Jump to content

Adaugare ulei 2T in motorina


alex_pescaru
 Share

Go to solution Solved by Bogdamn,

Ce ulei adaugati?  

380 voturi

  1. 1. Ce ulei adaugati?

    • Castrol Act Evo 2T FC
      45
    • MOL Dynamic Sprint 2T verde FD
      157
    • K-Classic (bidonul galben din Kaufland) FC
      34
    • Mobil Extra 2T FD
      27
    • Ravenol Scooter 2-Takt Teilsynthetic
      15
    • Aral 2T, FC
      28
    • Hexol 2T rosu
      41
    • Liqui Moly 1052
      31
    • Wolf Synth 2T
      6
    • Shell Advance VSX 2T
      1
    • Shell Advance Ultra 2T
      2


Postare recomandată

"Nu te lega la cap daca nu te doare "O motorina extra,un ulei bun schimbat la timp este suficient.Restul cat mai multi km.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu 100% la ce-a spus calin.g. Si nici nu te lega la cap cu motorina extra ca inseamna extra-money-spent. Mergi doar pe o benzinarie, ai grija sa nu intri in toate petardele de benzinarii si din aia mergi doar pe un produs. Fara sa-mi fie frica sa fac reclama eu cu fabia 1.9 sdi merg doar cu OMV si bag doar Diesel (fostul Sprint Diesel). Masina se comporta normal, nu rontaie injectoare/pompa injectie etc. Ultimul filtru de motorina l-am schimbat dupa 75k km parcursi si l-am desfacut intr-o galeata alba, curata; am ramas surprins sa NU gasesc mizerie deloc pe fundul filtrului, nici apa (se vede foarte usor apa din motorina).

O vreme am incercat EFIX Diesel, masina e alta, parca ar avea 10 cai in plus INSA injectoarele incep sa devina zgomotoase, au un ticait pe care cu OMV nu-l aveau. Si-atunci am zis PAS la Efix. Mai bine asa cum e decat sa m-apuc sa schimb injectoare si pompa.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegi !

M-ati facut si pe mine curios cu ideea asta de ulei 2T intr-un Diesel. As vrea sa incerc, asa ca va rog sa imi spuneti, care dintre voi este in masura, cum sa fac si eu "miscarea" asta la masina mea? Am un TDi AJM PD de 116 CP pe la vreo 230.000 de kilometri, + - reali. Ce tip de ulei sa bag, in ce cantitate, la cati litri de Diesel, ce fel de JASO FC/FD ? Despre costuri nu vorbesc, prefer lunar inca vreo 30-50 lei, decat odata si "bine" o pompa de inalte si alte mninuni p-acolo. Astept pareri. Multumesc anticipat !

Salutare,

Ulei 2T de la MOL ( Sprint Dynamic) Jaso FCsau FD - este cel mai ieftin

Se pune 1:200 ( 1 litru ulei la 200 de motorina)

Succes ! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O vreme am incercat EFIX Diesel, masina e alta, parca ar avea 10 cai in plus INSA injectoarele incep sa devina zgomotoase, au un ticait pe care cu OMV nu-l aveau. Si-atunci am zis PAS la Efix. Mai bine asa cum e decat sa m-apuc sa schimb injectoare si pompa.

Exact asta observ si eu ori de cate ori bag motorina aditivata...Mai ales in sarcina motorul devine mai zgomotos. Evident, trage mai bine, dar cu mai mult zgomot..

Modificat de Cowboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu uleiul s-a cam lamurit lumea de care trebuie, dar cu motorina cum ramane?

Cum este cel mai bine: motorina normala+ulei sau motorina scumpa (Maxx motion, Alto 55 etc)+ulei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am facut si eu pasul, tot tineam uleiul prin portbagaj :). Am pus 0,25 l intr-o sticla de 2 litrii de Aqua Carpatica (are gura larga :) ), am pus motorina peste el si l-am agitat putin, pe urma l-am turnat in rezervor si am alimentat. Revin cu impresii, fac cam 1500 km/luna. Am facut si un log la injectoare inainte ca sa vedem cum evolueaza compensarile pe viitor. O sa pun si logul respectiv in sectiunea corespunzatoare.

LE: Aveti AICI link-ul cu logul

Mentionez ca nu am computer de bord, calculez consumul de la plin la plin, acum am intre 6,0 si 6,6 pe traseul si in condiiile in care circul. O sa vedem cum evolueaza si asta pe viitor.

Modificat de MariusAP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta este ce se asteapta, log cu inainte si dupa adaugarea uleiului dar cu acelasi combustibil, la aceeasi temperatura, presiune atmosferica, umiditate, ca altfel nu este concludent. Pune si poze cu masina inainte si dupa. (inainte murdara, dupa, spalata, lustruita).

Logul cu inainte si dupa ar trebui pus aici, nu in sectiunea corespunzatoare.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MariusAp din cate mi-am dat seama logul este facut pe loc si nu in mers (intr-adevar in Elsa zice ca la ralanti se verifica compensarile la injectoare), dar sincer nu mi se pare concludent. Eu am facut printscreen-uri cu toti parametrii pe care ii arata vagcom-ul la masina mea in urmatoarele conditii: motorina fara nimic (Alto 55), motorina cu 2t (dupa vreo mie de km), motorina cu aditiv de curatat injectoare si nu am vazut nici o diferenta la nici un parametru (mai apare acolo cate o deviatie de ordinul sutimilor, dar nu pot fi identice conditiile), daca vreti le si postez.

Ma bag si eu la chestia asta cu logul, dar hai sa stabilim conditiile in care sa-l facem, adica la ralanti sau turat, pe loc sau in mers, ce grupuri sa masuram, cu motorina normala sau aditivata si mai zice-ti care va pricepeti la interpretarea logurilor cam ce ar mai trebui.

Pentru moment merg fara 2t asa ca pot incepe de maine cu logurile si o sa inregistrez si sunetul, dar nu stiu cat este de concludent pt ca sdi-ul meu este foarte inconstant la capitolul asta (nu am putut stabili vreo regula, dar uneori zici ca-i benzinar de abia se aude motorul, alteori ma calca pe nervi cu zgomotul lui)

Si de dragul experimentului o sa incerc si cu EGR-ul anulat.

Deci....reguli pt. log va rog :icon_idea:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, logul l-am facut pe loc, la ralanti, temperatura apei peste 80 de grade, pentru ca asa se face pentru injectoare. Eu sunt de parere ca modificari o sa apara (daca o sa apara / in bine sau in rau) dupa mai multe mii de km. 1000 de km nu cred ca e concludent pentru a surprinde eventuale schimbari ale valorilor compensarilor pe injectoare. Ce pot sa spun, e ca o sa alimentez in continuare cu tempo de la Mol, doar ca o sa schimb si uleiul saptamana asta si acest lucru o sa cam incurce nitel lucrurile... ma refer in primul rand la sunetul motorului, nu o sa-mi dau seama cat o sa se schimbe din cauza noului ulei in motor respectiv cat din cauza adaugarii de 2T in motorina. O sa va spun si daca mi-a scazut sau nu consumul.

Modificat de MariusAP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am pus urmatoarea intrebare referitor la subiectul topicului. Ce coeficient de lubrefiere are/ar trebui sa aiba motorina comercializata in EU.

Asta ca sa vad daca se justifica adaugarea de aditivi de lubrefiere in motorina.

Calitatea motorinei vandute in Europa este specificata in standardul EN 590. Am gasit pe net standardele EN 590:2004(reglementata de Directiva 2003/17/EC) si EN 590:2009 (reglementata de Directiva 2009/30/EC).

Le puteti vedea mai jos:

http://www.inverener...rFreeDiesel.pdf

si

http://www.mabanaft....spec-Diesel.pdf

In ambele documente se specifica valoarea coeficientului maxim de lubrefiere ca fiind de 460 microni.

Asta e o valoare acceptata unanim ca fiind 'safe' pentru motoarele diesel (vezi documentul din postul meu #494) insa cu cat e mai mica e mai bine (se mai poate imbunatati, cu Opti-Lube XPD de exemplu ea poate ajunge la 317!!!).

Bineinteles, ca sa se ajunga la gradul asta de lubrefiere, motorina ULSD (Euro 5) ce are maxim 10 ppm sulf trebuie aditivata, neaditivata ea avand ~ 640 microni (tot in doc din postul meu #494)

In Romania am cautat specificatiile motorinei la principalii dealeri de combustibili (MOL, OMV, Lukoil, Rompetrol, Petrom), doar OMV (implicit si Petrom) declara in specificatia lor de livrare coeficientul de lubrefiere, ca fiind cel cerut de reglementarile EU, adica maxim 460 microni.

http://www.omv.ro/Se..._site=wps.vp.ro

Deci, teoretic, aici si acuma, nu ar trebui sa ne mai facem griji in privinta asta, suntem protejati de legislatia europeana :)

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am pus urmatoarea intrebare referitor la subiectul topicului. Ce coeficient de lubrefiere are/ar trebui sa aiba motorina comercializata in EU.

Asta ca sa vad daca se justifica adaugarea de aditivi de lubrefiere in motorina.

Calitatea motorinei vandute in Europa este specificata in standardul EN 590. Am gasit pe net standardele EN 590:2004(reglementata de Directiva 2003/17/EC) si EN 590:2009 (reglementata de Directiva 2009/30/EC).

Le puteti vedea mai jos:

http://www.inverener...rFreeDiesel.pdf

si

http://www.mabanaft....spec-Diesel.pdf

In ambele documente se specifica valoarea coeficientului maxim de lubrefiere ca fiind de 460 microni.

Asta e o valoare acceptata unanim ca fiind 'safe' pentru motoarele diesel (vezi documentul din postul meu #494) insa cu cat e mai mica e mai bine (se mai poate imbunatati, cu Opti-Lube XPD de exemplu ea poate ajunge la 317!!!).

Bineinteles, ca sa se ajunga la gradul asta de lubrefiere, motorina ULSD (Euro 5) ce are maxim 10 ppm sulf trebuie aditivata, neaditivata ea avand ~ 640 microni (tot in doc din postul meu #494)

In Romania am cautat specificatiile motorinei la principalii dealeri de combustibili (MOL, OMV, Lukoil, Rompetrol, Petrom), doar OMV (implicit si Petrom) declara in specificatia lor de livrare coeficientul de lubrefiere, ca fiind cel cerut de reglementarile EU, adica maxim 460 microni.

http://www.omv.ro/Se..._site=wps.vp.ro

Deci, teoretic, aici si acuma, nu ar trebui sa ne mai facem griji in privinta asta, suntem protejati de legislatia europeana :)

Din pacate pentru noi in Romania una scrie pe acte si altceva curge prin teava de la pompa :grrrrrr:

Toata lumea stie ca ce se vinde la noi pe piata este mult sub calitatea din vestul Europei.....

Asa ca....cine vrea sa riste - treaba lui :nono:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana acum am bagat 2 l de ulei de la mol,bidonul verde.

as vrea sa incerc si altceva,imi recomandati un magazin in sectorul 2,3 ?era un link de husqvarna dar nu am gasit detalii si vor comanda online minima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am gasit in Mol decat cu norma FD si citisem ca are in plus fata de FC doar ceva detergenti si am zis ca nu stiu cat de bine fac detergentii aia in plus. Din acela de la Kaufland nu incerci ? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce marca este? kaufland si produsele petroliere...

as lua asta , imi place ca au si dozator si nu mai trebuie sa stau cu sticluta gradata dupa mine dar cer minim 100 lei comanda

Modificat de Muale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta de la Husqvarna l-am luat de pe Lizeanu de la magazinul lor.

Mai au un magazin pe str. Teleajen. Cum ai intrat din Agricultori, imediat pe dreapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ai idee de program de lucru? as da o fuga diseara cand ies de la munca

pana la 17:00 lizeanu si necunoscut la teleajen :(

Modificat de Muale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce marca este? kaufland si produsele petroliere...

as lua asta , imi place ca au si dozator si nu mai trebuie sa stau cu sticluta gradata dupa mine dar cer minim 100 lei comanda

Nu stiu, scrie ca e facut in Germania, Kaufland Petroleum Products :)

Bidonul de Kaufland e gradat si are si "tija" aia inauntru...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Furtunul" ala tare care te ajuta sa golesti... nu stiu cum ii zice, ii fac maine o poza :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal,

M-am documentat in ultima vreme despre adaugarea uleiului 2T in motorina si am decis sa incerc acest lucru.

Am inteles ca uleiul folosit trebuie sa fie 2T(de amestec), sa respecte norma JASO FC și bineinteles sa se foloseasca in proportia corecta (1:300).

Nelamurirea mea consta in aceea ca nu am inteles daca uleiul tb. sa fie sintetic, semisintetic ori mineral.

Am citit pe diferite forumuri si am gasit pareri diferite.

Am pe Golful meu motorul ALH de 90 cp, euro 3.

M-a luat valul si am cumparat deja un bidon de ulei de la OMV Bixxol 2T-S full synthetic si acum sper sa nu fii gresit.Oricum nu am pus inca in rezervor, dar a costat vreo 52 lei (mai bine bagam 8-9 litri de motorină :D )

Am rugamintea ca cei ce isi expun parerea sa o si motiveze.

Multumesc anticipat!

Modificat de danneata84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta uleiul cel mai ieftin 2T Jaso FC ca oricum este de ars si efectul este acelasi:mai putin zgomot la ralanti.altceva nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact din acest considerent enuntat de tine NU am decis sa incerc ulei 2T, ci numa Power Service - Fuel Diesel Suplement + Cetane Boost. Impreuna cu Metabond Megasel - il folosesc de ceva vreme cu rezultate cuantificabile.

Cu PS am observat deja plusul de vigoare la acceleratie si silentiozitatea in ture, astept cu nerabdare diminetile geroase pt a vedea si aici schimbarile in bine, sper.

Modificat de DORU_14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Power Service - Fuel Diesel Suplement am mai auzit si pe colegul "Cowboy" ca il foloseste de vreo 3 ani cu rezultate vizibile in functionarea motorului,plus ca are in compozitie un slick special de ungere pentru componentele de injectie.Am sa incerc si eu cand vine gerul ca m-ati facut curios.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!