Jump to content

Adaugare ulei 2T in motorina


alex_pescaru
 Share

Go to solution Solved by Bogdamn,

Ce ulei adaugati?  

380 voturi

  1. 1. Ce ulei adaugati?

    • Castrol Act Evo 2T FC
      45
    • MOL Dynamic Sprint 2T verde FD
      157
    • K-Classic (bidonul galben din Kaufland) FC
      34
    • Mobil Extra 2T FD
      27
    • Ravenol Scooter 2-Takt Teilsynthetic
      15
    • Aral 2T, FC
      28
    • Hexol 2T rosu
      41
    • Liqui Moly 1052
      31
    • Wolf Synth 2T
      6
    • Shell Advance VSX 2T
      1
    • Shell Advance Ultra 2T
      2


Postare recomandată

Injectoarele PD sunt unse cu ulei doar la exterior, interiorul are ungere prin motorina.

Pe langa ungere, eu care folosesc ulei 2 T, vad si alte beneficii:

-scaderea consumului cu 0,6- 0,8 %

-motor mai silentios, in special la prima pornire

-nu mai scoate norisori de fum la accelerari cu pedala la fund

Modificat de cornel4575
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: Moog eu merg de un an cu o dilutie de 1:250 (a nu se confunda cu 250 ml la un rezervor), si mai departe multumesc de lectiile de mate, nu simt nevoia.

Andrusel daca stii bine acum cativa ani sa suspendat benzina super pentru a merge cu fara plumb trebuie sa adaugi plumb in forma aditiv, rolul plumbului era protectia scaunului supapei. Cam acelasi lucru apare si la diesel-ul modern, numai ca aici devina este sulful care unge si raceste instalatia de alimentare la TDI, si din acest motiv acest artificiu cu uleiul 2T bineinteles sunt si aditivi speciali care inbunatatesc ungerea. Ramane la aprecierea ta cum te ingrijesti de TDI ul tau, merge si fara aditivi sau ulei 2T.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ultima alimentare nu am adaugat ulei si am observat o crestere a consumului cu 0.5-1 l/100 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog daca doriti sa facem lumina in acest subiect, sa veniti si cu documente ingineresti care sa probeze afirmatiile dvs..

Am atasat un document care dovedeste ca biodieselul (studiat in documentul respectiv) din motorina ULTRA LOW SULFUR (practic motorina din ziua de azi E5) are suficiente propietati de lubrifiere. Va rog sa cititi cu atentie concluziile documentului.

Extrapolind, daca ar fi o problema cu lubrefierea injectoarelor si a pompei de motorina folosind numai motorina E5, ar trebui ca la service-uriile auto sa fie cozi kilometrice.

Biodiesel as a lubricity additive for ultra low sulfur diesel.pdf

Modificat de vixen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iarna nu-i ca vara, dimineata nu-i ca seara...

Analizele de laborator "este una" si realitatea din Ro e alta... cel putin la GPL am vazut asta, real...nici macar cifra octanica nu se respecta...e diferenta maricica intre ce e pe Ro si ce gasesti prin UE...si ca pret ...

Nu m-as baza pe ce zice producatorul...

Altceva mai serios decit o publicatie din Tailanda nu ai gasit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Altceva mai serios decit o publicatie din Tailanda nu ai gasit?

Da am gasit! Discutii pe forumuri intre 'specialisti' in ulei 2T si motorina.

Modificat de vixen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VIXEN, nu vreau sa fiu rau, dar uite niste teste de uzura facute in laborator (America) cu biodieselul tau sa vezi pe ce loc a iesit si de asemenea sa te uiti pe ce loc a iesit uleiul 2T http://www.brick-yard.co.uk/forum/adding-2-stroke-oil-to-diesel-tank-read-this_topic37935_page3.html . Trebuia sa citesti tot topicul inainte sa ne faci experti. Ideea de adaugare ulei 2T nu e neaparat pentru lubrifiere, ci si pentru arderea completa a motorinei, daca intrebi un chimist iti va explica (matematic) exact ca uleiul 2T (care contine nafta) + motorina rezulta aproape o ardere fara cenusa datorita arderii complete. Eu cred ca Biodiselul ajuta la lubrifiere DAR vezi ca este un topic pe aici care spune ca BIODISELUL arde garniturile... si sa fim onesti , in Romania chiar crezi tu ca folosesc astia ce ai vazut tu in foaia aia, hai sa ne trezim la realitate totusi.

Uite daca vrei documente INGINERESTI, baietii de la ROMPETROL+OMV folosesc aceasta chestie din 2005 http://www.resnova-m.com/Keropur%20604%20T%20T.pdf si in nici un caza ce ai postat tu VIXEN. Poti citi la pompa sa vezi.... e mai usor sa arunci un link si sa faci pe toata lumea proasta inainte sa citesti si sa te documentezi.

Revin cu mai multe informatii dupa al 2-lea plin cu 300 ML 2T Full Syntetic Mol Dynamic:

- De curiozitate am facut un test de noxe (opacitate) la o cunostinta la service si am ramas surprins sa vad ca a iesit mai bine opacitatea (Deci e

ECO)

- Turatia motorului la IDLE a scazut cam cu 30 Rpm, am citit cu VAG-COM turatia sta la 777 in loc de 800, nu mai tremura motorul la relanti;

- Consumul a scazut destul de multisor, am facut 500km (MIX oras-afara 6.4l/100km pe bc) cu jumatate de plin, si mai am jumate iar range-ul indica

inca 400 de km, mentionez ca acelasi still de condus, cand prind liber nu ezit sa curat catalizatorul si injectoarele;

- Dimineata cand pornesc masina porneste mai usor fara sa scuture si las balta in spatele masinii cu apa scursa din toba;

O sa incerc sa iau un ulei 2T mai bun ceva pe la 60-70 de lei comandat direct din DE sa vad daca se observa ceva diferenta;

Apropo de coada la service din cauza injectoarelor: am o cunostinta la service la Skoda in Suceava, si vreau sa iti spun ca pica injectoarele pe capete mai ales la Audi, Skoda si la motoarele 2.0 de la VW. Concluziile le tragi singur.

Pana la urma fiecare face ce vrea. Eu sunt pro 2T pentru ca dieselul modern are la baza tot principiul lui Rudolf Diesel, iar o ardere completa rezulta in consum mai scazut, protectie pentru catalizator si turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut in weekend un drum pana la Tg Secuiesc si am avut un consum de 5.9%. Din experientele anterioare pe genul asta de drumuri, stilul in care am mers si incarcatura pe care am avut-o consumul ar fi fost de cel putin 7%.

Am bagat ~400 ml ulei (mi-a scapat mai mult ca am pus cu sticla :rolleyes: ) si am bagat motorina pana in buza. Dovada o gasiti aici:

Dupa cum va spuneam consuma mai mult saptamana trecuta pentru ca uitasem sa pun ulei la ultima alimentare. In conditiile in care nu scadeam sub 9% azi am avut 8% pe traseul Pantelimon-Pipera-Militari cu plecare la ora 8:10 dimineata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Altceva mai serios decit o publicatie din Tailanda nu ai gasit?

http://www.biodiesel.org/pdf_files/fuelfactsheets/Lubricity.PDF

http://www.uiweb.uidaho.edu/bioenergy/BiodieselEd/publication/06.pdf

VIXEN, nu vreau sa fiu rau, dar uite niste teste de uzura facute in laborator (America) cu biodieselul tau sa vezi pe ce loc a iesit si de asemenea sa te uiti pe ce loc a iesit uleiul 2T http://www.brick-yard.co.uk/forum/adding-2-stroke-oil-to-diesel-tank-read-this_topic37935_page3.html

Da, am observat, biodieselul a iesit pe primul loc, asa cum precizeaza userul respectiv.

DAR vezi ca este un topic pe aici care spune ca BIODISELUL arde garniturile

Daca se foloseste NUMAI biodiesel pot apare probleme. In cantitati mici nu afecteaza: http://www.biodiesel.org/pdf_files/fuelfactsheets/Myths_Facts.pdf

Uite daca vrei documente INGINERESTI, baietii de la ROMPETROL+OMV folosesc aceasta chestie din 2005 http://www.resnova-m.com/Keropur%20604%20T%20T.pdf si in nici un caza ce ai postat tu VIXEN.

Acest aditiv (keropur) este folosit demult si cunoscut . Toti producatorii folosesc aditivii SPECIALI de MOTORINA. Nu inteleg ce relevanta are linkul tau in contextul discutiei despre uleiul 2T, un ulei fabricat special pentru motoarele in doi timpi, citez de pe bidonul uleiului 2T : 'engine-oil for two-stroke engines of gardening equipment, hand chainsaws and motorcycles'.

Apropo de coada la service din cauza injectoarelor: am o cunostinta la service la Skoda in Suceava, si vreau sa iti spun ca pica injectoarele pe capete mai ales la Audi, Skoda si la motoarele 2.0 de la VW. Concluziile le tragi singur.

Cunoastem desigur acest aspect. Toata lumea de la service da vina NUMAI pe motorina proasta. Daca nu ma insel, cei de la VW au zis ca inlocuiesc injectoarele defecte, deci actiune de la PRODUCATOR, probabil datorita unor defecte de fabricatie si/sau design: Inlocuire injectoare link aici pe forum.

Ca sa recapitulam, pe diverse forumuri internationale (si de abia dupa aia in Ro) a aparut discutia privind folosirea uleiului 2T in motorina. Conform teoriei initiate in respectivele discutii, principalul motiv pt. care se foloseste ulei 2T este faptul ca motorina actuala E5 este lipsita de sulf => ungerea pompei de injectie va fi afectata in timp, deci span, injectoare distruse, etc.

Documentatiile gasite pe net, impotriva acestei teorii, au aratat ca folosirea biodieselului in mica proportie, rezolva aceasta problema.

Fiecare face ce vrea cu motorul lui si poate sa puna in motorina ce considera. Totusi ma intreb de ce nu punem si acetona ca si aia face bine.

Modificat de vixen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sall Vixen, nimeni nu te obliga sa folosesti sau sa nu folosesti acest ulei, eu folosesc acest tric de mai bine de un an si peste 25000 km si sunt foarte multumit. Am auzit si de unii care pun ulei de gatit dar prea mult nu pot sa iti spun ptr ca nu am folosit, In general este o problema cu garniturile cand revii de la biodiesel la diesel-ul normal (mineral). Cat despre statistica si documente ingineresti, stim toti foarte bine ca statistica este o latura a matematicii care ajuta sa sustii o teorie, si documentele ingineresti se cumpara pe net. Cat despre adaugare ulei 2T in motorina e ok, eu chiar stau pe ganduri sa mai adaug si ceva ulei eteric sa dau o nuata mai frumoasa gazelor de esapament dar nu ma pot decite ce parfum sa fie.... @ Razvan am pus intr-un motor in 4 timpi pe benzina ulei 2T, prima impresie....nu a explodat apoi parca suna altfel motorul...continui sa il ascult.

Modificat de tengola
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa mai multe "auditii" vino cu impresii...la motorul pe benzina :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa multe "auditii" cred ca pentru GPL ul tau acest aditiv ar fi cel mai indicat (http://www.bardahl.it/lubrificanti_additivi/olio_motore/auto/additivi_motore_auto/additivi_olio/special_lpg_gas_additive.html#2) asta numai asa de nu ai reusit nimic cu atomizarea uleiului 2T.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am hotarit sa incerc si eu ulei 2T in motorina dar am niste nelamuriri:

Ce ulei sa cumpar? Trebuie sa pun cele 2 extreme: ulei ieftin la flacon (pt drujba si alte agricole) pina la ulei scump pe la 35 lei/l.

Ulei 4T nu merge tinind cont ca se foloseste f f putin la 100 l de motorina?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Radule pentru o incercare este foarte bun si acel flacon ieftin pentru drujbe, nu trebuie exagerat. Apoi mai tarziu daca vezi/simti ceva avantaje poti cumpara la litru, dar nu astepta sa simti ceva dupa 1 km ai putina rabdare, testeaza cu ulei apoi fara ulei si decide singur. Cati ml ulei au acele flacoane?. Uleiul de motor asa zisul 4 T are mai multi aditivi in compozitie decat uleiul 2 T si deaceea nu este recomandat, dar asta nu semnifica ca pentru un simplu test nu ar fi bun. Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul 4T nu e facut sa arda complet...

Ala 2T da...eu am gasit niste Shell...am introbagat "dispozitivul" fantoma sa faca "imprastierea" uleiului in GPL...

Sa speram ca merge...am sa revin cu impresii dupa probe, reglaje etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tengola - ai dreptate - uleiul de drujba e la 1/2 l deci tot scump e - am sa cumpar ceva bun full sintetic pontru probe pina se termina.

Asta mi-a amintit ca la un moment dat am avut un mecanic prieten de la seat spania care mi-a bagat pe admisie un spray de curatat cu nemiluita si cind l-am intrebat daca nu dauneaza mi-a raspuns ca dieselul arde tot. ca cica de aia ne-am luat diesel ca nu-s asa sensibile. Mai mult cica dieselul asta euro 3 pompe-duze e preferatul sau.

Multumesc de raspuns.

Pa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Radule uite cu asta am inceput eu (http://www.castrolmoto.com/de/products/actevo_2t.php) de ce cu asta pentru ca cei de la Castrol au dotat bidoanele cu un prelungitor care face adaugarea in rezervor foarte simpla, fara a te murdari pe maini mai are si o scala gradata sa poti vedea cat pui, nu arunca bidonul cand e gol! Apoi dupa ce arzi un litru de ulei si parcurgi vreo 4000 de Km cred ca vei fi in stare sa decizi singur daca continui sau nu si apoi poti cauta ceva mai ieftin ( eu voi proba cand vin in vacanta si uleiul 2T made in Romania) cat despre prietenul tau din Spania cam are dreptate eu am gasit pe un forum povestea unui diesel "debil" :ceuameni: care punea in rezervor cam tot ce ii cadea in mana, pana si uleiul de motor UZAT. Daca te vei decide sa continui cu 2T cauta un ulei semisintetic, sa se autoamestece, si sa fie ieftin. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Condrutz - din asta folosesti ?

13062011321.th.jpg

Totusi, de ce scrie sa nu amesteci cu motorina ?

etichcusubl.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin nu e asta,am vazut eu la benzinariile Mol,e ceva cu verde si costa 15 lei bidonul.Asteapta si raspunsul lui Codrutz. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveau si verde, dar am inteles ca ala-i mineral.

Asta e ~28 ron si am inteles ca e sintetic.

Codrutz, lumineaza-neeeee... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin eu pe cel din poza care ai pus-o tu il folosesc.Poti pune si din cel verde dar ala e semi-sintetic. Scrie ca e interzisa amestecarea deoarece nu e prea ECO.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci frumos pt.raspuns. :salut:

L-am cumparat deja pe cel din poza si o sa pun la prima alimentare 200 ml ulei / 40 l mot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi, de ce scrie sa nu amesteci cu motorina ?

etichcusubl.th.jpg

Pobabil ca daca amesteci ulei 2T cu motorina este posibil ca arderea sa nu se produca complet si astfel acest ulei 2T sa fie foarte poluant pentru mediu.

Am dat ceva date mai jos vis a vis de temperatura de autoaprindere a acestui ulei 2T 345 °C vis a vis de diesel care este 210 °C.

Suplimentar trebuie sa mai stiti ca motoarele pe benzina dezvolta varfuri de temperatura spre 2750°C in timp ce cele diesel maxim 2030°C.

E posibil ca acest ulei 2T sa fie ars in proportie mare doar in combinatie cu temperaturile mari rezultate in urma arderii din motoarele pe benzina.

Daca se amesteca 2T cu benzina ii creste flash point-ul benzinei si ii creste si temperatura de autoaprindere.

Asta este ok avand in vedere ca motoarele in 2T sunt racite cu aer si deci sunt mult mai fierbinti decat unele racite cu apa.

La fel se intampla si in amestecul 2T cu diesel. Partea cu flash point-ul crescut la combinatia diesel se pare ca e ok,

ceea ce nu mai este ok este autoignition temperature crescut ! (cititi definitia de mai jos de pe wikipedia cu caracteristicile la motoarele diesel)

In sfarsit acest 2T se pune in procent mic .. dar ..

"Gasoline (petrol) is designed for use in an engine which is driven by a spark. The fuel should be premixed with air within its flammable limits and heated above its flash point, then ignited by the spark plug. The fuel should not preignite in the hot engine. Therefore, gasoline is required to have a low flash point and a high autoignition temperature.

Diesel is designed for use in a high-compression engine. Air is compressed until it has been heated above the autoignition temperature of diesel; then the fuel is injected as a high-pressure spray, keeping the fuel-air mix within the flammable limits of diesel. There is no ignition source. Therefore, diesel is required to have a high flash point and a low autoignition temperature."

detalii la

http://en.wikipedia.org/wiki/Flash_point

Fuel________________________|Flash point___________|Autoignition temperature

Gasoline (petrol)___________| -43 °C (-45 °F)______|246 °C (495 °F)

Diesel______________________|>62 °C (143 °F)_______|210 °C (410 °F)

2 Strokes Oil_______________| 193 °C _______|345 °C

conform cu

http://www.fastexlubes.com/main.php?doc_id=128&cat_id=75

Eu am avut scooter de 50cc si aveam dozator automat de ulei 2T, aproape permanent toba de esapament prezenta urme de ulei nears.

Urmele erau similare cu cele ale unui prieten cu Minsk de 125cc. Eu am tras concluzia ca uleiu 2T nu se ardea complet nici pe distante mari, pe timp de vara, mers sustinut la temperatura de regim.

Sincer sa fiu nu stiu care este efectul negativ al acestui ulei 2T nears si depus pe catalizator ori prin instalatia filtrului de particule la un motor diesel modern.

Nu cred ca este o idee foarte buna sa puneti acest ulei in amestec cu motorina la motoarele diesel care sunt echipate cu catalizator respectiv filtru de particule.

Poate protejati injectoarele, sau pompa de injectie dar posibil stricati altceva!

La motoare diesel simple or SDI probabil ca merge se bagati aproape orice in rezervor inclusiv ulei ars or ulei ramas de la gatit :)

post-82454-0-55445300-1307999292_thumb.j

Modificat de stegosaurus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ssorine vezi sa nu iti tremure mana la punerea uleiului, ca se curata greu, pune fara frica ca nu se intampla nimic. Ca sa torni mai usor cauta un bidon de Castrol cu prelungitor sau un bidon de ulei de cutie care sunt si ele dotate cu prelungitor, simplifica viata extrem si inca ceva ai putina rabdare nu cere sa zboare si nu astepta minuni in primii 5 km.

Stego scuze nu incerc sa te iau peste picior dar esti cumva de la Mediu ? ai cumva si o idee care este temperatura catalizatorului? Stii daca ma apuc sa iti postez cat am citit despre adaugarea uleiului 2t in motorina, bineinteles intr-o alta limba decat romana, vei zice ca sunt nebun, si sigur adminii imi vor bloca acontul pe motiv de spamm. Aici este vorba nu de copy & past ci despre ai adaugat 2T in rezervor sau gresesc? aceasta este intrebarea cred eu. Cat despre 1/4 de litru de ulei la un rezervor de motorina, te asigur eu ca nu moare nimeni. La cei care adaugau tetraetil de plumb in gasolina te-ai gandit vreodata. Nimeni nu te obliga sa folosesti asa ceva, si eu ma voi opri de a mai pune ulei atunci cand imi voi cumpara un Euro5. Cat despre protectia mediului separi cumva plasticul, hartia, sticla,etc. cand arunci gunoiul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze dar revin cu ceva detalii deoarece am vazut ca uleiul de la Mol este sintetic.

Documentul complet il gasiti aici http://www.automatikoelwechselsystem.de/files/Sterndocktor_2-Taktoel.pdf

Si aici o mica traducere pentru alegerea uleiului:

Adica: marca uleiului nu este importanta, important este ca uleiul ales sa arda cat mai curat, adica sa aiba o valoare mica de cenusa rezultata dupa ardere. Cele sintetice sunt foarte bune dar nu ard prea curat, si sunt si destul de scumpe. Deaceea optimal sunt cele pentru Scootere mici deoarece ard foarte curat, si pentru ungerea injectoarelor sunt indeajuns de bune. Si un ulei mineral 2T poate fi foate bun , ( bineinteles si mai ieftin)

Noapte Buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!