Jump to content

Probleme ralanti, motoras pas cu pas, injector


SyncMaster
 Share

Postare recomandată

ceea ce ai tu se numeste unitate de comanda a clapetei de acceleratie. Contine motoras ,potentiometru care determina unghiul de deschidere al clapetei si contactul de relanti. Daca pui contactul dimineata la rece, nu se aude un bazait intermitent?Eventual daca deschizi capota nu se observa clapeta ca executa miscari ritmice inainte-inapoi pe o arie de cativa milimetri?

S-ar putea sa fie lamelele contactului de relanti deplasate (astfel unitatea de comanda nu mai functioneaza deoarece ecu are impresia ca tu tii acceleratia apasata), decalibrat potentiometrul clapetei sau in cel mai rau caz ars motorasul de relanti (desi sunt putine sanse).Ruleaza o scanare sa vezi ce erori ai stocate, iar daca nu ai nici o eroare (am intanlit caz) vezi ca la tipul tau de motor se poate face adaptarea clapetei (cu vag-comul) caz in care s-ar putea sa isi revina (postez metoda de adaptare).

adaptare_clapeta.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc arabel & mac23, nu am gasit niciun tutorial pe internet cu tipul asta de clapeta demontata si nu prea aveam curaj sa o demontez.

Va anunt cum rezolv problema asta dar cred ca abia saptamana viitoare ma apuc de demontat si curatat. Vreau sa cumpar mai intai cheile necesare pentru demontare ca nu am de niciunele si bateria ca a mea este de 35Ah (Matiz) si nu prea mai face fata de la o zi la alta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Odata cu venirea iernii s-au iscat diferite probleme cu Golful meu , una dintre ele este ca diminetata sau cand pornesc cu motorul rece merge in 3 pistoane pana se incalzeste , uneori aprinzandu-se si cel de-al patrulea , motorul sta pe la 1100 RPM si treptat scade , de asemenea consuma si mai mult si cateodata merge si in 3 pistoane chiar daca e motorul cald. Mentionez ca acum vreo 2 saptamani am avut racordul flexibil de la evacuare rupt si cand l-am inlocuit am gasit protectia de metal de la sonda lambda pe teava cand am desfacut-o am vazut ca era un pic ciobit din varful sondei. Din lipsa de fonduri nu am inlocuit-o si am pus-o asa. Bujiile sunt schimbate in toamna deci cred ca sunt bune. Sfaturi cineva? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cred ca o scanare ar fi buna sa vezi daca merge in parametri normali sonda lambda sau nu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc arabel & mac23, nu am gasit niciun tutorial pe internet cu tipul asta de clapeta demontata si nu prea aveam curaj sa o demontez.

Va anunt cum rezolv problema asta dar cred ca abia saptamana viitoare ma apuc de demontat si curatat. Vreau sa cumpar mai intai cheile necesare pentru demontare ca nu am de niciunele si bateria ca a mea este de 35Ah (Matiz) si nu prea mai face fata de la o zi la alta!

Vezi ca o sa ai nevoie inbus stea cu orificiu in mijloc pentru a desface capacul care acopera motorasul si contactul de relanti.Spor la treaba!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Astazi am cumparat si montat alta baterie (Rombat Cyclone 66Ah) pana acum am avut CARANDA de 35Ah, am facut si adaptarea clapetei de acceleratie dar nu cu VAG Com.

Nu se mai opreste motorul si nu mai am acele oscilatii de 400-600 RPM la relanti.

La pornire cu motorul rece relantiul este stabil la 1000-1200 RPM in functie de consumatori, dar dupa ce trece de 80 grade scade la 900 (stabil) apoi la 90 grade scade la 600-700 rotatii de incepe sa fluctueze foarte usor.

Momentan mai aman curatarea clapetei pana se mai incalzeste afara, este cat de cat multumitoare functinarea motorului si imi pregatesc bani pentru un test cu VAG Com.

Va multumesc inca o data celor care m-ati ajutat!

Modificat de dacik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot cu ajutorul vag-com`ului sa umblu la avans si turatia motorului?E vb de masina mea din semnatura..am umblat din smecheria aia care am vazut-o pe forum cu meniul de la 1-8 si am dat pe turatie.Dimineataza urca pana la 1150 socul automat si scade usor usor pana la 900 iar cand se incalzeste motorul scade undeva pe la 850, am intrebat colegii de pe forum la cat le sta lor si majoritatea au cam 900 plus sau minus 20 de rot/min.Din cate am citit eu in manualul service la masina mea 1.9TDI 1z relatntiul meu trebuie sa stea la 900 plus sau minus 40 rot/min ..acuma ca e 50 in loc de 40 nu cred ca e o problema asa mare dar nah totusi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

stie cineva, de la ce model de dacie (model, an, etc) se potriveste motorasul de relanti la golf 3 1.4 abd 44, injectie monomotronic?

Modificat de paizisc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot cu ajutorul vag-com`ului sa umblu la avans si turatia motorului?E vb de masina mea din semnatura..am umblat din smecheria aia care am vazut-o pe forum cu meniul de la 1-8 si am dat pe turatie.Dimineataza urca pana la 1150 socul automat si scade usor usor pana la 900 iar cand se incalzeste motorul scade undeva pe la 850, am intrebat colegii de pe forum la cat le sta lor si majoritatea au cam 900 plus sau minus 20 de rot/min.Din cate am citit eu in manualul service la masina mea 1.9TDI 1z relatntiul meu trebuie sa stea la 900 plus sau minus 40 rot/min ..acuma ca e 50 in loc de 40 nu cred ca e o problema asa mare dar nah totusi.

Se poate modifica cu vag-com cantitatea de motorina injectata la ralanti. Motorul trebuie sa fie la temperatura de regim, iar accesoriile deconectate (lumini,aer etc.).

salut

stie cineva, de la ce model de dacie (model, an, etc) se potriveste motorasul de relanti la golf 3 1.4 abd 44, injectie monomotronic?

Actuatorul Bosch (motorasul de relanti) este montat pe mai mlte versiuni Dacia: Nova Gti, Papuc 1.6i, Break Li, Berlina Li. Codul de produs(bosch) al acestui actuator este 0 132 008 600.Este motorasul cu 4 pini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mac23:

l-am pus deja, merge!

targ vitan (autovit) bosch 180 ron bucata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adica nu mai ai acele fluctuatii la relanti...... ?????!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte putin, si nu permanent mai oscileaza, ziceam si altcuiva, nu stiu ce sa ii mai fac, ma gandesc ca o fi tulumba de la servo, ca furtunul e nou, cu tot cu supapa de pe el, asta avand in vedere ca apasand frana de 2-3 ori consecutiv, mai tare, la relanti, scade turatia motorului, nu mai stiu unde sa ma uit...............

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e normal ca la apasatul repetat al pedalei de frana sa scada putin din turatie, dar acum ca ai schimbat motorasul sa nu te astepti sa stea relantiul fix. mici oscilatii tot o sa aiba care poate fi de la compresia motorului, fura curent pe undeva-la fise m refer, regulatorul de presiune, filtrul de benzina, sonda lambda, bujiile, senzorul de pe injector, bateria. sunt multe cauze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mac23:

l-am pus deja, merge!

targ vitan (autovit) bosch 180 ron bucata

l-ai gasit dupa cod sau cum? de pe ce masina este? pretul este de nou? Ca poate mai are si altcineva nevoie si sa stie un pic.

In targ la sibiu eu am gasit corp de injectie cu tot cu motoras - 100 ron - adevarat chilipir, dar motorasul ala este cam 100 ron la dezmembrari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mac: motoras relanti bosch nou in cutie 180 ron, de dacia nova, si alte modele cu injectie, este cu 4 pini si este identic si lafel cu cel cu 4 pini de pe golf 3

am cautat acelasi motoras pentru g3 si mi se cereau 3-4oo ron

este cel despre care se vb aici la dacie http://www.daciaclub.ro/NOVA-Berlina-Injec...ti-t109481.html

e montat pe masina mea de ieri si merge bine

nu cauti la dacie de acum vreo 10 ani, asa ceva dupa cod nene, ca unul singura era, cauti la magazin piese dacia sau in Buc la autovit pe ultimul rand la aia cu, chioscurile, "motoras de relanti"

Modificat de paizisc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Iata cum se prezinta situatia la mine:

0. Golf 3 GT, '93 - Motor ABS 90 CAI

1. Se supratura masina pana la 1300-1400 ture (asta 2-3 zile)

2. Apoi nu a mai pornit, sau daca pornea statea turata doar la 200-400 ture

3. Nu a mai pornit deloc, a murit pompa de benzina

Am schimbat pompa cu una noua, masina sta acum la 200-400 ture insa moare daca accelerez si las acceleratia. Ce e interesant e ca la cheie sare turometrul undeva la 800-1000 si cade imediat la 200-400 ture.

Last minute: :| Acum s-a agravat... nu mai sta la relanti iar si o pot tine turata din acceleratie insa scoate fum negru si nu merge rotund! :rolleyes: CE POATE FI? PLS HELP... MECANICII IMI ZIC CA AR FI POTENTIOMETRU - SENZOR CLAPETA ACCELERATIE... cel din dreapta cu te uiti la motor sub clapeta (4 conectori)

Masina sta in service deja de ceva vreme si nu as vrea sa cumpar piese care nu imi trebuie sau nu trebuie sa dau banii pe ele... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica senzorul de temperatura.Scoate-i mufa si vezi daca mai face asa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms, chiar maine o sa verific....daca si dupa aia face la fel? cere e mufa acelui senzor? cea din "fata" motorului? localizata undeva sub bujii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

post-45098-1265144680_thumb.jpg

Am atasat o imagine... cu niste cercuri colorate in zona unor mufe... daca poate sa imi spuna cineva pentru ce e fiecare mufa...sau de la ce e.... Ms mult!

Mecanicul zice ca masina mea merge sau nu merge defapt datorita mufei incercuita cu verde...sau mai exact din cauza a la ce e conectata ea.

Modificat de bdorub
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mufa incerceruita cu :verde- mufa de la pozitionarea clapetei de acceleratie

rosu-mufa senzorului de temperatura(@ bdorud)

albastru-mufa prin care ecu transmite informatii la injector si senzor temperatura aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mac: motoras relanti bosch nou in cutie 180 ron, de dacia nova, si alte modele cu injectie, este cu 4 pini si este identic si lafel cu cel cu 4 pini de pe golf 3

am cautat acelasi motoras pentru g3 si mi se cereau 3-4oo ron

este cel despre care se vb aici la dacie http://www.daciaclub.ro/NOVA-Berlina-Injec...ti-t109481.html

e montat pe masina mea de ieri si merge bine

nu cauti la dacie de acum vreo 10 ani, asa ceva dupa cod nene, ca unul singura era, cauti la magazin piese dacia sau in Buc la autovit pe ultimul rand la aia cu, chioscurile, "motoras de relanti"

Eu te-am rugat sa postezi de unde si cu cat l-ai luat ca sa stie si altii care au nevoie (al meu este cu 6 pini asa ca nu prea am sanse sa il gasesc la Dacia) dar sunt convins ca daca intri in magazin piese dacia si ceri un motoras din asta si zici vanzatorului ca il pui pe golf 3 iti va spune ca nu are de piese de golf3 :biggrin:

Ca si concluzie cei care au motoras cu 4 pini si nu vor sa se mai complice cu dezmembrarile sa ceara motoras relanti de dacia nova cu 4 pini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mac: tu cred ca, ori ai placere nebuna sa scrii, ori te bagi in seama aiurea.

citeste-mi posturile de pe ultimele doua pagini si vei afla raspuns la intrebarea ta, ca nu mai scriu inca o data

cat despre dezmembrari dacia....ce o fi mai bun de la dezmembrari, un motoras bosch de 16 ani cu 150 ron de pe golf, sau bosch de 10 maxim de pe dacia, la 3o-4o ron, de la remat de exemplu?

Modificat de paizisc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care posturi? ca io nu prea le vad pe ultimele 2 pagini, dar ma rog vad ca dupa ce pui o intrebare si ti se raspunde ai "talentul" unic de a multumi in felul tau...

P.S. nu am placere nebuna sa scriu caci nu prea am timp (am o fetita mica de crescut) iar daca imi zicea cineva cu mai multa experienta pe forum ca ma bag in seama aiurea il credeam dar pe tine, scuza-ma ca nu dau importanta jignirilor tale( nu urmaresc sa bat recordul la posturi ci doar sa ajut cu sfaturi sau raspunsuri) dar asta e, lumea e plina de tot felul de exemplare.

Modificat de mac23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de ajutor... merge masina..era de la senzorul de la clapeta... am schimbat tot ansamblul cu totul (am luat unul de la dezmebrari).... motorul meu e ABS din 93... Trebuie facuta o adaptare ceva la clapeta? am gasit pe forum dar din cate inteleg faza cu bateria nu prea merge la modelul meu..sau merge?

v@sy vad ca si tu ai acelasi motor...sau cel putin la semnatura :) astept o parere.. ms

am atasat inca o imagine... are un furtun incercuit cu portocaliu... imi puteti spune careva pls acel furtun de la ce e... partea ce intra in motor am desc ca e crapata.... multumesc

post-45098-1265215731_thumb.jpg

Modificat de bdorub
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!