Jump to content

Dimensiune roti Golf IV


Northman

Recommended Posts

Am adus masina din DE, si pe Brief scrie ca sunt omologate doua dimensiuni:

195/65 R15 91T si

205/55 R16 91H

Masina a venit cu jante de aliaj VW zic eu de 15", pentru ca pneurile sunt Michelin 195/65 R15.

In schimb, baietii de la RAR au trecut in cartea de indentitate 205/55 R16 91W.

Sunt probleme daca in acte am dimensiuni mai mari fata de ce este pe masina?

Si inca ceva, eu in general prefer ca masina sa fie stock, ca neamtul zic eu le gandeste bine. As face un upgrade la dimensiunea din acte, asta inseamna alte jante, si alre cauciucuri. Care ar fi avantajele/dezavantajele intre cele doua dimensiuni? (exceptand bigger the better, ma refer aici la bracaj, manevrabilitate, comportamentul la impact-gropi, etc...)

Link to post
Share on other sites
  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • mmneg

    7

  • moldo90

    4

  • Robotelu

    4

  • Ice_2k

    4

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Va salut, am un Golf 4 motor 1.4. Momentan masina are jante R14, urmeaza sa-i cumpar cauciucuri, si cu ocazia asta as vrea sa-i pun jante mai mari, 195/65/R15 ca sa se mai ridice putin si garda la sol

poti sa pui si pe 17, garda la sol ramane aceeasi.

Posted Images

Daca in talon iti permite sa ai 15 si 16, atunci poti avea pe masina maxim 16. Daca ai mai mult, vei primi avertisment sau amenda.

Daca vrei sa iti pui roti mai mari, atunci:

- consumul va fi mai mare

- cabrarea pe loc se va ingreuna un pic

- stabilitatea va fi mai buna

- gropile si denivelarile le vei simtit mai tare

- uzura la suspensie va creste

Link to post
Share on other sites

acelasi lucru si la mine, adica aceleasi dimensiuni omologate. Acum am jante pe 17 cu cauciucuri 215(/255)/40/r17 ... consumul nu e mai mare, bracarea pe loc este f f f putin ingreunata (insesizabil dealtfel), stabilitatea este clar imbunatatita. Gropile, in special cele mai "ascutite" se simt si in plafon iar dupa un an de zile suspensia este distrusa. Am avut o singura data problema cu un polititst care se uita la masina din spate si parca nu-i venea sa creada ca am cauciucuri 195/15 :( Un alt avantaj, daca tii la estetica masinii este evident :(

Link to post
Share on other sites

daca neamtul a gandit-o si pentru 15 si pentru 16 nu vad ici o problema. acum sa nu va luati de mine si sa ziceti ca suntem in ro :( :( ca si aici sunt drumuri bune, iar strazile in oras le inveti

Link to post
Share on other sites
Am adus masina din DE, si pe Brief scrie ca sunt omologate doua dimensiuni:

195/65 R15 91T si

205/55 R16 91H

Masina a venit cu jante de aliaj VW zic eu de 15", pentru ca pneurile sunt Michelin 195/65 R15.

In schimb, baietii de la RAR au trecut in cartea de indentitate 205/55 R16 91W.

Sunt probleme daca in acte am dimensiuni mai mari fata de ce este pe masina?

Si inca ceva, eu in general prefer ca masina sa fie stock, ca neamtul zic eu le gandeste bine. As face un upgrade la dimensiunea din acte, asta inseamna alte jante, si alre cauciucuri. Care ar fi avantajele/dezavantajele intre cele doua dimensiuni? (exceptand bigger the better, ma refer aici la bracaj, manevrabilitate, comportamentul la impact-gropi, etc...)

<{POST_SNAPBACK}>

... si la mine aceeasi problema , cu diferenta ca a fost trecut in talon 195/65 R15 si eu am pe masina 205/55 R16. Se mai poate modifica in talon ?

Link to post
Share on other sites
  • Administrator

same here.. masina a venit in acte cu 195/65/15 si 205/55/16. La GTI chiar si in decembrie 98 se echipa cu jante de 16"... deci se putea scrie corect dar ei au ales sa ma lase cu un 195/65/15 trecut pe talon.

Link to post
Share on other sites

Am mai scris undeva despre asta. La mine este la fel : in acte apar rotile pe 15, insa datorita faptului ca era oferta cand am luat eu masina, ea a venit cu rotile pe 16. Autoritatile sa se certe intre ele ca eu nu am nici o vina.

Link to post
Share on other sites

daca vrea iti ia talonul, si atunci ajungi si tu sa te certi cu autoritatile. si sa vezi drumuri si nervi

Link to post
Share on other sites

Nu inteleg, daca eu am proces verbal de predare primire a masinii cu rotile pe 16", de ce e vina mea?!

Link to post
Share on other sites

cand ai facut actele la masina (sau le-ai primit de la leasing) pentru a evita situatii neplacute (gen luat-ul talonului) ii spui aluia de la ce ghiseu esti (rar sau politie) ca este o greseala si ca trebuie sa o remedieze cumva

Link to post
Share on other sites

am mai scris odata pe forum cu se rezolva treaba asta:

pui rotile mari pe masina, te duci la RAR si le spui ca vrei sa-ti treci noile dimensiuni in Cartea de Identitate a masinii.

la mine erau 195...... si noile roate au fost de 225 .....

noile dimensiuni se trec in carte intr-un camp nou, ca omologate....

daca vrei sa nu ai probleme cu pol, poti sa te duci la politie cu cartea si sa ii rogi sa-ti treaca si noile dimensiuni.... eu aveam o copie xerox dupa carte la mine...

mult succes!

Link to post
Share on other sites

@chid: he he, la mine pe motor nu se pot pune roti de 225 (constructiv vorbind) incercat si cu RAR si cu Po Ro

Link to post
Share on other sites

voi sigur vorbiti de golf IV? vad ca toti discutati de roti pe 15, 16, 17. de ce atunci la mine si in acte si in realitate pe masina am 175/80 R 14 88T ???

Link to post
Share on other sites
bladerunner

Si eu am pe Golf IV 195/65 R15. In cartea de indentitate germana erau trecute pe langa 195/65 R15 si 205/55 R16, dar domnii de la RAR au considerat ca e bine sa treaca doar 195/65 R15.

Edited by bladerunner
Link to post
Share on other sites

Golful IV la prima aparitie pe piata a avut in dotare jante de 14 si 15. Cand s-a trecut la generatia 2002-2003 au inceput acele oferte Ocean si Pacific care au inclus jante pe 16 de tabla, respectiv aliaj pe 16. 17 este o marime ce se gaseste pe modelele sportline, insa pe motoarele de 1.4 si 1.6 nu se pot pune(constructiv vorbind cum zice mmneg).

Link to post
Share on other sites

"constructiv" vorbind, de ce nu se pot pune pe motorul 1.6?

Link to post
Share on other sites

nu se pot pune pe motorul AKL (pe care il am eu), la BCB se pot pune. neamtul nu s-a gandit in '99 ca vor fi pasionati de tuning care isi vor pune roti pe 17' pe motoare mici drept pentru care nu a mai inclus in fisa tehnica a motorului aceste dimensiuni

Link to post
Share on other sites

din cate am aflat cutia de viteze este identica, iar masele maxime autorizate pe axe difera cu maxim cateva zeci de kilograme, dar eu nu pot pune roti pe 17' pentru ca in fisa tehnica nu sunt trecute si nimeni nu isi asuma responsabilitatea la noi pentru asa ceva (ceea ce este corect)

Edited by mmneg
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
voi sigur vorbiti de golf IV? vad ca toti discutati de roti pe 15, 16, 17. de ce atunci la mine si in acte si in realitate pe masina am 175/80 R 14 88T ???

<{POST_SNAPBACK}>

si eu tot un golf iv am, si aceleasi dimensiuni la roti 175/80 R 14 88T sa inteleg ca nu imi pot pune jante mai mari de 14? de exemplu de 15 ? care ar fi avantajele si dezavantajele

Link to post
Share on other sites

La mine in CI scrie 195/65/15 sau 205/55/16. In talon scrie diar 205/55/16, iar pe masina am 195/65/15 :banghead:

Link to post
Share on other sites
La mine in CI scrie 195/65/15 sau 205/55/16. In talon scrie diar 205/55/16, iar pe masina am 195/65/15 :)

Same here... doar ca am 205/55/16 pe masina :D (bine, sunt de tabla, nu de aliaj da' nu conteaza :) )

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Si la mine la fel... Pe Brief scria si 195/65/15 si 205/55/16. Iar la RAR mi-au trecut doar 195/65/15. Astia sunt chiar asa dobitoci? Daca pe cartea din DE a masinii scrie doua dimensiuni, ei nu ar trebui sa faca altceva decat sa traduca cartea masinii din germ in romana... Ce draq le e asa greu...? Ca eu am pe masina si acum 205/55/16 si m-a oprit un politai mai ager la ochi si m-a intrebat ce am in talon... Noroc ca aveam o copie a Brief-ului la mine si le-am zis ca nu e vina mea, ca eu asa am luat-o... Din cate vad, astia de la RAR numai de ai dracu' ce sunt iti trec in talon exact dimensiunea pe care nu o ai pe masina din cele doua specificate in brief. Ai pe 15 pe masina, iti trec pe 16... si invers... Eu pana acum am vazut cu ochii mei 5 cazuri... :(

Edited by BogdanS
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Am si eu o nelamurire. Cand mi-am adus masina din Germania aveam roti 185/80 R14 (cauciucuri de iarna). O data cu venirea primaverii / verii am schimbat jantele si cauciucurile. M-am dus la VW sa vad ce au si am luat niste jante de 15" si la cauciucuri mi-au recomandat Dunlop SP01 205/60 R15. Aceasta dimensiune a cauciucurilor nu am gasit-o trecuta in cartea tehnica a masinii. Pot exista erori la kilometraj / viteza din cauza cauciucurilor? :)

Link to post
Share on other sites

@istef : eu am 195/65/R15 tot cu Dunlop SP01 si nu am erori de kilometraj. Stiu ca erorile de kilometraj vin la dimensiuni mai mari...pot sa ma insel desigur..

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

@istef: normal ca o sa ai ceva erori de kilometraj dar f. mici pt ca ai talonul mai mic decat in carte... 60 in loc de 65. nu cred ca e semnificativ, 2-3% acolo, ca si cum ai avea cauciucurile mai putin umflate.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept