Jump to content
Sign in to follow this  
speedo

Consum Sharan

Recommended Posts

andrusel

Hai sa va zic eu ce am pattit cu "rezerva"...era acum vreo 5 ani ...am plecat spre Balea Lac(pentru prima data) dinspre Curtea de Arges ,dupa Cabana Capra mi s-a aprins becul...zic eu "hai ca merg pana la Balea Lac si alimentez de acolo,ca e ditamai statiunea,trebuie sa fei 2-3 benzinarii macar", aveam impresia ca Balea Lac e gen "Sinaia,Predeal" ca statiune :lol: .Ajung sus acolo si imi dau seama ca nu e asa..ciu-ciu benzinarie :lol:.Am stat pe acolo vreo 2-3 ore,si hai sa ma intorc ....si am mers inapoi(mare parte cu frana-motor) cu un "morcovul in ....",ca daca ma lasa aici ma "mananca lupii"(pe vremea aia era foarte-foarte rar circulat)...si uite asa am mers pana in Curtea de Arges(ca nu era nici o benzinarie prin satele de dupa baraj.Am ajuns la benzinarie si era sa o pup de la intrare :) .Deci minim 100 km am facut cu "rezerva" ,dar alta data nu as mai incerca. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
kistler

...daca BC imi arata ca mai am 1 km de facut si eu mai merg 49 ce-o sa arate,cu "minus" ? :lol:

Am patit-o eu anul acesta in Franta. Nu am stiut ca ei inchid seara statiile peco si le deschid dimineata la 9.

Dupa ce computerul mi-a aratat ca mai am motorina pt 1 km am mai mers 30 de km pana am gasit o statie peco. Nu stiu cat ar mai fi mers, insa sentimentul este groaznic :frigbaitata:

Share this post


Link to post
Share on other sites
motovelo

salutari domnilor sint nou pe forum si de o saptamina miam luat un sharan 1998 benzinar si am facut o medie 135-140 km/h si mia luat 8.9/l suta km .am avut o skoda fabia sedan clasic 2002 1400b si am dato la schimb cu sharanul sa meritat sau mam pacalit astept parerile voastre sincere.skoda era cheala nu avea prea multe dotari iar sharanul este full dublu climatronic etc fara piele sa meritat SA AVETI DRUM BUN FARA EVENIMENTE.

Share this post


Link to post
Share on other sites
razvi_gyl

1600 km Italia-Romania,din care 800 km autostrada,800 km drum national 110 litri motorina,autostrada 130 km/h, pe national Dumnezeu stie,cert e ca am facut 19 ore,de luat in calcul ca webasto e mort.

Share this post


Link to post
Share on other sites
motovelo

un scaun/25 kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
teddyax

100 km? E super bine...chiar daca nu o sa testez vreodata.

De fapt cred ca puteam sa pun si altfel intrebarea:corespund km pe care ii arata functia RANGE?Ca avertizarea apare cand arata RANGE 50km...daca BC imi arata ca mai am 1 km de facut si eu mai merg 49 ce-o sa arate,cu "minus" ? :lol:

functia RANGE la mine nu exista ...o aveai de la inceput sau ai activat-o ulterior?

am mai vazut la alte VW ca pe BC poti urmari frecventa radioului...aveti asa ceva ? se poate activa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
speedo

Nu o aveam.Se poate activa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
teddyax

poti spune ce si cum se face? - sa activezi RANGE

Share this post


Link to post
Share on other sites
Greg

eu am plecat din Focsani , facut plinu ochi si cu o platforma ptr motociclete usoara in mare parte + 3 persoane, pina la Arad (720km) facut plinu iar la petrom (40L) stiu ca am scos un consum destul de bine zic eu undeva la 5,8 , dar de obicei nu sar peste 2500 rot/min la schimbarea treptelor, dar viteza in medie 140 km unde se poate :icon_thumright: .

Share this post


Link to post
Share on other sites
tengola

Eu fac pe timp de vara mixt ceva de genul 1100 Km poate putin peste, intradevar pe supraplin intra cred ca vreo 80 85 de litri.Stau un Bern si vara cand ma reantorc acasa alimentez inainte de Nadlag si ajung cu plinul pana la Bern cu 3 per. clima bagaj mers normal 120 140 Km/h

Edited by tengola

Share this post


Link to post
Share on other sites
**Sharan**

salutare

as vrea sa va intreb ce stil de condus adoptati si cum vi se pare in functie de consum.

eu m-am obisnuit sa schimb vitezele cam la 2300-2500 in mers normal (daca nu ii cer demaraj sau in depasiri)

credeti ca e subturata? mie mi se pare ca intra cam jos in treapta urmatoare, cam la 1700, dar motorul o preia bine

condus in stilul asta ,cu maxim 130km/h imi consuma cam 6- 6,5, cu precizarea ca am si un portbagaj f mare deasupra care actioneaza ca o frana, si nu pot sa depasesc 160-165 km /h orice i-as face.

Share this post


Link to post
Share on other sites
speedo

Cam la fel merg si eu.Turatia la care-ti intra in treapta urmatoare cred ca tine si de rapiditatea cu care schimbi.Acelasi consum imi iese si mie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tengola

Dar ai incercat fara acel portbagaj sa vezi daca reusesti sa ajungi la cei 180 +/- pe care cartea technica sustine ca ar fi viteza maxima? si nu uita ca VW zice ca viteza maxima se atinge in treapta a V a si nu in treapta a VI a. DE ce intreb acest lucru pentru ca si eu am un portbagaj destul de mare ( 780 l) pe care il folosesc numai in vacanta dar cu care ajung la cei 180 km/h, un motiv care face sa nu ajungi la viteza maxima ar fi uzura exagerata a camelor ceea ce duce la deschiderea insuficienta a ventilelor. Mie pe autostrada cu o viteza medie de 120 140 km/h imi da un consum in jurul la 5.5 , dar este important si de cat e de incarcata clima etc etc, cand merd mixt oras autostrada servici sfarsit de saptamana cam tot pe la 6 - 6,5 bat si eu. Bafta la alimentare....si nu uitati 2T

Share this post


Link to post
Share on other sites
**Sharan**

am mers fara portbagajul de deasupra doar cand am adus-o din germania, intradevar fugea de rupea , am scos un consum de 6% pana acasa ,condus in limite legale pe afara. dar am pus-o si pe seama motorinei, cum am bagat de la lukoil in tara, s-a terminat cu poezia, de atunci motorul imi tremura la relanti,nu si-a revenit la nici un fel de motorina sau aditiv, viteza maxima 165.

poate ar trebui sa o duc afara la tratament vreo saptamana pe motorina de germania :)), dar dupa aia tot aici ma intorc....

nu stiam de chestia cu viteza maxima in treapta a 5-a, eu trageam tare in a 6-a

o sa mai incerc, si sunt sigur ca fara portbagaj se schimba un pic situatia, dar nu pot fara el , e super pt lansete , barca,etc, si la nevoie o bag si pe soacra-mea acolo :))

----------------------------------------------------

referitor la came, ventile etc,ca nu ma pricep, nu ar trebui sa dea ceva pe VAGCOM?

sau se poate diagnostica cumva?

Share this post


Link to post
Share on other sites
tengola

Chiar asa dintr-o data dupa se ai pus motorina de la Luk nu cred sau e greu de crezut. E foarte dificil asa un diagnostic la distanta, sunt o groaza de chestii care ar putea influenta sa nu ajungi la 180 km/h. Dupa cate am citit pe aici sunt cativa mecanici buni in Bucuresti, eu nu stau pe aproape, ca sa iti recomand pe cineva, dar asa din citit postari pe aici te-asi trimite la unu Cipos care se ocupa cu Turbo uri si asa de la distanta miroase a meserias bun ( nu vreau in nici un caz sa jignesc pe ceilanti meseriasi buni din Bucuresti numai ca nu cunosc prea bine buc si mecanicii vw din buc).

Succes la convins soacra sa urce in portbagaj!

Edited by tengola

Share this post


Link to post
Share on other sites
ByZ

M`ati inebunit cu motorina de la Luk,ori sunteti voi ghinionisti ori nu pot sa`mi dau seama.Eu la toate masinile am pus de la lukoil si nu au sughitat niciodata,porneau si la -25 grade.Am mai vazut pe forum ca de la -10 grade pune dom`le nu stiu care doar top nordic la 6 lei litru sa nu ii inghete motorina pe conducte.Nu sunt fan lukoil sau client fidel,alimentez deobicei de la rompetrol,mol sau de la lukoil,depinde pe unde am drum,dar niciodata de la petrom/omv.

Am un prieten are tot un PD luat nou,a pus in el de unde a prins mai ieftin,de la lukoil sau de la tiristi,cfristi,santieristi etc are 250.000 km in 5 ani si merge ca in prima zi...

Edited by ByZ

Share this post


Link to post
Share on other sites
razvi_gyl

sustin ce scrie ByZ,90% alimentez la bidon si nu am avut chiar nici o problema,si din santz as pune daca e degeaba,jur

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
nicu_nick

Buna sant posesor de curand a unui sharan din 2001 de 131cp ASZ si nu sant multumit de consum.Si anume 14% in oras 9-11% inafara si cam scoate fum cand il accelerez si cam miroase a motorina cand ridic capota dar nu se vede a curge pe nici unde. Am verificat injectoarele si un injector imi arata valoare de 1,50 iar celelalte sant pe la 0,10 sa fie din cauza inject consumul asa de mare si mirosul de motorina+ fumul.

Va multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tengola

Nicule sa o stapanesti sanatos, eu am inceput cu un service adica ulei filtru ulei, filtru de aer, filtru de motorina, daca stii ce ulei a fost inainte in motor continuua cu acelasi ulei daca nu fa un clean inainte de a baga uleiul nou, cauta uleiul sa respecte norma VW pentru motorul ASZ. Dupa ce ai pus aceste lucruri la punct poti continua cu furtunul de la admisie care este sub presiune, trebuie sa fie etans, schimba garniturile de la imbinari, poate aici si o curatare a EGR ului a intercoolerului si a capacului in care se afla epuratorul de ulei nu ar fi rau, apoi probe sa vezi daca sa rezolvat ceva cu fumul negru. Pentru consum ridicat vezi cand a fost schimbata cureaua de distributie, daca e mult de atunci adica 4 5 ani si km ( nu stiu exact ce interval ai 60000 sau 90000)poate e bine sa o schimbi si nu uita dupa schimbare verificarea cu tester VCDS a momentului de injectare, eventual o sincronizare a injectoarelor. Cam atat pentru inceput, a si inca ceva daca ai probleme cu AC ul verifica la filtru uscator sa nu aiba pierderi, ingeneral pierderile sunt minimale deaceea aparatele de incarcat AC ul nu sesizeaza aceste pierderi dar lichidul de raacire se pierde cam in 2 3 luni, fenomenul este cunoscut de toti posesorii de sharan acesta fiind o slabiciune a Sharanului, acest defect se remarca prin pierderea treptata a puterii de racire, apoi un zgomot bizar in partea dreapta a bordului si se incheie cu clipirea ecranului de la climatronic respectiv lipsa racirii, nu lasa mult fara re reumpli instalatia deoarece se poate defecta martorul de presiune si se poate infunda instalatia. Cam cati kilometri are? Pe forum poti gasi multe articole ajutatoare. A si inca ceva daca frana devine repede tare verifica furtunul de vacum dintre pompa de vacum si servofrana. Mai sunt multe de spus da rezolva-le pe astea si apoi mai vedem.Uite ca am uitat ceva important verifica furtunul de vacumla turbo si tija VTG ului la turbo sa nu fie blocata, are normal o cursa cam de 1 cm. Pentru mirosul de motorina sub capota verifica furtunele su capacul de la pompa tandem , garniturile dintre pompa tandem si bloc motor se gasesc garnitura dintre pompa tandem si capac nu exista oficial dar poate sunt meseriasi care reusesc sa o faca, asta cu garnitura de la pompa tandem este o alta slabiciune la Sharan ( si mai are si altele Bine ai venit in Club) dar are si parti bune Sharanul. Gata zi buna

Edited by tengola

Share this post


Link to post
Share on other sites
nicu_nick

Mersii mult pentru raspuns. Asa am sa fac si o sa revin dupa aceeacu un raspuns.

Share this post


Link to post
Share on other sites
speedo

sustin ce scrie ByZ,90% alimentez la bidon si nu am avut chiar nici o problema,si din santz as pune daca e degeaba,jur

Putin offtopic...macar filtreaz-o bine eu aveam o panza de parasuta (foarte buna) :D nu trece nici apa de impuritati nu mai zic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ByZ

Cred ca la milionu de km care il are cu sharanu ,s-a gandit sa o filtreze cu ceva :))

Share this post


Link to post
Share on other sites
razvi_gyl

:offtopic: eu folosesc numai filtre de motorina de vw golf 4,cele de sharan sint f mici in comparatie cu motorina consumata de mine,singura diferenta este ca nu mai filtreaza din interiorul filtrului spre exterior ci invers,nu ma deranjat faptul asta timp de 7,8 ani,la sharanul asta nu am decat 500 000 de mii colegu,deci virgin inca

Share this post


Link to post
Share on other sites
nicu_nick

Buna "TENGOLA" am verificat ce mi-ai zis si tot degeaba.La distributie am umblat de iam dat putin avans ptr. ca imi arata un consum la relantiu de 1,4-1,7l iar dupa ce iam dat imi arata un consum de 0,9l si plus ca inainte de ai da avans nu tragea cum trebuie, cand bagam piciorul in ia isi cam dadea in nas si la cald nu vroia sa mai porneasca cum trebuie dar bine inteles ca nici acum nu porneste la sfert cum pornea fabiuta de 1,9 tdi 101cp, care am avuto inainte de a cumpara sharanul de care nu sant multumit de loc. Vroiam sa te intreb daca stii cum se face cu vagul apdate in modulul engine pentru a pornii la cald mai bine sau pentru ai lua putin din cantitatea de motorina injectata la pornire pentru ca am inteles de aici de pe forum de pe topiculpornirea greoaie la cald ca se poate face chestia asta cu vagul sau prin schimbarea softului care bine inteles ca este prea scumpa. Oricum nu mi se pare normal ca sa consume in jur de 10 afara si 14 in oras. Incep sa regret ca sant posesor de sharan.

Edited by nicu_nick

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrusel

Nu ai nici o treaba cu "pornirea la cald greoaie".In primul rand trebuie sa fie avansul reglat bine.Cauta un membru din zona ta cu un vag-com sa verifice avansul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri