Jump to content

Consum Sharan


speedo
 Share

Postare recomandată

Ok vad ca nu sunt bagat in seama. E chiar asa greu sa postati la subiect? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut, am vazut ca nu a mai postat nimeni de mult, dar poate revenim la subiect.....

Momentan, noua achizitie are consum de 8.5 - 9 % in oras. Drumuri scurte, giratorii, semafoare....

 

In cateva spatamani o sa fac un traseu de mai multi km si o sa va tin la curent legat de consum. Ca sa fie si mai interesant ( nu neaparat mai bine pentru buzunar ??? ), configuratia o sa fie urmatoarea :   sofer + bagaje cat cuprinde + cutie de porbagaj sus + suport de biciclete ( pe flansa de la carlig ) + remorca cu prelata.

Sper sa nu fi fost prea mult off-topic. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut, revin cu informatii concrete.

Traseu: Aylesbury UK - Franta - Belgia -                      Germania - Austria - Ungaria -                    Buzau RO

Distanta: 1638 mile ~ 2620 km

Viteza: 80 》100 km

Combustibil: 179 litri

Bagaje: randul 2 de scaune rabatat, apoi de la scaunele din fata pana la hayon si tavan bagaje, cutia portbagaj 65-70 kg, suport biciclete ~ 30kg, remorca plina, greutate totala bagaje ~ 600 kg

Configuratie: din poza ?

Durata: 33 ore de condus

 

CONSUM: 6.83 litri / 100km

 

 

Mentionez ca acest consum este " de la plin la plin "

 

20160624_082511-800x450.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E un consum bun si corect,tinand cont de conditii.Da ai pus ceva in masina ?.Te-ai mutat cu totul din UK ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E un consum bun, intradevar. Am avut un pic de munca la aranjatul in Sharan, a fost un adevarat puzzle ?.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, o mana de ajutor va rog.

Acum trei ani am resoftat motorul. Am vrut o usoara imbunatatire a puterii si cuplului si reducere a consumului. Ma interesa mai mult reducerea consumului decat crestere majora de putere.

INITIAL, la 115 cai si 320 Nm consuma:

  • 5.4 la drum intins in tara cu 100-110 km/h viteza maxima uzuala (tocmai facusem 1000 km din Bv in nordul Moldovei si inapoi; 3 adulti si 2 copii cu bagaje pentru 2 saptamani)
  • intre 7 si 7.3 in concedii - iesit din tara si mers pe autostrada cu 125 - 135 km/h 
  • intre 7 si 9 in oras - functie de trafic si stil de condus
  • ca medie aveam 6.3-6.5 pe drumurile din tara.

Din ce mi-a spus cel ce mi-a facut remaparea/resoftarea a scos putin peste 350Nm si 137 cai (de la 115). Consumul mi-a promis ca il scade cu max 0.5 L la suta. 

DAR dupa resoftare:

  • puterea suplimentara se simte - e OK
  • consumul mediu s-a dus la 8.4 in tara
  • 10-11 in oras daca merg cu grija
  • in cel mai fericit caz la drum lung, cu masina goala (dor eu la volan) obtineam 7.2 conducand cu foarte mare grija la pedala
  • aveam senzatia, la pedala, ca am plus de putere nu din optimizarea ciclului motor si a arderii ci, pur si simplu din plus de motorina si fortarea turbinei (dupa modificare motorul are un fluierat contunuu ascutit - depistat apoi ca fiind de la turbina). Motorul avea intarziere in raspuns si parca se ineca cu combustibil (scuze cacofonia).

Am obtinut deci cai in plus cu o crestere URIASA de consum - cel putin 2 litri in plus la suta - deci aproape 40% crestere a consumului.

Si asta s-a intamplat instant: ieri am mapat si peste o zi am plecat in concediu. L-am sunat de pe autostrada cand aveam 8.8 - 9.2 consum la 125 Km/h.

Saptamana trecuta s-a defectat compresorul de la clima.

Marti a identificat mecanicul ca la activarea climei nu cupleaza ambreiajul compresorului deci posibil bobina sa se fi ars. Azi (miercuri) va demonta sa vedem ce are.

Marti seara mi-a trecut prin cap sa verific sigurantele. Am facut-o "meserias"  : am scos, verificat si pus la loc FIECARE siguranta. Din privirile "lu' nenea mecanicu'" am inteles cat de "istet" am fost  .

Miercuri dimineata cand am fost sa verifice pe elevator si sa ma programeze pentru reparatie, am constatat ca a aparut o eroare - simbolul bujiei incandescente lumina continuu intermitent la 20 de secunde de la pornirea motorului. Contactul de la pedala de frana nu mai functiona deci lampile de frana nu se aprindeau la franare. A depistat eroarea si pe tester.

Pana sambata am mers cu masina fara semnalizare franare si fara clima. Consumul acelasi: 10-11 in oras mergand "cuminte".

Sambata am plecat de la Brasov pana la Fagaras si apoi in satele dintre dealurile din dreapta Fagarasului si inapoi prin Sinca, Poiana Marului, Bran. Cam 240-250Km.

Si marea surpriza:

  • 4.9 consumul Bv-Fagaras.
  • 5.4 cu drumul dus intors pe dealurile Fagarasului.
  • 5.7 cu portiunea din Fagaras pana in Sohodol Bran (sus pe dealuri) dupa ce "m-am alergat" putin cu un X5 intre DN1 si Tohanul Nou.

Nu mi-a venit sa cred. Motorul mergea excelent, ca si cum brusc s-a imbunatatit arderea, fara intarzieri in raspuns, iar "zvacul" se simtea de la 1600 rotatii nu de la cam 2000 pana acum.

  • Am mers apoi grijuliu de la Bran pana la Brasov (max 100 Km/h) iar la intrarea in Brasov aveam consumul mediu de 3.5 !!!.

Tinand cont ca la plecare, la iesirea din Brasov aveam consumul mediu de 5.7 !!! (10 Km de acasa pana la periferie, in panta usoara si drum liber prin oras) iar calculatorul arata ca am combustibil pentru 360 Km iar la sosirea in Brasov facusem deci 240-250 Km si calculatorul arata ca mai am combustibil pentru 140 Km, nu pot suspecta litrometrul de eroare (toate verificarile facute din plin in plin au aratat o eroare maxima a calculatorului de o zecime de unitate - daca aveam consum real de 6.1, calculatorul mai gresea la 6.2 sau 6 dar niciodata o eroare mai mare de 0.1L).

CE S-A SCHIMBAT IN BINE LA SCOATEREA TUTUROR SIGURANTELOR? 

 

Am reparat-o.

Am schimbat si distributia plus filtre si ulei (era timpul). La clima am schimbat blocul ambreiaj (bobina inclusa). Clima functioneaza.

Am ramas cu alarma: nu se aprind becurile la apasarea franei.

JALE MARE: a revenit la consumul si comportamentul anterior defectarii. 10-11% consum in oras. 

Pare ca functionarea/prezenta bobinei ambreiajului influenteaza softul.

Ce am vazut la consum la relanti:

  • 0.6% cu clima complet oprita;
  • 0.7% cu clima pornita pe economic;
  • 1.0% cu clima pornita pe AUTO (functionare full clima)
  • La 40 Km/h in a treia, in loc de 4-5% are consum iintre 7 si 9% (la vale, panta usoara)

Ajutati-ma va rog cu un sfat, o parere, un electronist in Brasov,... orice ajutor e bine primit.

Multam de-o explicatie care sa ma lumineze.

Multumiri anticipate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi4net, utilizarea climei (AC) iti mareste automat consumul. La tine e totusi destul de mare diferenta (2 Litri...). Nu cred totusi sa fie vreo legatura cu softul, dar poti incerca sa rescrii softul initial sa vezi cum se comporta.

Legat de stopurile de frana, ar trebui sa-ti functioneze lampa suplimentara. Fuguta la magazin si comanda un switch de frana.

Toate cele bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este, mareste consumul dar nu exagerat. Pana sa modific softul consuma la relanti 0.6 cu clima oprita si 0.7, max 0.8 cu ea pornita. Constat insa o deteriorare dramatica a comportamentului motorului, in plus fata de consum. De asta ma intreb ce poate afecta softul in asa hal.

Switch-ul de frana l-am schimbat si nicio modificare: lampile nu se aprind iar alarma a ramas aprinsa.

Cred ca o varianta de verificare este sa scot clima din ecuatie. Stii cumva cum este posibil?

Multumiri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apasand pe butonul "econ".La stopuri cred ca ai vreun fir(sau mai multe)intrerupt(asta cu conditia ca ai verificat sigurantele),verifica si firele care intra/ies din burduful de la usa soferului .Oricum consumurile(unele dintre ele) mi se par cam SF(alergat  cu un X5 pe dealuri?),e o masina destul de grea ca sa aiba consum de "ALH",o am de peste 10 ani si o alerg destul ca sa stiu ce vorbesc.Rescriei softul tau la loc si nu mai cauta cai verzi pe pereti cu scaderi de consum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De asta am pus mesajul: si mie mi s-a parut cam SF ce vad la bord dar ... este strict realitatea. Daca fac analiza proportiilor (cum a evoluat consumul functie de modul de condus) totul sta in picioare. Ba chiar respecta ce a promis cel care mi-a instalat softul nou.

Chiar daca pun softul initial, daca nu elimin factorul care influenteaza functionarea, voi avea aceeasi problema, cred.

De ce spun asta: cu softul de azi dar fara bobina de la compresor functionala (singura modificare), motorul merge excelent. Deci pe aceasta logica, ceva legat de bobina afecteaza functionarea. Este posibil sa se fi produs la instalarea noului soft. As putea valida repede daca as putea sunta bobina (fara insa sa desprind firele pentru ca am inteles ca trebuie sa dau jos alternatorul).

Cand am scris "sa scot clima din ecuatie" ma refeream la a nu mai fi "vazuta" de soft. Ca si cum nu ar exista. Se poate prin scoaterea unei sigurante? O solutie ar fi sa "tai"/decuplez firele de alimentare ale bobinei ambreiajului (ca si cum bobina ar fi dusa). E cumva posibil?

Toate sigurantele au fost verificate si de mecanic, sunt OK. Poate fi o singura eroare: una din ele sa nu fie in locul corect dar greseala asta nu o facea mecanicul. Reverific.

ECON nu a adus nimic mai bun, cum am scris mai inainte.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Realitatea e atunci cand faci consumul cu metoda plin.Ce bobina sa suntezi ?! Compresorul functioneaza atunci cand este cuplat AC,in rest merge in gol angenat de curea si ar trebui sa simti sa sa auzi cand e cuplat si cand e decuplat AC(mai ales acum vara).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut consumul "la plin" de zeci de ori: la fiecare plecare la drum lung (2000-5000 Km) plecam de la plin si cand realimentam pe drum calculam consumul pe distanta parcursa pana atunci. Eroarea ceasului de consum fata de realitate a fost intotdeauna de max 0.1 litri la 100 de Km.

Compresorul functioneaza cum spui tu, avand un ambreiaj actionat de o bobina care cupleaza ambreiajul cand pornesti AC-ul. 

Daca exista o solutie ca sa scot bobina din circuitul electric (softul sa nu "o vada") cred ca as putea vedea daca revine la functionare buna.

 

 

Am uitat sa precizez: am masina de 9 ani, are 300.000 de Km la bord. Am facut cu ea 40.000 km de cand am resoftat-o si 170.000 de cand am luat-o.

@ andrusel: mecanicul a incercat sa puna o siguranta intr-unul din locurile fara sigurante. S-au aprins si ramas aprinse becurile de frana, chiar daca scoteam cheia din contact. Deci firele becurilor sunt OK. Ce altceva poate fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Penru "anulare" compresor e simplu, opresti climatronicul ? (asta daca poti sa mergi vara fara el o perioada).

Ce erori ai pe vag-com, daca ai facut vreo scanare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta-i "minunea" pe care nu o descifrez: cat timp a fost bobina arsa, motorul a mers "brici". Cu bobina buna, nu ma ajuta doar oprirea climei. Pur si simplu motorul nu se mai comporta "rotund", frumos.

In ultimele 3 ore am facut cateva teste si doua scanari. Surpriza si ceata sunt si mai mari. Motorul pare sa mearga mai bine, cel putin din punct de vedere al consumului.

Test 1:

am scos siguranta 16 (scoasa nu porneste clima - dar nu stiu daca avea legatura cu bobina sau alt element al climei). Am facut 14 Km de acasa la iesirea din Brasov si inapoi. Consum 6.1%.

Test 2:

Am pus siguranta la loc. Acelasi traseu. Consum 7.0%. Am incercat sa conduc in aceeasi maniera, greu insa sa spun 100% la fel.

Chiar daca diferenta nu ar putea fi relevanta totusi un consum de 6 sau 7 in oras e surprinzator fata de 10-11 pana acum.

Test 3:

Vazand consumul redus, am refacut iesirea din oras (ca sambata trecuta). De acasa la iesire, cu siguranta pusa si clima mergand am avut un consum de 5.9 (8 km, ceva trafic, condus nu foarte grijuliu la pedala).

Test 4:

Am oprit clima (nu am scos siguranta) si, daca tot eram la periferia orasului m-am intors pe ocolitoare. 13 Km cu 5 sensuri giratorii si 3 poduri. Viteza intre 40-50 si 100 max (iesirea din giratorii la 40-50). Media 74 Km/h. Consum 5.5%. Am continuat pana acasa (7 km prin oras) si am ajuns cu un consum general de 6% la acesti 20 km. Fara clima pornita, deci. Facand o medie ponderata rezulta ca am facut cu 7% cei 7 km de la centura pana acasa, prin oras (nu mai era aglomerat deloc)

Marea surpriza este consumul mult imbunatatit. Daca o tine tot asa ma declar multumit de problema bobinei ;) . Am filmat toate testele, daca exista dubii referitoare la sinceritate.

Partea proasta, defectele:

Tempomatul nu mai functioneaza (am uitat sa spun de el),  

Nefunctionare lampi frana - alarma la bord clipeste in continuare.

Erori noi vag-com (am facut o scanare inainte si una dupa testele de mai sus)

Adresa 01: Motor        Eticheta: ROJ\038-906-019-AJM.clb
   Numãr VAG: 038 906 019 LQ
   Componenta: 1,9l R4 EDC G001SG  1594  
   Codare: 00002
   Atelier: WSC 00020  
   VCID: 71E3BE313B4CB7966BD-4B18
   WVWZZZ7MZ5V003534     VWZ1Z0D2689164

2  coduri de defecte 
16955 - Contact lampi frâna -F-  semnal neplauzibil  
            P0571 - 35-00 - 
18080 - Comanda electroventilator 1 
            P1672 - 35-00 - întrerupt /scurt la masa
Gata de funcþie: 0 0 X X X 

 

Adresa 03: ABS frâne        Eticheta: Redir. eºuatã!
   Numãr VAG: 7M3 907 379 E
   Componenta: ESP FRONT MK25      0102  
   Codare: 0006154
   Atelier: WSC 00020 000 00000
   VCID: 3F8728096D9811E6AD9-5178

1 cod a gasit 
00526 - Comutator lampi frâna -F- 
            008 - semnal neplauzibil

 

Adresa 09: Electr. centralã        Eticheta: 7M3-962-258.lbl
   Numãr VAG: 7M3 962 258 AH
   Componenta:    Multifunkt.Einh  0002  
   Codare: 04113
   Atelier: WSC 00020  
   VCID: 80056BF580E62E1E143-50E6

2  coduri de defecte 
00989 - Fuzibil : decuplare consumatori-S157- 
            37-10 - defect - intermitent
01135 - Senzorii de supraveghere habitaclu 
            35-10 - - - intermitent

 

Adresa 17: Instrumente bord        Eticheta: 7Mx-920-xxx-17.lbl
   Numãr VAG: 7M3 920 840 N
   Componenta: KOMBIINSTRUMENT VDO V60  
   Codare: 29111
   Atelier: WSC 00186  
   VCID: 3C7D5F052C8E0AFE88B-513C

1 cod a gasit 
01314 - Modul de comanda motor 
            49-10 - Nu este comunicare - intermitent

Eroare aparuta dupa testele de drum (nu era inainte de a pleca cu siguranta scoasa):

Adresa 19: Poarta CAN         Eticheta: 6N0-909-901-19.lbl
   Numãr VAG: 6N0 909 901 
   Componenta: Gateway K<->CAN    0001  
   Codare: 00006
   Atelier: WSC 00931  
   VCID: F0E53B35B0463E9EE43-515A

1 cod a gasit 
01314 - Modul de comanda motor 
            49-10 - Nu este comunicare - intermitent

 

Erorile de la radio si asistenta parcare sunt mai vechi.

Adresa 56: Radio        Eticheta: 3B0-035-186.lbl
   Numãr VAG: 1J0 035 152 G
   Componenta: Radio          BNO 0206  
   Codare: 08407
   Atelier: WSC 00020  
   VCID: 2241817DAE2A5C0EA27-4B18

2  coduri de defecte 
00853 - Difuzor  spate 
            36-00 - intrerupt(ã)
00855 - Conexiune la magazia CD 
            49-00 - Nu este comunicare

-------------------------------------------------------------------------------
Adresa 76: Asistenþã parcare        Eticheta: fãrã
   Numãr VAG: 7M3 919 283 
   Componenta: Parkingsyst. SH RDW D02  
   Codare: 00117
   Atelier: WSC 00020  
   VCID: F7F70029D52869A6259-5178

5  coduri de defecte 
01545 - Senzor asistenta parcare stânga spate-G203- 
            37-00 - defect
01546 - Senzor asistenta parcare mijloc-stânga spate-G204- 
            37-00 - defect
01547 - Senzor asistenta parcare mijloc-dreapta spate-G205- 
            37-00 - defect
01548 - Senzor asistenta parcare dreapta spate-G206- 
            37-00 - defect
01628 - Senzor asistenta parcare stânga-mijloc fata-G254- 
            37-00 - defect
 

Apreciez orice sprijin in clarificare. Multumiri anticipate.

 

Revin cu mentionarea faptului ca toate minunile au aparut dupa arderea bobinei ambreiajului compresorului si scoaterea bucata cu bucata a tuturor sigurantelor, cu o intarziere de trei zile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorii de parcare defecti, trebuie inlocuiti.

Difuzor spate - verifica bine cablajul din usa.

In rest, primul sfat ar fi sa verifici toate sigurantele, apoi cablajele usior( in special usa soferului - cum te-a sfatuit si #andrusel ). Dupa ce ai terminat cu toate verificarile/reparatiile, stergi toate defectele, apoi faci o scanare completa.

Legat de consum, cel mai corect este plin la plin, la 8-20km nu poti estima un consum ?.

 

Eu tot raman setat pe switch-ul de frana. Switch-ul are 2 circuite : unul aprinde/stinge lapile de frana,iar celalalt trimite semnal la calculator. In cazul tau, acesta din urma este motivul pentru care ai martorul "bujii" aprins in bord.

Si eu am schimbat recent switch-ul. La mine nu a mai functionat lampa dreapta, dar surpriza, becul era bun. A doua zi, nu a mai functionat nici pe stanga, si am ramas doar cu lampa suplimentara.

Modificat de valy5110
Continuare.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multe multumiri, revin cu rezultatele dupa verificarile recomandate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revenire dupa prima vizita la specialist (electronica auto):

Cateva sigurante erau vraiste; valori diferite de cele impuse, in pozitii aiurea (si pe socluri necablate). Le-a aliniat cu schema electrica.

Switch-ul de la frana complet defect - a presupus ca tocmai mecanicul l-a busit incercand sa-l inlocuiasca.

Maine inlocuiesc switch-ul si continua investigatiile.

Se prea poate, zice el, ca switch-ul sa influenteze mersul motorului deci este posibil sa am in sfarsit un raspuns la consum.

Inca odata multumiri pentru sprijin. Revin maine.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut!

Fara eroare mai influenteaza consumul sezorul de temperatura motorina. Are aceeas forma ca cel de temperatura apa dar valori diferite , verifica si acel senzor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update consum URBAN :

distanta: 263.7 mile ~= 421.92 km

alimentat: 41.38 litri

Consum: 9.82 ???

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut si multumiri pentru sfaturi.

@valy5110 ai avut dreptate: switch-ul. L-am schimbat si totul a revenit la normalul de acum 3 ani, inainte de resoftare.

Multumiri si celor doi baieti din Brasov care m-au ajutat. Adi si Denis. Toata stima.

Au disparut toate codurile cu exceptia senzorilor de parcare (unul defect - stiu de el) si difuzor spate cu magazie CD (care nu exista).

Acum ramane sa vad care este consumul real dupa resoftare - cuplu ridicat de la 320 la putin peste 350 si puterea de la 115 la 137CP. 

Interesant ar fi sa pot masura cuplul si puterea - pentru validare.

Am testat consumul suplimentar al AC-ului:

  • la relanti (903 rpm) fara AC consumul este 0.6 cu usoare saltuti/oscilatii catre 0.7%. Cu AC pornit 0.8-0.9%.
  • Daca accelerez si mentin la 1380 rpm variatia este de 0.3% binenteles cu scaderea turatiei la 1300 cand porneste AC-ul.

Deci un 0.2-0.3% in plus fata de consumul normal al motorului.

Revin cu consumuri de oras si drum intins.

Zile frumoase tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

La un sharan 2001 auy 116cp, cum pot afla citi km mai pot merge cu ce am in rezervor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E ceva de activat suplimentar? Presupunand, desigur, ca ai deja computerul de bord care iti afiseaza viteza medie, consumul, etc...

(eu unul din pacate n-am)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am si eu o intrebare, cum sharanul accepta mai multe tipuri de dimensiuni la cauciucuri intrebarea este care ar fi cele mai economice, eu acuma am 215/55/16 C-uri si din experienta cu o masina anterioara stiu ca schimbandu-i cauciucurile cu unele mai inguste a scazut si consumul, acuma eu intreb care ar fi cele mai bune ca sa am si o aderenta buna si un consum scazut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!