Jump to content

Scartait la denivelari...(Polo 9N)


MBogdan
 Share

Postare recomandată

Eu vroiam sa duc masina la revizie in cam ~ 3000km dar nu am mai suportat zgomotul respectiv , desi la service mi-au spus ca nu e nimic grav pot astepta.

Sunetul la mine venea de la roata stanga fata (e de la gropile care le-am luat cand am fost in tara) , si mi-au schimbat o chestie de cauciuc. Pe foaia de la service scrie ca au schimbat "2xboccole" (serviceul e in italia , aici am "garantia" la masina).

Acum sunetul stresant a disparut , se mai aude doar cand franez puternic un mini scartait de undeva din spate , dar cred e de la una din rotile din spate , banuiesc ca e stanga , oricum nu ma deranjeaza , rar franez puternic.

Strazile din ro nu sunt adaptate pt un polo :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 119
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Aditu

    17

  • cristi.pirvu

    16

  • dan 48

    16

  • BLiTZ

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut....de putin timp in troncane ceva sub volan...parca ar fi axul care transmite rotatiile acestuia...se aude la orice denivelare...sa fie de la capetele de bare??? bieletele antiruliu???daca o fi din cauza lor...se poate transmite vibratiile (zgomotul) tocmai de la ele spre volan???

Ce ai facut SPU, ai rezolvat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ai facut SPU, ai rezolvat?

Salut!!! Am fost la mecanic...a zis ca a strans un surub de la "tachetul de la caseta de directie" si nu s-a mai auzit nimik cateva zile, insa acum troncane din nou...Am sa ma iarasi la mecanic sa insiste mai mult...eventual sa schimbe restectivul surub....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiti cumva de unde pot lua bucse powerflex? deja scarzaitul la rotile fata la denivelari devine enervant :( deci acestea trebuie schimbate nu? bucsele de la bara stabilizatoare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sapt trecuta am schimbat bucsele de bascula (vezi poza), cam 25-30 lei bucata.

Simptome: scartait la cele mai mici denivelari, la frana, la accelerare....

Eu propun sa va duceti la o verificare de rampa (gen rampa statie de ITP - acolo se vad toate problemele sistemului de rulare)

post-26748-1260281358_thumb.jpg

Modificat de GAD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut sunt nou pe forum...

aceiasi problema o am si eu scartie dreapta fata, asa ca am fost la un service sa fac o verificare.

dupa verificare mi-au dat o constatare cu ce trebuie sa schimb:bucse consola, bieleta directie dreapta, bara stabilizatoare si bucse bara stabilizatoare.are cineva idee cam cat ar costa piesele eventual plus manopera?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

La mine nu scirtiie,dar o problema tot ar fi:cind dau in denivelari "pufneste",si asta numai la puntea fata.Amortizoarele?Mai are cineva problema asta?La mine a inceput sa faca treptat,incepind cu prima iarna. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate pufnitul ala nu e vine de la amortizoare ci de la bucsele de bara stabilizatoare. Astea se zice ca scartaie de obicei, dar uneori produc si un sunet asemantor pufnitului de care zici tu.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Problemele cu

Modificat de bogdan x
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu schimbatul bucselor si dereglarea directiei eu unul cred ca e o mare hotie.Am patit acelasi lucru si tind sa cred ca e ceva putred la mijloc.Daca ma uit la bucsele posterioare de la bascula,nu imi pot imagina cum se deregleaza in asa hal directia,ca ele sint turnate dupa matrita identica ca aia care a fabricat-o si pe asta care ruleaza acum,nu?Restul de elemente au la imbinari stifturi de centrare,deci,ce se intimpla?Ca mie unul,cind le-am schimbat la un service,mi-a iesit un unghi de fuga atit de convergent ca in 700 de km am ramas fara cauciucuri pe fata.Ma grabeam sa ajung in tara,astfel ca nu m-am asteptat ca o masina care iese din service sa iasa cu unghiul neverificat,si nu am dat importanta la manevrarea directiei.Ma indoiesc ca bucsele au asa o mare toleranta la fabricatie,mai ales ca sint originale,incit sa provoace o asemenea dereglare pe directie.Am sa le schimb eu personal sa ma conving data urmatoare,ca in service nu mai merg.Never again!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dane, cred ca este o neintelegere la mijloc.

In primul rand procedura de schimbare a bucselor posterioare implica demontarea consolelor puntii fara (sigur, se pot schimba si pe masina dar sunt necesare mai multe dispozitive speciale). De aici necesitatea reglarii geometriei directiei dupa inlocuire.

Acum ce se intampla cu bucsele de-a lungul timpului: cauciucul se inmoaie sau se rupe, conducand la o proasta pozitionare a bratelor cu efecte imediate asupra geometriei: se deregleaza unghiul de convergenta in primul rand.

Va recomand cu caldura sa cititi postul meu de AICI, le-am recomandat colegilor skodari bucsele posterioare in "X". Eu am asa ceva pe masina si pana acum se comporta foarte bine. De asemenea colegul nostru Aditu si-a montat pe polo aceste bucse.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit postul si este foarte interesant cu bucse in x,desi vreau sa mentionez ca in cazul unui obstacol,o asemenea bucsa in x,fiind mai rigida,va transfera o forta mai mare asupra celeilalte bucse anterioare,grabindu-i uzura,ea nemaiabsorbind socul prin intermediul puferelor laterale.Acum depinde de fiecare unde si cum conduce ca la mine e dezastruos si chiar daca as vrea nu ma indur sa pun bucse in x ca stiu repercursiunile care or sa urmeze asupra restului de elemente ale suspensiei.Cit priveste problema sus amintita,eu am schimbat bucsele cu mult inainte de a fi uzate(asta facind parte din marele meu plan de prevenire!),respectiv la 18000 km,la unghi nu se umblase ca masina,o am de noua,deci cind m-am dus la service unghiul era perfect,pentru ca pe cauciucuri nu aveam uzura neuniforma,si cum bucsele nu erau prea uzate,cum de s-a ajuns la o asa schimbare?Pentru ca in cazul unor bucse uzate,datorita demarajului si frinarii,respectiv schimbarii permanente a unghiului de fuga,la o perioada indelungata de rulare se observa uzura neuniforma pe cauciucuri,dar daca eu le schimb odata la 20.ooo km sau la 2 ani?Si cum consolele vin montate exact in pozitia initiala,care e explicatia?Dar de data asta am sa procedez astfel,sa ma conving:am sa iau 2 seturi de bucse sa le compar intre ele sa vad ce toleranta au si am sa le montez personal si o sa spun pe topic ce si cum se va modifica,ca nu sint lamurit deloc in privinta asta.Daca consolele nu ar veni tot in locasul lor s-ar schimba si unghiul de cadere al rotilor,culmea,la masurare ala era perfect:0,8 cu 0,8 si numai asta de fuga era dereglat cu vreo...2 grade?!? :) Ca daca in timp unghiul se deregleaza,din cauza uzurii bucselor,la schimbarea cu unele noi,nu ar trebui sa revina la normal?Multumesc.

Modificat de dan 48
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consolele ca consolele, dar odata cu demontarea lor se demonteaza si puntea. In fine.

Legat de bucsele in X, sunt de parere ca sunt un compromis bun intre cele simple si cele pline de cupra.

Exact pentru acelasi motiv descris de tine mai sus (socuri preluate si in bucsele anterioare si pivoti) nu am recomandat sub nicio forma montarea bucselor pline. Si, la urma urmei, stiu ca daca se paradesc bucsele anterioare si teoretic se inlocuiesc cu tot cu brate. Cu toate astea pot sa ma laud ca, dupa 2 incercari esuate si 2 randuri de bucse anterioare rupte, am gasit metoda sa le inlocuiesc fara sa mai fie nevoie sa schimb bratele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e un lucru bun,avind in vedere preturile bratelor,ca ultima data cind am intrebat de ele,adica anul trecut,erau 400 de lei.Oricum trebuie sa imi schimb bieletele antiruliu si bucsele de la bara,si daca tot desfac acolo,o sa incerc sa pun si bucsele in x pe console,sa vad comparativ cu cele originale durata lor de viata.Inca ceva:de unde le comand pe astea in x?Multumesc pentru sfaturi.

Modificat de dan 48
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti recomand sa le iei de la reprezentanta. Nu sunt scumpe: 50 lei bucata. Asa scapi de indoieli cu privire la calitate eventual. Eu am comandat la un dealer Skoda. E posibil sa se mire, sa nu le aiba pe stoc, dar comanda-le dupa cod si merg la sigur. Urmareste topicul indicat de BLiTZ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hah, se pare ca este o problema. Am vorbit la reprezentanta Skoda in Brasov si mi-au spus ca NU pot comanda deocamdata asceste bucse in X. Se pare ca nu exista in depozitul mare al fabricii iar daca comanda codul indicat de mine 1K0407483E se livreaza tot bucsele clasice. O sa mai intreb si va anunt cand se pot comanda.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am si eu probleme cu sunete ciudate. Am un polo 1.4tdi 70cp.

Ce ma framanta cel mai mult in momentul asta e sunteul scos de motor care de la 1700rpm pana pe la 2000 rpm intra intr-un fel de tremur, un zgomot ciudat cum ai rontai niste boabe, cam de 1 luna am problema asta.

Alta problema ar fi ca de 2 saptamani cand trec peste reductoarele de viteza pe fata se aude ca si cum amortizorii mei nu ar avea nimic in ei, un pufait cum am citit mai sus.

Si problema veche din vara trecuta la gropile mici se aude si fata si spate troncanituri

Am fost la service de mai multe ori dar nu am schimbat decat bieletele fata insa problema a ramas, si acum e din ce in ce mai rau.

Au mai dat cu presupusu ca ar fi un tampon care se afla deasupra la amortizori dar au facut testul necesar si nu are joc.

Recomdare unde sa ii fac o diagnoza serioasa un service bun in zona bucurestiului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa faci tu intai de toate o mica diagnoza.

Pe loc deschide capota, fara sa ai frana de mana trasa si fara sa fie intr-o viteza si fa balans sus/jos folosindu-ti greutatea corpului si apasand pe rama fata. La amplitudini ceva mai mari ar trebui sa auzi acel scartait de care vorbesti. Daca da, atunci bara stabilizare se misca in bucse (bucsele s-au slabit si nu mai tin bara fixa) si este necesara inlocuirea bucselor de bara stabilizare. Exact acelasi zgomot il am si eu, poate chiar mai rau (pe nevasta-mea a apucat-o frica cand l-a auzit prima oara cand am trecut peste reductor de viteza).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ii fac testul asta acum cand plec. multumesc de sfat, m-am mai linistit putin

ma gandesc ca sunetul motorului intre 1700 si 2000 sa fie accentuat si de lucrul asta

eu am 64.000 km in fix 3 ani, si tot ce am schimbat sunt placute frana si bieletele, ma gandesc ca a sosit timpul si pt alte lucruri.

La service am intrebat si de distributie la cat ar trebui schimbata, au zis 80000km, si ca nu ar fi necesar si pompa de apa doar rolele si cureaua.

Pareri legate de asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nop, cu distributia nu e cazul sa te agiti inca, scrie in serviceplan-ul tau la ce interval trebuie inlocuita.

Am uitat de zgomot. Acolo trebuie investigat mai pe indelete caci pot fi multe cauze: ex. diverse rezonante induse de vibratiile motorului la anumite turatii, un intinzator de curea anexe care sa vibreze mai tare tot asa, la anumite turatii. Acolo trebuie sa se pronunte un specialist.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost pana acum la 2 serviceuri in legatura cu troncaniturile care se aud si la cele mai mici gropi si tot ce trebuie sa schimb ar fi doar bucsele inferioare :huh: . Le-am cumparat si azi ar urma sa le schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am schimbat bucsele de la bara antiruliu,dar scirtiitul tot persista. La demontare am depistat un usor joc al capetelor bieletelor antiruliu si am crezut ca de la alea imi troncaneste la gropi,dar iar m-am inselat.La o examinare mai atenta am observat ca scirtiitul provine de la bucsele asa-zis ''nedemontabile'',alea anterioare ale basculelor,si tot de acolo si troncanitul.Alea de pe console au fost inlocuite anul trecut.Ma mira sa vad ca au tinut doar 35000 km.Ultima data cind am intrebat erau 400 de lei basculele cu tot cu bucse.O sa schimb si bieletele antiruliu sa vad poate se mai atenueaza din batai,daca nu ...alte bascule!O alta problema:A mai demontat cineva bratul ce leaga cutia de viteze de sasiu? Ca m-ar interesa unele detalii privind acele bucse.Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu prea inteleg...tu acum 35000 km ai schimbat basculele cu totul sau doar bucsa de bascula? ai schimbat si bucsele mici de la brat (asa zise "nedemontabile") ?

Bratul de la cutia de viteze e de fapt un suport de cutie de viteze...daca am inteles eu bine la ce te referi. Poate fi schimbat, se gaseste ca si piese de schimb... Il suspectezi pe el pt zgomot?

Eu zic sa le iei pe rand: cand pornesti se zguduie motorul? sau cand apesi mai brusc acceleratia in mers, ori cand iei piciorul de pe acceleratie? se zguduie schimbatorul de viteze? Poti sa mai incerci sa verifici si flansele de la amortizoare si rulmenti de sarcina. Balanseaza masina lasandu-te pe aripa si tine mana pe oala amortizorului sub capota. E empiric dar poti sa iti faci o idee. Bucsele de bara antiruliu...poate ai fost stranse tensionat. Se monteaza pe ideal cu roata pe pamant, adica folosind groapa. Poti incerca sa le umezesti sau sa le dai cu WD40 ca sa vezi daca mai scartaie. Daca nu e clar ca ele sunt sursa.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina o am de noua!Are 3 ani si ceva,iar aia 35.000 km sint toti pe care ii are in acest interval.La 20.000 km am schimbat bucsele de bascula,acum un an.Scirtiitul provocat de flansele de amortizor se deduc prin scirtiitul care apare atunci cind virezi rotile stind pe loc.La mine scirtiie si la cele mai mici denivelari,in mers,deci flansele au iesit basma curata...Bucsele de bascula nu au cum sa scirtiie ele,pentru ca ar trebui sa faca asta si cind fac balans la masina pe loc,fata-spate.Bucsele de la antiruliu sint schimbate ieri,deci nici aici nu au cum sa fie probleme.Scirtiitul apare atunci cind bascula face balans sus-jos,de aia am dedus ca sint alea anterioare defecte.Ar mai putea pivotul sa faca asta,dar burdufele de cauciuc sint intacte la toate subansamblele,si nu prea cred ca s-ar putea sa fie de acolo.Cit priveste schimbarea bucselor de la antiruliu,nu am inteles de ce trebuie sa se faca cu roata pe pamint,pentru ca la mine am demontat si unul din capetele fiecarei bielete pentru verificarea existentei vreunui joc palpabil la mina,si am folosit cricul,am ridicat o parte a masinii am schimbat una si dupa, pe cealalta,deci m-am folosit de ocazie sa verific si bieletele,asa cum am zis,am gasit si un usor joc la capetelor de bara la una din ele.La geometrie nu are ce sa se deranjeze.Suspectez suportul de la cutie de zgomot,pentru ca de aude ca un soc fier-pe-fier in interiorul masinii undeva in zona schimbatorului,asta numai la balans lateral mai puternic,stinga-dreapta.Mai clar de atit nu pot da explicatii la zgomote.Ultima varianta dau cu spray la bucsele anterioare sa vad ce or sa mai faca...Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A,si mi-am adus aminte:suportul cutiei presupun ca se schimba doar bucsa,si nu tot subansamblul,ca ati spus ca se gaseste ca piesa de schimb.E cu tot cu bucsa sau se poate inlocui doar bucsa?Daca vreun coleg are la activ experienta sau a schimbat asa ceva sa ne spuna si noua.Multumesc de sfaturi!

Modificat de dan 48
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!