Jump to content

ce motoare de vw aircooled merg adaptate pe Oltcit?


Madalin Zolti
 Share

Postare recomandată

Salut,

Din cauza ca posibilitatile motorului de oltcit ca tuning la motor sunt destul de reduse ca upgread, va propun sa dezbatem un subiect zic eu destul de interesant. ce motoare de vw aircooled merg adaptate pe Oltcit?

Doresc sa ma ajutati si pe mine cu dimensiunile motorului de vw bus de 2000 cmc aircooled.

De asemenea doresc mai multe informatii si despre alte motoare vw aircooled care s-ar putea adapta, spre exemplu

vw GOL nu GOLF facute in brazilia care semanau cu scirocco si aveau motor racit pe aer in fata

Orice idee este binevenita

Modificat de Madalin Zolti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce nu-ti iei un VW ... cu motor de VW, racit pe aer ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma gandesc ca motorul vw aircooled , fiind amplasat in mod normal in spate, s-ar putea sa se invarta in alt sens decat iti trebuie tie, ca sa-l pui in fata :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu radule .. mai toate motoarele au aelasi sens de rotatie de la stinga spre dreapta, vazute dinspre fulie spre volant, un singur motor am vazut cu sens invers si ala nu era de masina ..... restul face cutia de viteze ... mircea cotiga a facut o schimbare de sens in cutie si va poate da si el detalii ...off topic

revenind la problema, trebuie masurat gabaritul motorului ..... si vavi are drepate, dar baiatu' are frustrarile pe care le-a avut orice posesor de oltcit ..in clipa in care scapi de frustrari iti iei un vw si nu te mai intereseaza ce putere are, ce viteza prinde, cit consuma si it stai pe sub el .... modificarie pe care le aduci motorului, instalatiei de alimentare, eletrice, interiorului, frinelor etc, sint doar o provocare cu tine insuti, masina (VW) poate merge foarte bine si asa cum a lasat-o fabrica

Modificat de bogdan_bus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact, oltcitul este o provocare atata tot. Am masina noua cu care circul zilnic cumparata pe numele meu cu ceva ani in urma,nu am de ce sa ma plang. Imi place sa realizez ceva functional cu mana mea nu sa cumpar alte masini de-a gata, apropo .. unde mai este placerea de a face tuning daca iei o masina de-a gata cu toate optiunile incluse

sa nu uitam ca am 2 oltcituri nu 1, si chiar sunt refacute la tabla cum trebuie amadoua cu piese noi si vopsitoria facuta. Au o stare tehnica foarte buna ambele. 90% din piese schimbate, ma refer si la instalatia de franare si la directie in special cu piese noi straine si de calitate

Modificat de Madalin Zolti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pot sa te rog sa-mi dai si mie linkul cu forumul oltcit, ca nu il mai gasesc (aveam cateva piese de vanzare de oltcit...). merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu radule .. mai toate motoarele au aelasi sens de rotatie de la stinga spre dreapta, vazute dinspre fulie spre volant,

corect, ma gandisem la motorul de dacie si aveam in cap ca se roteste invers fata de cel de broasca; acum am realizat ca aveam impresia asta ptr. ca pe ala nu-l privesti niciodata dinspre fulie ;) decat daca nu e capota montata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

singurul motor de masina care se invarte invers e cel de fiat 850, adica de la dreapta la stanga cum privesti de la fulie spre volant :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa e .. fiat .. acum m-am gindit

baiatu' are nevoie de niste cote de gabarit pentru motoarele de vw ca sa stie daca poate sa faca o schimbare

Modificat de bogdan_bus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar mai era parca un topic cu un oltcitar, doar ca omul baga niste set motor de broasca pe bloc de oltcit... in fine, totul sa traiasca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Coane am primit si PM-ul, din pacate 2000-ul meu e desfacut si imprastiat in f'o 3 locuri la moshie. Oricum asa la ochiometru, nu intra, am desfacut motor de Oltcit si stiu cam cat e de mare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer... nu cred ca faci mare branza cu un motor VW pe Oltcit... motarele de VW nu sunt panaceu-minune, iar daca stai sa te gandesti bine, raportul putere/cilindree este similar la VW Broasca si Oltcit, ...ba chiar oltcitul are un mic avantaj :icon_thumright:

Oltict: 1129cc 57.4 PS (57 hp/42 kW) @6250 rpm

VW Beetle 1192 cc 34 PS

eh... un motor rotativ Wankel ar fi alta mancare de peste :frigbaitata:

In ceea ce priveste, tuning practic pt. Oltcit, cred ca mai OK ar fi niste "retete" clasice aplicate pe un motor de Oltcit NOU - dublu carb, filtru de aer sport, axa cu came modificata, evacuare sport, eventual si volant usurat pt. demaraj si comportament "sportiv" + un up-grade al franelor si al suspensiei ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce dimensiuni vrei sa stii? motorul meu de 2000 e pe masa, si il pot masura. Totusi, din pacate nu am nici un fel de table pe el, si cu sistemul de racire, alternator, admisii, carburatoare, suporti etc etc devine mult mai mare.

th_25032008001.jpg

Sincer nu cred ca iti incape sub capota decat poate in forma cu racire "pancake", de bus.... dar dupa cum l-am vazut eu e foarte voluminos...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare, doream sa stiu asa: latimea, lungimea si inaltimea motorului

daca este prea mare ma linistesc :icon_thumright:

in ceea ce priveste citatul de mai jos

In ceea ce priveste, tuning practic pt. Oltcit, cred ca mai OK ar fi niste "retete" clasice aplicate pe un motor de Oltcit NOU - dublu carb, filtru de aer sport, axa cu came modificata, evacuare sport, eventual si volant usurat pt. demaraj si comportament "sportiv" + un up-grade al franelor si al suspensiei ...

filtru aer sport+evacuare sport nu obtii mai nimic inafara de zgomot..

la frane si suspensii am upgreade de mult cu piese noi straine nu romanesti, sunt constient de acest lucru de mult

carb dublucorp are si oltcitul stock, cu carburi de alfa33 e alta mancare de peste, dar vad ca sunt limitate la 4000 rpm...

volantul usurat iar te penalizeaza cand ai de urcat o rampa, este studiata problema, te face sa retrogradezi in trepte inferioare

axa cu came sport.. iar e studiata, nu exista nimeni din pacate in RO care sa faca axe cu came dupa calculele pe care le am si schitele respective. Pacat, mare pacat

Parca a spus si bogdan_bus pe alt topic legat de axe cu came degeaba te apuci sa modifici axele cu came daca nu le poti aplica si tratament, sunt egate cu zero barat .

Cele mai tari tuninguri la motor de oltcit sunt clasificate 2 tipuri:

- motor comprimat prin set de 1300 si chiulase de 1100 -> obtii o rata de compresie de 10:1 calculat, motorul acela e mai nervos , dar este dispus la detonatii si la supraincingeri am un asemenea motor si eu

-motor turbo, tot asa trebuie sa rezolv niste probleme legate de alimentare, nu este suficienta intr-un anumit moment, trebuie sa gasesc cauza, plus ca acel motor iar se supraincinge ff mult

o aprindere custom tip TCI cum este pe logan cu o bobina dubla, cu senzori de detonatie, sunt in discutie un baiat care poate face asa ceva pentru turbo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la logan nu e tci e integrata .. tci vreau eu sa fac si ai sa o vezi in lucru pe forumnul celalalt la topicul "distributorless ignition system", mai am un pic si e gata ... tci e atunci cind ii modifici parametrii

ti-am mai scris .. lupta-te sa cobori compresia ... oltcitul d'aia are 57cp pentru ca are 9 compresia, dar pierde la fiabilitate in comparatie cu vw

Modificat de bogdan_bus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut bogdan,

motorul stock de oltcit 1100 are 57cp si compresia de 9

motorul stock de oltcit 61cp 1300 are 8,5 compresia

vraeu sa folosesc o bobina jumo si sa scap de delcou.. sunt in discutii cu cineva care face asa ceva

am discutat cu jan, imi trebuie niste inele de CU unde sa le fac la stanta? unde gasesc eu CU

LE: modificat un delcou de olcit club 11, taiat la 2 cm, pus senzori Hall, mai trebuie un senzor MAP, o bobina jumo statica cu 4 fise ca la logan si am terminat problema

Modificat de Madalin Zolti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai in afara de motoarele de tip4 care au putin peste 70 maxim 85 de caiuti...ambele motoare de olsit "fac" de departe ca putere motorul de bruasca de tip 1 al mai tare de 1600 care are 50 de caiuti

...si dup-aia...ce faci cu racirea...caci nu cred ca iti incape motoru de tip4 cu toate tulumbele pe el

praise the lowerd

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

filtru aer sport+evacuare sport nu obtii mai nimic inafara de zgomot..

Obtii si un mic aport (cred ca maxim 2 cp ) , deoarece evacuarea de fabrica este facuta in special pt. a amortiza zgomotele, etc si etc ... In ceea ce priveste filtrul, stiu ca unele filtre au ca dezavantaj o ingreunare a trecerii aerului (din nou, in general astea stock ) ... eventual poti sa pui un velocity stack :D

In fine ... stiu ca este o crestere INFIMA ... dar ... atata timp cat un element modificat usureaza trecerea aerului fata de unul "stock" ... se obtine o imbunatatire.

In ceea ce priveste detoantiile... am vazut ca deja te-ai uitat la topicul cu injectue cu apa/methanol :D ... poate acolo e si solutia ... poate...

Question: Nu exista vr-o alternativa mai performanta "Citroen" compatibila cu Oltcit ...? Asa cum pt. Dacia 1300 exista Renault 12 Gordini ? :D

later edit : daca inteleg eu bine ceva din desenul asta, este ca oltcitul are 4 "gauri" de admisie....cate una pt. fiecare cilindru : http://www.redoltcit.3x.ro/oltcithtml/Image31.jpg

So:

1. ai putea sa incerci o solutie cu 4 carburi - tip "downdraft" ... chiar si de broasca, de ce nu ?

2. cu niste galerii de admisie "custom" te poti lipi de niste Webber-uri d-astea :

http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?Pr...C13%2D43%2D7329

sau gresesc ?

uite ce zic astia aici: punctul 2 http://oacdp.freeweb7.com/solex/Page-08.jpg ( http://oacdp.freeweb7.com/solex.html )

ideea cu 4 carburatoare, desi suna SF , are o logica f. buna - in felul acesta galeria de admisie este mai "eficienta" - scurta, si fara coturi, in felul asta, atomizarea se face mai bine - iar teoretic, la o masina gen VW broasca, marind nr. de carburi, se poate obtine o crestere de putere (desigur, micutza, nu exista minuni) si chiar o scadere a consumului...

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

interesanta idee... totusi, cum spunea cineva mai sus , diferenta de putere nu e mare. in plus, te vei lovi de cei de la RAR... care ma indoiesc ca iti vor trece motorul de vw in carte.

un motor rotativ de pe un gsa ar fi altceva ! are dreptate komissar !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum modificam performantele unui Oltcit

HMMM. Cine s-ar apuca sa faca un tuning la Oltcit? Probabil numai unii maniaci ca mine. Sau cine stie... Oricum consider ca modificarea unui motor de masina romaneasca ar putea fi piatra de incercare a oricarui mecanic amator sau profesionist, prin aceasta obtinind o mai buna intelegere a faptului cum functioneaza un motor, cum se regleaza, etc. Cand GRe a considerat ca as putea sa scriu un articol in care sa explic asta m-am simtit foarte magulit ... asa ca iata-l frate.

Majoritatea modificarilor prezentate mai jos au fost incercate si testate de celebra echipa de raliuri a uzinei Craiova care la aparitia sa, pur si simplu a spulberat orice concurent prezent. In 1985 cand a aparut a luat titlul national "spargand" atunci tot ce exista ca masina de raliuri in Romania (Gordini, etc.). Dar de ajuns cu vorbaria, iata faptele:et

chiulasa

Prezenta in 2 variante (excludem modelul special) este realizata din aliaj de aluminiu turnat sub presiune. Camera de ardere este model emisferic cu 2 supape in V pentru fiecare cilindru. Ce putem modifica? In primul rand toate galeriile de admisie si evacuare trebuie lustruite "oglinda" atit in interiorul chiuloasei cit si comunicarea acesteia cu carburatorul sau galeria de evacuare. Mentionez ca prinderea galeriei de admisie a carburatorului pe chiulasa trebuie sa se faca perfect pentru a elimina aerul fals (folositi cu incredere garniturile de klingherit), de asemenea la aceste garnituri sau galeria propriu-zisa la imbinarea cu chiulasa trebuie avut grija ca imbinarea sa se faca perfect fara semiobturari datorate garniturii (montata usor excentric) sau galeriei care nu cade PERFECT pe chiulasa. Ghidul supapei de admisie, partea care se afla in interiorul galeriei de admisie se poate sectiona astfel eliminand tulburarile datorate curentilor turbionari aparute in spatele ghidului supapei dar atentie NUMAI LA SUPAPA DE ADMISIE cea de evacuare fiind prea calda pentru a se preta la asemenea modificari si ducind la gripajul acesteia in ghid. Se pot folosi cu succes supape cu scaun de sodiu acestea asigurand o racire superioara supapei disparind pericolul supapelor vinete (arse). Diferentele diametrelor supapelor de Oltcit privind motoarele de 1100 si de 1300 trebuie de asemenea luate in seama. O supapa mai mare reprezinta o umplere / evacuare mai buna. Recomand folosirea supapelor de admisie de pe motorul de 1100 (39mm) combinate cu cele de evacuare de pe motorul de 1300 (35,75 mm): dar atentie acestea trebuie combinate cu ghidurile /scaunele corespunzatoare fiecarui tip.

De asemenea se pot monta asa numitele saibe distantiere intre arcul supapei si chiulasa. Castigul este foarte pregnat la turatiile inalte ale motorului (peste 4500-5000 ture), ele eliminind latentele de inchidere a supapelor pregnante la turatii ridicate. Trebuie avut grija ca arcurile sa aiba acelasi raport de tensionare acesta cu cat fiind mai ridicat cu atit mai bine

MICSORAREA INERTIEI INTERNE

O alta modalitate de a creste indirect puterea motoarelor (nu creste puterea dar creste raspunsul acestuia in turatie astfel scazind timpul necesar atingerii unei turatii) este micsorarea inerztiei acestora realizeata cum am zis prin usurarea pistoanelor si a volantei. volant se usureaza prin gaurire sau prin alezarea acesteia. In cazul alezarii trebuie avut grija sa lasam aceeasi suprafata de contact cu ambreajul prin aceasta realizind si racirea acestuia corespunzatoare. Eu prefer micsorarea greutatii prin gaurire fiind mai usor de executat. Gaurile se realizeaza spre exteriorul volantei dar ATENTIE DUPA GAURIRE volant TREBUIE ECHILIBRATA. De asemenea ralantiul va creste in jur de 1000-1200 de ture, ralantiul normal nemaifacand fata acestei usurari, motorul oprindu-se la ralantiu normal (600-800 de ture).

CARBURATORUL

Pentru a obtine performante maxime acesta trebuie inlocuit. Se folosesc de obicei carburatoare de Alfa 33. Printre cele care le-am gasit sunt cele sincrone ale firmelor Weber si Dellorto, modelul pe care il detin sunt doua bucati de Dellorto 36 DRLA dublucorp sincron. Aceste aduc in jur de 10-15 cai castig in putere, depinde de reglaje si tipul acestora. Ca galerii de admisie folosesc 2 galerii turnate din aluminiu (de catre tigani la indicatiile mele, mesteri buni, garantez). Filtre de aer momentan nu am, sunt in cautare inca. Pe situl meu va aparea in curind un articol despre functionarea, reglajul si modificarea carburatorului de Oltcit.

COMPRIMAREA MOTORULUI AXELE CU CAME.

Este cea mai convenabila modificare sub raport pret/performanta. Consta in montarea de chiulase de 1100 pe set motor de 1300 (cilindrii, pistoane, segmenti). Prin aceasta se realizeaza un raport de comprimare de ~11, castigul in putere fiind in jur de 20 de cai . Se alezeaza in interior chiulasa astfel ca cilidrul de 1300 sa intre usor. Eventual se mai poate lua putin si din camera de ardere in dreptul supapei de evacuare prin aceasta crescind turbulenta amestecului deci timpul de propagare a flacarii se micsoreaza. Atentie la alezarea chiuloasei Oltcitul neavind nici un fel de ganituri (nici macar de cupru) pentru etansare. Pentru o functionare fara probleme la turatii pistoanele trebuie sa aiba greutati asemanatoare (marja maxima e de ~1 gram). Inlocuirea axelor cu came de pe motorul de 1100 cu cele de 1300 aduc o imbunatatire a umplerii datorate faptului ca cele din urma au profilul camei mai mare cu 1 mm. Cele mai bune axe cu came sunt cele de Citroen GSA motor de 1222, acestea avand cea mai agresiva diagrama de distributie, motorul de 1300 avind cu acestea 65 de cai (cistig 5 CP). Cautati-le la cei ce aduc motoare ce Citroen de dincolo. Cu modificarile prezentate mai sus se obtine din motorul de 1300 o putere maxima de 90-100 de cai, diferentele fiind date de componentele folosite, precizia executiei si bineinteles, reglajele aferente.

nu te mai prosti cu motoare de vw pw oltcit mai bine il modefici pe cel de oltcit si il aduci undeva la 90 cp. o sa ai ceva performante

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu

:vwrullz: iti aduc in atentie un paragraf al regulamentului acestui forum , este vorba de masini ale grupului VAG si in special aici cele cu motoare racite cu aer, masini istorice nu rebuturile firmei citroen, asa ca nu mai incarca inutil serverul... :vaidecapulmeu:

nu am putut sa ma abtin...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

omul a intrebat de motorul unei masini VAG racit cu aer, si daca acesta se poate adapta masinii lui. unde vrei mai exact sa puna intrebarile astea? pe forumul BMW? unii in ultimul timp ori sunt invidiosi si ciudosi, ori nu mai incap pe forum de altii. mai calm. si mai usor cu butonul de report.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu

citeste postul 22 poate iti schimbi parerea si inveti si sa faci reparatii la oltcit :biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!