Jump to content

caseta de directie


bogdan
 Share

Postare recomandată

am intrebari.

am demontat caseta de directie, complet. vreau sa-mi explice cineva, daca stie, cum naiba actioneaza surubul ala de reglaj, asupra intregului ansamblu, ca sa inteleg si eu , cum dispare jocul.

apoi, cum imi dau seama cine are joc, melcul sau axul ala cu roata(nu stiu cum ii spune tehnic).\

apoi, in cazul in care gasesc semeringuri noi, cat ulei pun in caseta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci :

caseta de 1302 are doo suruburi de reglaj :D

primul este cel bine stiut cu contrapiulitza si santz de surubelnitza

al doilea este cel cu cap imbus ( de 27 parca) si contrapiulitza

cu surubul imbus reglezi jocul axial al axului pe care sta bratzul de trage de capatul de bara

cu celalalt reglezi jocul axial al axului melcat

daca dupa ce faci reglajele astea tot ai joc atunci ai joc intre rondea si melc ceea ce e nasol ca nu mai ai ce-i face

ulei ... eu am umplut-o oki ;)

spor la reglat :icon_cool:

ce am uitat sa-ti zic: in loc de doapele alea doo de cauciuc de sunt pe capacul surubului de reglaj eu am dat filet de 8 si am bagat suruburi cu saibe de cupru ( printr-o gaura torni ulei si prin cealalta iese presiunea :P )

Modificat de ultimul venit
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bre...tu vorbesti acolo de reglajul melcului te referi la suruboiu ala mare? pai cum naiba sa-l mai reglezi p'ala, daca-l strangi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

melcul sta pe doi rulmenti ca la pedale la bicicleta ...

strangand de suruboiul ala nu strangi de ax ci de unul din rulmenti ( astia sunt rulmenti radiali axiali ) partea de rulare interioara e direct pe axul melcat iar cu piulitza tu "apesi" pe partea de rulare exterioara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

principiul nu este acelasi si la caseta de 1200? cred ca da.

insa poti strange acel surub cu imbus mare si cu caseta montata pe masina?...ca nu prea e loc pe acolo....si eu as vrea sa mai strang un pic insa nu prea am cum sa ma bag...si in plus nu am imbus asa mare.

ma poate ajuta cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu cum e caseta de 1200 dar la tine e mai simplu ca dai rezervorul jos si ai acces total la caseta

la 1302 jaba dai jos rezervorul ca nu ai acces la ea

pentru "reglajele" astea trebuie data jos

la 1200-1300 caseta e prinsa cu un colier de puntea fata

la 1302 e prinsa cu 3 suruburi de contraaripa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

principiul nu este acelasi si la caseta de 1200? cred ca da.

insa poti strange acel surub cu imbus mare si cu caseta montata pe masina?...ca nu prea e loc pe acolo....si eu as vrea sa mai strang un pic insa nu prea am cum sa ma bag...si in plus nu am imbus asa mare.

ma poate ajuta cineva?

tonic... tu ai vazut ce pret are caseta de directie NOUA pt modelul nostru ? avand in vedere ca vorbim totusi de directie (cu atat mai mult cu cat tu mergi cu odraslele in masina...)

iti spun eu: undeva la 110 euro.

te intreb: merita munca, nervii si banii? cu una noua tot mergi 50.000 minim.cu atat mai mult cu cat tu esti adeptul conducerii brotacului rar.

tot stau si ma uit si ma minunez uneori. unii se zgarcesc la bani pt unele piese si de multe ori au acelasi pret (sau poate mai mic) noi. nu zic.. nici eu nu sunt pe roze cu banii dar daca la o diferenta infima pot sa iau aceeasi piesa noua nu ma uit... CU ATAT MAI MULT CU CAT VORBIM DE FRANA SI DIRECTIE!!! ca iti pui un bunton , un far, o ceva e ok (sincer ceea ce tine de design prefer SH. are ceea ce unii numesc "patina" timpului si exsita un anumit farmec... si eu cumpar piese SH dar asta inseamna ornamente, BUTON :), semnaliztor, o sticla de far... dar sa iti pui piese SH la ceea ce inseamna mecanic... sorry...

din pacate cauciucurile sunt scumpe si asta e nasol. cel putin 145, 155, 165 noi DACA gasesti dai cam 10 milioane pe 4 buc... :). asta e mult cu atat mai mult cu cat nu mergem cu brotacii cu nush' ce viteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

principiul nu este acelasi si la caseta de 1200? cred ca da.

insa poti strange acel surub cu imbus mare si cu caseta montata pe masina?...ca nu prea e loc pe acolo....si eu as vrea sa mai strang un pic insa nu prea am cum sa ma bag...si in plus nu am imbus asa mare.

ma poate ajuta cineva?

bagi in locul de imbus o tabla groasa sau o plat-banda taiata/polizata ca sa poti tine cu ea contra cand strangi piulita :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva daca la typ 3 se poate folosi caseta de directie de 1300 ? Si daca i se adapteaza doar bratul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tonic... tu ai vazut ce pret are caseta de directie NOUA pt modelul nostru ?

~ 500 RON, taman am comandat una la lexxus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

~ 500 RON, taman am comandat una la lexxus

cum spuneam: 109 euro. spre marele meu noroc nu platesc transportul decat in germania, transport ce este aproape modic. cu trasnport in romania cred ca iese mai mult decat la dealer-ul local aka lexxus. asa ca da, inteleapta hotarare sa iei una noua. sa o folosesti sanatos :somnmare: .

post-6468-1177406798_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o fi a ta 109 euro dar ia arunca un oki si la caseta de 302....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aha....get it...deci suruboiu ala mare, are inca un surub in el, cum ar veni...aha...bine de stiut gata maine ma apuc de ea :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin obsesiv ... nu cumva maruntaiele (melcul si pinionul sau ce-o fi inauntru) se pupa in carcase diferite de casete de directie? Adica n-o fi rost sa pui maruntaie de la o caseta de 1300 intr-una de 1302 ? sau chiar de type 3? Intreb doar daca se potrivesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate NU se pupa.... e alta mancare de peste ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se pupa...

stiu ca aia de 1302 e scumpa de zici ca au facut melcul din aur... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate se pot face componentele primare pe freza/ strung. Stiu pe cineva care are o freza speciala pt facut pinioane. De tratat termic (daca e cazul) poate se pot trata la mishul la uzina. Desi cred ca nu se risca nimeni, e doar o idee. Se pot pune poze cu componentele casetei separat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

;)

Deci se pupa aia de la typ3 cu aia de broasca standard post 66 ... de fapt post 50. Pentru masinutele intre '50-'66 singura chestie e ca ar trebui sa ia si un brat nou de actionare (nu mi-e clar daca e identic cu cel vechi) ! Daca aia de pe cip1 asa zic inseamna ca asa e. Atunci poti lua si noua din comert la o adica. Mai vad.

Multumesc Bogdan !

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:mad:

azi am reasamblat caseta de directie. Am gasit semeringuri noi, dar din pacate nu mai stiu decat dimensiunile celui mic, adica 30/17/7,5 si la cel mare 40/x/8

am cumparat ulei de transmisie, si asamblat cu grija, pus ulei, facut reglaje de vreo 3 ori. Rezultat: super ok, fara pic de joc. (noroc cu suruboiu ala, eu nu stiam de el - mersi UV-ule).

Acu sa vedem pe drum ce zice :mad:

post-138-1177581975_thumb.jpg

post-138-1177581980_thumb.jpg

Modificat de Alex_B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tipatescule scuze ca nu ti-am raspuns mai devreme dar de la scarbici nu pot sa scriu pot doar sa citesc :rolleyes: . Nu-ti trebuie brat nou de actionare ca al tau ala vechi nu cred ca a patit nimic. Intradevar bratele difera chiar si la aceias masina in functie de an, adica s-au schimbat prin '68, cred . Eu am avut o caseta de pe un typ 3 din saizeci toamna si a trebuit sa-i pun bratul de la a mea post 69. Daca iti comanzi mai bine comanda si flansa de cauciuc care face legatura intre caseta si coloana volanului si poate ma anunti si pe mine ca vreau si eu una. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:Driver:

succes deplin... inca o data, treaba facuta fara improvizatii si cu piese noi da roade :) ... dupa vreo 20 de km de mers cu masina, pot spune ca directia este perfecta. A trebuit sa o mai reglez pe drum, respectiv din surubul de reglaj al axului, cam doua ture. Intai, cu reglajul facut asa, la oki, simteam in volan cam toate denivelarile, gropile si gurile de canal. am strans o tura, si se mai diminuase treaba. asa ca l-am mai dat o tura si totul e ok, mai ales, ca acum, la viteze mari, volanul nu danseaza ;)

10x lexxus, a mia oara!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!