Jump to content

Bateriile Rombat o tzeapa pentru romani ?


cezarsv
 Share

Postare recomandată

Tine si de noroc dar si de regimul de functionare.

Daca masina doar sta in garaj si o pornesti o data pe saptamana... n-o sa treaca multi ani.

Daca e folosita cel putin zilnic si cu durate de minim jumatate de ora de functionare intre porniri, o sa aiba viata lunga.


Eu am pe ARL-ul meu o Varta Blue dynamic de 84Ah deja de peste 7 ani jumate si porneste perfect si iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+1 Cosmin, asta e cel mai important in viata unei baterii, regimul de functionare, daca ramane neincarcata fie vara fie iarna se sulfateaza placile si isi pierde capacitatea de a tine energie deci se duce; cel mai usor se strica o baterie daca mergi cu masina rar si tinand-o neincarcata sub 70%;

asta presupunand ca sunt verificati consumatorii cand masina e oprita si cum incarca alternatorul; daca totul e ok si se merge cu masina zilnic sau aproape zilnic bateria ar trebui sa tina 5-8 ani, daca tine mai putin atunci da, acea baterie a fost defectuoasa; ca si comparatii intre marci, nu e mare filozofie intr-o baterie, principiul e acelasi, conteaza calitatea componentelor si mai ales cat de predispuse sunt acestea la sulfatare si la disparitia proprietatilor de a retine energia, moment care oricum vine o data si o data, dupa cum ziceam dupa 5-8 ani, nu are viata nelimitata;

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

baterie Rombat Premier de 75 parca, luata in martie 2010, azi a crapat de tot..chiar nu stiu ce sa iau, parca n-as mai lua Rombat, mi s-a parut cam lenesa tot timpul fata de cea originala a masinii,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand vine vb de baterii o iau pe ca mai ieftina si ma astept sa o schimb mai des.

Am luat varta black de 56A cea mai mica potrivit catalogului varta pt masina mea,o am de 2 ani si merge inca bine.

Iarna trecuta masina astat nepornita 2 luni(accident) iar luna trecuta am reusit sa o descarc grav....mai avea saraca 6.11V. Noroc cu un redresor electronic smecher am reusit sa o aduc la viata si merge in continuare bine.

 

Daca moare maine nu ma doare sufletul,am dat pe ea 190lei,ma astept sa pice oricand si voi lua una la fel

 

Logica mea e urmatoarea : o baterie de 200 lei tine minim 2 ani,una de 400lei nu tine sigur 4 ani....toate sunt la fel de proste.

Cand am avut ocazia sa iau baterie Optima la super pret am fost prost si nu m-a interesat,acum asta e...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu un Rombat Premier verde, luata in februarie 2010, care nu a mai pornit ieri motorul dupa 4 zile de stationare, avea 9 V. Am dus-o in casa pe redresor, am tinut-o vreo 20 min si mi-a mers apoi,dar e clar ca iarna asta o sa imi faca surprize.

M-am uitat la "ochiul verde" si nu mai e verde nici incarcata ,in niciun fel, e dusa?

Ce sa zioc... nici macar 4 ani,desi nu a fost solicitata , masina a mers aproape in fiecare zi si niciodata nu am dat multe chei, motorul porneste mereu la prima cheie.

Voi lua tot Rombat, diferenta de pret e tot in avanajul meu fata de diferenta de exploatare a unei alte marci presupus mai buna, iar alt principiu al meu este sa cumpar pe cit se poate produse locale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi a murit complet Premierul (doamne ajuta !   :RO flag:       )

Am luat tot un Rombat dar Cyclon, sunt diferente intre tipurile astea doua? Am cautat pe google si nu am gasit ceva clar.

pe una de 55 Ah am dat 170 de lei cu una veche la schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici macar o baterie de telefon nu se incarca in  20 minute :tuktuk:  minim 6-max12 ore se tine in functie de redresor si cit de descarcata este :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aa, nu.. caci ieri am fost la Constanta cu ea,deci pe A2 vreo 2 ore ( acuma imi dau seama cit de norocos am fost ca mai pornit totusi acolo). Azi dimineata insa deja abia-abia a invartit, noroc ca motorul e brici si a pornit, am mers undeva, si dupa o pauza de vreo ora n-a mai pornit. M-am dus efectiv peste drum cu ea si am luat Cyclonul pe loc.

Sunt difernete intre Premier si Cyclon?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Premier sunt pentru masini mai pricopsite si este o gama mai superioara calitativ fata de Cyclon care sunt mai ieftine si constituie gama de jos a celor de la Rombat.De regula e diferenta de minim 1 an de exploatare una fata de cealalta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am luat o Varta sylver de 77 cu 400 si putin, ,Rombat Premierul era vreo 350, deci nu e f mare diferenta...sa incerc si cu asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Premierul este puțin sub 300 de lei cu bateria veche la schimb, cam atât costă la orice magazin cu prețuri normale. Sigur, dacă nu te deranjează diferența la Bosch/Varta, poți să cumperi și aceste mărci, nu faci nimic rău. Experiența mea însă îmi spune că nu merită.

Modificat de reader
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Si la mine face deja bateria figuri. Am fost sa vad cat costa o baterie Rombat Premier si cea de 75 era 365 lei cu bateria veche la schimb. Mentionez ca am fost la un magazin de desfacere Rombat. Nu este cam mare pretul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da. Eu am luat cu un an în urmă de la magazinul propriu al fabricii cu 300 lei (mai exact cred că a fost 295) + bateria veche la schimb. La prețul spus de tine deja se apropie de varta si bosch și atunci rombatul își pierde tot farmecul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am luat cu 300 + bateria veche o rombat premiere de 84 acum 2 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am varta silver dinamic 74ah  si nu am nici o problema cu ea nici cand a fost noaptea -15 grade , mi-a pornit la sfert de cheie  :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Așa ne pornesc și nouă mașinile, chiar și la -30 de grade. Nu e neapărat necesar să ai Varta Silver pentru asta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost sa vad cat costa o baterie Rombat Premier si cea de 75 era 365 lei cu bateria veche la schimb. Mentionez ca am fost la un magazin de desfacere Rombat. Nu este cam mare pretul?

Atat e Varta Silver de 74Ah in Zalau (probabil si in alte parti). N-are rost. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Varta silver nu este ceea ce se crede! Am cumparat una de 74 ah acum 2 ani si azi dimineata ma uitam la masina ca la bunica acum 4 ani! Mare teapa, sa nu ma tina nici 2 ani intregi! Alternatorul incarca corect, consumatori offline nu exista, unde e curentul frate? Am innebunit azidimineata, m-am dus cu bicicleta la munca!

Modificat de acoplanstar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bateriile se mai si intretin cu incarcari regulate pe redresor.Daca vreti ca bateria sa tina mai mult va cumparati redresor de preferat electronic si va intretineti bateria.

Mie "mi-a murit" o saracie de baterie varta Black acum 2 luni,scazuse tensiunea la 6V.Am adus-o in casa ,am pus-o pe redresor electronic,am tinut-o vreo 2 zile la incarcat si o am si acum si porneste masina de atunci in fiecare dimineata de nu are treaba.Baterie e cam mica de 56A pe motor 1.8 benzina

 

Mecanicii de generatie veche,cei scoliti stiu din carti ca se recomanda intretinerea bateriei o data la 2luni prin incarcarea la redresor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu te contrazic,dar n am facut asta niciodata,si nici o baterie nu m a tinut sub 4 ani.

bateria de generetie chiar veche,de pe prima dacie a lu tata,1980 a tinut pana aprioape de revolutie,si a fost data jos de pe masina prima data fix cand a fost inlocuita.

in prezent am in familie un logan,care face cam 200 km pe an.iarna il pornesc odata la 10 zile,si stau langa masina,15-20 min,cat am rabdare.

bateria e rombat,si porneste fara ezitare.ochiul magic e verde plin.

 

chiar e nevoie de redresor odata la 2 luni?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde si de masina si de regimul in care circuli cu ea.

Pe Bmw am bateria originala AGM de 5 ani si dadea semne de oboseala inca din iarna trecuta. Pana m-am prins ca trebuie s-o bag pe redresor o data la 2 saptamani. Are pe ea senzor IBS si incarcare inteligenta... atat de inteligenta ca la drumurile scurte care le fac, nu apuca s-o incarce destul.

Pe Passat am Varta Blue de 7 ani si merge fara probleme si acum.

Sistemele auto moderne de incarcare nu incarca bateria complet, iar cand o incarca o fac lent. Din acest punct de vedere Daciile erau mai bune. 

Si da, se recomanda incarcarea periodica pe redresor, mai ales iarna, daca nu circuli cu masina prea mult.

 

Si mai sunt cazurile fericite ale celor care nu fac nimic special si totusi nu au tangenta cu bateria cat tin masina. :D

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ma sa fim seriosi...sa incarci bateria pe redresor la 2 luni...echivaleaza cu incarcarea telefonului sau a masinii electrice.

Bateria originala a masinii mele a tinut 9 ani si poate mai aveam sanse cu ea pentru ca a murit din cauza ca nu i-am pus apa distilata si mai avea electrolit in ea maxim jumatate din cat trebuia sa aiba.

A fiert pana s-au spalat elementii de pasta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria in mod normal se incarca in mers.A mea are acum 3,5 ani si cand am masurat-o acum o luna pe tester era aproape ca noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde si de masina si de regimul in care circuli cu ea.

Pe Bmw am bateria originala AGM de 5 ani si dadea semne de oboseala inca din iarna trecuta. Pana m-am prins ca trebuie s-o bag pe redresor o data la 2 saptamani. Are pe ea senzor IBS si incarcare inteligenta... atat de inteligenta ca la drumurile scurte care le fac, nu apuca s-o incarce destul.

Pe Passat am Varta Blue de 7 ani si merge fara probleme si acum.

Sistemele auto moderne de incarcare nu incarca bateria complet, iar cand o incarca o fac lent. Din acest punct de vedere Daciile erau mai bune. 

Si da, se recomanda incarcarea periodica pe redresor, mai ales iarna, daca nu circuli cu masina prea mult.

 

Si mai sunt cazurile fericite ale celor care nu fac nimic special si totusi nu au tangenta cu bateria cat tin masina. :D

 

 

Am un prieten tot cu bmw care procedeaza exact ca tine,eu am crezut ca exagereaza totusi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, pot sa confirm cele spuse de Cosmin, dupa cele intamplate cu un E60 525d cu bateria originala care avea doar 4 ani!

Modificat de czsilviu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!