Jump to content

T4 la dezmembrat - postati aici daca stiti unde exista


GFD
 Share

Postare recomandată

Ai desfacut motorul? Dar, tot motorul, bucatele? e imposibil sa nu gasesti ceva care sa fie defect, sau rupt, spart, etc. ceva ceva trebuie sa fie si apoi sa incerci sa repari. daca nici asa nu merge atunci schimba-l.

Daca ai timp, te poti apuca si tu de desfacut la el, incet incet si cu inca vreun prieten caruia i place sa desfaca obiecte, sigur reusesti!

Asa am desfacut eu motorul la un peugeot J5, 2.5, si l-am facut eu si tata, acasa, cu toate ca aveam blocul motor crepat ( l-am sudat si a mers).

ps: daca il schimbi, cred ca e mai fiabil un 1.9 TD decat un 2.4 (de care am auzit ca sunt cam cu probleme).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

catu si eu o oglinda dreapta pt t4-ul meu

i-am imprumutat tatalui meu duba si mi-a adus-o fara oglinda din dreapta, cica i-a acrosat-o un tir....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nelu_tm scoate furtunul de la pompa de apa,cel de la termostat,e unul gros,porneste motorul,cineva sa-ti bage apa cu furtunl de la un canal ceva,si vezi cum iese apa pe acolo;eu cred ca e pompa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am nici scule nici spatiu sa desfac motorul singur. Mi-a desfacut chiulasa astazi si garnitura pare ok dar la unul din pistoane avea urme specifice la supape, semn ca a intrat apa in capul pistonului. Am dus chiulasa la verificat si voi vedea ce raspuns primesc. Daca este chiulasa crapata am incurcat-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eo am schimbat motorul si pe ala vechi lam desfacut ai se pare ca e stramb la plan adica sus fata e putin stramba si scapa apa in capatul pistonului

deci am luat o decizie buna in al schimba !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate fi din planeitate la chiulasa, si nu cred ca se stramba asa usor un bloc motor din fonta ! Practic e cam imposibil sa gasesti ala stramb.

Cand am avut probleme de genul asta la J5, era din garnitura si din planeitate la chiulasa.

Mult succes in reparatie!

Ps: chiar si blocul motor se poate rectifica daca trebuie :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-a sunat cel cu rectificatul si mi-a zis ca planeitateae era aproape buna si a rectificat doar putin, la verificarea la presiune a fost ok asa ca ramane verianta cu blocul motor sa fie curb. asta si dupa spusele altui mecanic. Vad eu ce iese maine. Cu cat ai luat motorul vechi Razvane?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca citea i mai sus vedei ca am schimbat garnitura am verificat chiulasa la presiune am facut planul la chiulasa deci cu am apa in capatul pistonului fara sa creasca nivelu la ulei ?? daca nu este nici o fisura vizibila desupra segmentilor ??

1400 euroi cu montat cu tot !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nelu, acuma verifica si blocul motor ( planeitate, fisuri, piston crepat sau fisura in cilindru): undeva trebuie sa fie ceva care nu i place:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

decat sa schimbi tot motorul cred ca te ajunge mai ieftin doar blocul schimbat, daca nu-l mai poti face pe cel vechi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil asa este costa mai putin dar aveam nevoie de masina nu am gasit un bloc sa imi placa si nu prea sunt adeptul carpelilor eo merg mult cu masinile

si daca ma lasa prin nus ce tara costa o gasca de banii iar in final chiulasa o vand si tot acolo ies !

si mam mai suparat si de faptul ca am gheltuit destui bani pe 4 garnituri ( plus manopera aferenta de fiecare data ) verificat plan verificat la presiune si rectificat scaune la supape !si din cauza ca am mai schimbat o dat motorul si nu era trecut in carte tot aia era !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate si dupa indreptarea blocului, rectificarea plan si verificare presiune a chiulasei si garnitura noua tot nu am rezolvat problema si am presiune in vas, ba chiar imi arunca apa afara si nu am caldura in interior. Toata distractia m-a costat 660 lei doar manopera si piese. Acum am dus-o la alt service sa-i dea de capat. Intra apa la pistonul 4 si nu stiu pe unde! Ideea este ca acest mister trebuie deslusit cumva-candva. Oricum 1000 eur nu am cum sa dau pe un motor ptr ca mie masina asta nu imi produce acesti bani. poate o sa o vand pana la urma.

Modificat de nelu_tm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pistonul 4 s-a scos afara si nu are nici o fisura dinspre circuitul de racire in interior? O fisura aproape inobservabila si va face probleme. Sau , vreo fisura dinspre canalele sistemului de racire din chiulasa, inspre supape ( si baga apa prin admisie/evacuare) in piston.

Ar mai fi o chestie: un motor de T4 care nu are problemele astea (sau macar o chiulasa buna de la cineva cu un motor care nu are ce face cu el), sa pui odata chiulasa de pe el pe blocul tau sa vezi daca mai face asa: daca nu face, atunci e de la chiulasa, daca face la fel, atunci e de la blocul motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate si dupa indreptarea blocului, rectificarea plan si verificare presiune a chiulasei si garnitura noua tot nu am rezolvat problema si am presiune in vas, ba chiar imi arunca apa afara si nu am caldura in interior. Toata distractia m-a costat 660 lei doar manopera si piese. Acum am dus-o la alt service sa-i dea de capat. Intra apa la pistonul 4 si nu stiu pe unde! Ideea este ca acest mister trebuie deslusit cumva-candva. Oricum 1000 eur nu am cum sa dau pe un motor ptr ca mie masina asta nu imi produce acesti bani. poate o sa o vand pana la urma.

deci ce a mai ramas ??? fisura in bloc desupra segmentilor !!!!!

cu vandutul .. e mai greu tre sa gasesti unu paralel cu masinile !

si mai e o problema in functie de cata apa baga sunt mari sanse sa indoi bielle sau sa rupi boltul la piston daca se aduna apa si la pornire supapele de pe istonul 4 sunt inchise ( cea de evacuare ) se indoaie biela!

Pistonul 4 s-a scos afara si nu are nici o fisura dinspre circuitul de racire in interior? O fisura aproape inobservabila si va face probleme. Sau , vreo fisura dinspre canalele sistemului de racire din chiulasa, inspre supape ( si baga apa prin admisie/evacuare) in piston.

Ar mai fi o chestie: un motor de T4 care nu are problemele astea (sau macar o chiulasa buna de la cineva cu un motor care nu are ce face cu el), sa pui odata chiulasa de pe el pe blocul tau sa vezi daca mai face asa: daca nu face, atunci e de la chiulasa, daca face la fel, atunci e de la blocul motor.

chiulasa iese din discutie daca o fost verificata ( se baga aer in ea si e bagata in apa cu un manometru si ramane asa cateva minute )

cat despre scos pistonul nu e cazul atata timp cat nu creste nivelul in baie poate fi o fisura la maxim 3-5 cum de buza blocului adica desupra segmentilor cu pistonul la maxim in sus !deci daca cobori pistonul ar trebui sa se vada !

Din pacate si dupa indreptarea blocului, rectificarea plan si verificare presiune a chiulasei si garnitura noua tot nu am rezolvat problema si am presiune in vas, ba chiar imi arunca apa afara si nu am caldura in interior. Toata distractia m-a costat 660 lei doar manopera si piese. Acum am dus-o la alt service sa-i dea de capat. Intra apa la pistonul 4 si nu stiu pe unde! Ideea este ca acest mister trebuie deslusit cumva-candva. Oricum 1000 eur nu am cum sa dau pe un motor ptr ca mie masina asta nu imi produce acesti bani. poate o sa o vand pana la urma.

si apoi iao alfel dai 1000 de euro pe motor 500 iei pe chiulasa 200-300 pe vilbrochen asa ca ...... nui prea mare pierderea!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe chiulasa mai mult de 250-300 euro nu stiu daca plateste cineva. Asta daca o vrea cineva ca eu am 2, verificate si cu planul facut, una echipata cu supape si totul nou si una goala de tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiulasa iese din discutie daca o fost verificata ( se baga aer in ea si e bagata in apa cu un manometru si ramane asa cateva minute )

cat despre scos pistonul nu e cazul atata timp cat nu creste nivelul in baie poate fi o fisura la maxim 3-5 cum de buza blocului adica desupra segmentilor cu pistonul la maxim in sus !deci daca cobori pistonul ar trebui sa se vada !

O solutie ar fi asa: Dat jos pistonul 4, verificat blocul dupa fisuri. E imposibil sa nu o vezi daca e vreauna! si daca nu are fisuri , atunci numai din chiulasa poate fi. Cu toata verificarea aia, esti sigur ca poate verifica fiecare canal prin care circula apa? @ Nelu, de ce ai 2 chiulase? ai mai patit chestia asta si ai mai cumparat una? Ai testat motorul cu a doua chiulasa care o ai sa vezi daca si cu ea face la fel?

Pana la urma cum se face verificarea? Se aseaza cumva chiulasa(cu garnitura) pe o placa metalica si se strange cu suruburi astfel incat sa inchida toate gaurile de aer, lasate libere zonele de la pistoane, si apoi bagat aer pe intrare si iesire? Asta ar fi o verificare totala dupa cum gandesc eu.

Modificat de Emy D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit-o in primavara cu presiunea in borcan. Am mers pe premisa ca e chiulasa sparta si mi-am luat una nerectificata dar goala. Dupa ce am pus supape si ghidaje noi si a functionat motorul ok am rectificat-o si verificat-o pe cealalta si era ok. Asa ca acum am 2 care par ok si sant verificate dar imi face presiune in vas. Nasol!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar este fisurat blocul la cilindrul 4. Acum am varianta sa/i confectionez alte camasi sau sa-i schimb tot motorul. Am gasit unul cu 600 euro tot ABB dar trebuie sa-l vad. Ce imi recomandati? sau sa iau un motor 1.9TD ABL si sa-l adaptez?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu tragi cu ea,greutate,remorci etc. de ce sa nu-i pui 1.9!Ma gandeam,pe viitor,sa pun motor 2.5,intreabarea mea este ce modificari mari trebuie sa-i fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

secod-hand... cum il probezi?

pe actualul il refaci, sti ca-i bun, si te costa mai putin... parerea mea.

de adaptat 1.9 cred ca trebuie sa schimbi si cutia de viteze si multe altele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandeam sa iau din Germania una cu motor 2.5 si sa-l pun pe asta;sunt cam nelumurit la suport motor si cutie,instalatie..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand trebuie sa trimiti un mail la RAR sa iti spuna ei ce tip de motor ai voie sa pui in locul celui actual, functie de motorizarea ce o ai acum si anul fabricatiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce stiu eu, va trebui sa pui motorul cu suporti cu tot, alt sistem de franare care se pare ca ar fi mai mare la 2.5, instalatia electrica a motorului + calculator motor, radiatoarele, intercooler, cutia de viteze....si chiar si sistemul pedialier...

Modificat de Emy D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Ma bate gandul sa inlocuiesc haionul cu varianta cu usi laterale. Din cate am citit pe unele forumuri straine se poate face schimbarea fara mari probleme doar ca imi trebuie, pe langa cele doua usi, geamuri, stergatoare, etc, si toate piesele de prindere, balamale... Solutia ideala ar fi sa gasesc la dezmembrari o masina cu usi pe spate si sa le iau impreuna cu toate accesoriile necesare. Dar se pare ca varianta asta cu doua usi in loc de haion e mai rara. Aveti vreo idee pe unde as putea gasi ? Sau daca pot aparea probleme de netrecut la montare/conversie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!