Jump to content

Bateriile Rombat o tzeapa pentru romani ?


cezarsv
 Share

Postare recomandată

cu  rombat premier de 80ah sunt si eu la a 3 a iarna ,zilele trecute la -18 s-a chinuit putin ,dar acum pe + porneste f bine, o sa o pun inca o noapte pe redresor si e ok,problema cred ca sunt drumuri f scurte si porniri dese :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce sa zic, ca posesor de multe baterii Rombat, nu am nimic de reprosat. Din contra, asi sugera ca numele topiculuisa fie schimbat, chiar nu merita ca o marca de succes romaneasca sa fie asociata cu cuvantul teapa !

 

Ps - nu am nici o legatura cu Rombat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Foarte bun Rombat... de tinut in vitrina. Dar cam scump pentru un bibelou de plastic

Un vecin a cumparat Varta Silver de 74Ah pe A4 1.9tdi si cu gandul ca mai lasa niste bani la pusculita, pe T4 Caravelle 2,5tdi a luat un Rombat Premier de 100Ah.

pilot-12v-90ah-800a-(en).jpg

Asta se intampla in vara.

Din iarna T4 a refuzat sa mai porneasca. Initial a dat vina pe vreun consumator. I-am pus ampermetrul sa vad: cativa mA. Probabil casetofonul, ca T4 nu au cine stie ce electronica pe ele.

Am dus un tester performant de baterii de la serviciu si am testat bateriile.

- Rombat Premier 90Ah dupa 6 luni - 390 S (S=Siemens - inversul rezistentei interne a bateriei sau A/V)

- Varta Silver 74Ah tot dupa 6 luni - 1030 S

 

Am trecut la bateriile mele.

- vechea mea baterie Varta Blue de 80Ah ce a ramas de pe Passat, dupa 8 ani face 477 S.

- o baterie no-name de 70Ah venita pe o masina din germania (nu se stie varsta bateriei) - 790 S

- baterie oem AGM de bmw 80Ah - 1020 S.

- baterie Varta Silver de 110Ah - 1300 S.

 

Proprietarul abia acum a realizat ca economia din vara ii mai da o gaura in buzunar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O va duce la vanzator. Doar ca i s-a tot spus ca are un consumator ascuns pe undeva, de-asta slabeste de seara pana dimineata.

Eu i-am demonstrat cum sta treaba.

 

Insa tot jenant ramane. Dupa 6 luni sa umbli cu bateria la garantie. Primesti alta care mai tine pana in toamna si adio garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca se gaseste consumator ascuns, nu se da garantie.

am cumparat 3 baterii si am mers cu toate la centrul lor unde s-a testat masina (pornit, oprit motor / consumatori) si apoi s-a stampilat garantia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana acum n-a masurat nimeni nimic, doar i-au spus diversi electricieni ca "precis" are un consumator (toti se imbulzesc doar la masini de generatie noua ca de-acolo iese cascavalul).

Din masuratorile mele reiese altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O va duce la vanzator. Doar ca i s-a tot spus ca are un consumator ascuns pe undeva, de-asta slabeste de seara pana dimineata.

Eu i-am demonstrat cum sta treaba.

 

Insa tot jenant ramane. Dupa 6 luni sa umbli cu bateria la garantie. Primesti alta care mai tine pana in toamna si adio garantie.

 

Toate bateriile vandute pentru utilizare normala pe PF au 24 de luni, exclus taxi.

Daca omul face taxi cu T4...se explica.

 

Cat despre rezistenta interna nu e relevant testul tau. Autodescarcarea, caci despre ea este vorba, tine de constructie si e in medie la acumulatori de pornire ~ 1%/zi.

Acumulatorul se poate distruge prin simpla descarcare adanca si chiar a 2-a zi dupa cumparare, cei auto nu sunt deep cycle !

Dar ca sa vii cu date reale de pe tester, spune ce curent instant avea si in ce conditii meteo.

 

L.E. Cum ai masurat consumul in stand-by ?

Ce procedura ai folosit ? (pas cu pas)

Autoturismul are alarma de fabrica sau AM ?

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea mai simpla metoda pentru a verifica bateria si daca exista un consumator ascuns:

atunci cand moare trebuie pusa pe redresor,daca bateria dupa ce a fost incarcata este in parametri este vina instalatiei masinii.

Recent am avut o belea cu un Ibitza...incarcare beton,acumulator 4 luni,un rombat de 55....la 7-8 zile murea bateria.

A fost incarcata de 4-5 ori...fenomenul persista.

Masina avea problema la un calculator de usa de pe partea stanga,geamul la ridicare mergea sacadat si din cand in cand calculatorul ramanea blocat pentru 5-10 minute...nu mai ridica geamul deloc.

A fost cu masina la un electrician...verdict...nu are nimic masina dar posibil ai un consumator acuns.

A fost schimbat calculatorul de usa (motorasul macaralei)...dar sa scape de problema cu geamul..nicidecum cu gandul ca el este principalul vinovat.

Din clipa in care a fost schimbat calculatorul de usa....au disparut problemele referitoare la descarcarea bateriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

T4 nu e taxi. E o masina normala, de uz zilnic. 2-3 porniri/zi. Nu mai mult.

Testul meu e chiar FOARTE relevant. Toate testele s-au desafsurat cam la aceeasi temperatura (~2-3 grade). Aparatul respectiv (de fapt e trusa) a fost cumparat special pentru asta (la o firma de profil unde e foarte util) si s-au dat o caruta de bani pe el. Nu e o chinezarie.

Tensiunea a fost de la 12.8V la cele in stare foarte buna, la sub 12V la cele slabe. Dar asta e irelevant, cat timp curentul e mult mai important decat tensiunea.

E un tester ce indica starea bateriei, nu starea incarcarii. Prin urmare valoarea curentului instant e folosita doar intern in masuratori, nu apare pe display.

Ca o paranteza, una din bateriile testate am lasat-o 24h la incarcat si am repetat testul. Diferenta a fost de maxim 20S. E si logic, o baterie terminata poti s-o bagi si-n stratosfera, ca n-o mai repari.

 

120L, glumesti, nu? Fac zilnic cateva masuratori de tensiune sau curent, nu e cazul sa ma intrebi balarii.

T4 nu are alarma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect, toate service.urile mai rasarite au testere Midtronics, care ada cum spune si cosmin, masoara starea elementilor bateriei si poate vedea daca o celula are probleme, etc.

bateria poate sa fie si la 9-10 V, daca rezistenta interna e ok, iti c spune sa o incarci, dar daca e defecta poate sa aiba si 12.5 v si o va vedea defecta.

am lucrat cu vreo 3 tipuri de Midtronics si nu au dat gres niciodata la diagnosticare

tocmai de asta sunt folosite, in detrimentul vechilor testere rezistive, ce scurtcircuitau bateria pentru a masura curentul de pornire. Acestea nu depistau intotdeauna o problema.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta nu inseamna ca Rombatul sunt neaparat proaste. Ca au si scapari de calitate, sa fim seriosi, toti producatorii au asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate Andrei, chiar Midtronics e. Celltron Ultra.

Imi plac artistii astia gen 120L care vorbesc din forumuri.

Ultra_features.jpg

 

 

Asta nu inseamna ca Rombatul sunt neaparat proaste.

Nu. Inseamna doar ca mai au de invatat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar bateriile auto sunt capsate,,cum reusesc sa masoare fiecare element?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, Am vazut ca parerile despre bateriile Rombat sunt impartite: unii le iubesc alti le detesta.

 

Eu am avut pe masina cealalta un rombat pe care l-am schimbat dupa 7 ani jumătate pentru ca nu am vrut sa am surprize intr-o dimineata geroasa. Dar cred ca ar mai fi mers macar inca 1 an.

 

Acum pe Jetta am schimbat bateria din fabrica VW adica aproape 9 ani cu alta Rombat de 62 Ah, pana acum este ok nu mi-a facut probleme dar sper sa ma tina la fel ca si cea de pe cealalt masina.

 

 

Cred ca are importanta si cum folosim consumatorii, cum ar incalzirea in scaune, in oglinzi etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am luat Rombat Premier 75 Ah(360 ron cu defuncta la schimb,productie decembrie 2014) dupa 3 ani de Bosch Silver S5 74 Ah pe care am dat 590 ron la vremea respectiva. Am zis ca ma tine 6-7 ani, de unde..

As fi vrut Moll ca tot le lauda lumea, dar era peste buget, iar bosh nu mai vreau , varta, mhm, si cam atat .

Modificat de john_skoda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in general bateriile care se duc repede sunt cele de constructie proasta... adica carcasa de plastic, pilele etc..

 

iarna se vede asta, pentru ca daca nu este incarcata bine, scade nivelul electrolitului, si apa ingheata in baterie, asltfel crapa din celulele interioare si face bateria un rebut.

 

rombat nu face exceptie, si nici cele facute prin turcia.. ca e varta, bosch sau altele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bosch = Varta, s-a mai discutat. Bosch nu produce acumulatori, le cumpără de la Varta și le colantează cum vor ei. Chiar și sloganul comercial POWER FRAME, care atenție, este marcă înregistrată, este folosit în comun de Varta și Bosch. Dacă spui ca Bosch sunt mai proaste decât Rombat, spui că și Varta sunt mai proaste decât Rombat. Eu v-am spus chiar din primele pagini asta. Rombat über alles :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bosch nu cumpara si colanteaza baterii de la Varta ci le produc si vand impreuna din 1991, Varta si Bosch s-au asociat intr-o noua entitate denumita VB Autobatterie(VartaBosch) Varta detine 80%-Bosch20%.In 2002 Johnson Control cumpara divizia Varta Germany.Varta are fabrici in Germania/Austria/Cehia/Franta si Spania.In curand va avea si in Romania.Difera calitatea OE/AM.Daca dintr-un lot au 5% defecte asta e merge la gramada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva se intampla cu noile generatii de bosch (c3, c5 sau ce modele au ei) de cad pe capete. Citisem chiar un articol pe 4tuning si cunosc pe cineva care e la al 3-lea bosch schimbat in garantie.

Cu varta blue/silver am avut numai experiente pozitive. Nu vorbesc de cele negre, care nu merita mentionate.

Iar rombat... macar e ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Varta blue de 74 a murit dupa nici 3ani. Am pus testerul pe ea si din 690 A la scurt avea sub 400

.Abia mai dadea peste cap motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dle moderator, doar pe această pagina s-a scris de două ori, de 2 useri deosebit de inteligenți :P , că Varta și Bosch sunt una și aceeași baterie. 

Și nici Rombat nu e chiar ieftin, din păcate prețul se apropie vertiginos de VartaBosch-cartaboș. Desigur vorbim de Rombat Premier, cel mai bun produs al renumitei firme bistrițene.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dle moderator, doar pe această pagina s-a scris de două ori, de 2 useri deosebit de inteligenți :P , că Varta și Bosch sunt una și aceeași baterie. 

Și nici Rombat nu e chiar ieftin, din păcate prețul se apropie vertiginos de VartaBosch-cartaboș. Desigur vorbim de Rombat Premier, cel mai bun produs al renumitei firme bistrițene.

Am senzatia ca tu lucrezi la ei de le faci atita reclama gratis, ei tin sa te anunt ca mi-a cazut un rombat premier cu 2 saptamini inainte de expirarea garantiei,pus pe un benzinar de 1.6. Da stiu caz fericit dar daca se intampla la 2 zile dupa?! Am platit diferenta si am luat varta blue care a  tinut 4 ani nu 1 an si 11 luni!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Când Cosmin va avea nevoie de un avocat, cu siguranță te va angaja. :)

Nu lucrez la rombat, am acțiuni, dacă mai conving câțiva forumiști, la vară îmi permit un Q5 :P Chiar vă rog să vă gândiți ce bine mi-ar sta într-un Q5 când cumpărați acumulatori, de câte ori cineva își cumpără un rombat, îmi bagă niște bani în buzunar, pentru care vă mulțumesc :)

 

Ceea ce spui tu e caz izolat, chiar pe acest topic găsești multe contra-exemple.

 

În octombrie 2012 am achiziționat două baterii rombat premier noi, deodată, absolut identice, același lot, le-am ridicat personal de la magazinul fabricii (deh, a fost ofertă :P ), una montată pe mașina mea, cealaltă pe mașina de serviciu, ambele cu 1,9 TDI, ambele motoare pornesc foarte ușor, ambele au încărcarea în parametri normali (la o măsurare cu voltmetrul)

 

Mașina mea circulă foarte puțin extraurban, parcurg puțini km, porniri dese, iarna asta de exemplu o singură dată am făcut un drum extern de 200 km, în rest exclusiv în oraș, adică tot ce se poate mai rău pentru o baterie! Totuși niciodată nu a dat semne că ar fi obosită, nici în cele mai geroase dimineți, nici măcar când stătea tot weekendul nepornită în frig. Deci tocmai am ieșit din a 3-a iarnă cu ea.

 

Mașina de serviciu circulă zilnic 95% extraurban, drumuri de 200-400 km ZILNIC, ce mai, ideal pentru acumulatori. Totuși luni dimineața găsesc bateria descărcată, trebuie să-i dăm curent. Când e foarte frig, moare de dupămasă până a doua zi dimineața.

 

Nu sunt sigur de ce se întâmplă fenomenul, normal și logic mă așteptam să fie invers. Singura diferență care am găsit-o între cele două mașini este că la a mea acumulatorul este fixat ferm, în locașul lui, are și capacul de plastic original, pe când la mașina se serviciu bateria nu este fixată deloc, este pusă doar pe suportul ei, unde se bălăngăne în funcție de cum iau eu virajele și trepidează în funcție de starea drumului. Nu știu dacă doar atât poate fi cauza pentru care bateria m-a lăsat după doar 3 ierni, dar altă explicație nu am găsit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!