Jump to content

Alegere jante pentru Octavia II


drasto_2004
 Share

Postare recomandată

Eu totusi sunt de parere ca o anvelopa produsa de continental e in topul celor mai eficiente.

Am masina de 2 ani si am 65.000 km si cauciucurile de vara sunt continental pe r16 si sunt multumit de modul in care masina se aseaza la drum. Cred ca vara aceasta mai merg insa daca in momentul in care trebuie sa le schimb tot conti voi alege.

Anvelopele de iarna sunt michelin alpin a2 pe r15 si lucreaza bine. O singura data am ramas blocat iar la drum se comporta bine.

Oricum nu recomand condus sportic iarna :).

Masina nu are pdg si sincer sa fiu nu imi pare rau cu toate ca in momentul achizitiei am avut idee de optiune.

Modificat de justyn19k
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT": la O2 nu ai nevoie de PDG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare!

Primavara asta trebuie sa schimb cauciucele de vara ca au imbatranit si s-au tocit (masina e din ianuarie 2008). Pana acum am avut Conti sport de 16 si au fost bune, au servit patria cum s-ar spune.

Ce marca-model sa iau ? EU unul as merge tot pe conti sport 2 sau premium contact 5 tot pe 16' (am citit ceva teste si pareri) si m-ar satisface. Aveti vareva modelurile astea?

Multumesc frumos de raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu tot conti am avut si cred ca e bine sa ramani pe ele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Scout din fabrica am 17" la jante, cu 225/50/R17 anvelopele. 

Se poate circula fara probleme cu el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut are careva idee daca pot pune cauciucuri de 245/40/R17 pe jantele pegasus de 17". Sau macar de 235/40/R17? A incercat cineva?! imi e frica sa nu atinga in aripa la viraje. Rog raspuns la obiect.



bine, se pot pune caucicuri de dimensiunile resp. pe jante. acum nu stiu daca se mai potrivesc pe masina rotile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegii, ce imi puteti spune despre aceste anvelope http://www.anvelopejantepromotii.ro/14351-Anvelopa-latime:195-inaltime:65-diametru:15-marca:BF-Goodrich-model:G-Grip ? M-ar interesa si cum se prezinta pe flancuri, dar si cat de "bune" ar fi. Nu am un buget prea mare, dar nici sh-urile nu m-ar incanta prea tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, cat de curand imi iau un set pentru tractor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nicureddogsflo

din ce am vazut la modelul de pneu propus de tine   are indici buni clasa C  si la consum si la mersul pe ploaie  fata de alte anvelope de pe site-ul dat de tine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu actualmente am aceste anvelope pe masina .. sunt intr'adevar destul de bune, dar mi se par destul de galagioase .. de asemenea se uzeaza destul de repede neuniform (cam sensibile la mersul sub presiunea indicata) .. eu mi'am stricat una din greseala la nici 5 luni de la achizitie :)

 

In rest numai de bine ..

 

O zi buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa mai multe ore de investigatii si abuz asupra GOOGLE, am gasit urmatoarele:

 

1. Cum se citesc informatiile de pe jante

Jantele au ca marcaj de exemplu 6JX15 ET40 4X108. Acest cod inseamna: 
-Latimea interioara a jantei. Este primul numar din cod - 6Jx..., unde 6 este latimea interioara a jantei, masurata in inci, si este masurata intre marginile jantei, acolo unde intra anvelopa. De exemplu, 7J inseamna 7 inci, mai exact, 170.78 mm, de unde rezulta ca putem folosi o anvelopa in jurul dimensiunii de 170 mm latime. Daca vom avea 9J, o sa putem pune anvelope ce au latimea de 225 mm; si asa mai departe. Luand in consideratie si toleranta marginilor jantei, putem pune si anvelope putin mai mari; in general cu maximum 2 cm. Astfel, pentru performante optime si pentru a respecta specificatiile jantei si cele ale anvelopei, la 7J putem pune anvelope de maximum 175 iar la 9J vom putea pune maximum 235.
-Diametrul total. Diametrul jantelor se masoara in inci si este masurat, dintr-o parte in alta a suprafetei exterioare, trecand prin centrul jantei. Alegerea diametrului unei jante depinde numai de dimensiunile inscrise in talon referitoare la acestea sau de gusturi personale. Diametrul jantei il veti gasi intotodata inscriptionat pe jante, de obicei fiind al doilea numar - 6Jx15... , unde 15 este diametrul rotii. Bineinteles ca diametrul unei jante va influenta greutatea, stabilitatea, demarajul sau alti parametri ai masinii.
-Profilul jantei. J, JJ, K, JK, B, P sau D sunt litere care sunt atasate la cifra care arata latimea interioara a jantei, cum ar fi 7J. Literele arata ce fel de profil are janta, mai exact, pe ce suprafata se asaza anvelopa. Majoritatea masinilor au "J", un profil al jantei des intalnit si universal. Masinile 4x4 au de multe ori jante cu profil "JJ", in timp ce alte masini mai vechi pota avea, de exemplu, un profil "K".
-Alezajul central (ET). Reprezinta distanta de la butucul rotii (acolo unde se prinde pe masina) pana la mijlocul jantei. ET=Offset si se masoara in mm. Practic acest ET reprezinta distanta dintre "spatele" butucului jentii si "mijlocul" acesteia. Cu cat ET este mai mare cu atat janta intra mai in interiorul caroseriei si invers. In exemplu dat mai sus, 40 reprezinta ET-ul.
-Numarul de prezoane. Reprezinta numarul de suruburi cu ajutorul carora este fixata roata. In exemplul nostru este 4x108, unde 4 reprezinta numarul de prezoane.
-Distanta dintre prezoane. Reprezinta departare intre prezoane si trebuie cunoscuta exact pentru alegerea corecta a jantelor. Distanta intre prezoane este de obicei stantata si pe janta, sub o forma de genul - 4x108, unde 108 reprezinta distanta in milimetri intre prezoane.
- la masinile cu 4, 6 sau 8 prezoane â se masoara din centrul imaginar al celor doua gauri opuse.
- la masinile cu 5 prezoane - se masoara din marginea indepartata a unei gauri pana in centrul celei de-a doua gauri.       

 

Conform celor scrise si calculate in http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg4.html , am ajuns la concluzia ca cea mai buna optiune pentru jante de 17" pegasus 7J sunt cauciucurile 225/45/R17. Pentru cauciucuri mai mari riscati: 

 

Too wide or too narrow - does it make a difference?

Given all the information above, you ought to know one last thing.
A rim that is too narrow in relation to the tyre width will allow the tyre to distort excessively sideways under fast cornering. On the other hand, unduly wide rims on an ordinary car tend to give rather a harsh ride because the sidewalls have not got enough curvature to make them flex over bumps and potholes. That's why there is a range of rim sizes for each tyre size in my Rimwidthulator above. Put a 185/65R14 tyre on a rim narrower than 5inches or wider than 6.5inches and suffer the consequences.


Succes.
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal,pe golf am jante pegasus si cauciucuri 225/45/R17 ,cauciucurile sunt in V,fac un zgomot infernal,la orice viteza ... ieri le-am pus,au carne cam 7-8 mm,sunt echilibrate,nu bat nu vibreaza dar fac un zgomot de o iei razna,momentan nu dispun de fonduri sa iau altele,ce vreau sa va intreb este daca afecteaza masina intr-un fel sau altul,ma refer la bucsaraie sau eu stiu,ca la mecanica sunt 0.pot sa merg cu masina asa?

(nu am facut poza,dar am gasit ceva asemanator pe net)

post-119268-0-14963200-1364436196_thumb.

Modificat de llollipop1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti merge fara grija ca o sa strici ceva...insa, intrebarea adevarata este: poti suporta zgomotul? si daca da, cat timp?

Sunt tocite in "dinti de ferastrau"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti incerca cu material insonorizant sa faci o izolare fonica cat mai buna a habitaclului sau poti sa iti cumperi alte cauciucuri cu zgomot mai redus.

 

google it:

 

ZGOMOTUL SI VIBRATIILE ANVELOPELOR

Zgomotul produs de anvelope in momentul rularii este de 2 tipuri: 
-Zgomot in interiorul vehiculului care afecteaza pasagerii. 
-Zgomot in exteriorul vehiculului care afecteaza trecatorii si locuitorii din apropiere. 
Originea acestor zgomote se afla in vibratiile provocate de: 
-Structura anvelopei. 
-Aerul din interiorul anvelopei. 
-Aerul din atmosfera asupra profilului anvelopei. 
Aceste vibratii pot fi propagate prin doua modalitati: 
-Prin vibrarea directa a aerului din atmosfera(propagare atmosferica). 
-Prin vibrarea elementelor vehiculului (propagare solida + atmosferica). 

ZGOMOT EXTERIOR VEHICUL 
Doua surse principale stau la baza acestui tip de zgomot: 
-Rugozitatea carosabilului. 
-Profilul benzii de rulare. 
Pentru reducerea zgomotului, producatorii intervin asupra formei profilului de sculptura (marimea si forma canalelor de evacuare a apei, a lamelelor; marimea diferita a blocurilor de profil), tinand cont in permanenta de echilibrul delicat al performantelor anvelopei. 
-Pe masura ce se uzeaza (uzura regulata), anvelopele sunt mai putin zgomotoase. 
-Anvelopa lisa (slick) este anvelopa cea mai silentioasa. 

ZGOMOT INTERIOR VEHICUL 
Carosabilul si profilul anvelopei activeaza vibratiile;anvelopa filtreaza sau transmite vibratiile catre autovehicul;vehiculul filtreaza sau transmite vibratiile catre pasageri; sensibilitatea pasagerului depinde de frecventa si amplitudinea vibratiilor. 
Anvelopa este un element de confort al vehiculului care absoarbe neregularitatile soselei, putand cu toate acestea ca, in unele conditii de utilizare, sa transmita vibratiile, sa amplifice frecventele si sa stea la baza problemelor de confort acustic si de confort mecanic (zgomot, vibratii volan sau caroserie...) 

UNIFORMITATEA ANSAMBLURILOR RULANTE SI VIBRATIILE 
Neuniformitatea ansamblurilor rulante se traduce prin variatiile fortelor radiale si laterale pe centrul rotii,care pot provoca vibratii. Exista 3 tipuri de neuniformitate: 
-Neuniformitate de masa (probleme de echilibrare) 
-Neuniformitate de forma (curbare, falsa rotunjire, excentricitate...) 
-Neuniformitate de rigiditate (varierea rigiditatii structurii) 

SFATURI SI RECOMANDARI 
In fata unei probleme de vibrare si zgomot, incercati sa izolati cauzele care pot duce la producerea acestora. In acest sens: 
-Identificati cum se manifesta (testati vehiculul), pe care osie, ce vibreaza, la ce viteza... 
-Ce s-a schimbat sau ce a fost schimbat la vehicul in ultima vreme? 
-Verificati anvelopele, jantele, forma de uzura, presiunea, echilibrarea (daca este cazul, aduceti imbunatatiri). 
-Verificati golurile dintre centrarea jantei si butuc. 
-Daca exista probleme de uzura a anvelopelor, luati in calcul posibilitatea schimbarii intre ele. 
-Daca se ajunge la concluzia ca este o problema ireversibila a anvelopei, schimbati-o cu alta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va multumesc ca mi-ati raspuns si pt. sfaturi

cauciucurile sunt Triangle fabricate in China la inceputul anului 2005,arata super ok,nu sunt deformate si nu bat dar fac un zgomot de te ia durerea de cap.

astazi le-am schimbat cu unele noi Pirelli Pzero Nero 225/45R17 ,sunt foarte silentioase desi indicele de zgomot este usor ridicat,practic nu se aud.

acum a intervenit alta problema,cauciucurile cele noi sunt cumparate din targ de la vitan,cineva mi-a bagat in cap ca poti sa-ti iei teapa cu niste fake-uri,este posibil ? (pireli sunt fabricate in Anglia ,undeva la sfarsitul lui 2012 si au costat ceva,510/buc) astept parerile voastre

Modificat de llollipop1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cumparat 2 seturi de anvelope din targ de la vitan (Fulda acum 2 ani si Matador anul trecut) si pana acum nu am avut nici o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, s-au luat jantele (arata ok, nu-s superbe, dar la 100 lei niste aliaje- merita, zic eu). Cauciucurile Dunlop is varza prin noroi, dar foarte ok pe asfalt ud (la franari se comporta bini di tat). Sunt destul de silentioase, ramane sa vad cum se comporta pe asfalt uscat (vad azi mai pe seara).

Multi ar zice ca e cam mult 15 mil pe noua incaltaminte si ca ar trebui coborata garda la sol (asa mi s-a reprosat), insa nu am de gand sa o las nu 1 cm, dar nici macar 1 mm.

Urc doua pozici, sper sa va placa. Mie mi se pare ca, de ce ma uit mai atent la jante, mi se pare din ce in ce mai mult ca arata a capace, lucru oarecum bun, deoarece nu or sa faca cu ochiul cand e parcata cine stie pe unde. Nu ma deranjeaza aspectul.

post-117502-0-77973700-1365246498_thumb.

post-117502-0-72077100-1365246509_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauciucurile Dunlop is varza prin noroi, dar foarte ok pe asfalt ud (la franari se comporta bini di tat).

De ce n-ai zis ca vrei MS? Am niste anvelope pe 16 de la hilux si nu le mai folosesc. Ti le dadeam pe alea.

Si is C-uri :)

Modificat de December
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anvelope cargo pe turism :))

Adevarul este ca nici eu nu inteleg de ce lumea lasa masina jos, avem nistre drumuri dezastruoase, ar trebui sa se puna pachete de drumuri grele din standard pentru masinile care vin in Ro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cit e namol, poate intra C-urile direct peste astea de vara si mai arata cumva masina :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anvelope cargo pe turism :))

Era o gluma.

Lol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toti ne-am dat seama, raspunsul a fost tot gluma :))

Modificat de nervoss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut!

Am o Skoda Octavia 2, 1,6 mpi 2007, luata azi iarna SH din Germania, cu jante de tabla si cauciucuri de iarna. Vreau sa-mi iau jante de aliaj pt cauciucuri de vara. Am gasi ceva 6,5J * 15 H2, ET50, 5*112, cu cauciucuri de 205 60 R15 91V. Fostul propritar zice ca au fost instalate pe o Octavia Combidin 2008. Credeti ca o sa se potriveasca pe masina mea?

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!