Jump to content

Spalam sau nu motorul?


wabbit
 Share

Postare recomandată

Si eu vroiam sa va intreb despre cum sa procedam cu spalarea motorului..am o Bora din 2003 si este in posesia mea din august anul trecut. Cand mi-a adus masina prietenul meu din Germania , la motor era impecabila, parca iesise atunci de pe linie de productie, dar cum la noi sunt toate drumurile "asfaltate" se mai depune cate ceva murdarie pe ici pe colo...si dupa ce am citit ce au scris ceilalti membrii al acestui forum cred ca o sa apelez si eu la carpa umeda. Si cum spunea si Adee , daca e sa se intample ceva stiu ca sunt singurul care a umblat sub capota.

Asa ca solutia este.....CARPA UMEDA

Modificat de Popa Iulian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Cand spal motorul la Passat 2004 TDI am prblm cu tempomatul, nu mai mere... abia dupa ce se usca bine, a doua zi, eventual, incepe sa mearga... La o asemenea masina ca a mea, avand si protectia aia pe motor pusa, bucata aia de plastic sau ce-o fi, e vreun pericol sa spal motorul? Si daca nu, ce are tempomatul?

Modificat de alvis
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intr-un an jumate am spalat-o de 3 ori la motor , si nu am avut nici o problema ( passat B6)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o spalatorie BUNA care face treaba buna si nu da doar cu apa imi puteti recomanda?

e murdar rau motorul si vreau sa il spal dar nu am incredere in baietii care spala, la toate masinile care le-am avut le-am spalat motorul si de fiecare data am avut probleme dupa spalare. merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca spalatul la motor ajuta nu doar la mentinerea acestuia curat, dar si la functionarea corespunzatoare a acestuia.. sunt curios cata lume a ridicat capota dupa un drum de aprox 400-500km pe ploaie-in Romania, ca sa vada cum arata tot "ansamblul" de sub capota. Consider ca persistenta prafului, noroiului-implicit a umiditatii are doar consecinte negative asupra motorului. Plus ca in conditiile in care temperatura normala de functionare a motorului este de aprox 90 grade Celsius-temperatura lichidului de racire, dupa aproximativ o jumatate de ora de mers dupa spalare, este uscat complet totul.

Personal am spalat motorul de oricate ori am avut ocazia la fosta masina-opel astra 2.0dti si n-am avut nici o problema pe tot parcursul folosirii acesteia(aproape un an :) ) si aprox 30000km rulati. Trebuie mentionat ca, intrucat jetul de la "instrumentul de spalare" poate ajunge la 100bari, nu as recomanda spalarea motorului la spalatorie auto datorita "atentiei" pe care o acorda personalul calificat de acolo zonelor mai "sensibile"-furtunase, conectori, etc..(personal am desprins furtunasul de la vacuum care a dus la nefunctionarea turbinei si consumarea unei dupamese intregi pt identificarea problemei-aprox 3-4 ore si rezolvarea acesteia-30sec -doar trebuia introdus in locasul special :) ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am mai vb cu niste mecanici care mi-au zis ca nu e bine sa speli motorul si din urmatorul motiv:

Din fabrica anumite zone ale motorului sunt date cu fel si fel de vasiline care protejeaza si ajuta la te miri ce chestii (antioxidante, maresc durata de viata la fel si fel de cauciucuri, plastice, etc.). Asa ca spaland motorul cu jet de apa normal ca o mare parte a acelor vasiline se spala si spun ei ca nu e bine.

In concluzie fiecare spala motorul pe riscul lui, eu unul il las jegos si sper sa nu se supere pe mine.

Da, am mai observat c

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu il spalam eu , ci la o spalatorie ; atunci cum se explica ca s-au ars amindoua odata ? Ca de obicei cade doar una ; iar cind m-am uitat la alternator firul care dadea masa avea initial un ' prezervativ ' de cauciuc care acoperea contactul , acesta in timp s-a uzat ori de la jet , ori a imbatrinit cauciucul si avea o fisura iar contactul de masa era oxidat .

Oricum aceasta a fost explicatia care mi-a fost oferita de electricieni si am un coleg la servici cu o Vectra de prin 94 cu acelasi motor care a avut cam aceeasi problema din aceeasi cauza ( sustine el ) .

Asa ca cine vrea baga sfatul la cap , cine nu treaba lui . Daca are o masina mai scumpa o sa il usuce la banii aspectul stralucitor al motorului .

:D :D :D :) :D

Parerea mea

:) :)

salut, nu sunt sigur ca ce ai patit tu la astra 1.7 DTI era de la spalat.De ce cred asta pentru ca am un prieten cu o astra cu acelas motor din 2003 cu 80.000 km si a patit exact cum ai descris tu si i-au cazut una dupa alta,si a mai avut cateva probleme cu calculatorul caruia de la vibratii i s-au desprins lipituril(si-a reparat chestia asta singur dupa ce a citit pe forumul opel si a aflat k e o problema generala) si tot asa.De aici trag eu concluzia k nu prea are legatura cu spalatul,oricum eu consider k o data sau de doua ori pe an este destul pentru motor k nu ma duc la concurs cu ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am votat NU. Si asta pentru ca am avut masina in service la Cardinal Motors, unde printre altele, mi-au spalat si motorul. Rezultatul...motorul arata ca nou, dar de atunci (2 saptamani) nu mi se mai aprind becurile pentru mersul inapoi. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

spalat motor acum o saptamana si ... nici o schimbare in comportament, chiar l-am pus sa dea cu solutie de 2 ori

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am spalat motorul o singura data si mi-a stricat sirena de la alarma iar electromotorul imi dadea rateuri.

Parerea me e mai bine sa-l stergeti cu o carpa de praf!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am votat NU. Si asta pentru ca am avut masina in service la Cardinal Motors, unde printre altele, mi-au spalat si motorul. Rezultatul...motorul arata ca nou, dar de atunci (2 saptamani) nu mi se mai aprind becurile pentru mersul inapoi. :(

Ti-a sarit firul aflat pe "senzorul" (de fapt un traductor, seamana cu o bujie) de mers inapoi aflat pe cutia de viteze.

Eu tocmai am spalat motorul, si insist, de cate ori este nevoie (asa am si votat) trebuie spalat motorul pentru a detecta diverse scurgeri (doamne fereste) de ulei, motorina ( benzina), lichid de frana, antigel, si alte fluide atat de necesare "rasnitei"

Trebuie spalat (si asta mai ales la "air cooled) pentru a imbunatatii transferul termic intre motor si atmosfera.

Trebuie spalat si pentru aspect, desii asta nu este o necesitate (pentru unii)

Eu personal tare ma bucur cand il vad acolo, "frumusal", deschid capota cu mai multa placere.

mai sunt cateva motive, dar tin mai mult de estetica si respect pentru oameni (cel care iti face ITP-ul, pompistul care iti verifica uleiul, mecanici care iti schimba un bec si nu e nevoie sa spele si lenjeria intima dupa ce termina cu "otomobilu" tau.

Scuze de postul lung.

P.S. 1 Unele motoare nu se spala (cred) din considerente tehnice (masini foarte noi) sau din dorinta dealerului de a mai castiga niste bani: " nu spalati motorul decat la noi, doar asa se poate pastra garantia, what ever....

P.S. 2 Se mai intampla incidente tehnice de genul celor de mai sus si la case mai mari. Dupa ce am spalat prima oara motorul la un VW Derby (notta benne an fab. '77) n-a mai pornit nici sa-l pici cu ceara, sarise excitatia de la electro-motor, si baiatul de la spalatorie dadea din umeri cu tare mult sarg. Deci nu puneti la ficat si spalati "macinatoarea"

Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul daca este spalat vara cand sunt 480 de grade (in Bucuresti) :banghead:, poate fi spalat zilnic, lasat 4-5 ore in cuptorul de fara si nici in ruptul capului nu va pati nimic.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Care e rostul spalarii motorului ??!

Eu mi-am spalat doar o data motorul pentru inspectia tehnica periodica ca ziceau ca nu se vede seria motorului. D'aia.

Si atunci mi l-au spalat ca porcii ca tb. acoperit la TDI urmatoarele:

Alternator

Baterie

Rezervor lichid frana

suplimentar la cele Otto (pe benzina) mai tb:

Capacul distribuitorului

Contactele bobinei (daca sunt accesibile)

Dar altfel ce beneficii aduce spalarea motorului ??! :12:

pai are,eu mi-am adus masina din germania si credeam ca scapa ulei dar era de la uleiul curs din filtru si vb aceea sa facem si noi lucrurile cum trebuie sau nu merita si masinuta nostra sa fie curata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

P.S. 2 Se mai intampla incidente tehnice de genul celor de mai sus si la case mai mari. Dupa ce am spalat prima oara motorul la un VW Derby (notta benne an fab. '77) n-a mai pornit nici sa-l pici cu ceara, sarise excitatia de la electro-motor, si baiatul de la spalatorie dadea din umeri cu tare mult sarg.

Scuza-ma dar, mai citesc oamenii pe aici si as vrea, daca poti sa explici, care ar fi treaba cu excitatia electromotorului :question: . De excitatie, are nevoie alternatorul, nu electromotorul (din ce stiu eu) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-o fi referit omul la bobina care cupleaza bendixul la pornirea masinii...cred :question:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK. Pentru a nu lungi :question: -ul;banuiam si eu acelasi lucru dar, ideea este ca, trebuie sa fim atenti la afirmatii (aici, pe forum) :question: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu zic ca nu are ce rau sa faca spalarea, atata timp cat e facuta cu protejarea elementelor rotative deschise (curele, alternator), baterie, restul oricum se pot accidental uda la ploi sau treceri prin balti. Inca nu l-am spalat, dar am o scurgere suspecta si trebuie sa fac lucrul asta cat de curand ca sa-i dau de cap.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul daca este spalat vara cand sunt 480 de grade (in Bucuresti) :lol: ), poate fi spalat zilnic, lasat 4-5 ore in cuptorul de fara si nici in ruptul capului nu va pati nimic.

Bafta

Ai dreptate. Eu am f

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am votat doar cand este foarte mudar, si ocazional sters de praf.

Poate offtopic: de ce apar pete uleioase la imbinarile (colierele de prindere) a furtunelor de recirculare a gazelor?

Am vazut cum furtunele erau prafuite si la imbinare erau ceva pete negre de ulei, motorina nearsa , nu stiu; e vorba de circuitul de recirculare a gazelor. e normal la 8200Km sa apara scurgerile astea (dupa ~4 luni , azi am completat aprox 400ml ulei, am verificat joja si era nivelul sub minim)? E problema de garantie, sau e normal la masinile noi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu n-am spalat niciodata motorul la skoda.Are 56k, 5,5 ani,si arata ca nou. Deci,pt ce sa-l spal ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Eu spal motorul ori de cate ori este murdar... Mai ales ca stau intr`o zona unde este foarte mult praf... Trebuie totusi sa avem grija si cu spalatu... Sa acoperim cu folie ce e de acoperit iar jetul de apa sa nu fie foarte puternic..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt obsedat de curatenia din compartimentul motor.

Azi, la 220k km am schimbat: ulei, ulei cutie, lichid frana. Din pacate, s-a scurs pe motor cate un pic din fiecare.

Asa incat am spalat motorul:

- scut desfacut (din momentul schimbarii uleiului de motor si cutie)

- detergent Arexons pentru motoare (de la Petrom)

- lasat 15 minute

- clatit cu pompa cu presiune cu apa calda (potrivit de calda)

- spalat capac superior si scut (+ capacele de roti)

Rezultatul e multumitor.

Pe anul asta e a treia baie (prima in februarie cand i-am schimbat distributia, a doua in aprilie ca mi-a fost lene in februarie sa-i pun scutul si era prea prafuit).

Motorul a fost lasat 30 minute cu capota deschisa ca sa se zvante, dupa care a fost "uscat cu motorul pornit (o tura de 15 minute prin cartier)

P.S. Nu acopar nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest somebody
Motorul daca este spalat vara cand sunt 480 de grade (in Bucuresti)

Ce fel de grade sint astea? Si cam in ce zona a bucurestiului? :blink: Nu de alta, da sa ne ferim de prea multa caldura... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o scurgere urata de ulei si mi s-a recomandat o spalare de motor pentru a descoperi sursa. Dar din cate aud aici, chiar nu stiu ce sa mai fac. Lama cu doua taisuri...

Ce parere aveti? Nici daca ma duc la Expert nu scap de durerile de cap?

P.S. : Cam la ce pret se invarte ?

Modificat de golf5owner
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul l-am spalat la o spalatorie auto. 10 ron mi-a luat, nu am acoperit absolut nimic,iar masina merge perfect! Sa dat cu o solutie +jet de apa cu presiune. :D enjoy...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!