Jump to content

Adaugare ulei 2T in motorina


alex_pescaru
 Share

Go to solution Solved by Bogdamn,

Ce ulei adaugati?  

380 voturi

  1. 1. Ce ulei adaugati?

    • Castrol Act Evo 2T FC
      45
    • MOL Dynamic Sprint 2T verde FD
      157
    • K-Classic (bidonul galben din Kaufland) FC
      34
    • Mobil Extra 2T FD
      27
    • Ravenol Scooter 2-Takt Teilsynthetic
      15
    • Aral 2T, FC
      28
    • Hexol 2T rosu
      41
    • Liqui Moly 1052
      31
    • Wolf Synth 2T
      6
    • Shell Advance VSX 2T
      1
    • Shell Advance Ultra 2T
      2


Postare recomandată

la fel ca si inainte de a adauga. Crezi ca 20ml ulei la 10 l de motorina schimba radical combustibilul pe care il folosesti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  Nu influenteaza culoarea fumului chiar il mai diminueaza, avand arderea mai completa decat motorina,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curiozitate, ce culoare ar trebui sa aiba fumul scos de masina dupa adaugarea uleiului in motorina?

Aceeasi culoare, densitate mai mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce tip de ulei este recomandat pentru filtrul de particule,B sau C?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Am bagat si eu ulei MOL Dynamic Sprint 2T verde, ratia 40 ml/10 l motorina .

 

Dupa cateva sute km, motorul e ceva mai silentios si trage mai bine .

 

Consumul pare-mi-se ca e cam mare, pe 10 km intr-un trafic mediu am in jur de 9 l/100 km, motor 1.9 TDi ALH, schimbat la 2500 rpm pana apa ajunge la 90 c, apoi la 2700-2800 .

 

Oricum, over all, schimbarea se cunoaste destul de bine .

 

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Solution

Pentru cei cu DPF este mai indicat un ulei 2T cu norma FC!

Nu stiu de ce va place sa induceti lumea in eroare si mai ales de ce le este lene unora sa citeasca cateva pagini in urma. 

Doar citind va formati o idee, din experientele colegilor care au DPF si folosesc de mult timp ulei 2T.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce marca de ulei este FC?Am luat mol dynamic dar este FD...pe net am vazut ca scrie FC dar pe eticheta este FD. WTF!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa fac si eu o incercare cu ulei 2T in motorina pentru masina mea (fara DPF) si aceeasi nelamurire o am si eu. Care norma de ulei ar fi cea mai ok? FC sau FD ? In poll, MOL Dynamic Sprint 2T verde FD are 49% din voturi, dar din cate vad alti colegi zic ca uleiul cu norma FC ar fi mai recomandat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cosmin Am vazut ca ai acelasi tip de motor ca si mine,adica N47 E5 cu DPF.Tu bagi Mobil?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vă rog să menţineţi discuţia ontopic: "Adaugare ulei 2T in motorina"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv Daca te referi la mine eu voiam sa stiu daca foloseste ulei Mobil 2T in motorina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu la tine m-am referit, au fost nişte posturi offtopic pe care le-am şters.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cosmin Am vazut ca ai acelasi tip de motor ca si mine,adica N47 E5 cu DPF.Tu bagi Mobil?

MOL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Revin cu un feedback asupra uleiului Mol Sprint 2T . Acum 2 ani cand inca nu foloseam ulei 2T la Itp masina nu a trecut testul de noxe. Ieri am fost iar la Itp si noxele au iesit foarte bune. Eu zic ca e meritul uleiului 2T. Motorina e aceeasi , de la Rompetrol, cea clasica , nu efix.

Modificat de Laurentiu Utiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Concluzia mea: 

Studiul e facut cu motorina la standarde inalte (EN590). In strainatate, cisternele se spala inainte de a fi incarcate cu diesel sau benzina. La noi nu prea se face asta. Pe unde mai pui ca la noi ...unii mai si dilueaza motorina. Deci=> calitatea scade.

Daca la standarde inalte, uleiul 2T a crescut putin cifra cetanica  si lubrifierea, rezulta ca la motorina romaneasca ar cam fi nevoie de ulei 2T. In plus, cifra cetanica mai mare rezulta in ardere mai eficienta si zgomot mai redus + lubrifiere. 

 

Cum au scos-o pe asta cu ancrarea nu stiu, dar daca ne uitam ca la EN590 Diesel ancrasarea creste destul de mult in 16 ore de functionare, ar fi insemnat ca intr-un an de zile sa schimbi injectoarele PD sau CR. Fara a adauga ulei 2T. 

Cu ulei 2T, ar insemna sa imi fi distrus deja motorul pana am facut eu un drum Bucuresti-Sibiu-Bucuresti.

 

Practica spune alta:  sunt aici colegi care folosesc ulei 2T de cel putin 2 ani si motoarele functoneaza foarte bine. Chiar foarte bine. 

 

Acum, fiecare intelege ce vrea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Standardul EN590 este implementat si in UE, deci si la noi si in alte tari din Europa, fiind standardul actual care trebuie sa il indeplineasca rafinariile.

La fel am inteles si eu ca a crescut putin cifra cetanica si lubrifierea, care de fapt este ceea ce s-a urmarit: librifierea.

 

Acuma vine partea mai nasoala a studiului sa zic asa, cu ancrașare injectoarelor si DPF, unde conform studiului, zincul si alte metale sunt colectate si nu dispar dupa regenerare.

La CR si cele cu DPF a fost si este discutabila situatia, prin urmare fiecare face cum crede ca e mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a venit greu sa cred (cum prrecis multora dintre voi) dar de cand cu 2T nu aud absolut deloc motorul (vorbim de CR).

Condusul e chiar o deosebita placere cand auzi EXCLUSIV anvelopele la un motor diesel in 4 cilindri.

Recent am fost intrebat daca "sigur e diesel?" Ce-ti poti dori mai mult...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) asta am auzit-o si eu de la un coleg, i-a placut cum trage motorul si credea ca este benzina.

la pompa lumea se uita putin cand scot bidonul sa torn.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu fac asta acasa. Nu circul cu flaconase prin masina.

 

PS: tot coleg era si cel ce a remarcat la mine, dar aude motorul dimineata cand ajung la munca. Deci din exterior. 

Placut moment. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am mers in peco (SOCAR), am luat din raftul de afara o sticla de ulei rosu Hexol,am mers la casa, iar casierita imi spune ca nu e bun uleiul.....ca ala se pune la drujbe,spune ea.Eu mi-am vazut de ale mele si am mers de am pus in rezervor apoi am alimentat.Cand am mers sa platesc a ramas masca ..ma vazuse ca turnasem in rezervor.Si ea si angajatul ma intreba de ce fac asta.

Multi inca nu stiu ..beneficiile(pt mine asa sunt) uleiului 2t in motorina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegilor, cred că maşina mea a păţit ceva urât din cauza uleiului 2T.......merge din ce în ce mai bine :)).

Lăsând gluma la o parte, revin cu un feedback.

- am aproape 3 ani de când adug ulei 2T la motorină. Uleiul folosit a fost preponderent Mobil, motorina Efix sau EfixS, ocazional am mai folosit Power Service gri şi alb (în total cam câte 2 bidoane din fiecare în aceşti ani);

- distanţa parcursă: cred că în jur de 30k km având în vedere că pe an fac undeva între 11-12k km

- funcţionarea motorului: nu am observat să păţească ceva deosebit, doar aşa cum am spus mai sus că merge foarte bine, eu cred că mai bine decât atunci când am cumpărat-o (avea 124k, acum are 223k) în sensul că se accelerează mai repede, zgomotul mai redus. Ca o observaţie în general am EGR anulat, dar asta este altă poveste şi nu cred că are legătură cu subiectul de faţă.

Aici am postat prima dată valorile injectoarelor, iar constat cu stupoare că sunt praf :D . Uitaţi-vă în log să vă convingeţi

LOG-01-013-002-xxx.xls

După cum vedeţi nici dacă o turez nu trec compensaţiile de 0,4

 

Dacă este să dăm crezare articolului de mai sus de câte ori trebuia să schimb/curăţ injectoarele până acum? Cu DPF nu ştiu care este treaba, dar de unde au scos-o că uleiul 2T conţine Zn?

Aici am pus conţinutul uleiului Mol (presupun că majoritatea pun cam aceleaşi ingrediente), care din elemente conţine Zn?

 

Concluzia: Îmi asum riscul de a mi se face praf injectoarele şi o să pun în continuare ulei 2T în motorină.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merge din ce în ce mai bine :)).

Nu asa voiai sa scrii?  :D

 

Initial credeam ca doza mai mare creste consumul dar m-am inselat. Probabil altii erau factorii care au contribuit la asta.

Consumul nu pare influentat deloc de amestec.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trecem in extrema cealalta: am recomandat unui amic sa mearga gratis cu ulei de transformator. Eh si dupa ce a consumat tot uleiul ala, a fost nevoit sa bage motorina din nou cu 1€ si ceva litrul. Si surpriza a fost ca motorul mergea mai naspa decit la inceput cind a intrat pe tratament. Si stiu cazuri care merg bine mersi cu acelasi combustibil, fara nici un fel de simptom.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!