta pe la 900 pe cand inainte de a o spala statea pe la 1100.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beatrix

Saptamana trecuta cand mi-am ridicat Polo-ul de la PBN, l-am intrebat pe dealer si daca motorul trebuie spalat. Raspunsul a fost ca nu, sa nu ne atingem de el; totul e incapsulat, gandit astfel incat sa nu intre praful si mizeria unde nu trebuie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_C_D

La un Polo din 2006 nu se pune problema .. dar la un Golf din 92 ... hmmmmm...avea vreo 10 Kg de praf pe motor.. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
bebestef

La masinile de dupa 2000 cred ca este impropriu spus ca spalam motorul.

Eu cand deschid capota vad doar acoperitori de plastic si faptul ca le spal nu cred ca ar putea face ceva rau, atata timp cat nu insisti cu presiunea pe cuplele elctrice (desi si astea sunt bine izolate cu garnituri si clipuri care le inchid ermetic si ferm).

Daca scuturile de sub motor si cutie sunt ok nici nu prea ai ce spala decat putin praf.

Cand am luat masina in toamna trecuta, am dus-o la mecanic asa cum face romanul credincios, si dupa ce a desfacut el tot ce se vedea plastic si scuturi mi-a zic ca motorul arata de parca era spalat proaspat, desi erau semne clare ca nu se umblase prea des prin zona. Deci cred ca nu este necesar sa speli astfel de motoare prea des decat daca ai obiceiul sa deshizi capota ca sa-l admiri.

Share this post


Link to post
Share on other sites
SamuraiJerk

1. parerea mea e ca si motorul trebuie sa fie curat din mai multe motive:

- sa nu diminueze / afecteze performatele ansamblului (transfer termic scazut la un motor acoperit de parf cu ulei, mai intra mizeri ce pica de pe motor pe la curele de transmisie, etc)

- sa nu te murdaresti pana dupa urechi cand umbli la el (sa zicem ca vrei sa verifici bujiile sau nivelul uleiului, ca sa nu m ai zic de situatia cand trebuie sa desfaci mai mult)

- sa observi imediat o scurgere de ulei, benzina, antigel, etc daca e cazul

- sa aibe un aspect frumos

2. dar daca il speli trebuie sa respecti cateva reguli clare (asa cum au afirmat si cei dinainte)

- protejarea subansamblelor pretentioase (delco, electromotor, alternator, bobina de inductie, fise, bujii, relee, etc) trebuie stabilit in functie de tipul motorului

- folosirea unor produse cu efect nedistructiv (apa, sampon, solutii speciale, etc)

Exista modele de masini la care se stie foarte clar ca e riscant sa speli motorul (de ex la Opel Astra e riscant sa crape alternatorul - caz experimentat personal la prima pornire dupa spalare)

Din experienta personala (Golf2 GTI 16V): eu il spal f rar din comoditate. Duminica trecuta l-am spalat cu un compresor de apa (asemanator cu cele de la spalatorie) fara sa acopar nimic cu nailon sau altceva. Dar nici nu am insistat pe delco, alternator si bobina. Dupa aceea am scos capacul de la delco si l-am lasat desfacut cam jumatate de ora la soare. Desi bujiile sunt aplasate in tuneluri lungi nu a facut nici o problema la pornire.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ciprian_sb

In Germania aia si-l spala lunar desi e curat de poti manca pe el. M-au dus la o spalatorie unde bagi fisa...curge apa :D ca sa-mi spal motorul. I-am intrebat de ce ? Pai asta face parte din intretinerea lunara a masinii. Nu am mai zis nimic... am bagat fisa si am dat drumul la apa. Jur ca motorul meu era fara pic de praf sau ulei; de altfel la ei nu este praf de loc. Daca ar fi sa-l spal la cat praf e la noi ar trebui aproape saptamanal...

Share this post


Link to post
Share on other sites
VEKAU

ochey! vad ca majoritatea il vrea spalat atunci cand este foarte murdar.

intrebare: unde putem avea incredere ca mai plecam pe patru roti de acolo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
vladpo

Corect! Eu, unde spal masina, am plecat de fiecare data! Cam o data pe an spal motorul. Dar, de exemplu, am observat ca de la ultima spalare de acu vreo luna, mi-a facut figuri senzorul de temperatura apei din bord. Am dat jos mufa, dat cu spray de contacte, rezolvat. De ieri a inceput din nou sa faca figuri. Acu e ciudat. Cum a inceput sa ploua face figuri. Deci se formeaza ceva umiditate la mufa aia, ca altfel nu inteleg. O sa dau din nou cu spray si vom vedea. Dar pana la spalat motorul nu a facut fitze deloc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
cosmin brici

Si in manualul de intretinere este recomandata spalarea motorului, dar nu cu benzina sau motorina ci cu subztante dedicate. Dupa parerea mea aparitia problemelor dupa spalare este inevitabila si este doar o chestuine de timp. La ce temperaturi sunt sub capota este imposibil sa nu apara fisuri prin protectiile de cauciuc. Eu spal motorul doar atunci cand este neaparata nevoie, pt k nu vreau sa imi sap in portofel fara rost. NUMAI BINE

Share this post


Link to post
Share on other sites
Adee

Eu nu pot spune ca il spal, mai degraba il curat personal cu cate o carpa umeda atunci cand observ ca s-a murdarit destul de mult, adica cam de 2 ori la 3 ani. Nu am fost niciodata la o spalatoprie sa-mi spela motorul, in principal pentru ca trebuie avut grija sa nu ude calculatorul masinii, si apoi nu vreau ca din incompetenta vreunuia de acolo sa am probleme cu masina....il curat personal cu mare grija, iar daca e sa se intample ceva (DOAMNA FERESTE!!!) macar sa stiu ca sunt singurul vinovat.....

Edited by Adee

Share this post


Link to post
Share on other sites
b77eru

salut. nu va recomand sa spalati motorul. eu il curat la fel ca si colegul, cu o carpa umeda, ceva mai des e adevarat (1-2 luni) si astfel se intretine curatenia sub capota. daca mergeti la spalatorie nu e problema numa cu calculatorul. sa presupunem ca il acopera bine, dar mai sunt o gramada de contacte care raman neacoperite si apoi se oxideaza...succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Executron

Hmf... Dar yo nu intzeleg dc sa-l spalam (presupunem ca nu merge offroading cu noroi si alea) ... Adik s-a pus intrebarea dc mai speli mashina pe exterior sau interior. O spal in interior pt ca acolo stau mult timp si exterior ca sa fie frumoasa... Dar la motor nu umblu deci... ;)

Edited by Executron

Share this post


Link to post
Share on other sites
DanR

Sp

Share this post


Link to post
Share on other sites
LaurentiuD

De, ce sai faci!, asa e romanu' cand n-are ce face ... i-si gaseste

si eu sunt impotriva spalarii motorului, ma refer la spalatorie, unde toti aurolacii iti spun ca sunt mari cunoscatori "... stai do'mle linistit, ca la cate masini am spalat eu...si masini da masini...", adica cu alte cuvinte sa zic merci ca are timp si de mine...

tot cu o carpa umeda i-l sterg si eu, o data la cateva luni

Share this post


Link to post
Share on other sites
cosmin86cos

Eu unul nu prea sunt decord cu spalatul motorului prea des odata p an ajunge pt mine

mai scot in schimb capacul si cutia la baterie si le spal (oricum sunt cele mai vizibile) si astfel nu risc sa stric ceva

Share this post


Link to post
Share on other sites
rudolf

Recent am cumparat un aparat de spalat cu jet de apa. Am cumparat-o pentru ca era deja necesara. Ce am observat dupa punerea in functiune este ca presiunea ce o creeaza de 130 bari, este intradevar f.f. mare. La o distanta de numai 5 cm a " spalat " vopseaua de pe masina ( a fost un experiment, printre altele despre ce stie " scula" ). Cei drept aparatul si incalzeste apa pana la 100 gr C.

Am spalat multe motoare sau parti ale masinilor inainte de a ma apuca de reparat, deoarece mizeria, noroiul, uleiul imbibat cu noroi imi acopereau

efectiv "campul de lucru". Si chiar va rog sa incercati sa desfaceti o piesa de motor cand nu se vad nici macar piulitele, ca de' , deasupra este curat, dar mai jos? si sa vedem cum va simtiti cu o mana plina cu "de toate " si nu mai joiesti sa-ti cureti mana cu un morman de carpe.

Revenind la esenta: se poate spala motorul fara probleme dar grija mare incotro indreptam cei 130 bari si de la ce distanta. Si ajuta f. mult solutiile

speciale ( profesionale ) de inmuiere a grasimilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eleanor28

Eu am mai vb cu niste mecanici care mi-au zis ca nu e bine sa speli motorul si din urmatorul motiv:

Din fabrica anumite zone ale motorului sunt date cu fel si fel de vasiline care protejeaza si ajuta la te miri ce chestii (antioxidante, maresc durata de viata la fel si fel de cauciucuri, plastice, etc.). Asa ca spaland motorul cu jet de apa normal ca o mare parte a acelor vasiline se spala si spun ei ca nu e bine.

In concluzie fiecare spala motorul pe riscul lui, eu unul il las jegos si sper sa nu se supere pe mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest somebody
Hmf... Dar yo nu intzeleg dc sa-l spalam (presupunem ca nu merge offroading cu noroi si alea) ... Adik s-a pus intrebarea dc mai speli mashina pe exterior sau interior. O spal in interior pt ca acolo stau mult timp si exterior ca sa fie frumoasa... Dar la motor nu umblu deci... :vaidecapulmeu:

:blink: Ce bine ar fi sa scrii cele de mai sus sau in romana, sau in engleza Chiar nu stii sa scrii??? Ma mir ca stii sa citesti. Si ma mir ca ceilalti membri accepta un asemenea scris analfabet. Asa ai invatat sa scrii la ce scoala? ;) Daca TU nu esti in stare sa citesti fara diacritice, asta nu inseamna ca noi sintem la fel de prosti incit sa nu stim citi! Poti scrie cu diacritice daca nu stii citi fara ele! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Executron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri