Jump to content

Ambreiaj - probleme


misufha
 Share

Postare recomandată

Salutare dragi colegi forumisti,

Va scriu urmatoarea intamplare destul de ciudata care mi s-a intamplat zilele trecute. Detin un VW GOLF IV 1.9 TDI 101 cai. Pana acuma pedala de ambreiaj imi era destul de "rigida" "tare" specifica motoarelor diesel dar dupa o scurta plimbare intr-una din serile acestea geroase de iarna si dupa parcarea masinii pe o strada destul de abrupta ( aproximativ 40 grade inclinatia) in  panta am obiceiul sa las tot timpul masina sa stea in viteza (compresie) dupa care trag frana de mana. Ei bine dupa revenirea la masina la vreo 3-4 ore si plecarea din panta  am simtit ulterior ca pedala de ambreiaj acuma este foarte moale comparativ cu cum era inainte si ca ambreiajul patineaza nu mai este la fel de prompt si in echilibru cu motorul, adik motorul se tureaza si masina nu accelereaza, de intrat intra perfect in viteze, stiu iarasi ca lichidul de frana este destul de vechi (are peste vreo 4 ani, trebuie neaparat sa merg sa-l schimb) si ma gandeam ca i posibil sa fie din cauza lui, cel putin sper sa fie din cauza asta.

Asadar intrebarea mea este are legatura lichidul de frana cu  modul in care actioneaza ambreiajul sau doar cu pedala de ambreiaj? Ce alte probleme ar putea fi, inclin sa cred ca ar fi placa de presiune, tot kitul de ambreiaj?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca debraiaza fara probleme (nu trepideaza la schimb, nu bate la schimb) si doar patineaza inseamna ca discul s-a uzat, nu are de ce sa fie tot kitul. Daca se umbla la ambreiaj fiecare hotareste ce schimba si ce nu.

Modificat de pistay
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singura chestiune destul de ciudata i ca aceasta slabire a pedalei de ambreiaj si pe urma patinare a acestuia s-a intamplat de pe o zi pe alta asta, adica in ziua de dinainte ambreiajul mergea f bine si era in echilibru total cu motorul cand turam masina accelera fara aproape nici o intarziere, o eventuala uzare a discului nu s-ar simti in timp printr-o slabire a pedalei si o responsivitate mai grea a ambreiajului?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discul uzat nu cred ca are legatura cu slabirea pedalei, din cauza discului patineaza . Slabirea pedalei nu stiu ce inseamna. (apesi mai usor la schimb ?) Pozitia in care prinde ambreiajul nu s-a modificat? in mod normal 1 data patineaza in 5-6 si in timp tot mai des si in viteze si trepte mai mici.

Modificat de pistay
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci slabirea pedalei prin sensul ca se apasa mult mult mult mai usor, inainte de incidentul respectiv pedala se apasa relativ greoi, chiar tare prin comparatie as putea spune ca forta de rezistenta la apasare a scazut de vreo 3 ori fata de cum era inainte. Daca imi amintesc bine i posibil ca la accelerare la pornirea din rampa sa fi simtit ca si niste smucituri, dar nu pot sa spun exact ca nu era un drum foarte bun, deci posibil sa fie si denivelari ale drumului.

Discul uzat nu ar trebui sa se manifeste treptat, sau i posibil sa cada asa dintr-o data?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Si la mine de ceva vreme e mai moale pedala de ambreiaj mai ales dupa ce se incalzeste motorul,plus ca imi vibreaza pedala la inceputul cursei..Multi mi-au zis de volant sau rulment presiune,altii m-au sfatuit sa schimb prima data lichidul de frana..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut

Si eu am probleme cu cutia de viteze

Cand se incalzeste intra greu in viteze iar in marsarier caraie

Oare sa fie de la ambreiaj sau sa fie de la cutie?

Tin sa mentionez ca dimineata la rece intra perfect in viteze

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa intra greu la mine cu motorul pornit,agata in prima si a doua,iar cu motorul oprit intra lejer,nu agata deloc...ambreiaj obosit si timonerie obosita...mi-au zis majoritatea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cine a mai patit ca pedala sa ramana la jumatate, iar dupa ce am tras-o cu piciorul in sus sa-si revina ?

e din pedala sau din ambreiaj ? ambreiajul e impecabil, cupleaza unde trebuie, nu tremura nimic, nu patineaza, etc..

ci pur si simplu intr-o dimineata pe zapada am dat inapoi, si cand sa plec inainte poc motorul s-a oprit, cand ma uit la ambreiaj era la jumatate, am tras-o cu piciorul si si-a revenit :)

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica pompa de ambreiaj cea de pe cutia de viteze si verifica sa nu ai pierderi de lichid pe undeva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lichidul e la nivel, m-am uitat primul la el... s-a intamplat odata pana acum, in rest cum ziceam, nu tremura, nu caraie, tine pana sus ambreiajul, etc :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   In vreo 7 ani de cand am masina am patit de vreo 4 ori sa trebuiasca bagat piciorul sub ambreiaj sa trag de pedala. Intotdeauna a fost dupa ce am tinut piciorul pe pedala mai mult timp la mers in coloana sau parcare dificila. Nu i-am facut nimic, problema nu s-a agravat. Vezi daca nu se agata pedala in covoras.

   Vreau sa intreb ceva: Ambreiajul (placa, disc, rulment) la motorul de 1,4 16v AXP se poate schimba usor acasa, sau trebuie mers la service? In trecut am schimbat la Dacia 1300 si trebuiau date jos planetarele, cutia de viteza, a fost greu. Este undeva vreun DIY? Am cu masina 216.000 Km cu ambreiajul original, si prinde f. sus. Desigur ca nu-l schimb pana nu patineaza, dar vreau sa stiu la ce sa ma astept.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la masina din semnatura am dat cutia de viteze jos de vreo 7 ori si nu este greu sa dai cutia jos doar ca iti trebuie ceva scule ca sa poti face operatiunea singur.

Sa schimbi ambreiajul este relativ usor mai naspa este la montarea volantei si iti trebuie o cheie mai speciala pentru demontarea suruburilor ce tin volant de placa de presiune in rest este usor.

 

Daca sti ca nu sculele necesare pentru demontare-montare mai bine apelezi la un mecanic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   In nici un caz nu ma pun sa dau eu cutia de viteze jos. Imi inchipuiam ca este un ambreiaj mai destept pe care-l poti schimba din lateral f. simplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Maine schimb si eu tot kitul de ambreiaj de la SACHS cu masa dubla :)

De cand am asteptat ziua de saptamana trecuta sa-l iau la un pret avantajos la care am castigat peste 700 RON fata de pretul magazinelor de piese auto.

Il schimb deoarece volant dupa ce ca trosnea la 2-3 secunde la relanti, de vreo luna a si inceput sa vibreze mai rau....

Se simte si cum se scutura masina din cand in cand la relanti, mai ales cand e rece motorul. Cand se mai incalzeste nu se mai aude atat de tare.

 

Iar cateodata cand vreu sa bag in marsarier, apas maneta dau in stanga si nu vrea sa se duca in fata. Nu caraie nu face nimic, pur si simplu nu vrea.

Las pedala de ambreiaj si o calc iar, incerc din nou sa bag si merge foarte lin. Deci cateodata imi face asta. Ma gandesc ca daca era din cutie imi facea mereu, asa tot ambreajul il suspectez.

 

Aceeasi problema, tot cateodata, in viteza a-3-a, pare sa intre, maneta este aplecata spre fata, iar cand iau mana de pe ea, revine. Nu apuca sa intre, la a doua incercare merge perfect. La fel tot ambreajul il suspectez.

 

In fine, sunt curios maine dupa montare cum se comporta masina.

 

Acum cand masina va fi stationata cu motorul pornit, nu o sa mai fiu nevoit sa tin piciorul pe pedala de ambreiaj, fiindu-mi rusine cand stau cu cineva de vorba sa nu-mi auda cum se rupe masina la relanti. Am fost intrebat de atatea ori, ca se aude asa :)))))))

 

Multi mi-au zis sa schimb numai volant, dar sa dau 1500 RON numai pe ea nu ma riscam sa arunc banii astia pentru nimic in lume.

Asa iata ca dupa 2 ani de cand am tras de masina asa, am gasit tot kitul la 1250 RON ;) Fabricat in Februarie 2014 :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LATER EDIT:

 

Rog un moderator sa stearga postul de mai sus.

 

GATA !!!! Am montat ambreajul SACHS cu masa dubla (cod produs - 3000 951 790). Tot kitul SACHS pentru 90 - 101 si 110 CP l-am luat la 1235 RON :D

Merge super bine masina, pedala moala de ambreiaj, pleaca de jos cam de la 1 cm de la podea, numai am trepidatii la relantii, numai bate nimic, ATENTIE porneste masina la sfert si la rece. etc.

Supermultumit ;)

 

Acum sa va spun ce am gasit kitul vechi dat jos de pe masina. Era tot SACHS cu masa dubla, neschimbat din 2006, rulmentul era varza de tot, iar volant era intepenita. Discul si placa erau acceptabile, chiar nu prezentau urme mari de uzura.

 

Mie imi pornea cam in 3 secunde dimineata, oricum mai lung fata de cum ar porni la sfert. Se invartea electromotorul de vreo 5-7 ori ca sa imi porneaca motorul.

Totul din cauza volantei, ca era intepenita.

 

Deocamdata de 2 dimineti imi porneste la sfert ca niciodata de cand am luat-o si asta la 0 grade in zona de munte...

Oricum cat are masina mea ~ 250.000 Km a tinut saraca volant si ma mir cum nu a crapat.

Oricum e diferenta mare de la masa simpla la dubla. Am mers si cu una si cu alta si diferenta e ca la cea cu masa simpla vibreaza masina la plecarile de pe loc, in rest nu am simtit mare lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , am si eu o problema. Am un golf 4 1.6 16v din 2001 si daca vreau sa schimb dupa 4000 sau sa plec mai brusc dupa loc mi se inmoaie foarte tare pedala de ambreiaj ( cateodata ramane si blocata la podea) si nu mai pot sa schimb viteza decat dupa ce fac 2-3 pedale..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cilindrul (pompa)care actioneaza ambreiajul trebuie schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat cilindrul receptor... si inca persista problema..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

detin golf 4 1.6 benzina 2002.....intrebare, sunt in a 5-a si sa zicem ca am 2500 turatii, dau sa depasesc un tir si apas pedala acceleratie la maxim, imediat imi urca turatia motorului destul de tare si revine la normal, puterea nu se modica, intrebare mea este, e posibil sa fie din ambreiaj asa ceva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,patineaza discul daca creste turatia si viteza nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am o problema legata de ambreiaj sau posibil volant cred.... si cer ca cineva priceput sa ma ajute cu ceva sfaturi!

Masina e un G4 1.6 16v aus 183000km la bord ambreajul nu a fost schimbat nicodata....

Acum de curand am fost la mecanic mi-a schimbat senzorul de turati G28 cel de pe volant se oprea in mers, in fine problema sa rezolvat... a facut ceva ture cu masina si a zis si el ambreajul prinde foarte sus... a zis sa il schimb desi nu cred ca imi patineaza daca plec sportiv cu ea de pe loc in treapta 1 masina trage o data cu turele motorului....

Acuma problema! pe langa ca prinde foarte sus...din momentul in care prinde ambreajul pana iau picorul de pe pedala masina trepideaza(se simte in volan in scaune in toata masina nu e ceva foarte acentuat dar totusi e deranjant) asta doar in treapta 1... iar in celelante trepte intre 1900-2200 ture imi trepideaza masina daca depasesc turatiile alea sau merg sub ele masina merge normal.

Sa fie problema cumva si din volant sau doar din discul de ambreiaj?

tin sa precizez ambreajul nu patineaza cel putin la testele care le-am facut eu(poate sunt si altele)

Modificat de morfeus.22
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica suportul de la cutie(dogbone). cumva se misca motorul cu totul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Volantul nu este sigur. Se pune problema de volant doar la masinile diesel cu volant bimasic, complicat. Volantul la tine este doar o bucata de otel la care nu are ce sa se strice niciodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suportii sunt toti noi schimbati vara trecuta inclusiv dogbone-ul :).... egr clapeta etc. curatate si adaptate tot in vara...e normal sa prinda asa sus ambreajul? cineva a zis ca la benzine prinde mai sus si am vazut si eu cate benzinare am condus cam la toate prindea mai sus ca la cele diesel....

Oare sa am volant cu masa dubla? am mai auzit ceva golfuri benzina de 1.6 care au masa dubla la volant...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!