Jump to content

Raman rotile infranate la passat


Razva
 Share

Recommended Posts

Salutare,

In urma cu ceva timp am avut si eu o problema asemanatoare, mi s-a infranat roata de la sofer, nu s-a aprins niciun martor la bord... Nestiind care este problema m-am dus la reprezentanta VW si cei de acolo mi-au spus ca este blocat etrierul si trebuie schimbat, asta dupa ce in urma cu cateva luni mi-au schimbat tot ei discurile si placutele de frana.

Ca sa nu dau banii aiurea pe un etrier nou care costa destul de mult, mi-am luat un set nou de garnituri pentru etrier, l-am curatat, am schimbat garniturile si este totu ok, nu se mai infraneaza roata.

Sper sa ajute si pe altii experienta avuta... :D

Link to comment
Share on other sites

in mare parte,vinovata pt. blocarea rotilor e partea mecanica din sistemul de franare,modulul de abs si etrierele(cu exceptia celor spate care se mai blocheaza) nu se tare blocheaza,cei care au asemenea probleme mai mult ca sigur,acum ori in trecut,au avut apa care nu s-a scurs prin locasul de sub baterie si s-a infiltrat in tulumba de servofrana,in timp cauzand aceste blocaje.se schimba si se scapa de probleme.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
vlad_cozma

Si mie mi se blocheaza stanga fata. E a 3 sau a 4 oara cand curat etrierul, si dupa curatare pare sa mearga. Sa fie oare tulumba de servofrana (ce o fi aia...), caci intradevar de cateva ori mi-a ramas apa acolo. Dar in acest caz de ce se blocheaza preferential roata stanga (toti am avut problema cu roata stanga). O sa vad dupa ce curat etrierul care e rezultatul.

Link to comment
Share on other sites

vlad_cozma

L-au curatat si a 5-cea oara. Au pus masina pe banc, au testat eficacitatea franelor, forma si dimensiunea discurilor, etc. Totul e perfect. Nu mai e franata acum, insa rotile din fata tot sunt ceva mai calde decat cele pe spate. Incep sa cred ca o fi normal...:D

Link to comment
Share on other sites

Adica? Dupa mers normal este caldut sau frige? Sigur nu ai discurile uzate si incarcate cu ferodo (marginile discurilor)? Daca ar fi tulumba de vina le ar frana pe toate 4. Mai poate fi de la pompa de lichid (nu franeaza suficient rotile din spate) dar daca zici ca eficacitatea franelor este buna atunci poti exclude si varianta asta. A mai ramas ABS.

Se simte-aude ceva in timpul mersului?

Edited by msanyix
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nu va mai luati dupa toti mecanici care stiu meserie dupa ureche.....

in 80% din aceste cazuri este de vina SERVOFRANA ,si eu am pati la fel,si m-au pus mecanici sa schimb pompa de frana,apoi ajunsesem sa schimb ABS ,deci ca prima proba... la drum cand simti ca se infraneaza baga piciorul sub pedala si trage inapoi,dar nu tare sa nu dereglezi swich de frana ca o sa ai erori in bord WORKSHOP....,cauta in compartimentul bateriei si vezi daca ai apa stransa acolo , asta este principala cauza servo fiind in vacumm trage apa in ea si rugineste in timp..ca preturi estimative 1000-1400 ron .....

DECI NU MAI INCERCATI ALTE TRAZNAI SCHIMBATI SERVOFRANA,SI SCAPATI MAI IEFTIN,,,,,

PSeu pana sa descopar forumul am cheltuit mult mai multi bani pana sa remediez cu schimbarea servo franei

exista si aici topic-uri care va relateaza cu lux ce anume trebuie sa faceti

Link to comment
Share on other sites

Guest mslo

Si pistonasele pot fi cauza la blocare. Cauze: uzura sau lichid frana murdar. Rezolvarea problemei incepe printr-o curatare temeinica a intregului sistem si abia apoi inlocuiri piese. E ceva de lucru, dar costa mai putin si e mai sigur. Trebuie verificate si eventual schimbate: garnituri pompa centrala frana, garnituri etrier, garnituri cilindrii frana. Apoi trebuie curatate cu aer comprimat conductele. Se spala rezervor lichid frana, pompa de frana si pistonasele doar cu lichid de frana si cu lemn de brad. NU SMIRGHEL SI DILUANT, BENZINA ETC. lemnul se foloseste in special pentru curatare depuneri la pistonas etrier. Se inlocuieste lichid de frana cu cel specificat (scrie si pe rezervor). Atentie se va aerisi si la ambreiaj, caci foloseste acelasi rezervor de lichid. Se strange apoi totul la loc si se aeriseste. Eu aerisesc pe sistemul: umplu rezervor cu lichid si las f. putin deschise toate aerisitoarele. Nu fac pedale. Cand constat ca la aerisitor curge lin lichid, il inchid. Eventual dupa aceea, daca frana e slaba, folosesc aerisirea cu ajutor uman si pedala. Nu se face risipa de lichid daca in cap la aerisitoare se monteaza un furtunas care va colecta lichidul de frana intr-un pahar.

La spalare se poate folosi alcool sanitar dar obligatoriu se va usca apoi cu aer comprimat.

Daca se vad uzuri pe cilindri, pistonase sau interior corp frana centtrala, la revedere, componenta noua, nu merge cu smirghel, lemn sau alte inventii. Mergea chestia la RABA dar aici e VW.

Edited by mslo
Link to comment
Share on other sites

Salut! Am nevoie de sfaturile voastre! Acum citeva zile, dupa aproape 200km,la o frina brusca pedala de frina a ramas blocata jos,iar masina frinata. Am oprit motorul,am batut in etriere,am manevrat de citeva ori maneta de la frina de mina si dupa citeva minute totul a revenit la normal, in sensul ca frinele s-au deblocat,dupa asta aveam frine.Am verificat lichidul-e la nivel! ce credeti ca a fost?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salut! Si eu am o problema cu franele.La schimbarea placutelor spate,am crezut ca am etrierul blocat,intrucat nu se impingea si nu am cunoscut ca se rasuceste si preseaza in acelasi timp,motiv pentru care am demontat etrierul si apoi am intrebat un inginer de la reprezentanta si mi-a spus modalitatea de inlocuire.Am montat etrierul la loc ,am schimbat si placutele dar amramas cu aer pe instalatie.Am mers la un mecanic care mi-a facut aerisirea la roti,insa pedala mi-a ramas rigida,intra abs-ul,insa la temperaturi mari merge infranata,iar ca sa deblochez rotile trebuie sa intre ESP-ul,sau dupa un timp se deblocheaza singure,apoi merge iarasi infranata,si se cam cunoaste la buzunar....Sfaturi va rog.Multumesc si scuze pentru eventualele greseli de exprimare si ortografie.

Link to comment
Share on other sites

In mod normal aerisirea se face la un aparat, care iti tine ceva valve din modulul ABS deschise. Prin metoda clasica nu prea poti sa ii mai faci o aerisire cumpleta. E o cauza posibila, merita sa incerci sa ii faci aerisirea corect, eu pt aerisire + lichid nu am platit mai mult de 150 RON

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

am patit si eu acelas lucru se ifrinau rotile tot timpul am fortat de fiecare data si ma costat foarte mult(discuri fata spate placute si rulmenti fata )am descoperit foarte tirziu (cind a scazut temperatura -5grade).problema este la comparimentul unde este acumulatorul si servo-frina,daca a intrat mizerir si a infundat scurgerile ,creste nivelul de apa acumulata de la ploaie si spalatul geamurilor (am uitat sa precizez un a din membranele serv-frinei era sparta )apa este absorbita in prima camera a servo-frinei sinu da voie sa

revina la pozitia zero(se acumuleaza apa in spatele menbranei si pompa de frina este in permanenta atacata).cind a inghetat apa sa blocat definitiv msina (24 12 2007) am schimbat servo-frina am desfundat scurgerile si totul e ok(dupa schimbat discuri fata spate placte fata spate rulmenti fata)

Link to comment
Share on other sites

In mod normal aerisirea se face la un aparat, care iti tine ceva valve din modulul ABS deschise. Prin metoda clasica nu prea poti sa ii mai faci o aerisire cumpleta. E o cauza posibila, merita sa incerci sa ii faci aerisirea corect, eu pt aerisire + lichid nu am platit mai mult de 150 RON

Esti sigur ? Aerisirea se poate face si ajutat de vag com care scoate aerul din pistonasele din pompa de ABS, dar asta doar daca modulul de ABS a fost golit complet de lichid.

Link to comment
Share on other sites

Peste cateva zile urmeaza sa merg si eu cu masina la verificare in legatura cu blocarea franelor, sper totusi sa nu apara complicatiile pe care le prezinta colegii mai sus. Am inteles ca cel mai usor scap cu tulumba sau acel stut care e slabit.

Link to comment
Share on other sites

salut aceeasi problema [roata fata stanga infranata ]am rezolvat-o ieri

problema a fost de la culisantele de la etrier sunt doua axe care aveau un strat de rugina si mizerie

au fost luate la un polizor cu pasla un pic unse apoi la loc

acum merge brici sper sa iti fie de folos

Link to comment
Share on other sites

Ms daniel, e posibil sa fie si de la etrierul meu stanga fata la fel de bine, doar ce am cumparat altul ca sa il schimb, la cel vechi se rupsese sarma care il tine si a ramas in fiecare gaura in jur de 1cm, nu am reusit s-o scot de acolo cu nimic. Ramane de vazut pe 5.

Link to comment
Share on other sites

SI pentru atat ai luat alt etrier ? esti bun de client :beerchug:

Link to comment
Share on other sites

Pai nu prea mai aveam ce sa fac...zdraganea la fiecare groapa, deja devenise stresant. :D

Link to comment
Share on other sites

asa si nu puteai da 20 ron pe o siguranta de aia...noua :D

Link to comment
Share on other sites

Am luat siguranta, problema a fost ca fosta siguranta sa rupt si cate 1cm din varfuri au ramas in etrier, ca sa pot sa o pun pe cea noua, trebuia sa scot varfurile de la cea veche...lucru imposibil din cate am observat, se topisera acolo si nici nu puteau fi apucate cu clesetele, am incercat sa dau eu gaura prin ele sau pe langa, fiind otelita si materialul din care e facut etrierul foarte dur, am reusit sa rup vreo 5burghie. Cam asta e povestea :P

Link to comment
Share on other sites

baga ma burghuiul in orificii, trebuie sa sara afara.

Link to comment
Share on other sites

Am incercat, a sarit burghiul in sus, da sarma nu. Oricum nu mai are importanta acum, am luat alt etrier, m-a ajuns foarte ieftin, asa ca sa speram ca nu o mai patesc si aici. Oricum trebuie sa fiu mandru de mine, mecanicul mi-a zis ca de cand practica aceasta meserie a intalnit de 2 ori problema asta, la mine si la alt norocos.

Link to comment
Share on other sites

Buna!De curand am si eu o problema la passat,si nu stiu de unde vine!! Cand pun frana face un zgomot foarte deranjator,am verificat placutele sun bune,mai merg inca....da se simte si in pedala cum face,si face un zgomot asa,ca si cum ai lovi repede de mule ori cu ciocanu intrun metal,si nu mai prinde frana calumea,(PLACUTELE SUNT BUNE si DISCURILE) dar ma enerveaza faptu ca face galagie aia!!!Si nu numai co face,ma enerveaza ca o simt in pedala!!!E ca un zgariat si,faace de vrei 1 luna si ceva!! X(!! Multumesc Anticipat!

Link to comment
Share on other sites

Sal eu am o problema cu etrierul spate stg ramane blocat si incinge discul.

Am observat ca pistonul nu mai are acel burduf de cauciuc care il protejeaza si cred ca a intrat mizerie, stiti daca se gaseste doar burduful de cauciuc sau tre sa cumpar tot etrierul? Si se poate scoate pistonul sa il curat?

Link to comment
Share on other sites

Este kit de reparaţie etrier pe oem ce include burduf şi garnitură piston cam 50 ron

Link to comment
Share on other sites

Multumesc, gasesc doar la reprezentanta sau la orice mag de piese?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!