Jump to content

Clapeta acceleratie (detaliere)


maxxgabi
 Share

Postare recomandată

am curatat clapeta de acceleratie si senzorul de turatie arbore cotit si tot mi s-a oprit motorul in mers, dar apoi a pornit din nou....mi s-a aprins martorul cu motorul si dupa cateva porniri s-a stins si acesta....acum merge dar tot mai are trepidatii motorul....ce ma sfatuiti s afac ? sa schimb senzorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa faci diagnoza in primul rand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai am facut diagnoza...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand nu este niciun martor aprins, nu apare nimic nici la diagnoza...cand este aprins, apare senzor turatie motor....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai pe nimeni  cu aceeasi motorizare sa iti imprumute senzorul? sa faci cateva teste cu un senzor bun sa vezi daca e de acolo.

Nu de alta dar sa nu dai bani pe senzor si sa nu fie el ca ma gandesc ca nu e ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare,

 

   Desi am cautat prin paginile forumului, nu am gasit un caz identic cu al meu; este vorba de o Fabia cu motor BUD (1.4 16V - 80CP - Aug 2006) - de ceva vreme trecerea din frana de motor in sarcina (mai ales cand la turatii de 3000 sau peste, cand te pregatesti de depasire) se face cu o smuceala deranjanta. M-ar interesa daca tot clapeta de acceleratie ar putea fi de vina sau mai exista pe traseul de admisie vreun motoras de aer aditional (am mai avut demult la un Ford benzinar simptome asemanatoare si problema era de la ISCV - motoras pentru pentru aer aditional pe traseul de relanti).

 

   Ca informatii suplimentare - masina are 110.000 si nu a fost curata niciodata clapeta; dintre simptomele specifice claptei as enumera doar uneori oprire motor la apasare brusca ambreiaj cu AC pornit insa greu de crezut ca ar rezolva ceva curatarea clapetei deoarece a facut aceasta problema de la 0km.

 

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am curatat recent clapeta de acceleratie, care btw la 95.000 km era foarte curata, putine depuneri pe clapeta efectiva. Mi-au aparut 2 erori in bord dupa ce am pus-o la loc si turatia oscila, asta pana cand m-am prins ca am uitat sa strang un colier de pe conducta filtrului de aer. Ulterior motorul a mers la fel, n-am observat nici o schimbare de consum sau trepidatii, nu am facut nici o adaptare / scoatere de borna.

Dupa 2 zile de circulat martorii din bord s-au stins singuri iar masina merge la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare. Am curatat azi clapeta de acceleratie la o Fabia 1.4 MPI 68 cp deoarece masina avea un tremurat/oscila in relanti iar consumul era de 1,1-1,2. S-a demonatat clapeta, era destul de curata si nu avea mari depuneri si s-a montat la loc. Dupa asta am observat ca nu s-a schimbat nimic, relantiul tot asa oscileaza iar consumul este la fel. Ce alteceva poate avea? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica epuratorul, la mine asta e problema si trage prea mult pe acolo

 

poti verifica deschizand busonul de ulei la relamti, daca se sunt modificari asupra turatiei epuratorul e de vina

 

verifica sa nu primeasca aer fals si pe la servofrana sau valva de purjare a canistrei de carbon (nealimentata nu trebuie sa permita trecerea aerului daca sufli prin ea decat foarte putin)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut tutror,

De o perioada de timp am si eu o problema cu masina ( este cea din semnatura) porneste greu la rece si mi a crescut un pic si consumul. Am curatat clapeta de acceleratie si adaptata fara vas, schimbat si senzorul de temperatura, iar pe taster nu apare nici o eroare. Un mecanic mi a spus ca e dusa clapeta de acceleratie. Ce ma sfatuiti sa mai fac? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ne spui ce ai rezolvat  :icon_bounce:

Parerea mea este sa verifici injectoarele.Ele trebuie sa pulverizeze benzina.Daca unul da jet atunci trebuie schimbat.Oalta parere este ca daca unul nu merge atunci de acolo si cresterea de consum.Se poate sa afumi si sondele.Incearca sa scoti rampa cu injectoare cu tot fara sa rupi ceva si fara  sa decuplezi borna de curent de pe rampa iar cineva sa dea la automat.Pui o protectie pe motor sa nu sara benzina pe fisele bujiilor  ca iei foc.Sa ai un instictor langa tine sau mergi la un servis serios sa le verifice.
 
Injectoarele sunt demontate de pe motor, sunt numerotate, apoi sunt inspectate vizual(se verifica conectorul electric, daca exista fisuri).
 se verifica continuitatea si valoarea rezistentei bobinei-solenoid a injectorului si se compara cu valorile date de producator. Majoritatea injectoarelor se încadreaza în 2 categorii: rezistenta bobinei cuprinsa între 12 – 16 ohm sau cu valoarea sub 3 ohm.
 
Poate te ajuta.
 
 
 
 
Mai citeste si:
 
 
Problememe generale pornire motor
 
 
 
#1904692Golf 1.4 16v
 
mersul motorului poate fi afectat de: egr, bujii, bobine, rampa de injectoare
evident ce zic eu e teoretic, practic poate fi si altceva
 
Modificat de ViciTDI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca ce a mentionat ViciTDI.

Clapeta de acceleratie este functionala. Daca ar fi fost probleme, aparea pe vcds.

 

 

Sent from my SAMSUNG-SGH-I337 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

injectoarele au fost curatate, a fost schimbata si pompa de benzina dar problema a ramas

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cineva a rezolvat problema printr-o actualizare a softului motor.Probabil si la tine merge inecat.

 

Pornire inecata: post #18 Drarkelf
 
 
 
Salutare,
 
S-a rezolvat probelma cu pornitul la rece, printr-o actualizare a softului motor. Acum porneste la sfert de cheie tot timpul.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna ziua ,spuneti mi va rog cu sa adaptez clapeta de acceleratie la o skodita fabia 1,2 htp azq 64 cp ,am ultima versiune de vcds  vag 12.12.0 dar nu stiu sa o folosesc am adaptat o fara diaganoza  citind mai sus cum se faca dar la mine nu  sa auzit motorasul din corpul clapetei,am curatat clapeta dar porneste mai greu ca inainte ,in rest trepidatii mici la relanti specifice consumul instant  este se 0,5 l/h masina are 120 000 km reali,clapeta am curatat pt trepidatiile de la relanti si pt ca mi dadea misfire pe cilindru 2 inclusiv dupa ce am schimbat toate bujiile (am luat NGK) iar la cilindru 2 am pus si o bobina noua BERU.daca pot ajuta in brasov pe cineva cu o diagnoza gratuita o fac cu placere.multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1:

16bhnvm.jpg

 2:

o8dp9k.png

3:

14ilfv4.png

 4: Se da click in prima casuta din stanga (incercuita cu galben), se modifica 060 ... deoarece acolo cand se deschide va fi 000 ... se apasa "GO" si se asteapta pana cand in casuta din dreapta va apare ADP.O.K.
Temperatura motorului pentru aceasta operatiune trebuie sa fie 90 grade. Deci, se incalzeste motorul pana la temperatura de regim normal (90 grade), apoi se opreste motorul si se face adaptarea.

2rxxs2a.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc mult pentru  raspunsul foarte bine detaliat  si rapid.o seara buna. :icon_thumleft:

Modificat de ciprianbv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna! am vazut un post mai vechi, de prin 2011 referitor la o problema pe care o am si eu. am o fabia 1.4 16v, motor bbz si de vreo 2 luni am urmatoarea problema:

uneori apare in mers sau la relanti o trepidatie, si parca ar pierde din putere (ca si cum nu s-ar alimenta bine). eram odata afara langa masina cand a inceput sa faca asta iar la toba se auzeau sunete cam ca si la motociclete cand dau rateuri (poate nu asa de tare dar exact asta era sunetul). nu am reusit sub nici o forma sa vad care ar fi "regula", logica cu care apar aceste trepidatii. adica de ex am mers pana la baia mare si pana la 10 km de baia mare a mers ca unsa dupa care a inceput sa trepideze. am stat vreo cateva ore acolo iar la plecare trepida din prima. pe drum am oprit vreo 10 minute, iar la pornire nu mai avea nimic si am venit pana in cluj fara nici o problema. am observat ca daca dupa ce o pornesc o las un pic sa se incalzeasca motorul e mai mica probabilitatea de a aparea aceste probleme ca si daca plec cu ea cu motorul rece.

acum....am fost acum vreo luna la compexit unde au pus-o pe tester si...nimic sau nimic din ce nu a fost si acum 5 ani cand am luat masina. mi-au spus ca sa merg la ei cand apare problema :))))

 

am mai fost in doua locuri si au spus ca e vorba despre egr (dupa teoria lor la masina mea a fost dat jos egr-ul), dar cand mi-am facut curaj si am mers la un service sa pun altul....surpriza, zice mecanicul si imi si arata ca tipul de motor pe care il am nu are egr din fabricatie deci...nu ai ce sa pui la loc ceva ce nu a existat niciodata.

dar ca poate e clapeta de acceleratie pe care a curatat-o si avand in vedere ca erorile raman si masina tremura ultima varianta ar fi ca sa ii schimbe clapeta de acceleratie care teoretic are partea electrica dusa....dar costa 900-1000 lei.

pana la urma habar nu mai am ce sa fac asa ca....are cineva vreo idee? parere? sfat????

multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiu ca BBZ are egr, fiind la fel ca si al meu (BBY) singura diferenta fiind puterea 100 respectiv 75

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, am inteles. ideea e ca am mers si am comparat motorul meu cu motorul unui vecin care are si el o fabia cu AUA si la al meu nu se vede nici un loc unde ar fi putut sa existe acel egr, sa intre acele conducte in motor, etc.

oricum zilele astea am gasit o diagnoza facuta acum vreo 4 ani si apareau exact aceleasi erori care apar si acum si din cauza carora spune mecanicul ca ar trebui pus egr. din pacate, cand l-am intrebat ca daca dau bani aia si pun egr-ul se rezolva si problema, a spus ca "e posibil". adica mi se pare aiurea sa dau 600 de lei si dupa aia sa constat  ca de fapt nu am rezolvat nimic.

deci...oricum habar nu am de fapt care ar fi cauza si ce ma enerveaza cel mai rau e ca isi dau cu parerea dar de fapt nu sta nici unul sa vada exact care e problema.


oricum am gasit acum acele erori (care erau si acum 4 ani) si care sunt asa:

01-engine electronics-(P1440) EGR vacuum regulator solenoid valve -N18-open circuit

          N18-exhaust gas recirculation valve

01-engine electronics-(1443) potentiometer for egr -G212-signal too small

          potentiometer for egr -G212

 

asta e ce apareca eroare, oricum mie nu imi spune nimic

si la un moment dat a fost si o eroare pe sonda lambda 1 (cica) dar dupa ce au sters-o nu a mai aparut

 

daca aveti vreo idee, solutie, etc....multumesc mult

oricum deocamdata circul cu ea asa ca nu am ce face

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum 4 ani cine a fost proprietarul masinii?

Eroarea este pe EGR, care in acest moment nu este pe motor ...

Solutia? EGR-ul va trebui achizitionat si montat inapoi la locul lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am luat masina din germania, in 2008 si asa a venit. abia anul trecut am descoperit asta. deci teoretic merita sa dau banii pe acel egr?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am luat masina din germania, in 2008 si asa a venit. abia anul trecut am descoperit asta. deci teoretic merita sa dau banii pe acel egr?

 

Salut,

 

   Nu am detalii despre motorizarea ta insa vin cu cateva detalii generale, poate sunt utile: 

 

1) Daca masina a functionat ok 4 ani cu EGR scos/dezactivat cred ca problema actuala trebuie cautata in alta parte (gen clapeta etc);

2) Am cunostinte care si-au adus masini din Germania (Diesel ce-i drept) si au constatat ulterior ca EGR este scos sau dezactivat, cel mai probabil din motive de performanta sau pentru o functionare mai curata a motorului (la Diesel chiar conteaza din punctul asta de vedere dezactivarea EGR). Tot la Diesel iti pot spune ca unele motoare nu sesizeaza functional dezactivarea EGR (motorul ruleaza la fel) insa sunt generate erori in diagnoza dar alte motoare simt si in mers un EGR dezactivat (de exemplu o usoara smuceala la trecerea de o anumta turatie).

 

   La Diesel pentru o deactivare completa EGR este necesar, in general, o resoftare. Repet, din moment ce masina ta a mers ok atatia km cu EGR dezactivat (scos chiar), problema ar putea fi in alta parte (verificat clapeta, traseu vacuumuri, bobine etc). Inainte de a face vreo investitie in EGR cel mai ok ar fi sa-l convingi pe amicul cu motor similar sa iti imprumute EGR-ul (functional al lui inteleg) si sa faci probe insa vei rezolva, cel mai probabil, doar erorile din VagCom.

 

Bafta in rezolvare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!