Jump to content

Cutie viteze


dumi
 Share

Postare recomandată

  • Replies 124
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • seby

    16

  • jan

    13

  • KRAKEN

    13

  • TZepeSH

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mai adrienilor, nea ala intreba ce-ar putea sa aiba cutia lui de nu iese dintr-a treia. Io i-am raspuns ce cred eu c-a avut cutia mea de nu iesea dintr-a treia si cum s-a rezolvat. S-a reparat singura dupa ce-am facut citiva kilometri. Am mai vorbit si cu altii care mi-au confirmat banuielile.

Atunci cind era demontata, cu toate matele neunse (pentru ca fusesera spalate), iar furcile erau undeva la circa 10 metri distanta intr-o cutie de carton si nu iesea din nici o viteza, io am eliminat posibilitatea c-ar fi de la furci. Dupa ce i-am dat ulei intre sincroane si conuri, si-a revenit. Am dedus ca nu iesea din viteze pentru ca se-ntepeneau sincroanele pe conuri. Daca voi ziceti ca nu-i asa, io n-am nimic impotriva, dar cum se explica fenomenul (paranormal) ca furcile sa aiba influenta de la asa o distanta? Ar mai putea fi uzat sincronul la interior, asta se poate masura, da' tot tre' s-o desfaci; sau alte uzuri, ce stiu io....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai nenea Bogdanawo, poate imi dai si mie un exemplu de topic in care m-am plans, care oricum este o exprimare de doi lei, ca sa nu zic altfel. Daca nu ai chef sa discuti o problema, poate iti gasesti alte preocupari, mai "neplangacioase", ca sa te citez, ori daca vrei sa faci posturi, chiar te rog sa scrii pe la alte topic-uri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_cool: ...boyss....boyss...lasatzi astea.. :Driver: ..

...Despre cutie, ce stiu io: am luat busul de la un var de-al lui Todesengel :)) ...Era pe post de casa la tzara (busul, nu varul.. :blah_: )...Adus din germania pe rotzi si lasat sa stea..La el cic'a stat vreo trei-patru ani..(parca...nu tin minte toate alea...). Oricum, io, cand am luat-o, o bagam in orice viteza, la rece, ca n'aveam frana de mana. Intra :)) . Parca imi aduc aminte ca a incercat si Bully la rece..( sau cel putzin asha ar fi fost normal :icon_cool: ..).Oricum, per total, masina mai mult a stat. Uleiul din motor era ca un magiun, cand l'am scos..Uleiul din cutie de ce n'ar fi la fel?? :blink: ?? io zic c'ar fi ceva de la palpator sau la tijele care culiseaza...stiu ca sunt blocate cumva la capete cu nishte bile cu arc...sa fie zmac intarit la arc si sa tzina bila fixata cumva, si sa blocheze mishcarea la tija care muta furcile?

..deci io i-am zis, cutia la rece schimba. :D ..n'am mers cu ea, sa stiu de restul...i-am zis ce am scris acu' la inceput, mai sus...am facut schimbul... :blah_: Detalii despre bus/motor/cutie, cat a stat, unde, cum, daca e, poate da Todesengelu'...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revenind la oile noastre. Am schimbat cutia cu Komisaru. Cand am montat-o mi s-a parut ca trompa de sus este foarte aproape de puntea spate, si drept dovada, tija a inceput sa frece de tablele care o ghideaza. Inaite de montaj am schimbat carcasa ambreiajului pt ca am electromotor lung. Cand am schimbat carcasa a curs tot uleiul, care nu era asa naspa ca ala pe care l-am gasit cu Liviu in motor. Nu am reusit sa ii fac tija acasa, si am tractat-o la un service. Dupa o zi intreaga si multe reglaje am reusit sa ridicam cutia mai sus. Intr-a III-a intra cam ciudat, adica zici ca e scoasa din viteza. In celelalte viteze se simte cand intra, vorbim la rece. Intr-a III nu se simte nimic. Uleiul este nou, cam 2,5l din 3l, ca nu am gasit prin zona serviceului alt bidon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mno, şi cine-i de vină, cocoş? Ale dracu' aere de vedetă ce avem

Modificat de bogdanawo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai baiete, tu chiar esti dus cu pluta. Ai grija ce vorbesti, mai ales ca nu esti tu impricinuitul. Asa ca scrie tu pe alte alte topic-uri, ca nu ii nimeni interesat de tampenile tale. L-ai vazut tu pe Liviu zicand/scriind ceva despre remarcile mele? Atunci vezi ce au catrafusle tale si nu alte altuia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E ceva evident!

Şi, ia zi-mi, ţi-ai dat jos cutia? Ai reparat-o? Ce-a avut,

Modificat de bogdanawo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am zis bine ca sunteti niste agitati .... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salut! cat ulei intra in cutie? vreau sa il scot ca mi-a curs si nush cat sa pun

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ tiesto

Teoretic intra 2,5 litrii la broscan.

Dar ca sa fii sigur dupa ce scurgi cutia, pui masina pe suprafata plana si bagi ulei pana la dopul de umplere. cand da pe afara e destul.

Pui surubul la loc si gata!

Modificat de SKULLMAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut, am si eu un cod de pe o cutie de viteze: AM 10 05 3 ce se poate sti despre cutia asta? am dat-o jos de pe 1303

L.E. din cate am vazut in prima pagina, vad ca e cutie scurta.

Modificat de ionut05
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

elkan peter emil

AM

1300

4,375

Lim si Cabr. / > 70/08

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Cutie de viteze in 5 trepte pe bus T2B cu motor CU (de pe T3 aircooled)

Am citit toate cele 3 topic-uri despre cutii de viteze, nu am gasit un raspuns la intrebarea mea, dar subiectul e foarte apropiat de cel initial, deci nu voi deschide un topic nou.

Detin un bus T2B cu motor de T3 aircooled, seria CU, de 2L (da, e "busul din reclama"). Am probleme cu cutia de viteze (presupun de pe un T2B motor 1,6L), si cele 2 cutii primite ca si "piese de rezerva" sunt dubioase.

Obiectivul este sa ajung la un confort marit la drum lung.

Exista vreo combinatie in care se poate monta o cutie in 5 trepte de pe T3?

Sau care e seria de cutie de viteze T2 in 4 trepte care are a 4-a mai lunga?

Merci de sfaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sus?!

Hai ca sunteti mai multi care aveti T2 si T3, cum se combina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

care stie daca e vrun site unde arata cumse face o conversie la o cutie de broasca sa intre viteza a 4-a de bus

din cate am inteles ca jan a facut conversia,dar s-a inspirat de undeva, sau?

multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa-i, intr-o cutie AT merg niste pinioane dintr-o cutie de la un 2 litri (CU, parca). Nu merg direct, trebuie ingustate, ca-s mai late. In plus, e ceva diferenta pe la sincroane, conuri... Tre sa desfaci ambele cutii si sa te uiti, sa compari, pe urma vezi tu ce-i de facut. Pe unde s-a inspirat jan (shoptalkforums, forumul de cutii de viteze, normal :) ) , aia au zis ca nu merge, da' a mers. Dar trebuie un pic de motor ca sa mergi confortabil cu a 4-a asta pe care o am io acum (0,82) si undeva sub 80-90 km/h mergi cu a 3-a.

Pe de alta parte, daca ai o cutie de pe un bus 73-75 cu motor de 1800, pinioanele din aia merg, se pare, direct in cutia de 1303 si mergi la turatii mai potrivite (0,89).

Sigur ca stii ca trebuie o scula speciala cind umbli in cutie, daca misti furcile de la locul lor, ca sa le reglezi la loc. Asa, in mina, n-o sa mearga niciodata si cutia o sa dureze putin sau foarte putin.

Oricum, asa, sa-ti explice cum se face, parca nu-i pe nicaieri si n-ar avea nici un farmec

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la care din busuri se gasesc cutii cu 5 trepte? stiu, sunt mai mari ca dimensiune, dar am vazut cum cineva a taiat si modficat mult din cele 2 brate de sustinere a cutiei. Apoi a pus motor de subaru. Teoretic, sunt cateva cutii de pe alte masini care merg adaptate, doar trebuie sa reusesti intoarcerea diferentialului in cutie pt a avea 5 trepte de mers inainte si nu inapoi. Cred ca pot risca sa ciopartesc prinderea cutiei daca gasesc una de bus cu 5 trepte, ceva idei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam asta e poza, nu stiu exact de pe ce tip de bus este!?

nu stiu daca am ineles bine dar posibil ca este o cutie de viteze de t3 modelul cu motorizare de 2100 seria dj?! cred ca Wasserboxer din 84 pana in 1992

post-55-0-70870200-1322383400_thumb.jpg

Modificat de Don Taco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Io nu ma pricep la cutii de t3, dar aia cu 5 viteze parca trebuia sa aiba selectorul in lateral? Sau e si model cu ala-n fata?

De ce sa-ntorci diferentialul, daca-i de la bus vw, e-n aceeasi pozitie ca la broasca. Sau stai, se face si cu cutia intoarsa cu burta-n sus, atunci da...

Pina la urma, orice se poate, inclusiv sa renunti la coarnele cutiei, la tip 3 dupa...68? nu mai exista coarne, numai ca la bus sint un pic alte trepte, adica oricum e diferentialul cu demultiplicare mai mare, s-ar putea sa iasa o broasca de carat marfa sau de urcat dealuri, nu stiu, mai curind ar merita una de 911 cum a adaptat xellex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca aia costa cam 4000 de coco +/- parca este o cutie tip 915, de aceea cautam alte varinte. O sa incerc cu una de bus. Ma refeream la intoarcerea diferentialului in cazul folosirii unei cutii de pe audi/vw nou sau de subaru. Problema la Subaru este pretul modificarii, a spus-o si Alex mai sus, in cel mai fericit caz te ajunge cca 2000 dolari. Am gasit codurile pt cutiile de bus, o sa caut una pt o incercare de modificare :) Din "cercetarea" facuta pana acum, cred ca exista cu selector in lateral, cat si cu selector in fata. Pare mai usor de adaptat una cu selector in lateral, cel putin din pozele vazute pana acum. Studiem inca problema :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum ceva timp am facut o aplicatie in excel unde poti sa vezi cum se va comporta o cutie de viteze. Modifici campurile pentru anvelope, rapoarte, et si obtii atat numeric cat si grafic turatia si viteza pentru fiecare treapta. Important e ca poti sa vezi grafic diferentele dintre diferite rapoarte. Cum zice Jan, daca lasi totul stock si pui 0,82 la a 4-a, o sa ai defapt treptele 1, 2, 3 si 5... un pic mai dificil de mers.

http://www.fileshare.ro/18014012955.1

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Don Taco, aia din ultima poza postata nu este cutie de bus... este de porsche. Din cate stiu nu exista de bus cu selector in fata. Iar la selectorul lateral e greu de facut adaptare... mai ales in broasca, unde ai coarnele furcii. Poate doar cu un sistem cable-shift sau cine stie ce alte inventii...

Modificat de xellex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil sa fie de porsche, uite cateva modele artizanale de prindere. O sa ma joc totusi cu o cutie de bus in 5 trepte (dupa ce o gasesc) Aveam chiar si un model in detaliu despre adaptorul la selectorul lateral. Il mai caut si il pun. Este ceva de munca dar nu pare imposibil.

post-55-0-50096200-1322421623_thumb.jpg

untitledKK'.bmp

untitledKKKK.bmp

Modificat de Don Taco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!