Jump to content

Cum masoara BC-ul consumul?


Johnny Bravo
 Share

Postare recomandată

Ciudata chestia cu statul pe loc , la r32 dc ai medie de 14 si stai in loc ceva vreme sa zicem 1 ora imi creste media la 17 .....ciudat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Moog

    13

  • Johnny Bravo

    6

  • pop cristian

    6

  • mario75

    4

nu e ciudat deloc. tu stai pe loc dar consumi benzina. deci normal, consumul creste pentru ca tu ai parcurs aceeasi distanta cu mai mult carburant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

El contorizeaza distanta, timp, consum.

Nu face deosebire intre stationare si mers...

Ar trebui sa-ti scada si stationarile la semafor :)

Sa vezi atunci consum de scuter ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm ciudat, tineam minte ca am postat odata pe acest topic :-?

Nu are nicio treaba cu timpul, computerul de bord stabileste consumul prin 2 parametri banali: distanta parcursa si motorina consumata. Simplu. Diferentele apar din cauza ca ECU stie exact cata motorina trimite catre injectoare, dar nu stie cata a ajuns efectiv in cilindri. Ar trebui puse contoare pe tur si pe retur, din cantitatea inregistrata pe tur scadem cantitatea inregistrata de retur, e voila! Avem consumul exact, fara ECU si alte complicatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in cazul asta ar trebui ca BC sa afiseze un consum mai mare decat cel real. Ceea ce, la multi, e invers. Mie imi arata cu vreo 10% mai putin decat real, la pompa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa fim mai exacti, BC-ul retine si timpul (pe care il afiseaza) .

In calculul consumului intra distanta (pe care oricum o afiseaza) si timpii de injectie...nu ia in calcul "litrometrul" din rezervor, ala ar putea sa-ti "spuna" cantitatea de combustibil consumata...dupa cite stiu nu exista "apometru" pe conducta sa-ti masoare exact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum ar masura, un lucru e cert, la Astra imi masura la zecimala indiferent de cum mergeam. In oras, cu stationari multe, in afara la mers continuu, atat consumul mediu cat si consumul efectiv se potriveau la fix cu ce iesea la pompa.

Nu e un capat de tara insa e o chestie care mie cel putin imi sta cumva pe creier, dat fiind faptul ca Audi este o marca mai scumpa si cu pretentii mult peste Opel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate regla cu vag-comul afisarea consumului, astfel incat sa fie cat mai aproape de real. In felul asta si-ar pastra si Audi pretentiile peste Opel :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate. Problema insa este ca diferentele intre consumul afisat si cel calculat la pompa nu sunt constante. Sa zici ca ajustezi afisajul din bord cu 10% in plus si ajungi unde trebuie... Eu am facut ajustarea dar tot e pe langa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragi colegi....la voi se intampla urmatorul lucru?am sa zicem un consum in oras de 8.8%....e ok zic eu...si apoi ies din localitate si merg vreo 100 de km cu consum mediu de 6...si voua vi se ridica acul de la combustibil in functie de consum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine se intampla acest fenomen si am dedus urmatoarea explicatie :

litrometrul ia informatia periodic de la sonda de combustibil iar in rest e modificata cu valoarea consumului data de ECU.De aceia cand urcam sau coboram o panta (rampa )acul de la litrometru sta nemiscat .ECU zice ca ai consumat 6 litri si cand citeste informatia de la sonda litrometrica consta ca ai consumat 4 litri si corecteaza pozitia acului in sensul cresterii ...Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema insa este ca diferentele intre consumul afisat si cel calculat la pompa nu sunt constante.

In comparatiile astea cred ca trebuie tinut cont si de prezenta "erorilor" (intentionate sau neintentionate) la cantitatile afisate la pompa prin care alimentati de la benzinarie ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa imi explice si mie cineva urmatoarea situatie. Este identic si la masina din semnatura cat si la un pasat 1.9 tdi.

Merg pe o autostrada perfect dreapta la 100km/h constant si imi indica un consum instantaneu de 7l / 100km cu diferente foarte mici dupa virgula. de exemplu 7,1 7,2. Setez pilotul automat si automat consumul instantaneu scade pe bord pe aceeasi autostrada si aceeasi viteza la valoarea de 6,2L

DE CE?

Modificat de noobsound
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt ca tu ai talpa grea spre deosebire de pilotu' automat? :P

Sry pt offtopic dar e hazlie chestia, chiar sint curios care e explicatia...

Intrebare timpita, consumul mai mic de 6.2l se confirma sau e numai "abureala" din partea masinii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce imi afiseaza ca si medie se confirma 100% . Am facut drumuri lungi la sfarsit cand am ajuns acasa am mai facut un plin doar pentru a calcula si verifica. Este exact precum afiseaza pe bord. Spre exemplu am fost pana in praga si inapoi si am calculat prin metoda plin plin si am avut 6.8L mediu exact cat am avut pe bord.( inainte sa plec am restartat pozitia 2)

Nu inteleg daca a fost o gluma cea cu piciorul mai greu. Am spus clar ca am mentinut o viteza perfect constanta din aceleratie si arata consum instantaneu mai mare decat ar fi mentinuto Pilotul automat aceeasi viteza.

Modificat de noobsound
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era o gluma , alta explicatie de unde :)

Daca afli pune si pe aici...

E belea faza daca intradevar e consumul mai mic daca folosesti CC-ul , logic nu are logica :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu scot consumuri mai bune decat cu tempomatul , bineinteles media de viteza e mai mica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

back to topic:

@noobsound: chiar daca ai mentinut viteza constanta (sau cel putin asa parea pe vitezometru) ai avut oarece variatii. spun asta pentru ca pe vremea cand aveam un C3 adormit (dar cu vitezometru digital) de plictiseala si lipsa de "avant" ma jucam "111" adica incercam sa mentin viteza constanta la 111 km/h, treaba care era destul de complicata chiar si pe autostrada care desi-i "dreapta" mai urca si coboara, mai bate vantu', mai aprinzi o tigara, mai suna un telefon...

cat despre consumul pe CB, cu cat face media din mai multi km cu atat se apropie de realitate. morala: nu resetati consumul mediu, lasati-l sa "capete experienta". exemplul lui Titel: daca il resetez la 3-4 plinuri arata o medie de 9,3%, daca il las in pace 10.000 km arata 8,7. consumul real la chitanta e 8,9 ceea ce inseamna ca CB nu-i perfect dar se apropie mult. evident asta e o medie intre oras si autostrada, intre zile de talpa grea si zile "zen".

km care mai pot fi parcursi cu benzina din rezervor ii calculeaza pe baza unui consum mediu intermediar, motiv pentru care poti sa pleci din bucuresti cu vestea proasta ca mai faci doar 260 km (gratie traficului infernal) si, daca nu te incordezi prea tare, cand ajungi la pitesti iti arata ca mai faci tot atat. nu inseamna ca ai mers mokka ci doar ca CB a tot recalculat consumul intermediar.

sper c-am fost macar coerenta :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel consum intermediar, conform cartii Fabia este de fapt consumul mediu pe ultimele 50 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Mai arunc si eu o intrebare in ring. Daca BC-ul arata un consum instant de 0.8l/h si vag-com arata un consum instant de 0.6l/h in acelasi timp cine are dreptate aici? Banuiesc ca vag-com. Asa ca urmatoarea nelamurire este daca pot seta la masina din semnatura consumul afisat pe bc astfel incat sa conincida cu vag-com? Si daca da ... cu ce interfata (eu am 409.1 si nu cred ca poate face asta)? Diferenta sa pastreaza si cand turez masina pe loc adica in loc de 2.2l/100km bc arata 2.4l/100km .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ajustat cu vag-com incatorul de consum sa-mi arate cu 10% in plus si tot degeaba. La ultimul plin imi arata un consum mediu de 8,6 iar conform calculelor la pompa am avut de fapt 9...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I-a dat cu rest mosule :blink:

Hai bre ca deja esti circotas...aproximarea e destul de buna 8.6 vs 9...

Sa ai diferenta de la 8 la 9.5 da e naspa , dar asa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Mai arunc si eu o intrebare in ring. Daca BC-ul arata un consum instant de 0.8l/h si vag-com arata un consum instant de 0.6l/h in acelasi timp cine are dreptate aici? Banuiesc ca vag-com. Asa ca urmatoarea nelamurire este daca pot seta la masina din semnatura consumul afisat pe bc astfel incat sa conincida cu vag-com? Si daca da ... cu ce interfata (eu am 409.1 si nu cred ca poate face asta)? Diferenta sa pastreaza si cand turez masina pe loc adica in loc de 2.2l/100km bc arata 2.4l/100km .

Acelasi lucru se intampla si la mine. Rog pe cei ce stiu sa ne invete si pe noi ce trebuie sa facem sa se nimereasca cele 2 consumuri (BC si pompa peco). Eu folosesc VCDS 10.6.0

Modificat de todel80
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!