Jump to content

Adaugare ulei 2T in motorina


alex_pescaru
 Share

Go to solution Solved by Bogdamn,

Ce ulei adaugati?  

380 voturi

  1. 1. Ce ulei adaugati?

    • Castrol Act Evo 2T FC
      45
    • MOL Dynamic Sprint 2T verde FD
      157
    • K-Classic (bidonul galben din Kaufland) FC
      34
    • Mobil Extra 2T FD
      27
    • Ravenol Scooter 2-Takt Teilsynthetic
      15
    • Aral 2T, FC
      28
    • Hexol 2T rosu
      41
    • Liqui Moly 1052
      31
    • Wolf Synth 2T
      6
    • Shell Advance VSX 2T
      1
    • Shell Advance Ultra 2T
      2


Postare recomandată

Eu am folosit mai bine de 4 ani 2T de la MOL  cate 200-250 g ulei la un plin 50~60L , un peugeot 307 2.0 hdi.

Am inceput sa folosesc  pt ca imi parea zgomotoasa injectia si avusesem ceva probleme cu filtru de particule( se incarca cam repede isi facea regenerari prea des intre 200-250 km)  .

Eu l-am folosit in ideeea obtinerii unei explozii mai "bune" si reducerii cantitatii de funingina din evacuare.

Am fost foarte multumit cat l-am folosit pe 307 

La 1.9 AFN de pe B5 , sincer nu am folosit , mergea prea bine motorul ala dar acum la 1.9 BRB pe B7 am de gand sa il utilizez in continuare in acelasi mod 1 bidon de 1L la 4-5 plinuri , depinde cum torn cu bidonul .   :hainoroc:

Modificat de fanel307
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pățesc și eu să torn mai mult. Rău nu face dacă nu exagerez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce probleme ar putea fi daca nu se respecta norma de 1 la 200? Sa zic 1 la 100? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca avem deja standardul, de ce sa ne abatem atat de mult de la el?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca avem tipuri diferite de motoare diesel.

 

Din punctul meu de vedere, catitate de ulei ar trebui sa fie proportionala cu vechimea (tehologia, norma de poluare) a motorului respectiv, pe considerentul ca motorina cu o norma superioara are cu precadere un efect mai negativ asupra motoarelor de generatie veche.

 

Adica: motor euro 2 < motor euro 3 < motor euro 4  <   motor euro 5

           mai mult ulei   mai putin ulei   si mai putin ulei  mult mai putin ulei

Modificat de FROST
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, pe considerentul asta, la al meu Euro III (trei) ar trebui sa bag proportie 1/100 sau 1/50, nu?! Ca e vechi si trebuie ulei mai mult. Fiecare pune ce proportie doreste, am un prieten care baga la dci si cate jumatate de litru la un plin, fara probleme. Dar asta e doar un caz, nu trebuie generalizat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dozajul mai puternic se pare ca are efecte negative asupra consumului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noah, uite ca a precizat Cosmin un aspect foarte important! Eu am glumit cu proportiile alea SF, nu sar de 300 ml la un plin (si atunci din oaresce greseala, ca din bidon torni mai... cu spor!). La 55 litri se adauga 275 ml de ulei 2t. Ma rog, fiecare face cum vrea, dar mai apoi sa nu vina pe forum si sa urle ca din cauza noastra a nenorocot cine stie ce pe la motor. Doza standard si... la drum!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In definitiv e problema fiecaruia cat ulei 2T pune in rezervor, eu la euro 2 folosesc proportia de juma' de litru la plin.

 

Consumul, culmea la mine, e la fel in aceleasi conditii de exploatare. Ca a venit frigul si ne-a crescut consumul asta e alta poveste.

Modificat de FROST
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegule, din partea mea poti pune si un litru. Dar nu e asa bine pentru motor, cred ca nici pentru evacuare. De ce nu iti place sa folosesti dozajul specificat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1) Pentru ca sustii cu tarie ca o proportie mai ridicata de ulei 2T e daunatoare pentru motor, am sa te rog sa aduci si argumente in favoarea afirmatiei.

 

2) Pentru ca: postul 1807...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu sustin nimic cu tarie, doar ce au spus colegi mai cu experienta pe aici. NU aduc niciun argument, eu nu am nimic de dovedit. Pun cca 250-280 ml la plin si atat. Din partea mea, puteti sa puneti si cativa litri de benzina, nu sunt banii mei. Vreau sa ma tina cat mai mult motorul, de aceea urmez dozajul standard.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 iar in cantitate mare apar depuneri si fum.

 

 

Vorbesti prostii camcas!!

 

Deci vorbim strict de fum ( nu am spus si nu spun nimic despre depuneri!!)

 

 Ai avut vreo experianta cu ulei mai mult de 1:250 ??

 

Nu cred.....

 

Ei bine afla ca dupa ce curat injectoarele, cu Diesel Purge de la LM,  la sfarsit pun o jumatate de litru de ulei pur  deci motorul cald merge cu ulei 2T 100%, si nu se vede urma de fum la esapament, deci parerea ta cu fum mai mult nu o mai folosi deoarece nu este adevarat...

 

NU pot confirma/infirma faptul ca o cantitate mai mare de ulei poate duce la anumite efecte negative deoarece las motorul sa mearga pe ulei pur numai cca 20 min.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se mai pune şi problema raportului eficienţă/preţ. Dacă s-a descoperit prin experimente că o anumită concentraţie are efectul scontat (proporţia asta de 1/200 se vehiculează cam pe toate site-urile unde se discută despre asta), este inutil să cheltuieşti bani în plus pentru un efect de care nu eşti sigur, ca să nu spun că circulă o vorbă că ce-i mult strică sau că nu există avantaje fără dezavantaje :D .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la motor dci cu DPF pun 1:300. Am tot citit sa nu cresc peste 1:300 la DPF. Efecte am vazut si la 1:600. Nici acum nu stiu de ce merg pe 1:300 si nu pe 1:600 pentru ca diferente notabile nu am vazut. Bine am inceput cu "jena" cu 1:600 prima data, apoi 1:400 si am ramas in final la 1:300.

 

Ca o paranteza consumul cel mai mic l-am obtinut cu motorina de 51 de la Carrefour (se aporvizioneaza de la Rompetrol). Consum mai mare l-am obtinut intotdeauna cu cea de 55 de la Rompetrol. Asta imi intareste convingerea ca ceea ce am citit despre faptul ca o cifra cetanica mai mare are o energie calorica mai mica.

Da, se arde mai repede, mai curat, motorul se tureaza mai repede (vezi arde mai repede) de unde senzatia de "trage mai bine", dar ... e cam fara vlaga/forta. Altfel nu imi explica cum pe acelasi A1 de la Buc. la Pitesti la aceeasi viteza pe tempomat, aceeasi incarcare, aceeasi temperatura exterioara acul la motorina scade mai greu cu cea de 51.

 

Deci eu trag concluzia ca prea mult ulei 2T in motorina creste cifra cetanica peste 55 (peste tot pe unde am citit 55 era valoare maxima a cifrei cetanice peste care nu se mai observa nici o imbunatatire a arderii motorinei) de unde si un consum mai mare de carburant cu cat cifra cetanica e mai mare. Senzatia e de turare rapida, dar fara vlaga reala.

 

Ca fapt divers: m-am intalnit cu un nene in parcare la Auchan. Nu ii mai pornea Loganul dci euro 4 fara DPF. Cauza: i se infundase sorbul din rezervor cu un plastic de la sticlele de ulei vegetal cu care alimenta masina. Mergea cu 100% ulei vegetal de 40.000Km indiferent ca era vara sau iarna. El mi-a spus: da uleiul vegetal are undeva la peste 60 cifra cetanica si merge cam ca melcul desi se tureaza, dar eu nu ma grabesc. :D

Atentie: nu as face asa ceva cu masinile mele si nici nu recomand altuia. Doar v-am povestit ce mi-a zis omul aratandu-mi un bidon mare in care avea ulei vegetal. Oarecum mi-a intarit convingerea ca o cifra cetanica mai mare face sa creasca consumul si face masina mai puturoasa desi ea pare vioaie.

 

Eu in continuare voi folosi Efix 55 + 2T. Stiu ca am consum mai mare, forta mai mica (habar nu am cu cat), pret mai mare (vs 51) dar imi plac lucrurile curate. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci eu trag concluzia ca prea mult ulei 2T in motorina creste cifra cetanica peste 55 (peste tot pe unde am citit 55 era valoare maxima a cifrei cetanice peste care nu se mai observa nici o imbunatatire a arderii motorinei) de unde si un consum mai mare de carburant cu cat cifra cetanica e mai mare.

Interesant aspectul asta si totodata real. Asa se explica de ce creste consumul odata cu marirea concentratiei de 2T in motorina.

Mai mult ulei 2T -> creste cifra cetanica -> creste consumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici un articol interesant despre cifra cetanica. Si cu ocazia asta am aflat de ce nu este bine sa folosesti aditivi de motorina care contin nitraţi (azotaţi) de alchil (scrie mai la sfarsitul articolului). Partea proasta este ca si Power Service  de care am mai folosit eu este un astfel de aditiv. Bine ca l-am terminat :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca ti-a aparut prietenul Lucian :)

 

Personal de 53k km pun 500 ml ulei 2T (de-ala made in Petrom) la un plin (sa zicem 50L, desi nu astept niciodata sa se aprinda becul), pun intotdeauna motorina de top de la Petrom - nu mai retin cum se numeste. Motivul: avand pe mana un dci, a picat o data injectia - celebra pilitura de la pompa Delphi, asta mi-au recomandat cei de la flota. Fum in plus n-am observat, injectia vad ca n-a mai picat, niciodata n-am avut surpriza ca motorul sa nu porneasca la prima cheie indiferent de temperatura de afara. Cel mai mult am scapat in ea 1L la 50 L motorina, n-a marait nimic, n-am vazut nicio schimbare in comportament.

 

Acum partea proasta e ca eu fac exercitiul pe un dci, voi in mare parte aveti tdi.

Modificat de RealThing
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vorbi de dci ca nici eu nu vorbesc de cdi.

Inca nu imi e clar daca la dpf dauneaza sau nu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum mitra Patriarhului sa "scapi" un kil de ulei in rezervor? Fumai in timp ce turnai din bidon?! Hai, scap si eu 100 ml, poate un pic in plus, dar un kil?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eh, ma gandeam la ale mele si turnam...pana am observat ca nu mai am ce turna, acu' ce era sa-i fac? Vorba unui coleg de prin partea cealalta, parca te vad cand ramai in pana de motorina cum te uiti cu subinteles la bidonul de 2T :lol:

 

Dragos, bine ma ca ai tu merc :icon_rendeer:

 

Ah da, flasneta mea n-are DPF, e Euro 3.

Modificat de RealThing
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu io, ca-s baiat sarac... de ceva vreme am bani doar de doua pedale....adversara are...

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la intrebarea ce tip de ulei  folositi  2T..eu folosesc metabond?este ok ce ziceti?...nu stiu daca dauneaza sau nu..dar eu  pun ff putin..acum dupa ce am citit pe aici nici nu stiu ce sa mai zic,.... bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Your money, your engine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai depinde..metabondul ala nu cred ca iti creeaza ungere pt injectie, ci mai mult le curata pana le ia naiba :) am folosit si eu duralube..fara efecte vizibile, atat in ulei cat si in combustibil ; dar m-am documentat mai mult si mi-am dat seama ca nu isi are rostul atata timp cat masina merge bine ; mai bine ulei si combustibil de calitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!