Jump to content

Ce tip de ulei folositi? Ce vascozitate?


andREI
 Share

Ce tip de ulei folositi?  

1.326 voturi

  1. 1. Ce tip de ulei folositi?

    • 0W40
      82
    • 5W40
      915
    • 10W40
      210
    • 15W40
      30
    • 20W50
      7
    • 5W30
      148


Postare recomandată

Indiferent de km treci de la 5w40 la 10w40 atunci cand e uzat motorul. Chestia asta se apreciaza si nu tine de numarul de km!!! Exista cazuri in care o masina la 300.000 km sa mearga perfect cu 5w40 fara sa consume intre schimburi. Uzura nu apare fix la un anumt numar de km. Ai 150.000 km si hopa trecem la 10w40 ca e uzat. Nu e asa... Sper ca te-am lamuit.

Si ce a zis cristianionut in postul Post #797 e perfect adevarat. Exista cazuri in care sa zicem ai doua uleiuiri 5w40 de la diferite firme si pe unul in consuma intre schimburi si pe altul nu. Nu e cazul sa treci la 10w40 ci doar sa treci pe altceva. De obicei lumea se ambaleaza si zice: gata e uzat motorul. Treaba e ca nu au 5w40-ul potrivit... E un fel de rezulat fals-pozitiv in medicina, daca ma intelegeti!

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daap, iar masinile wv,dupa an de fab. 2000, dupa un rulaj de 300 000 km, se discuta daca e uzat sau nu motorul.

In conditii de exploatare normala, cu schimbul de ulei regulat.

Modificat de cristianionut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare la toata lumea.....

Am si eu o problema mi-am cumparat recent un Golf 4 1.8 turbo cod motor AUM si are vreo 196000 km intrebarea mea e ce ulei de motor ar trebui sa folosesc ? Cu mentionare ca nici nu prea o menajez masina :))....cam care ar fi cel mai bun ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina din semnatura, care are deja 165.000km a venit de la nemti cu ulei 10w-40 si eu am continuat sa folosesc acelasi tip. Oare sa fie mai precauti nemtii cu motoarele si sa le considere uzate la un asa kilometraj? Nu stiu daca are km reali si nici nu prea ma intereseaza pt ca oricum n-am ce face in cazul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

producatorul spune sa folosesti un ulei care sa corespunda cu norma VW pt acel motor , daca in cazul tau uleiul folosit corespunde, n-ai de ce sa-ti faci griji...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti mananca?ti se aprind martori de la ulei(presiune,nivel)?scoate fum dimineata?Din cate stiu eu,raspunsurile sunt NU...Eu am un pic mai putin ca tine(kilometrri) si am trecut de la mobil10w40 la castrol 5w40C3 si nici o diferenta.Nici inainte nu manca,nu fumega,etc.Singurul mod in care poti afla e sa incerci :))

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zebrocksky: la ce te referi cand spui "daca scoate fum dimineata"...ale mele scot la cateva secunde dupa pornire parca un fum mai mult cenusiu decat alb...crezi ca arata a fi un defect undeva?...ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu fumul dimineata ar apare din cauza ghidurilor/supapelor uzate sau a segmentilor(astea le poate clarifica un test de compresie).On topic,ma refeream ca un ulei mai subtire,in combinatie cu uzura precizata mai sus ar accentua fumul "de a 2a zi" :).

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indiferent de km treci de la 5w40 la 10w40 atunci cand e uzat motorul.

De ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10>5.E mai "gros".

E mai vascos,dar doar la temperaturi scazute(10W e indicele de vascozitate pt.iarna),cel de vara e tot 40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci trebuie sa inteleg ca vara, in carterele a doua masini, parcate una langa cealalta, care stationeaza de doua zile (sa zicem), si care au in ele, unul-ulei 10W-40 si celalalt-ulei 5W-40, se gaseste lubrifiant cu aceeasi vascozitate?

Multumesc!

Modificat de iuliu m.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si vara cum e?

"Norma S.A.E

Norma S.A.E. J 300 defineste ceea ce se numeste “ grad de vascozitate” pentru fiecare lubrifiant. Ex: S.A.E. 40( grad de vascozitate in timpul verii). Cu cat este numarul mai mare, cu atat uleiul isi va pastra vascozitatea cand va fi supus incalzirii.

In cazul condusului in oras sau in cel al competitiilor sportive ,sau cand temperature aerului este ridicata, motorul este supus unor temperaturi foarte mari.Este important sa se utilizeze un ulei care sa ramana sufficient de vascos la caldura pentru a proteja motorul.

Dimpotriva, atunci cand motorul este rece, uleiul are tendinta de a se ingrosa. Este foarte important ca uleiul sa ramana fluid, chiar si la temperature scazute pentru a curge prin motor si a proteja toate elementele tehnice precum si pentru a ajuta la pornire.

Vascozitatea la temperaturi scazute este semnalata in normele S.A.E. sub denumirea « grad de vascozitate pe timpul iernii ».

Ex :.S.A.E. 10 W . Numarul care semnaleaza gradul de vascozitate pet imp de iarna este intotdeauna urmat de litera “W” (de la “winter”= iarna)"

Sau:

ex.10W40 inseamna:

10W vascozitatea uleiului iarna,la temperaturi scazute

40 vascozitatea uleiului la cald

la 5W40

5W vascozitatea este mai mica iarna

40 vascozitatea la cald la fel ca mai sus

intre cele doua tipuri difera gradul de vascozitate la rece(iarna),sau cand temeratura este cu destule grade "-"

Referitor la intrebarea de mai sus:"Deci trebuie sa inteleg ca vara, in carterele a doua masini",DA ambele au aceeasi vascozitate vara,la cald,difera doar vascozitatea pe timp de iarna,la temperaturi scazute.

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai citit foarte bine ce conditii am pus eu in intrebarea mea? Adica , de exemplu, masinile sa fie "stationate de doua zile" ?

Adica, "nepornite"? Adica "cu motorul rece"?

Iti mentii parerea?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai citit foarte bine ce conditii am pus eu in intrebarea mea? Adica , de exemplu, masinile sa fie "stationate de doua zile" ?

Adica, "nepornite"? Adica "cu motorul rece"?

Iti mentii parerea?

Multumesc!

eu am in masina din semnatura 5w40 si mai am alta masina cu 10w40, se vede destul de bine ca e o diferenta, cred ca din cauza ca 5w40 e sintetic iar 10w40 e semi-sintetic, m-am uitat toamna, vara cred ca diferenta e mai mica dar tot va fi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva util: http://www.incepator.ro/tehnice/ulei_auto.asp si mai sunt si altele pe google; te poti edifica,n-are rost sa ocupam topic-ul.Sau pe PM.

Adica te plictisesc? :lol:

Si "ocupam topicul"? :D

Dar tu care induci in eroare ceilalti useri cu sfaturi eronate despre ce cum sa isi lubrifieze masinile si ce ulei sa foloseasca, tu esti "experimentatul"?!? :lol: Ai avut curiozitatea sa parcurgi macar ce scrie in link-ul pe care mi l-ai trimis?

De fapt asta-i riscul oricui isi intretine masina exclusiv tinand cont de "sfaturi" de pe forumuri....... :)

Succesuri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti. Cred ca ar trebui sa ne rezumam strict la vascizitate si tipul uleiului. Cine citeste cateva topic-uri mai sus sigur n-o sa inteleaga nimic! In concluzie respectati norma de ulei din carte si totul va fi ok. In legatura cu marca uleiului ramane la latitudinea fiecaruia, depinde de buzunar! Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar tu care induci in eroare ceilalti useri cu sfaturi eronate despre ce cum sa isi lubrifieze masinile si ce ulei sa foloseasca...

:offtopic: Cred ca ma confunzi :eek: .Reciteste;eu am scris strict on topic referitor la simbolizarea vascozitatii uleiului(cu trimitere la un link care spune acelasi lucru)pt. cei ce doresc sa citeasca,fara nici o recomandare(am citat din ce au scris altii).Nu stiu despre ce vorbesti si cum spunea si colegul trebuie sa ne referim strict la tema topic-ului nu sa polemizezi;asta spuneam ca ocupa topic-ul.

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai hai sa vedem despre ce vorbesc! OK?

Tu recomanzi ca cei carora motoarele incep sa le consume 5W-40-ul sa treaca pe 10 W-40.E bine?

Mai spui ca in carterele a doua masini stationate de cel putin 24 de ore,deci cu motorul rece, vara, alaturat (ca sa nu existe vreo diferenta de temperatura intre cele doua locuri de parcare), una avand 5 W-40 in motor, celalalta-10 W-40 nu exista diferente de vascozitate intre lubrifiantii care se gasesc in ele.

Nimic mai FALS!

Vascozitatea uleiului 5 W-40 este mai mica la temperaturi inferioare celei de 100 de grade Celsius urmand a se confunda/egaliza/devenind aceeasi la aceasta temperatura(100 gr.C) cu cea a uleiului 10 W-40 ( si a oricarui XX W-40).Incepi sa te dumiresti?

Este vorba de vascozitati care apar in fisele tehnice ale uleiurilor la 15 gr.C , la 40 gr.C si la 100 gr.C.

Nu se uita nimeni pe geam daca ploua sau ninge , ori in calendar, ca sa afle ce vascozitate are un ulei sau altul ci ii masoara temperatura (cu un termometru) si consulta fisa sa tehnica.

Nu are nici un sens sa recomanzi trecerea pe un ulei mai vascos la "rece" (15 gr.C) pentru a nu fi "papat" de motor , pentru ca nici uleiul cel mai subtire posibil, 0 W-40, in cazul dat, nu ar fi "suficient" de "subtire" pentru a "se lasa consumat" cand e "rece" , acest fenomen producandu-se cand uleiul are minima vascozitate , adica, e cel mai "subtire" , adica la temperatura de lucru de ~100 gr.C.Ori la aceasta temperatura orice XX W-40 (adica, de la 20 W-40 , pana la 0 W-40), are exact aceeasi vascozitate.

Sfatul tau nu are nici un rost, contribuind insa la uzura mai rapida a motoarelor la pornirile la rece (atat iarna cat si vara, dar mai ales iarna pe ger, cand are loc , dupa unele lucrari de specialitate , intre 60 si 70 % din totalitatea uzurii motorului), cand motoarele "asteapta" disperate sa ajunga ulei intre piesele in miscare care se rotesc si se freaca "pe uscat" si acesta "intarzie" fiind mai "gros", cum gresit recomanzi tu. La cald insa, cand el va fi "papat", va fi "papat cu aceeasi pofta", avand aceeasi "grosime" cu cel mai avansat, 0 W-40, prin urmare aceeasi disponibilitate de a aluneca pe langa segmenti, simeringuri de supapa, etc.

Cred ca esti convins acum ca tampenii de genul:

"intre cele doua tipuri difera gradul de vascozitate la rece(iarna),sau cand temperatura este cu destule grade"
, sunt niste aiureli fara sens, expresia "destule grade" neavand ce sa caute intr-un domeniu al cifrelor, exacte si fara prea multe "poezii" cu "vara zapusitoare" sau "iarna geroasa". :lol: Sper ca nu mai e nevoie sa mai argumentez ceva, din acest moment.

Astea sunt fenomenele. De aceea m-am scandalizat ca dai sfaturi pe forum, neavand habar despre ce vorbesti. Acum intelegi?

Drumuri bune!

Modificat de iuliu m.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

sunt posesor AXR si cind am achizitionat masina avea castrol 5w40

in cartea tehnica scrie de 50601 la intervale lungi de schimb si de 50501 la intervale mai mici(mai scrie ceva de 7500 km,dar nu reusesc sa traduc).

ultimele 3 scimburi au fost cu CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W40 pt PD.

am vrut sa bag ARAL dar mecanicul nu m-a lasat spunind ca, cu ce ulei am luat masina cu ala merg.

plus ca prin masina am lipite adtibitduri cu castrol pt ulei motor, lichid de frana.

post-54800-0-31780300-1292674202_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa pui si Aral 431 (special pt.PD). Sa ne spuna si noua mecanicul tau unde a citit el ca trebuie sa mergi numai pe ulei Castrol. E adevarat ca nu trebuie acum la fiecare schimb sa pui alta marca de ulei (cu toate ca nu cred nici asa sa se intample ceva daca respecta normele pt.PD). Sticker-ele cu Castrol aplicate pe masina sunt doar recomandari ce tin mai mult de marketing...

Modificat de x-tremist
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt posesor AXR si cind am achizitionat masina avea castrol 5w40

in cartea tehnica scrie de 50601 la intervale lungi de schimb si de 50501 la intervale mai mici(mai scrie ceva de 7500 km,dar nu reusesc sa traduc).

ultimele 3 scimburi au fost cu CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W40 pt PD.

am vrut sa bag ARAL dar mecanicul nu m-a lasat spunind ca, cu ce ulei am luat masina cu ala merg.

plus ca prin masina am lipite adtibitduri cu castrol pt ulei motor, lichid de frana.

uita-te ce norma vw trebuie sa respecti la motorul tau, trebuie sa scrie ceva gen vw505.01 si astfel poti pune orice ulei care respecta acea norma si o are pe eticheta.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!