Jump to content
mariusdodo

Suierat turbina

Recommended Posts

Planetara

Asa face si a mea . Daca intri pe vag com ai sa vezi ca incepe sa fluiere cand se inchide EGR. EGr este comandat inchis la relanti dupa 2 minute in care nu actionezi acceleratia. Dupa ce apesi scurt acceleratia Egr intr din nou in actiune si dispare fluieratul. Mi s-a explicat ca e de la vechimea turbinei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nickols

Multumesc pentru raspuns.Si atunci ce-i de facut,schimbam turbina?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Planetara

Nu merita. Evita sa o mai lasi mult la relanti. In cartea masinii scrie ca sa nu o lasi la relanti deloc, ca motorul diesel nu este eficient pe loc, ci in mers. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
nickols

Inteleg dar dupa cum zice-ai mai sus avem turbine cu vechime,deci ma ingrijoreaza riscul ruperii axului turbinei sau alte probleme care pot afecta motorul.

Am fost in seara aceasta pana in oras cu masina,incolo nu mi-a fluierat aproape deloc putin perceptibil,la intoarcere cum am pornit de pe loc in sarcina  a inceput din nou

Share this post


Link to post
Share on other sites
Planetara

Pentru linistea ta du-te la un mecanic sa iti verifice jocul axului turbinei, egr, vacuumul si tubulatura turbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nickols

Am incercat  eu sa verific axul turbinei.Din pacate nu am reusit sa ajung la colierul tubulaturii.Ma incurca planetara :icon_confused:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ionut10a

@nichols si turbina mea suiera la turatii joase.dar daca suiera excesiv trebuie verificat axul cum tia spus colegul mai sus ,e posibil sa aibe joc si poate atinge carcasa.o desfaci si te uiti la palele miezului si la carcasa,asa cureti si geometria....

Share this post


Link to post
Share on other sites
nickols

Salut Ionut.Fluiera destul de tare pana in 2000 rot-min.De aici in sus nu se mai aude.Astazi am tinut contacul pus vreo 2 min. si se aude o mica fluieratura si la clapeta egr,partea unde vine mufa electrica.Am scos afara mufa si nu se mai aude.Ma refer la clapeta si nu la supapa care lasa gazele sa treaca.Cu mufa electrica scoasa am pornit motorul,l-am accelerat nu se observa nici o diferenta cu ea scoasa sau introdusa la loc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ionut10a

clapeta de langa egr se inchide cand oprim motorul ca sa atenueze zdruncinatul si ramane deschisa in timpul mersului pt a permite admisia aerului in motor.verifoca ca clapeta sa nu se invarta pe ax,poate de asta suiera.

Share this post


Link to post
Share on other sites
LeoBurty

Sunt nou pe forum si am si eu o problema vizavi de suierat. Cand pornesc motorul si e rece afara si o accelerez usor (motorul fiind rece) imi fluiera si mie  (nu stiu ce ) , banuiesc si eu ca ar fi turbina , dar mai tare ma doare faptuil ca atunci cand schimb treapta de viteza de la 1 la 2 i de la 2 la 3 , cand apas ambreajul , scoate un "oftat' ca si cand ar trage aer fals . ce poate fi ? Ultima data cand am mers cu ea am facut un test pt sufletul meu si anume , mergeam cu e in viteza  4 sau  5  accelerta mediu spre tare (in jur de 2500 turatii) si dadeam brusc drumul la acceleratie de cateva ori la rand una dupa alta si imi facea acel oftat . Ce poate  fi si cat de grav e . Masina e din 01.2005 si am luat-o personal din Germania de la al -II- lea proprietar si avea 170000 in bord . VW Touran 1.9 tdi. Multumesc anticipat tuturor celor ce ma pot ajuta cu raspunsuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MosCraciunRevine

Poate are blow off valve:))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rugbystul13

touran 2006 2.0 bkd cutie automata....un usor suierat in primele trepte  intre 1000-2000 de ture  si la acceleratie si la "frana de motor"( adica cand las masina in drive si sa mearga din inertie) asta vara nu l-am auzit(ce-i drept ascultam mereu radio modest nu tare) iar acum iarna cu frigu nu mergea navigatia din prima si nemergand muzica am auzit acel suierat ,deci nu stiu daca l-am avut si la cald sau e doar la frig. ce poate fi? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
lucaflo26

Poate turbina?

Share this post


Link to post
Share on other sites
42miticutza

Turbina poate suiera 1-2 secunde dupa ce iei talpa de pe acceleratie, dar pe mers in frana de motor, si doar in trepte mici n-are motive.

Nu poti inregistra sunetul ? Sa-l auzim si noi... Mai bine verifica uleiul in cutie.

Edited by 42miticutza

Share this post


Link to post
Share on other sites
adibdx2

Salut oameni buni,am făcut test in mers si la 4000 ture da in nas,zice ca ar fi turbina ca se aude si un șuierat dar nu așa pronuntat,ce ma puteți sfătui sa fac si la cine in București?

Menționez ca mașină este touran 2004 cu 181.200 la bord km reali de altfel,motor 2.0/ 100kw/136 cai desi pe laptop apare dkb.

Mulțumesc anticipat de răspuns si sfat.

Respect

Share this post


Link to post
Share on other sites
geo6912

salut! am un touran 2007,1.9,105 cai,77w,tip bls...pierd ulei la vreo 2000 km facuti,fara sa fumege pe teava...am fost la mecanic si mi-a spus ca s-ar putea sa fie turbina.ma puteti ajuta cu un cod ptr. acesta piesa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marian

De ce iti trebuie cod?

Vrei sa cumperi una noua?

De ce nu incerci sa o reconditionezi? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rugbystul13

touran 2006 2.0 bkd cutie automata....un usor suierat in primele trepte  intre 1000-2000 de ture  si la acceleratie si la "frana de motor"( adica cand las masina in drive si sa mearga din inertie) 

hello din nou...deoarece suiertul nu era foarte tare si doar in treapta 3 si 4 nu am umblat,am fost la cativa mecanici  , si ei nu auzeau nimic..era un fluierat fin , insa eu l-am depistat doarece era ceva in plus fata de inainte.

Problema e ca acum o saptamana pe un drum de munte am luat un blovan undeva sub masina ,destul de tare, simtindu-l pana in cotiera iar sunetul acela sa accentuat destul de tare la turatii de 1800 -2200, am duso intr-un service mi-a spus ca e furtunul de la intercooler  ,l-am schimbat tot se aude.Interesant este ca de sub masina se aude foarte incet, insa din habitaclu(din masina este destul de evident) fluieratul este si in mers si pe frana de motor si pe loc accelerandu-l.

Sa dau turbina jos sa ii fac o diagnoza? pareri ceva? deja am schimbat un furtun degeaba..

Share this post


Link to post
Share on other sites
FanDinamo

@Rugbystul13

Am aceeasi motorizare, cutie dsg si cam acelasi zgomot in treptele inferioare pe accelerare si decelerare, eu zic sa stai linistit atat timp cat trage masina ca inainte. La mine fluiera turbina si pe la 2000 rpm dar este alt tip de zgomot. De curiozitate, cam cat ulei iti consuma intre schimburi?

Edited by FanDinamo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rugbystul13

schimbul la un an  si in jur de 15000 de km odata mi-a aparut eroare de ulei undeva la mijlocul perioadei si atunci am completat in jur de 200 g, insa pe atunci nu aveam fluieratul.   

azi am observat ca fumega destul de evident (alb) cand se aude si acel fluierat.chiar si pe loc cand o turez

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rugbystul13

se poate pune alte turbine decat cele originale? De ex de la 2.0 bkd la 2.0 alt cod de motor? Sau sa pun turbina de la un touran generatia mai noua pe unu din 2005 ..amandoua 2.0 (numai ca unu e de 140 cai si altu 170 cai)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rugbystul13

Rezolvat.dupa ce 2 service-uri m-au trimis sa reconditionez turbina ,mi-am mai facut programare la alte 2,al 3-lea cu noroc si singurul la care nu am supravegheat..cu programare de pe o zi pe alta,le-am lasat masina ,in 3 ore au sunat inapoi ca e gata.in prima faza au zis si ei ca e sunet de turbina,le-am explicat ca nu are cum si au depistat ca era toba intermediara de finala impinse/desprinse...au pus la loc ,au pus pasta la imbinare au prins cele 2 coliere,cost total 80 de lei.masina numai fluiera ,numai vibreaza.foarte multumit

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tudor06

Saluatre.!Am un Vw Touran 2.0 Tdi 140ps cod motor BKD. Am aceeasi problema ca majoritatea persoanelor ce au postat in acest topic...aud un fluierat la turbina! 

Tot citind mesajele voastre ,am pus si am desfacut furtunul de la turbina ce vine de la filtrul de aer.Am verificat axul ,acesta pare ok nu am simtit sa aibe joc,dar am gasit ulei pe paletii acesteia... de unde poate fi? Am uitat sa precizez la pornire imi scoate fum alb destul de grosut si are un  miros nu tocmai placut .!Ce ar putea avea?

Share this post


Link to post
Share on other sites
stevee

Și eu am un șuierat la turbina în treapta a doua si a treia, în momentul momentul în care o accelerez brusc. Ce ar putea fi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
stevee

Salut. Și eu aus un șuierat în treapta a doua si a treia, când accelerez mai brusc. Am mers la mecanic cu ea și la furtunul de jos de la intercooler era ruptă o siguranță. Am înlocuit-o și acum are momente, când se aude suieratul și când nu se aude. La o inspecție vizuala a furtunului , accelerând brusc, pe loc, mecanicul a văzut cum se umfla furtunul. Ma gândesc ca nu cumva sa fie fisurat și sa scape aer. Las schimba cu unul nou, sa vad dacă se mai aude acel șuierat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri