Jump to content

Cum masoara BC-ul consumul?


Johnny Bravo
 Share

Postare recomandată

Daca masina permite: intruments, adaptation, 03 sau te uiti in partea de sus in "pulldown" menu si vezi ce poti face pe masina ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Moog

    13

  • Johnny Bravo

    6

  • pop cristian

    6

  • mario75

    4

Daca masina permite: intruments, adaptation, 03 sau te uiti in partea de sus in "pulldown" menu si vezi ce poti face pe masina ta.

Am intrat pe 03 si ar fi trebuit sa gasesc ceva de genul "Consumption Indicator", dar nu am gasit :( . Mai exista si alta metoda? Am gasit "fuel gauge" parca, ce inseamna? :blink: . Folosesc VCDS 10.6

Modificat de todel80
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E prostia aia de plutitor din rezervor :)

Calibrezi nivelul din rezervor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

va salut

Din ce am citit la voi multi dintre voi aveti diferente foarte mici la consumul afisat de BC fata de cel de la pompa

De vreo luna incerc sa imi dau seama si sa caut pe net (pana acum fara nici un rezultat) modul in care calculeaza bc consumul mediu care ne ste afisat noua

S va spun de masina mea, o Skoda octavia din 2000 , 1.9 tdi,110 cp are ca si consum mediu 5.2 afisat sa zicem la 700 de km (si e iarna,tare nu? ), dar in realitate consumul calculat la pompa e de 8-9%, dar acest lucru l-am testat de mai multe ori si numai in oras, inca inafara nu am avut onoarea sa fac un drum de 1000 de km sa vad exact cat fac cu un plin si cat afiseaza dupa.

Am fost si la reprezentanta skoda, dar dau din umeri ca nu stiu cu ce se mananca, eu nu am de unde sa le explic pentru ca si eu caut o explicatie.

Masina o am de 3 luni ,iar entru cei care au habar de mecanica si se gandesc ca ar fi din cauza masinii va spun ca am facut toate testele posibile si anume: distributia schimbata, filtre schimbate , verificat avans care e in parametri aproape de perfectiune, injectoarele sunt si ele in parametrii, masina nu da in nas si nici nu fumega ca zici ca nu poate arde atat motorina .

Dimineata cand pornesc imi afiseaza 15.9 maxim mai mult nu urca nici dc o las o zi in relanti si incepe sa scada , iar cum motorul e rece in momentul cand ajung la lucru dupa apx 10 km am un consum de 4.5-5.0 mediu pe MFA1.

Poate e cineva sa ma lumineze si pe mine

Urmeaza sa schimb si ceasurile de bord ca le-am achizitionat deja , pentru ca ma gandeam sa nu fie de la ele, dar logic ce ar putea sa aiba ceasurile?, oricum cele noi au si functia range pe care eu nu o am, poate o sa imi afiseze ca mai pot face 300 de km si sa raman fara motorina la cat e de nebun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina calculeaza consumurile cu niste formule in care intra toti factorii masurati de senzori , dupa care conduce de fapt si functionarea motorului, deci temperaturi exterioare si interioare, pedala de acceleratie, motorina sau benzina, cutia de viteze, rotile, presiuni de tot felul... deci formule care urmaresc pe cit posibil starea tehnica si conditiile de exploatare a motorului , de fapt a masinii tale ...

Consumul la pompa este masurat de alte dispozitive cu alte erori ( sint convins ca nici-odata in minus ) ...

Ati vazut ca daca masina merge , cu pedala de acceleratie libera si e bagata in viteza consumul instantaneu este zero, desi motorul se invirte, iar daca scoti din viteza consumul este unu si ceva- doi , nici-odata cel din relantiu , desi motorul este in acest regim ; consumul aratat este cel din relantiu imediat ce se opreste roata ( practic senzorii dau formulele peste cap ) ...

Deci in final aveti doua seturi de dispozitive care masoara in mod diferit, fiecare cu erorile lor ... si puteti sa va chinuiti o mie de ani, nu o sa le faceti nici-odata sa arate la fel ... E ca si cum ati vrea ca un kg de mere sa arate identic cu un kg de pere....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect lucian,dar o diferenta asa de mare ca si la mine dc ar fi de la vreun senzor ceva sau orice altceva ce masoara sau calculeaza consumul , banuiesc ca ar influenta si mersul motorului, pornire , putere si asa mai departe

Nicodata nu vei putea sa le faci acele doua dispozitive de care zici sa arate la fel dar totusi cu o eroare de pana la 1 litru ar fi acceptabil , dar mai mult? atunci de ce au montat acest dispozitiv ? crezi ca nu si-ar fi dat seama ca ar fi ceva in neregula din moment ce baga oamenii in ceata? crezi la fel ca majoritatea se multimesc sa traga o privire pe BC si sa se bucure ce masina are ca ii arata ca consuma 5%( pe urma posteaza pe unde apuca ce masina beton au, ca merge cu aer), cand de fapt e mai mult

Ce greu poate fi sa iti dai seama sau sa calculezi ca dc ai alimentat 10 litri si ai un consum in permanenta de 5% ca trebuie sa faci 200 de km , iar tu defapt faci 120

Inafara cred ca situatia se schimba si marja de eroare trebuie sa fie mult mai mica , dar pe o distanta mai considerabila cum ar fi de la 300 de km in sus

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul teoretic e dat de timpii de injectie. ca astia sint calculati de ECU functie de senzorii de tot felul e alta poveste.

Ca sint erori de tot felul, de la presiunea in rampa la presiunea in cauciucuri si diametrul rotii e alta poveste.

Diferentele nu ar trebui sa fie enorme, max 0.5-1l intre pompa si BC...asta daca nu ti-ai pus roti de tractor ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

roti de tractor nu am si diferenta tot am de 3-4 l /100 km

cred ca deja ma dispera, ca vad ca nu pot sa ii dau de capat, sa vad de ce e diferenta as ade mare

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Real cit iti consuma?

Ai umblat la softul de bord? Ai schimbat bordul?

Kilometrajul arata cum trebuie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da kilometrajul arata cu 2 km mai mult decat pe climatronic si pe gps deci functioneaza bine,softul de bord nu l-am schimbat , iar bordul vreau sa il schimb in luna asta ca m-am gandit sa nu fie de la el

real numai pe oras imi ia undeva la 8-9 , iar bc-ul arata 5.2-5.5 depinde de la resetare la resetare, resetarea o fac de la plin la plin sau cand ajunge la 1000 de km parcursi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca o resoftare a bordului cu alta versiune inainte de a schimba.

8-9 in oras pare cam multicel mai ales daca nu ai aglomeratie gen Bucuresti, Iasi...la ore de virf...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aglomeratie nu am aproape deloc, dar in majoritatea timpului merge cu motorul rece, nu ajunge decat foarte rar la 90

Alta versiune nu am de unde sa iau, ca nu cunosc decat pe unul care are ca si a mea si ala sacait cum e nu m-a lasat nici sa pun vag-ul sa ma uit putin la parametri sa pot compara cu al meu daramite sa ii citesc bordul.

softul meu il am pe usb, dar nu stiu dc e cineva care sa imi spuna dc e bun sau nu

Acum in ianuarie o duc sa ii faca pornirea la cald si atunci il voi pune sa verifice softul din ecu dc nu cumva da informatii eronate la bord si dupa schimb si ic-ul cu altele cu range , altceva nu stiu ce ii mai pot face

Nu ar fi o problema ca ia 8 in oras sau 9,vedem la vara cat va lua, dar macar sa arate bc-ul apropiat sa nu ma chinui eu cu calculul cand 8, cand 9 cand 10 sa zic asa

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa faci o calibrare la sonda litrometrica de combustibil, nu stiu cum se face citeam doar ca ajuta la afisarea corecta a consumului, sper sa se poata face la modelul tau de masina, cred ca gasesti pe cineva de pe forum care face diagnoza/codari/adaptari prin interfata vagcom care sa stie si despre treaba asta, dar cred ca va trebui sa faci ceva km pana la el...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia se poate face in limita +-10%

El are eroare cit China :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunteti de parere ca un update de soft poate rezolva problema consumului? Ajung sa am consum de 10 - 11 litri/100 km in oras. In continuare BC arata 0.8 cu motorul cald si VAG-COM arata 0.6 in acelasi timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tu ai consumul real de 10-11 l? Sau e numai indicat aiurea de BC?

Daca ai diferenta de la VAG la afisare pe BC, incearca o resoftare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cantitatea injectata la relanti influenteaza cumva calculul pe care il face BC

De ce intreb? In aceasta seara am verificat cantitatea injectata la relanti dat fiind ca tremura cateodata cand opream la semafoare, aveam 0.8-1.0 si oscila intre aceste 2 valori, iar normal ar trebui sa fie intre 2.2 - 9 mg

Cu vag-ul am dus valoarea la 2.8-3.0 si acum motorul toarce foarte frumos, dar am observat si consumul mediu care a inceput sa o ia la deal

Dupa ce am facut adaptarea am observat ca ,consumul parca a ramas blocat la 6.2 si urca dar usor, astfel am resetat memoria 1 si pe o distanta de 20 de km si o stationare de 15 minute la relanti aveam consumul la 8.5 ceea ce eu pana acum nu vedeam, nici dc mergeam constant cu 4000rpm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul de 10 - 11 l / 100km il obtin in oras si este consumul afisat pe BC. Schimb treapta de viteza corect in opinia mea (1600-1800 cand motorul e rece si 2500 rpm cand motorul e cald) si nu apas decat foarte rar pedala de acceleratie pana in podea. Nu am avut ocazia sa fac un calcul "pe hartie" al consumului. Obtin in schimb discrepante mari in ceea ce priveste valoarea de la BC si cea din VAG-COM (409 in cazul meu). La relanti cu motorul cald BC arata 0.8 (si vara si iarna) si VAG-COM arata 0.6 . In mers cu motorul turat la 2500 - 3000 rpm VAG COM arata undeva in jurul a 6l consumul instantaneu si BC-ul undeva la 15l. Nu stiu daca trag concluzia bine dar consumul mediu este calculat (banuiesc) si in functie de valoarea consumului instantaneu. Nu sunt sigur si de aceea m-am hotarat sa intreb aici inainte de a face un update de soft sau poate o resoftare. Nu stiu daca are importanta dar am problema aceasta de cand am mers la mare asta vara. Atunci imi arata pompa si am facut plinul exact la intrarea pe autostrada. Cum am intrat pe autostrada am resetat BC in mers pe la 130 - 140 km. Am obtinut atunci consumul de 8.7 - 9l/100km (pe BC) din Bucuresti pana in Mangalia in conditiile in care trafic nu a fost si Ac-ul a fost inchis 1/2 din drum. Scuze daca plictisesc prin postul meu lung dar incerc sa explic cat mai exact imprejurarile situatiei. O seara buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel am si eu consumul instantaneu: 0.8 BC, respectiv 0.6 VAG-COM. Nu stiu care minte, dar cred ca cel real este dat de BC. Asa se si explica consumul mare inregistrat la oras de AXR.

In privinta consumului care l-ai avut pe autostrada, mi se pare imens... La viteza aia ar fi trebuit sa-ti ia un 6,5 - 7 l/100 km.

Sfatul meu ar fi sa verifici consumul dupa metoda plinului si sa-l confrunti cu cel indicat de BC. Marja de eroare nu trebuie sa fie mai mare de 10%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!