Jump to content

Spalam sau nu motorul?


wabbit
 Share

Postare recomandată

acelasi lucru il poti face folosind o carpa uda.

crede-ma ca nu!!! si eu am zis la fel inainte, e prima data cand spal motorul....

nu poti sa ajungi cu carpa unde poti sa ajungi cu spray-ul.....

incearca doar o data...... si o sa vezi ce vreau sa zic!! :salut: :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a da cu spray nu inseamna ca-l speli ci ca-l cureti.

cu curatatul sunt de acord, cu spalatul cu jet de apa sau oricum se face el nu sunt.

acu daca esti pasionat de motorul masini tale oare nu e mai frumos sa-l bibilesti cat mai mult posibil decat sa iei o galeata cu apa si sa o arunci pe el.

e adevarat apa e mai ieftina dar daca vrei ce e mai bun pt motor nu cred ca 200000 inseamana atat de mult.

scuzati modificare facuta postului anterior dar oboseala ma coplesit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Io il spal cu apa si cand trebuie la spalatorie.

E Diesel ... nu are nici pe naiba!

Pardon ... releul de bujii e in capota la mine ... si trebuie bagat in punga!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

O singura observatie vizavi de complexitatea acestei operatii cosmetice (dar nu numai) - exista producatori auto care pretind imperios sa nu speli motorul de capul tau ci doar la ei in service, la revizie (ex.: Toyota - off/topic: unde sunt jipurile de alta-data? Land Cruiserului de astazi i se spala motorelu' doar in conditii calificate, in service - puah!)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am spalat motorul la un Ford Escort, Volvo 760 Turbo(benzina), Mazda MX6 si niciodata nu sa intimplat nimic, dar daca va este frica puteti sa acoperiti delcoul si alternatorul cu un nylon. Eu folosesc un spray degresant si sprayuesc tot compartimentul si dupa aceea cu furtunul il spal. De obicei il fac de doua ori.

Un prieten de al meu si-a spalat motorul deodata cu mine si lui nu a pornit motorul dintr-o data, ci dupa citeva minute. Poate dupa ce sa uscat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

mda... numai sa-ti intre tie carpa peste tot... Eu raman la parerea ca daca nu sunt garnituri si izolatii deteriorate, o baie din cand in cand n-are cum sa-i faca rau. Nu vreau sa-mi fie rusine cand ridic capota sa pun apa in spalatorul de parbriz sau sa verific uleiul, si nici nu vreau sa umblu cu sticluta de apa si prosopelul dupa operatiile mai sus mentionate... Si nici sa scobesc in jeg cautand bujiile nu-s dispus...

Daca nu sunt pierderi de ulei, o spalatura la 6 luni ii cam ajunge, si io cred ca chiar ii face bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi permit sa te contrazic un pic..,

1. La motoarele racite cu aer conteaza chiar foarte mult

2. Ai circula cu radiatorul plin de mizerie si namol? Pe exterior... astfel incat sa nu treaca prea mult aer printre aripioare... eu cred ca termic cam conteaza :)

3. Unele "mecanisme" (imi cer scuze, alt termen nu-mi vine acum in minte) sunt "la vedere", si expuse prafului. De exemplu "clasicul" motoras al clapetei de acceleratie la injectia monopunct. Praful ajuns aici are un efect abraziv, ceea ce va duce al aparitia unor tolerante nepermise in functionare. Sau amestecat cu alte impuritati, poate avea un efect conductor, cu consecintele de rigoare. Sau poate bloca unele angrenaje.

4. Un motor murdar (mai ales daca are si mici pierderi de ulei) incins miroase mult mai urat decat un motor curat.

... Si lista ar putea continua :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am auzit de motoare VAG sa aiba probleme cu murdia de sub capota, doar cu praful, care cel putzin la mine se sterge foarte ushor si motorul arata ca nou. De multe ori am fost intrebat de cate ori am spalat, insa de cand am mashina nu a primit nici o spalare, doar stergere, desigur nu se poate peste tot. Nu pot sa votez "niciodata" :colors:.

Altceva vroiam sa spun, la anumite mashini ( vezi noul Megane ) trebuie sa o faci periodic. Capota este in asa fel construita sau grill-ul incat pe o ploaie se face tot numai noroi sub capota. Am vazut mashini in showroom :shock: care aratau asa si nu puteau fi foarte mult rulate, fiind noi insa aduse pe rotzi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

o data pe an merita ca sa observi mai usor ce modificari apar sub capota

l-am spalat dupa ce mi-am schimbat un furtunel care se ocupa cu vaporii de ulei pentru ca se murdarise

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de Skoda TDI am avut un Opel Astra 1.8 16v benzina... O singura data am spalat motorul la Opel si am regretat amarnic... Cand am plecat de la spalatorie mergea bine, dar dupa ce s-a incalzit si a inceput sa se evapore apa de pe unde mai ramasese (cred ca asta se s-a intamplat) am ramas cu ea in drum. Motorul s-a oprit fara nici un avertisment, dupa ce i-am dat cateva chei a luat-o dar parca mergea in trei cilindri. Toata distractia asta cu spalatul motorul m-a costat o vizita la reprezentanta Opel, pentru ca a doua zi, cand am pornit motorul, iar mergea prost si se aprindea si becul din bord care imi indica defectiune la partea electrica la motor. Dupa ce baietii de la Opel au pus testerul pe ea, aveam o eroare la nush-ce valva de admisie aer, care dupa parerea lor trebuia schimbata, pentru ca era in scurt datorita faptului ca intrase apa la ea. Ei chiar mi-au spus ca e prostie sa speli motorul, pentru ca apa intra pe te miri unde si poate cauza o gramada de probleme.

Acum am Skoda de aproape un an si nu i-am spalat niciodata motorul. Doar il sterg cu carpa... si asta in cazul cel mai fericit. Mi-a zis unu la revizie ca ce motor murdar am, da' daca vrea curatenie, sa se faca farmacist. Pe vremea cand reparau dacii, nu ii mai deranja murdaria...

Asa ca am votat "cand este foarte murdar" da' nu spala, ci sters.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de passat am avut espero si motorul il spalam cam 1 data pe an pentru ca imi face impresie ca un motor "imputit" duce si la un miros neplacut in interior .... parerea mea.

Probabil si la passat o sa-i vina vremea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Eu cred ca trebuie , nu foarte des, dar in nici un caz foarte rar, cam de 2/3 ori pe an si un sfat daca te pricepi putin fa-o singur, eu am spalat motorul la o spalatorie si am stat dupa aia cam 3 ore sa o pornesc, mi-au pus fisele de la delcou aiurea si nu a mai pornit decat uscata si cu fisele cum trebuie (logic) asa ca daca o faci singur cred ca stii cam ce treb facut.

Oricum m-am lecuit de spalat motorul la spalatorii auto cu "meseriasi" gen lasa sefu ce nu stiu eu cum au fost aranjate .... etc.

EU spal motorul cand e caldut cu apa amestecata cu motorina (stiu ca nu se amesteca) si dero de rufe , il stropesc , il dau cu pensula stau cca 10 min sa se inmoaie si dupa aia il iau cu pompa din fintana adik are presiune, pun ceva in capul furtunului (ultima data am folosit o seringa la care am marit ajutajul (gaura) cu un spiral, iese beton sau sunt eu multumit !

Modificat de vios70
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca motorul trebuie spalat atunci cand te pregatesti de o diagnoza sau o interventie. Asa iti dai seama unde scapa ulei, nu risti sa contaminezi cu murdarie de tot felul piese delicate, vezi ce culori au firele electrice etc.

Dar pentru ca nu exista optiunea asta la vot, am ales varianta: "o data pe an" gandindu-ma ca macar odata in an, imi fac nebunia de a-mi baga nasul in motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

[am spalat motorul a 2 oara in 2 ani .........evident am din nou probleme . am protejat delcoul si fisele , am suflat tot ce era de suflat (muve , bujii etc ) si motorul merge prost mai ales pe gaz . Decelereaza brusc , scoate (sau scoea , ca se pare ca si-a revenit ) fum negru . se puteau duce ceva piese electronice ? pe benzina merge destul de bine dar pe gaz nu ......ideea e ca nu e logic ! sunt atat de frustrat ! Nu mai spal motoare in viata vietii mele ! Lasa sa fie jegoase !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul il spal numai personal,nu la jet ca e belea la urma merge aiurea,ca materiale folosesc motorina dupa care clatesc cu apa si detergent ,si apoi silicon la greu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Silicon ?!?!?! :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Silicon ?!?!?! :)

<{POST_SNAPBACK}>

Da ,dau cu silicon pe plastice si pe furtunete ca sa fie curate si asa le mai lungesc si viata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... si atragi si mai mult praf cu ocazia asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca nu atrag praf :) folosesc silicon antistatic de la meguiar`s.

Cine a vazut motorul meu stie cum arata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este, are baiatul asta un motor atat de curat de vrei sa-l expui in showroom. N-am vazut maniac mai mare ca el. Cand are un pic de timp liber il vezi imediat cu spray-ul in mana. Cand termina de curatat ma suna: taticule sa vezi ce-am mai facut....... :)

Modificat de X-Ecutor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic
Da ,dau cu silicon pe plastice si pe furtunete ca sa fie curate si asa le mai lungesc si viata.

<{POST_SNAPBACK}>

Si cam cum procedezi sa-l speli? Dai cu spray-ul si stergi cu carpa? Pe bune acum, ca nici eu nu vreau sa-l "murez". Am un spray de curatare dar nu prea stiu cum sa-l folosesc.. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci incalzesti motoru,dai cu spray degresant peste tot ,lasi vro 30 min si apoi smotru....dupa ce lai monzolit ,te apuci sa clatesti cu apa calda cu ceva degresant{axion,pur,etc..}.Unde ramane murdar ,repeti pana se curata.

Daca vrei sa dai cu silicon bine,daca nu lasi asa.X-ecutor a primit un spray de afara si la facut tare misto :) ..dar mai are un pic de lucrat :P :P .

Spor la treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic
Deci incalzesti motoru,dai cu spray degresant peste tot ,lasi vro 30 min si apoi smotru....dupa ce lai monzolit ,te apuci sa clatesti cu apa calda cu ceva degresant{axion,pur,etc..}.Unde ramane murdar ,repeti pana se curata.

Daca vrei sa dai cu silicon bine,daca nu lasi asa.X-ecutor a primit un spray de afara si la facut tare misto :) ..dar mai are un pic de lucrat :P  :P .

Spor la treaba.

<{POST_SNAPBACK}>

Multam! Am si eu un spray de conservat, de afara... Se da dup-aia, ca un after shave, sa inchida porii si sa protejeze. Il testez in week end...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ibizafan: cati bani si de unde spray-ul respectiv?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ibizafan: cati bani si de unde spray-ul respectiv?

<{POST_SNAPBACK}>

Nu este spray ,e o sticla cu pulverizator cam de 400 ml.

Eu am primito de la cel care am luat masina .Am vazut pe raft la glasurit aceiasi sticla 120lei,dupa parerea mea multi bani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!