Jump to content

Clapeta acceleratie (detaliere)


maxxgabi
 Share

Postare recomandată

si la TDI Euro 4  si mai sus, are rol tot de clapeta..... ( prin deschiderea variabila are rol in crearea depresiunii necesare aspirarii gazelor din EGR)

Nu se face adaptare.

 

oricum nu are legatura cu clapeta traditionala de acceleratie de la benzinare.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

okay si dupa curatare, cand o montezi la loc, cum isi invata pozitiile?

 

lucian.1950   zici tu ceva  :D  acum am vazut cum am lasat, scuze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are setare de baza. NIci nu are nevoie, lucreaza la niste valori cu tolerante mari ale cursei, fata de o clapeta de acceleratie de la benzinare

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, o voi da jos sa o curat si speram ca dupa va fi totul okay. Multumesc frumos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna seara,

M-am decis sa curata si eu clapeta acceleratie dupa ce am citit posturile voastre.

Am lucrat cu borna la baterie scoasa,clapeta era ft jegoasa am curatat-o ft bine cu spray carburator si de contacte,am curata putin cat am putut si gaura unde se prinde clapeta  ,apoi am montat clapeta acceleratie la loc.

Am pus contactul asteptat 1 min apoi am facut adaptarea  pe canalul 060 exact ca in clip,done,exit si scos cheia din contact.

Acum incepe partea interesanta : cand am pornit motorul turometrul oscila grav intre 500 si 1700,2000  dadea sa moara si se tura singur  (in momentul ala m-au trecut toate apele ) am oprit motorul si am facut adaptarea din nou,de data asta numai oscila statea fix unde trebuie  la 800 dar in schimb imi da o eroare :

 

1 Fault Found 
17549 - Load Calculation Cross Check 
            P1141 - 007 - Implausible Value - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Lambda: 37.5 %
                    Lambda: -37.1 %
                    Lambda: 36.7 %
                    T.B. Angle: 4.7°

 

Bun am sters eroarea si am luat masina la o tura,merge ok chiar mai bine ca inainte, nici o problema dar eroarea iar a aparut.

Acum va intreb ce poate fi?cum rezolv problema? am atins vreun senzor? sau vreun fir?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca prinde aer fals, verifica din nou cum ai montat garniturile de sub ea sau furtunele da la galeria de admisie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit :) 

Deci am mers  azi cu masina vreo 20km   :Driver: si  numai apare eroarea deloc cred ca sa reglat singura ,ce pot spune despre diferenta e ca si cum as merge cu benzina OMV de 100 si numai se simt trepidatii,masina raspunde mai bine.

Nu am computer  de bord.. stie cineva pe ce canal sa intru la Vas sa vad consumul instant la relantii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am curatat si eu inca odata clapeta de acc. Acum ca sa detaliez si motivul:

La prima pornire dimineata indiferent de temp de afara de 2-3 sapt motorul "da sa moara si chiar o face uneori" dupa care in restul zilei indiferent de cate ori o pornesc masina porneste fara pb.

Pentru ca nu am gasit mizerie pe clapeta sau sub ea tind sa cred ca nu era de acolo si nu pot sa ma conving decat maine dim la prima pornire.

Ca si alte simptome:

Masina trpideaza la relanti (doar la prima pornire pana se incalzeste)

Ma gandeam daca se curata si galeria de sub clapeta de acceleratie, sau nu are rost..? Si daca da cum se face asta?

Alte pareri...?

Multumesc

Modificat de Lucian Blue
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca nu se ingramadeste nimeni...asa ca o sa continui tot eu:

Am fost la service si am aflat asa:

Am aflat ca ar fi o problema la partea electica a clapetei de acceleratie...dar diagnosticul sa pus pe baza simptomelor descrise de mine intrucat nu se poate constata pb dupa ce masina a pornit de max 3 min...acum as cauta una sh...ca noua e o gramada de bani, iar asta am inteles ca nu se poate repara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spune-mi te rog, ce eroare apare pe vcds.

Nu se poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am tester, dar dupa ce am citit acest topic cap-coada tind sa cred ca este posibil sa fie intrerupt un fir intre clapeta si ecu. Simptomele ar fi aceleasi ca in cazul unui contact imperfect.

Ma poti ajuta cu un traseu al firelor clapeta-ecu?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am curatat si eu clapeta pe fabia si merge mult mai bn (adaptare fara vag). Motorul merge mai rotund, nu mai da sa moara la relantiu si nu mai da in nas cand schimb vitezele. Thank you

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut....doar ce am curatat si eu clapeta de acceleratie ...totul ok....fara reglaj VAG COM....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna ziua. Azi am terminat de montat un alt motor pe Fabie iar la pornire mi-au aparut 2 erori:

 

17950 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187) P1542  - 35-00 - Implausible signal.

 

17581 - Angle Sensor 2 for Throttle Actuator (G188) Signal too High
P1173 - 35-00

 

Dupa stergere a ramas doar

 

17581 - Angle Sensor 2 for Throttle Actuator (G188) Signal too High
P1173 - 35-00.

 

Motorul functioneaza bine, nu are oscilatii.

 

Ma puteti ajuta cu cateva sfaturi? Multumesc.

Modificat de Negresa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica bine cablajele, conectorii, pinii - pana in ECU, inclusiv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scapat de erorile postate mai sus dar m-am pricopsit cu altele dupa ce am fost nevoit sa demontez din nou galeria de admisie.

 

 

VCDS-Lite Version: Release 1.2

Thursday, 22 January 2015, 22:19:41.

Control Module Part Number: 036 906 034 BK

  Component and/or Version:  MARELLI 4LV G     3700

           Software Coding: 00071

            Work Shop Code: WSC 11111

                      VCID: 5CCB1773DF33

           Additional Info: TMBMD46YX13215315     SKZ7Z0A0814108

2 Faults Found:

17961 -  Barometric / Manifold Pressure Signals: Implausible Correlation

        P1553 - 35-10 -   - - Intermittent

17912 - Shareware Version. To Decode all DTCs

        P1504 - 35-00 - Please Register/Activate

 

 

Inainte de a porni motorul dupa montarea galeriei, am curatat si clapeta de acceleratie dar nu i-am mai facut adaptarea, nu am avut cu ce. Motorul a pornit si a functionat bine o perioada, apoi dupa ce se incalzeste foarte bine, incep oscilatiile si lipsa de putere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Tocmai ce am terminat si eu de curatat clapeta de acceleratie la a mea Skoda Fabia 1.4 MPI

Inainte de curatare aveam o problema destul de urata, in momentul schimbarii treptelor de viteza, sau cand vroiam sa franez, de indata ce motorul ajungea la relanti fie scadea turatia pana in aprox 500 si dadea sa moara, fie murea motorul.

Acum dupa ce am terminat procesul de curatare pot sa spun ca Skodita mea a renascut, merge "ca unsa"

Cat despre procedeul de curatare, dupa cum a mai fost mentionat in acest topic, e nevoie de multa rabdare, un T30 si un imbus de 5 + cheie tubulara de 10 pt desfacerea capacului de plastic de la motor. 

Eu am efectuat demontarea/montarea clapetei abia dupa ce am scos borna de pe baterie, pentru curatare am folosit WD40 din belsug si servetele de hartie, am montat frumos totul la loc iar dupa am pus borna pe baterie si am pus contactul pentru 5 minute. In primele 5-10 secunde apare in bord un martor care in mod normal nu se aprinde la pornirea motorului, nu stiu exact cum se numeste, dar e reprezentat printr-un cerc cu un triunghi in el, martorul respectiv ramane aprins cateva secunde, cel mai probabil atunci se calibreaza clapeta. In continuare am lasat 5 minute contactul pus asa cum am gasit scris pe forum, l-am luat iar apoi am dat cheie. In prima faza motorul mergea ceva mai turat, undeva in 1500 ture, dar doar cateva secunde, apoi incet incet scade turatia pana la normal, adica 850-900. Dupa care masina a fost gata de drum.
Am facut o tura prin cartier si motorul trage de parca am adaugat vreo 10-15 cai :D
Tin sa va multumesc pentru indicatiile oferite in acest topic si SPOR LA TREABA (PS: NU E GREU, TREBUIE DOAR SA VREI SI SA AI RABDARE :D )

Modificat de radu95
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat si ultimele erori, am demontat din nou galeria de admisie, am curatat senzorul MAP, am pus silicon negru la fiecare garnitura a galeriei si la imbinarea dintre teava EGR cu clapeta acceleratie, am inlocuit furtunul scopt la mufarile dintre galerie si pulmonul de gaz iar acum totul este OK. 

Modificat de Negresa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I-am curatat si eu clapeta cu spray pt discuri frana. Era relativ murdara (nu exagerat). I-am facut o adaptare vag-com iar ca si concluzii dupa operatiune: consumul la relanti cobora rar la 0.9. Acum sta constant la 0.7, uneori 0.8 (in ambele situatii cu motorul la 90 grade) si parca acceleratia putin mai receptiva (mai apare si autosugestia in situatiile astea). Va salut!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,  vreau ca in weekend sa curat clapeta de aceleratie si EGR-ul la un motor 1.4 16v de pe o fabia 2005 (masinuta mea)

 

Sunt inarmat cu un cablu vag-com, spray de curatat discurile de frana si cateva scule necesare demontarii.

 

Ceva sfaturi? La clapeta de acceleratie am intelesc cum sta treaba, o sa incerc chiar sa o curat doar cu motorasul deasupra, ca sa nu curga lichid pe langa axul clapetei. La EGR am vazut ca se desfac cele 2 suruburi si se pulverizeaza cu spray pana ramane interiorul curat. Altceva ce ar trebuii curatat la el?

 

Mentionez ca in momentul de fata oscileaza putin acul la relanti si am cateva smucituri (mici dar sesizabile).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am ajuns la cele 4 suruburi ale clapetei,le-am scos cu torx-ul,am scos mufa si cam atat;clapeta este intepenita,n-am fortat-o.Am omis ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, ai motor aproape ca al meu, clapeta e prinsa doar in cele 4 suruburi, sub ea este corpul de plastic al admisiei de aer si o garnitura de cauciuc intre ele. incearca sa misti o idee mai puternic de ea, poate s-a lipit garnitura.

 

daca tot cureti, bine ar fi sa cureti si valva EGR. 

 

sa nu uiti de adaptare cu cablu vag-com dupa aceea, o sa se simta ca o masina noua. daca ai drum prin bucuresti poate te ajut eu cu o adaptare.

 

eu am reusit sa fac operatiunea weekend-ul trecut.

 

am desfacut intai corpul clapetei de acceleratie, l-am pus la inmuiat (fara sa scufund partea electrica binenteles) si am continuat cu demontarea EGR-ului, operatiune destul de grea. piulitele erau ruginite si pozitia dificila, am folosit mult spray degripant si o cheie tubulara cu crichet, am reusit intr-un final. EGR-ul destul de... interesant, l-am inmuiat si pe acesta, am folosit spray pentru curatat franele din belsug si la clapeta de acceleratie si la EGR si am frecat cu o pensula mai mica, la clapeta a trebui sa racai delicat cu manerul pensulei, nu se curata de nici un fel. am reusit sa le fac intr-un final sa arate ca din fabrica. corpul EGR-ului este din aluminiu si era oxidat, l-am frecat cu putin smilgher pe o foaie de sticla pentru a pastra planeitatea (am clatit din nou cu spray de curatare) 

nu am reusit sub nici un chip sa scot teava ce duce de la EGR sub clapeta de aceleratie, nu avea loc sa iasa. parea destul de curata si nu am insistat sa o scot sa o curat.

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna! cine ma poate ajuta cu o clapeta de acceleratie pt polo 98 cod motor AFH , cod clapeta 036 133 064 C?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!