Jump to content

Probleme ralanti, motoras pas cu pas, injector


SyncMaster
 Share

Postare recomandată

Daca nu ma insel la tine cel inconjurat cu rosu este senzorul de aer.

post-53719-0-30499000-1325179118_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. Cel care mi-a facut testul mi-a aratat mufa si eu cautand pe forum, am dedus ca este langa motorasul pas cu pas, integrat in ansamblul carburatorului. Atasez o poza.

Acum, nu sunt sigur ca vorba aia...nu sunt meserias.

lupo_bv - aceasta explicatie a fost data si de catre mecanic. parea un om capabil. Am sa-l schimb sa vad cum se comporta.

post-46029-0-30314400-1325180864_thumb.j

Modificat de phun
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina mea senzorul de aer este amplasat dupa clapeta, pentru a citi presiunea si temperatura aerului aspirat, dupa care ECU da comanda mai departe la clapeta si isi adapteaza pozitia, plus timpul de injectie, samd, deci pe scurt se afla in galeria de admisie, poate gresesc, daca mai are cineva pareri sa ne lumineze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eroarea aia de la senzorul de temperatura spune ca circuitul este intrerupt sau are scurt la plus. Asta inseamna ca ECU se comporta ca si cum temperatura aerului ar avea -40 grade (daca avea scurt la masa era ca si cum ar fi fost temperatura aerului peste 120 grade).

Cauze posibile pt erorarea aia: fire intrerupte, contacte oxidate la senzor sau la ECU, senzor dus.

Despre pozitionare si modul de verificare, atasamentele sunt cred ca destul de explicative.

Eu zic sa elimini mai intai aceasta cauza si dupa aia sa te gandesti la altceva deorece asa cum este acum probabil ca masina ar merge bine numai in Siberia :frigbaitata: . Glumesc desigur, dar eu zic sa te inarmezi cu un instrument de masura, spray de contacte si rabdare si detecteaza prima data de ce apare erorea 00523, din moment ce nu a putut fi stearsa e clar ca e ceva acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost acum si m-am uitat la masina. Din pacate pozitia 4 la mine lipseste. Galeria nu are nici un senzor pe ea. Cel putin asa am vazut eu de deasupra. Am pornit motorul si nu porneste neajutat din acceleratie, trebuie incalzit un pic ca altfel se opreste. Si tot nu merge in parametrii normali, sta relantiul la 3-400 de rotatii. Parca merge si in 3. Am facut si poze.

post-46029-0-34323600-1325232033_thumb.j

post-46029-0-84751800-1325232038_thumb.j

post-46029-0-79264800-1325232093_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sapat pe la temeliile topicului si rezolvarile difera. Unii au reglat clapeta, altii au schimbat motorasul pas cu pas, altii l-au reparat. Voi incerca prin inlocuirea motorasului, evident cu unul second hand ca nu dispun de 550 de lei pentru unul nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai dat o tura la masina si am mai constatat o neregula. In spatele carcasei filtrului de aer, se afla o piesa albastra care are si o mufa. Cred ca este vorba despre o electrovalva. Am scos acea mufa si am remarcat faptul ca motorul functioneaza un picut mai turat. Mai lejer, nu strans de gat asa cum functioneaza cu mufa conectata. Cand mufa este introdusa in acea piesa, se aude un tacanit in ea. Cand am scos mufa, s-a oprit tacanitul. Deci cand nu tacane motorul merge spre normalitate dar relantiul tot la 600 imi sta si fluctueaza . Acela sa fie oare "senzor temperatura admisie aer" cum dadea pe tester? Pun si doua poze ca sa va dati seama.

post-46029-0-58549200-1325242466_thumb.j

post-46029-0-87158200-1325242472_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, este electrovalva pentru recircularea vaporilor de benzina, spre filtrul cu carbon activ. Senzorul de temperatura a aerului se afla sub capacul de la injector, pe corpul injectorului. Verifica in interiorul filtrului de aer daca functioneaza clapeta de dirijare a aerului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca nu pui si tu codul motorulului la semnatura, eu am crezut ca ai AEE, dar se pare ca ia AEA.

Nu-i nimic corectam. Dupa cum se vede pe acolo la tine senzorul de temperatura este cum zice Paul pe corpul injectorului.

Cred ca din cauza acestui senzor nu ai amestecul corespunzator si cand scoti mufa de la valva canistrei de vapori intamplator se mai corecteaza.

Daca ticaie valva e bine, probleme sa-ti faci cand o tace malc.

Intai fa-o sa nu mai aiba eroarea aia si dupa aia mai discutam.

Inca ceva ca uitasem: ai cumva consumul crescut, da ceva rateuri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact. 1.6 ABU. Am uitat sa precizez. lupo_bv imi poti atasa, te rog, documentatia pentru ABU? Va rog sa ma scuzati, dar la cat de confuz sunt, am uitat sa spun ce motor am :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca scoti mufa de la senzorul de temperatura se simte ceva?Eu cand scot acea mufa se vede cum motorasul pas cu pas lucreaza,poate e contactul de relantiu din motorasul pas cu pas defect sau oxidat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt acasa pana dupa Rev asa ca nu pot pune doc pt ABU, dar te poti ghida dupa ce am pus mai sus, este cam la fel cu AEA.

Te intrebasem de consum pt ca daca senzorul ala de temp este dus (intrerupt), atunci motorul functioneaza tot timpul cu amestec mai bogat, ca de, el stie ca aerul care intra are -50 grade :frigbaitata: . Asa ca ocupa-te intai de asta sa vezi care-i treaba de apare eroarea si s-o remediezi, dupa care mai vedem cum se comporta. Nu-i exclus sa mai fie si altceva de vina dar daca nu elimini cauzele pe rand intr-un mod cat de cat coerent te chinui degeaba.

@mihai_mihai asa si trebuie sa faca. Practic atunci cand scoti mufa ECU are impresia ca temperatura lichidului de racire este tot asa undeva dincolo de -40grade si atunci modifica pozitia clapetei astfel incat ralantiul sa ramana in limitele specificate.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci am 3 mufe pe injectie. Cea de la motorasul pas cu pas, una in spate cu 4 pini, si una in dreapta (care cred ca este potentionetrul clapetei). Cand o scot pe cea cu 4 pini din spatele carburatorului se opreste motorul. Cand le scot pe celelalte nu se intampla nici o schimbare. Deci senzorul temp admisie aer il schimb prima data.

post-46029-0-55430000-1325320004_thumb.j

Modificat de phun
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci ,mufa cea cu 4 pini pe care o scoti si se opreste motorul,doi din pini duc la injector si ceilalti doi duc senzorul de temperatura admisie aer,fa rost de un aparat de masura si masoara rezistenta acestiu senzor cu motorul rece si cu el cald,sunt mai sus niste atasamente in care ne arata ce rezistenta trebuie sa aiba in functie de temp motorului,chiar daca acele atasamente nu sunt pt abu,rezistenta trebuie sa fie aceeasai si la abu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, deci ala e senzorul :) Nu am ce sa mai masor. Daca el "vede" -54 de grade este clar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Phun sa inteleg ca la tine senzorul temp admisie aer transmite o informatie eronata catre ecu, adica o temp de -54 de grade? asta tia dat la testare? Te intreb pentru ca si eu am probleme generate de acest senzor,de fapt la mine nu porneste motorul cand este rece pana nu trag mufa aia cu patru pini, nu inteleg de ce pentru ca cu motorul cald o ia la sfert,nu-mi explic ce se intampla atunci cand mufa este pe senzor si cand mufa este scoasa de pe el? Se modifica debitul de aer ? Chiar sunt in ceata :banghead: Am motorul de 1.4 AEX .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tine este motorasul pas cu pas. Se potriveste si de dacie pe injectie (ca tot 4 pini are) si este mult mai ieftin. Pai cand ti se incalzeste motorul numai e nevoie de soc automat ca sa-ti porneasca. Cand e rece socul (motorasul pas cu pas) functioneaza si daca el este bulit...nu-i mai merge motorasul din interior sau ai dintii aia rupti pe acolo. La tine aia este buba. Daca nu este corect, rog sa ma contraziceti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haideti ca din nou va stresez cu problema mea care ma depaseste. Am fost astazi din nou la masina si i-am dat capacul dela injectie jos. Sprituie bine. Clapeta e bine. Clapeta din carcasa filtrului de aer lucreaza ( cand o pornesc la rece se deschide de tot, cand ii iau contactul se inchide) Ceea ce ma nelamureste este ca i-am scos mufa senzorului HALL, iar cand i-am pus-o la loc motorasul pas cu pas a inceput sa bazaie continuu. Pana sa ii scot mufa de la HALL nu schita nimic. Am pornit-o cu capacul de la injectie dat jos si sta la 800 de rotatii (la rece) cand i l-am pus la loc, avea acelasi simptom: variatia aia intre 3-400 si 5-600. Am facut si doua poze. Am gasit in capacul injectiei acolo unde intra vacuum-urile ceva maro pe interior si anume o piesa cu un cod inscriptionat. Eu nu stiu exact care ar fi senzorul de galerie admisie si de aceea am facut poze ca sa imi spuneti voi, cei care stiti.

Si acum pozele. Banuiesc ca senzorul temp. galerie este cel negru din capul injectorului. Dar daca acesta este defect ii poate da motorasului pas cu pas informatii false ? Ca mi-e sa nu schimb motorasul si acesta sa fie bun :icon_cry: :grrrrrr:

post-46029-0-99762100-1325504900_thumb.j

post-46029-0-31215800-1325504906_thumb.j

Modificat de phun
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu capacul de la filtru de aer dat jos cum merge motorul?filtru de aer e curat?

Piesa cea maro lucraza cu un vacum si iti dirijeaza clapeta din filtru de aer,tu ai spus ca acea clapeta lucreaza,deci nu umbla acolo.Ti-am incercuit cu rosu senzorul de temp a aerului,cumpara un aparat de masura de ala ieftin (in jur de 15 lei)si masoara rezistenta senzorului macar sa-ti faci o idee.

post-24154-0-99903800-1325509662_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am d'ala profi :) Maine o sa masor si ala si motorasul. Acum numai am chef de ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost azi la piese auto si..surpriza. Senzorul acela este 300 si ceva de lei :)) O voi lasa asa pana la noi ordine:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gasesti tot corpul de clapeta la 200 lei sh si in pretul asta ai si injector si motoras si senzoristica. Doar sa ai bafta sa fie bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!