Jump to content

Discuri frana - probleme


Mircea_P
 Share

Postare recomandată

auzind un fasait metalic periodic, direct proportional cu viteza, am dat jos roata, am pornit masina suspendata pe cric si am auzit ca zgomotul vine de la disc care freaca la un moment dat placutele de frana.

disc nou 2,6mil....:blink:

un amic mi-a zis ca sunt strungari care se ocupa de chestia asta, adica le indreapta, aveti experienta si pareri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In nici un caz niste "strungari" nu pot indeparta defectul, daca discul este ovalizat. In general, operatiunea se face pe dispozitive speciale, rectificare, care sa asigure anumite conditii de perpendicularitate si de bataie radial axiala ale suprafetei fata de axa de rotatie. Pentru a inlatura numai zgomotul, da se poate ajusta, dar nu rezulta un disc corect functional. Intrebare: odata cu zgomotul apar si pulsatii accentuate in pedala? Ar fi un indicator ca discul este "ovalizat"- are bataie. Daca si placutele sunt noi, odata cu uzura si poate cu folosirea mai accentuata si mai des a franelor zgomotul va disparea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic

Stiu ca se practica "luatul unui span" (taica-meu era specialist pe corectii din-astea), dar mai stiu ca e nerecomandabila procedura (tot papa mi-a spus asta) daca discul e uzat mai mult. Iti dai seama ca e uzat daca ai "margini" pe fata sau fetele discului (unde a calcat placuta se sapa un sant).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Fata" discului se face numai pe masini de rectificat plan. Nu pe strung. Daca adopti metoda, nu te va tine f mult. Va merge 2-3 luni, apoi va claca din nou. Cel mai bine este sa pui discuri noi, cu garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic
"Fata" discului se face numai pe masini de rectificat plan. Nu pe strung. Daca adopti metoda, nu te va tine f mult. Va merge 2-3 luni, apoi va claca din nou. Cel mai bine este sa pui discuri noi, cu garantie.

<{POST_SNAPBACK}>

Am mai intrebat in stanga-dreapta si subscriu la ce a spus horgarban: mai bine sa-l schimbi. De regula tot ce e legat de directie/propulsie/suspensii nu e bine sa fie carpite sau rectificate (vezi si tampenia cu planetarele de Dacia...). Dai un ban dar mergi linistit!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa o sa fac. O sa-l cumpar.

Acum intrebarea nr.2 . E neaparat sa-l cumpar si pe celalalt sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca al doilea e uzat evident schimba-le pe amandoua...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic

Eu as cumpara numai unul. Nu are rost sa dai jos ceva care merge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca uzura este evidenta, atunci e bine sa le schimbi pe amandoua. Asa eviti sa iti faca feste directia, sa ai trepidatii in pedala si bineinteles, sa nu ai o franare deficitara pe roata in cauza si masina sa devieze de la traiectoria data de volan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca celalalt e in buna stare nu-ti afecteaza in nici un fel directia sau mai stiu eu ce...singurul inconvenient e ca pe partea cu discul vechi placutele iti vor tine clar mai putin avand gradul mai mare si tot timpul o sa stai f aiurea cu schimbul de placute

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru moment o sa comand doar unul....multumesc pentru sfaturi.

Celalalt e in stare buna.

Sincer si asta parea in stare foarte buna inainte de a fi indoit.... :confused:

;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca discul e deja stramb, cand il indrepti mai iei niste material... se slabeste si mai tare... nu stiu ce incredere mai poti sa ai in el.... si cred ca se va stramba rapid...

si daca schimbi, schimba la fel pe toata puntea ... sa nu ai probleme cu franele... mai ales ca la placute cand cumperi vine set... o sa stai cu plaute de frana prin casa ( sau garaj ;) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate cunosc de pe la magazine, pentru a beneficia de garantie, se vor cumpara doar seturi, adica ambele discuri. Si daca va ganditi bine, e bine a se schimba ambele discuri, pentru ca vor apare diferente la fortele de franare pe fiecare roata, datorate in primul rand uzurii si temperaturilor diferite la care vor lucra placutele. Eu cred ca e mai bine asa, adica ambele. Problema e insa (sunt sigur) de bani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am luat set discuri lucas cu 71 de euro de la augsburg. pretul pentru disc nou la 2,6 mil de unde e? poti sa iesi tot pe acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2,6 mil e un disc la Quarkmotors la reprezentanta VW.

Inseamna ca la Augsburg e la jumatate de pret fata de reprezentanta. Dar sunt oare aceleasi discuri? (adica 100 cai benzina vs. 101 cai motorina)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

nu chiar. Se va face identificarea in functie de echipare..

o cautare rapida in Tecdoc pentru Golf IV TDI 101CP rezulta ca discurile de frana LUCAS au urmatoarea aplicatie. (vezi fisierul atasat)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru moment o sa comand doar unul....multumesc pentru sfaturi.

  Celalalt e in stare buna.

  Sincer si asta parea in stare foarte buna inainte de a fi indoit.... :confused:

  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

odata cu discul schimba si placutele !!!

placutele pot fi uzane neuniform ("santuri", planeitate etc), si ii pacat de discul nou!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Augsburg e 75E un singur disc original ( de Lucas), si 45 E Lucas neoriginal despre care si tipul a zis ca e de evitat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

auzind un fasait metalic periodic, direct proportional cu viteza, am dat jos roata, am pornit masina suspendata pe cric si am auzit ca zgomotul vine de la disc care freaca la un moment dat placutele de frana.

  disc nou 2,6mil....:rolleyes:

  un amic mi-a zis ca sunt strungari care se ocupa de chestia asta, adica le indreapta, aveti experienta si pareri?

<{POST_SNAPBACK}>

Este ceva ciudat : Masina are cel putin ASR dc. nu ESP => dc. este suspendata pe cric (o sg. roata) si se porneste,ASR(ESP)-ul va frana roata suspendata (cred ca poate chiar cadea de pe cric)... :banghead:

O parere....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Augsburg e 75E un singur disc original  ( de Lucas), si 45 E Lucas neoriginal despre care si tipul a zis ca e de evitat.

<{POST_SNAPBACK}>

odata ce firma isi permite sa comercializeze asa ceva inseamna ca isi si asuma raspunderea pentru ce a vandut pentru ca tu ramai cu factura si daca mai si pastrezi ambalajul cu seria de fabricatie esti acoperit. eu mi-am cumparat discuri lucas la 71 euro setul si sincer mi se pare ca franeaza eficient. cum as putea sa-mi dau seama daca este ceva in neregula? am deja 2500km cu discurile noi si nu am probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt. driver_tdi......sincer sa-ti zic am riscat si am avut dreptate....masina nu a luat-o din loc....

pt. mmneg ...... e greu de zis cum ai putea demonstra ca sunt mai "proaste" decat alea original....Eu am avut o experienta la Golf-ul 3 la care mi-am cumparat placute Lucas, si dupa 2000 de km le-am dat jos ca fluierau rotile.....dar acum daca stau sa ma gandesc poate era din cauza ca si acele discuri erau strambe...

saptamana viitoare o sa bag adanc mana in buzunar (care acum e gol), si o sa le iau pe ambele discuri de la reprezentanta....:screwy:

pentru ca e dureros sa franezi brusc la 100km/h (asa de test), si sa vezi ca masina n-are de gand sa se opreasca.....adica parca se joaca cu frana, ba abs, ba ezitare....oricum o comportare foarte neplacuta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da un telefon si la elit romania ei sunt importatori brembo pentru romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Brembo sunt 1600000 lei bucata. Hmm....

Chestia e ca sunt foarte sceptic in privinta pieselor ne OEM.....experienta de viata ma facut asa.

Poate cineva sa confirme ca discurile Brembo din Romania sunt bune?...ca de exemplu tot ce e Sachs din Romania e ultra indoelnic....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Deoarece mi s-au ovalizat si mie discurile de frana, am decis sa le schimb - si ca s-o fac lata, am luat discuri Zimmermann Sport perforate, 5400000 lei perechea. O sa va anunt despre comportamentul lor. Mai aveam alternativa ATE Powerdisc, niste discuri care in loc de perforatii au niste santuri eliptice, cred. Erau cam la acelasi pret.

PS: Are cineva recomandari legate de rodajul discurilor?

Modificat de jeff
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!