Jump to content

Probleme far xenon!


crs
 Share

Postare recomandată

Nu e cu suparare dar am incercat sa ma explic...

Am tensiune pe ambele capete si pe 1 si pe 2 cum e in poza iar daca iau un bec de masina si las mai departe faza lunga pornita si pun un fir pe mufa si unul de masa se aprinde. tot asa face si cu xenonul vechi, doar cu cel nou nu mai merge(am 2 becuri noi noute). Cele noi vreau sa se aprinda dar nu ramane pe faza scurta, parca nu au putere sa ramana aprinse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 195
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • F l o r i n

    19

  • kelu

    18

  • Al Bundy

    16

  • sinn3r

    15

Top Posters In This Topic

Posted Images

Iar te bagi prea adanc... Nu stiu ce experimente tot faci tu acolo.

Testul e simplu: daca ai tensiuni pe firele respective, asa cum am explicat eu, ai probleme cu instalatia de xenon. Deci daca e in garantie... alta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai incercat sa pui becul din stanga(care functioneaza ok) pe dreapta sa vezi daca face tot asa? Nu sunt expert, dar eu asa as fi facut de la inceput.

Bineinteles, acum ca ai becuri noi, ai putea sa le incerci pe partea stanga unde functioneaza instalatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer nu am incercat sa mut de pe partea stanga si nici nu am sa o fac. Nu ca nu as vrea dar problemea este ca ele fiind in garantie ori imi va schimba toata instalatia sau va aduce 500 de milioane de becurio pana va rezolva problema. Nu de alta dar credeti-ma sunt tare suparat si nervos. Si el a propus chestia asta dar nu sunt eu de acord, problema fiind doar cu becurile noi ca nu vrea faza lunga. Parerea mea ca daca cel vechi merge pe faza lunga sunt becurile. Stiu ca par capos dar dupa ce dau 700 ron nu accept ca tipul sa caute motive, sau poate e cealalta parte....ori o schimba toata ori auce becuri pana merge.

Credeam ca ati avut si voi o asa problema sau stiti ce poate fi. Oricum va multumesc si am sa va tin la curent cu ce s-a rezolvat. Pana la urma am sa faca cum a zis cosmnin cred....INSTALATIE NOUA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si daca iti pune instalatie noua si iti dai seama ca alta e cauza? Ii vei plati inca o instalatie?(eu asa ti-as cere in locul lui). Eu zic ca inainte sa te apuci de schimbat/demontat instalatii sa identifici mai intai care-i defectiunea. Iar asta se poate face pas cu pas, fie ca esti nervos sau nu si indiferent cat ai dat pe produsul in cauza. Se poate intampla si la produse de cateva mii de euro sa fie cu defectiuni, d-apoi la cele de 100-200 eur. Sper sa gasesti cauza iar dupa aceea sa ne spui si noua care a fost.

Modificat de Flaviu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu va impacientati.

Ideal ar fi sa verifice cineva cele indicate de mine cu o lampa de control sau un voltmetru (chiar si electricianul respectiv). Oricum e o rusine ca n-a facut-o pana acum si te tot poarta pe drumuri.

El e electrician, deci masina aia NU TREBUIE SA IASA din atelier decat cu verdict cu tot (daca nu si reparata). :)

Eu spun ca instalatia de xenon e de vina (bec sau transformator). Dar fara o diagnosticare "live", pot doar sa imi dau cu parerea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate cosmin, sambata a spus ca e tarziu (16,30) si sa trec luni sa vada unde e problema. Apoi cum sa nu ma supar eu cand cumpar tot de la el instalatia...e in garantie si nu se rezolva. Faza e ca e cel mai bun din oras si nu se pricepe sa vad...zicea ca nu a mai patit asa ceva si tinde sa creaa ca e de la becuri (cica nu sunt la fel concepute si cele noi nu tin faza lunga ridicata...mi-a aratat cum functioneaza pe faza lunga scurta, si ar trebui luat un nou releu si alte 2 becuri dar de acelasi model).Azi trec pe la el sa vad ce e de facut si va tin la curent(poate stau iar 2 ore ca si sambata).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A rezolvat problema si anume a trecut faza lunga pe intalatia masinii de la far, zicea el ca becurile astea noi se leaga asa pe faza lunga si nu pe instalatia de xenon. Dar culmea ca becul de pe partea stanga nu l-a trecut pe mufa de la intalatia originala a masinii ci e trecut pe cea de xenon...in fine un bec e totul legat la instalatia de xenon iar unu doar cu faza scurta, faza lunga este legata de mufa veche a becului din far(instalatia originala).Nu stiu daca a procedat corect ca nici eu nu mai inteleg ce e acolo. E pura chineza ce a facut, bine ca merge dar ma tem sa nu fie ceva sa imi ia foc Doamne fereste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce imi dau seama problema e in unitatea de comanda xenon, care nu mentine becul pe lunga. Pune un bec mic de 3-5W pe mufa mica, cea care e inspre instalatie nu cea care e pe firele inspre bec, care intra la becul din dreapta si vezi daca atunci cand dai faza lunga se aprinde becul asta de control.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce imi dau seama problema e in unitatea de comanda xenon, care nu mentine becul pe lunga. Pune un bec mic de 3-5W pe mufa mica, cea care e inspre instalatie nu cea care e pe firele inspre bec, care intra la becul din dreapta si vezi daca atunci cand dai faza lunga se aprinde becul asta de control.

Am incercat asa si becul de control se aprinde, dar becul xenon nu asa ca a trecut in a lega direct de instalatia masinii comanda de faza lunga. O spun si o repet ca nu stiu cat este de corect ceea ce a facut electricianul.De ce la inceput instalatia xenon era cumva independenta si legata la comutatorul de lumini al masinii iar acuma nu mai merge asa brusc si trebuie legata si de instalatia originala a masinii, doar pe o parte faza lunga...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba becul de pe stanga pe dreapta si vezi daca functioaneaza corect ambele becuri. Asa ne convingem unde e defectul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat de pe stanga pe dreapta si merge fara sa trec prin instalatia masinii originale. Becul nou nu merge pe partea stanga la faza lunga doar daca il leg la instalatia masinii originale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci becului nou ii este necesar un curent mai mare decat celuilalt sa treaca pe lunga, curent care nu e asigurat de unitatea de xenon. Nu e o priblema ca e luata comanda direct de la instalatia masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa nu te mai joci cu treburi de genul asta ca poate intr-o zi doamne fereste iti gasesti masina scrum !!! Da-i in cap cu instalatia si pune ceva cum trebuie :) ... scuze daca m-am bagat si eu ca ''musca-n lapte''

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atata vreau sa stiu si eu daca e normal ca la o instalatie e xenon trebuie legat un bec pe instalatia masinii originale in far sau nu. Asa trebuie sau....ca sa stiu daca merg cu ea inapoi sau nu. Prima data nu trebuia la mine si acuma cica e musai ca sunt alte modele de becuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa stai linistit leaga si celalalt bec din stanga la instalatia originala. Repet, unitatea de xenon nu e capabila sa asigure curentul necesar trecerii noului bec pe faza lunga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

De ceva vreme am realizat ca faza lunga nu mai merge bine adica parca numai un bec se aprinde cel din dreapta. La farul din stanga dupa studiu asupra becului si a farului am observat ca la comutarea pe faza lunga imi arunca lumina mult in stanga si sus. Becul este in pozitie corecta in far...el a fost inlocuit pe garantie si am observat cu stupoare ca cel din dreapta mai are o tija metalica deasupra tijei albastre din poza. Din ce am cautat acum toatre becurile de xenon after market H4 vin fara acea tija. Sa aiba un anume rol acea tija?Sa nu lase fascicolul de lumina sa urce in stanga sus?Vad mai bine cu faza scurta decat cu cea lunga.

Xenoanele sunt montate ulterior deci nu sunt originale.

post-19801-1264860682_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut!

pentru a numai face un alt topic voi adresa o intrebae aici!

De circa 2 saptamani, Becul xenon de pe partea stanga (cum stai la volan) are o tenta/culoare violacee. I-a venit sorocul becului sau ar putea fi o alta problema?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand incepe sa scada intensitatea luminoasa a, palpaie sau se mai stinge din cand in cand... e becul pe duca. Poti face un test simplu punandu-l pe cel de pe dreapta pe stanga. Daca se aprinde normal 99% e becul de vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Astazi am incercat si am reusit sa dau jos farul, sa dau jos becul D2S Xenon, etc.

Din pacate am avut o surpriza mai putin placuta. Becul e cel din pozele de mai jos si conform, celor de la magazinul de piese auto, este un D2S de 35W si 4300K marca OSRAM. Se pare ca acest model si cele care ar fi la exact aceleasi specificatii tehnice(4300K) costa de la 250 RON in sus/bucata.

Cel ce il gasisem ca inlocuitor era un D2S de 35W si 6000K, la pretul de 95 RON... In cele din urma am ales sa pun la loc farul si sa imi regandesc optiunile.

Intrebari:

1. Puteti sa imi recomandati becuri D2S la specificatiile 35W, 4100K la preturi mai omenesti?

2. Se poate pune becul la 6000K in locul celui la 4100K? Daca da, care va fi diferenta?..Lumineaza mai bine, mai alb, etc? (Va trebui probabil sa il schimb si pe cel de pe partea dreapta).

3. Pretul de 95 RON probabil ca este de la o marca nonname. Sa fie diferenta de calitate/ rezistenta in timp de cel putin 2.5 ori mai mare? (cu 11 RON am luat toate sculele necesare sa dau jos farul si sa ajung la bec si acum o pot face oricand, fara nici o problema)

Va multumesc!

L.E. Editat - in loc de 4100K, am trecut valoarea corecta de 4300K

1. img2565z.jpg

2. img2566b.jpg

Modificat de Florin.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4100-6000k este temperatura de culoare (daca nu ma exprim greist) reprezinta cat de calda/rece adica galbena/albastra este lumina pe care o da becul. 4100 este mai galbena 6000 este albastra. Partea proata e ca daca pui 6000 pe asfalt umed esti orb :icon_thumleft: indicat este sa cauti ceva 4100,4300 pana undeva maxim 5000k. Daca vrei sa fi cool si sa dea bine la aspect iei 6000 dar nus tiu cat de incantat vei fi de ele.

Modificat de dadu221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect si sa nu mai vorbim de faptul ca unul de 6000k are mai putine ore de functionare deci se va duce mai repede.

Salut!

pentru a numai face un alt topic voi adresa o intrebae aici!

De circa 2 saptamani, Becul xenon de pe partea stanga (cum stai la volan) are o tenta/culoare violacee. I-a venit sorocul becului sau ar putea fi o alta problema?

Multumesc!

Sa consumat,e dus.Sigur nu este defect balastul electronic.Cumpra alte becuri.Daca vei schimba numai unul sigur vor fi diferente vizibile intre cele doua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de feedback-uri pana acum!

Am inteles acum ca e chiar preferabil ca becul sa aiba temp. de 4300K si nu 6000K si ca datorita faptului ca performantele becului scad in timp, va trebui sa cumpar un set intreg.

in acest context, v-as ruga sa ma ajutati si cu raspunsul la intrebarea 1 de la postul nr. 45. si anume ce marci de becuri D2S si magazine(preferabil din Cluj, dar nu numai) imi puteti recomanda astfel incat raportul calitate/pret sa fie unul cat mai favorabil.

Mentionez ca pana in prezent cea mai ieftina pereche de becuri D2S, 35W, 4300K, 3200lm se invartea pe la 500 RON (Tungsram) iar preturile cresteau rapid la peste 700 RON (OSRAM).

Sunt convins ca intotdeauna calitatea costa insa as prefera o solutie ceva mai "pamanteasca" ca pret. Vorbim totusi de 2 becuri.

Eventual daca cunosteti vreun forum mai specializat pe acest tip de problema, va rog sa ma ghidati spre acesta pentru a cere sfaturi.

O zi placuta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca Philips...am vazut mai demult Philips D2S in jur de 200RON.

Totusi, eu iti recomand de 5000K. Arata mai bine si au cam aceeasi durata de viata ca cele de 4300.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu mi-am pus faruri xenon de fabrica iar kitul l-am luat cu becuri D2S, dar AM, culoarea 5000k. Sunt f ok chiar daca nu sunt "de firma". Lumina este la fel de puternica ca si cea data de 4300k, durata de viata a becurilor este iarasi la fel. Sunt fffff albe cu o f usoara tenta de albastru (arata bine, lumineaza bine) si vezi cu ele sipe asfalt ud. Ca si preturi cauta in aria de vanzari pe cei care vand asa ceva; sigur te ajuta cineva iar preturile nu sunt mai mari de 200 lei (ambele becuri).

PS: Nu te amagi cu becuri pe care scrie Philips, Osram, Siemens pt ca nu sunt originale, cel putin nu la banii astia. Cam 99% din ce se vinde ca si bec de schimb e made in China, indiferent de ce scrie pe ambalaj. Acum tu alegi daca vrei sa dai 1200lei pe un bec original sau 200lei pe amandoua AM, in conditiile in care poate cel original te va tine 4 ani, iar cel din China 3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!