Jump to content

Probleme ralanti, motoras pas cu pas, injector


SyncMaster
 Share

Postare recomandată

Salut , am schimbat buji , filtre , si ..la relantii tremura, ce sa ii mai fac ?

care ar fi problema ? capac delcou , rotor, relantii , fise ?

ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

armadillo

Daca opresti motorul si ridici clapeta cu mana (sau altcineva apasa pedala de acceleratie) trebuie sa vezi cum varful tijei comprima un arc daca este lasata libera pedala si respectiv il decomprima daca apesi pedala - poate intelegi mai bine din poza ce vreau sa zic.Asta in ideea daca cumva ai umblt tu sau altcineva la suruburile de pe clapeta (in special cel care apasa clapeta) suruburi la care nu se umbla sub nici o forma.E bine de verificat si mufa care intra la motoras (continuitatea pana la ecu). Ai cumva tester la indemana (adica fara sa dai bani ptr. fiecare scanare)? Este nou motorasul care l-ai luat, verificat, si nu o spun in ideea de a intelege ca trebuie sa iei unul nou ci doar ca sa eliminam cat mai multe cauze si astfel sa iti rezolvi problema mai repede.

post-30655-1267720395_thumb.jpg

Modificat de mac23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mac23 multumesc pentru raspunsul promt.

Motorasul este nou, nu s-a umblat prin el. Acea tija din poza nici macar nu ajunge pana la clapeta de acceleratie (este pe pozitia minima...sa zic asa), fie ca este motorul oprit, fie pornit, deci clapeta este sustinuta doar de cablul de acceleratie.(sper ca asta m-ai intrebat si ca nu am inteles gresit). Motorasul este cumparat de pe ebay, insa nu este marca bosch. Sa fie asta o problema?

Tester am la indemana, folosesc VAG COM versiunea 311.2 cu OBD II

Mai spune-mi te rog cum pot verifica acea mufa si continutatea ei pana la ECU

Modificat de armadillo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca este asa cum cred eu, roaga pe cineva sa puna contactul, dar inainte de asta tu sa ti apasat varful acela de la tija motorasului cu o surubelnita cu ceva, iar cand pune contactul (de preferat la o temperatura mai mica afara deoarece atunci gradul de deschidere al clapetei va fi mai mare (si deci implicit si tija motorasului va iesi mai in afara) trebuie sa iasa tija. Acum nu stiu ce distanta ai intre varfult tijei si clapeta (eventual incearca sa mai slabesti cablul poate se mai lasa clapeta si face contact cu tija) ar fi binevenita o poza a zonei respective. Zici ca motorasul nu este original (bosch) dar banuiesc ca dimensiunile sunt identice (ma refer la lungimea tijei care iasa din corpul motorasului).

Ca acel motoras sa functioneze trebuie ca tija sa fie apasata de clapeta de acceleratie, doar atunci ecu recunoaste pozitia clapetei si comanda motorasul, altfel ecu considera motorul turat, deci nu se impune comandarea regulatorului de relanti.

Ma uit la scheme si iti dau si legaturile dintre ecu si motoras, dar sunt convins ca problema ta este legata de acea distanta dintre clapeta si contactul din varful tijei motorasului. Cate grade ai ,doar cu contactul pus, la clapeta de acceleratie indicate de vag-com ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, eu zic sa faci o readaptare la clapeta si vezi ce se intampla, mai ales daca nu ai procedat asa imediat dupa inlocuirea motorasului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, intr-adevar, are dreptate colegul, m-am luat cu detalii tehnice si am uitat sa te intreb daca ai resetat ecu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am resetat ECU prin varianta scoaterii bornelor de la baterie si am readaptat clapeta de acceleratie cu ajutorul vag-com printr-o metoda gasita aici pe forum: "in grupul engine-01 / adaptation-10 / in canalul 00 se salveaza valoarea 00"

Am incercat si varianta ta @mac, am slabit cablul de acceleratie ca acea tija sa atinga clapeta, insa aceleasi simptome...motorasul se aude ca merge, insa parca nu are forta sa impinga tija.

Modificat de armadillo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,baieti.In legatura cu motorasul pas cu pas ,contactul de ralanti trebuie sa fie lipit de surubul opritor(parca asa-i spune)sau sa aiba o distanta intre ele.Tot de pe forum am vazut ca trebuie sa fie de 0,5mm

Modificat de tita
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa-l verifici (masori) cu un multimetru. Ti-am atasat procedura si valorile care trebuie sa le ai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treaba este ca am schimbat 3 motorase,dar problema mea tot ramane(nu intra socul dimineata in functiune)acum am vazut ca in frana de motor peste 3000r ramane turata..Nu se deccelereaza numai daca o scot din viteza si o accelerez.Am schimbat si senzorul de temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am resetat ECU prin varianta scoaterii bornelor de la baterie si am readaptat clapeta de acceleratie cu ajutorul vag-com printr-o metoda gasita aici pe forum: "in grupul engine-01 / adaptation-10 / in canalul 00 se salveaza valoarea 00"

Am incercat si varianta ta @mac, am slabit cablul de acceleratie ca acea tija sa atinga clapeta, insa aceleasi simptome...motorasul se aude ca merge, insa parca nu are forta sa impinga tija.

Dar apasa suficient de mult astfel incat sa inchida contactul ? Ar fi bine sa verifici cu aparatul de masura pinii 3-4 sa aiba contact (de obicei cu aparatul pe verificarea continuitatii) cand pedala nu este apasata. Iata si corespondenta, dara daca zici ca se aude motorasul s-ar putea sa fie ok firele.

post-30655-1267732434_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa merg cu cele doua scheme la cineva care se pricepe, pentru ca nu ma prea stiu cu aparatul de masura si am sa va tin la curent.

Oricum, multumesc tuturor pentru ajutorul acordat.

Modificat de armadillo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sall armadino , motorasul cu cati pini este ? daca este cu 6 pini , sa nu fie acel montaj electronic de vina , ceva ars ... daca este cu 4 pini , nu poate fi decat din acele lamele din tija , chiar daca e nou, daca motorasul ai spus ca merge .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Cu 6 pini este, insa motorasul e nou...nu cred ca e acel montaj electronic devina. Oricum am sa merg azi sa-l masor dupa schema lui Paul.Iasi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu raspunsurile: mufa am verificat-o...are continuitate, insa la motoras a dat niste valori foarte mici...5 ohmi intre pinii 1-6 si 7 ohmi intre 4-5.

Sa fie motorasul defect? Iar daca este cum as putea remedia aceasta problema?

Ma gandesc totusi ca nu am ce ma apuca sa-l curat din moment ce este cam imposibil sa se fi depus ceva mizerie.

Si inca o intrebare: de ce este legata acea eroare care mi-o da vag com-ul?

00282 - Throttle Position Actuator (V60)

27-00 - Implausible Signal

PS: scuze pentru dublu post

Modificat de armadillo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

00282 - Throttle Position Actuator (V60)

27-00 - Implausible Signal

Possible Symptoms

Idle Speed too high

Idle Speed Regulation in Limp Mode

Cruise Control System (CCS) not working- doesnt have cruise control

Possible Causes

Throttle Position Actuator (V60) jammed

Wiring/Connectors from/to Throttle Position Actuator (V60) faulty

Possible Solutions

Check Throttle Position Actuator (V60)

Check Cruise Control System (CCS)

Aceasta este descrierea erorii.Este legata fie de defectiunea motorasului (V60) de relanti, fie de intreruperea circuitelor motor - ecu fie chiar de ecu (mai rar).

La pinii 1-6 de la motoras este legat chiar motorasul. Functionarea acestuia poate fi probata prin alimentarea la o sursa externa de maxim 6 volti aplicata la pinii 1-6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

armadillo : vezi PM, incearca daca nu ai icnercat ce ti-am scris si spune-mi rezultatul

succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a rezolvat baieti!!! Multumesc tuturor.

Mi-am facut curaj sa-l desfac pe cel nou si am constatat alimentat la 6V ca melcul acela se invartea in gol...deci era defecta/blocata rotita. Am pus partea cu cipul acela de la motorasul nou la mecanismul cu melc si rotita de la cel vechi la care era dus cipul. Si voil

Modificat de armadillo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci de 2 zile nu imi sta la relanti , cand e rece , dupa ce ma duc 5 min sta la relanti nu mai face figuri , am fost acuma jos la masina si am intele ca , daca modific pozitia de la clapeta de acceleratie ar trebui sa vina "tija"+"arcul" de la motoras dupa tija nu?

si bingo nu vine.

so?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sebastian_alex

Am si eu o problema. Cand pornesc masina UNEORI mi se intampla sa o ia de la a 2-a sau a 3-a cheie, dar uneori. Treaba care ma pune pe ganduri este ca relaniul are fluctuatii intre 600 si 800 rpm, asta in inceput pana sa se incalzeasca masina ca dupa aceea nu imi mai face probleme, stiti ceva, v-ati intalnit cu asa ceva. Unii mi-au spus ca este de la carbunii electromotorului, carbunii ar fu uzati, nu stiu ce sa cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a rezolvat baieti!!! Multumesc tuturor.

Mi-am facut curaj sa-l desfac pe cel nou si am constatat alimentat la 6V ca melcul acela se invartea in gol...deci era defecta/blocata rotita. Am pus partea cu cipul acela de la motorasul nou la mecanismul cu melc si rotita de la cel vechi la care era dus cipul. Si voil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, am observat mai apoi :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci de 2 zile nu imi sta la relanti , cand e rece , dupa ce ma duc 5 min sta la relanti nu mai face figuri , am fost acuma jos la masina si am intele ca , daca modific pozitia de la clapeta de acceleratie ar trebui sa vina "tija"+"arcul" de la motoras dupa tija nu?

si bingo nu vine.

so?

Cum sa modifici pozitia la clapeta? Ca sa functioneze socul automat, cu motorul oprit clapeta de acceleratie trebuie sa inchida contactul motorasului de relanti (adica arcul sa fie comprimat, daca apesi acceleratia cu motorul oprit trebuie sa se vada cum se decomprima varful tijei - cred ca este vorba de o cursa de 2-3 mm). Astfel ecu recunoaste pozitia de mers in gol a motorului si comanda deschiderea clapetei (prin motorasul de relanti) la un anumit unghi exprimat in grade (vizibil cu vag-com), unghi la care se considera ca intra o cantitatea de aer necesara benzinei injectate in admisie (la rece amestecul este bogat, mai multa benzina injectata avand nevoie de mai mult aer ptr. a arde in parametri normali). Pe masura ce creste temperatura lichidului de racire ,cantitatea de benzina injectata scade concomitent cu inchiderea treptata a clapetei prin comandarea motorasului de relanti ptr. mentinerea amestecului in parametri.

Asadar trebuie verificat motorasul de relanti (verificarea contactului la pinii 3-4), functionarea motorasului electric dar si tija prin alimentarea la maxim 6 volti si urmarirea miscarii tijei,senzorul de temperatura sa transmita corect temperatura la ecu, clapeta de acceleratie sa nu fie blocata(in special cablul),cu motorul oprit,indiferent de temperatura,fara a apasa pedala de acceleratie clapeta trebuie sa inchida contactul de relanti,si nu in ultimul rand verificate,daca este cazul, firele care fac legatura intre ecu si motoras.

Daca am uitat ceva rog colegii sa completeze sau sa ma corecteze daca am gresit undeva, dar eu sincer consider ca acest topic este plin de informatii utile,documentatii si pasi care trebuie urmati ptr. depistarea problemei in cazul nefunctionarii socului automat, doar putina rabdare si cunostinte minime (in a manui un aparat de masura) sa aveti si problema se rezolva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

am citit tot topicul plus cel cu probleme la motor dar nu am intalnit probleme asemanatoare ,la masina mea cea din sem,natura cand este motorul rece,porneste motorul pentru 2-3 secunde se mentine la 1100-1200 de turatii dupa care urca la 1800-1900 de unde nu mai scade caca nu calc acceleratia de cateva ori,

poate sa mai intalnit cineva cu asa ceva si a rezolvat,astept orice sugestie

Modificat de geanipetre
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

geanipetre : ma gandesc ca iti agata cablul de acceleratie, ca de obicei daca e motorasul de relanti e turatia scazuta, nu ridicata, iar daca apesti de 2-3 ori si isi revine......., marog..........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!