Jump to content

Probleme ralanti, motoras pas cu pas, injector


SyncMaster
 Share

Postare recomandată

Vezi ca sunt 2 posibilitati: (si vorbesc din practica nu din teorie):

- fie iti este ars motorasul in sine (poti verifica prin alimentare cu 6volti la pinii 1 si 6 ai motorasului) - se poate verifica si cu o baterie de 9 volti dar trebuie sa fie dat jos motorasul ptr ca bateria nu are destul curent sa actioneze clapeta de acceleratie in cazul in care motorasul este ok

- s-a stricat contactul din varful tijei, cel care recunoaste pozitia "inchis" a clapetei si comanda astfel dozajul de relanti precum si compensarea in turatie in cazul conectarii unui consumator (cand pornest ventilatorul pe treapta 4 acum sunt convins ca iti scade turatia simtitor- tremura masina).Si acest contact poti sa il verifici cu um multimetru - la bornele 3-4 sau 2-3 - cand apesi pe tija trebuie sa ai continuitate iar cand este libera nu trebuie sa ai continuitate.

Astfel daca gasesti defect unul din cele 2 componente enmerate mai susu de mine poti sa faci transplantul lor de pe un motoras cu 4 pini pe al tau (de fapt noi avem 6 pini ptr. ca mai avem un senzor in plus) dar motorasul si contactul de relanti sunt identice.Daca ai nevoie de ajutor fa o poza la motoras si posteaz-o aici si o sa incerc sa iti explic pe ea cum sa verifici.

Modificat de mac23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar daca pun de la baterie de la masina 2 fire pe 1-6 are ceva,sau trebuie sa fie neaparat 9 v?cand pun curent trebuie sa se auda motorasu si sa se miste tija,daca se aude motorasu si nu se misca tija inseamna ca e contactu din varfu tijei? cand pornesc ventilatoru la treapta 4 scade turatia considerabil!!! o sa incerc maine sau poimaine ! iti multumesc foarte mult

Modificat de v@sy
Nu mai da quote la poestul anterior.Foloseste Fastrreplay sau Addreply
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, poti sa alimentezi si cu 12 volti ,doar ca trebuie sa fii deosebit de atent deoarece cand tija ajunge la capat de cursa, mentinand tensiunea pe bornele 1-6, se poate arde foarte repede motorasul datorita curentului mare! .Mai e si chestia ca nu stii in ce pozitie se afla tija (maxim deschis sau maxim retras) si atunci cand aplici tensiunea de la baterie si de exemplu tija este la minim iar sensul de rotatie al motorasului continua sa retraga tija se arde rapid motorasul - am patit-o! :icon_thumright:

Asa ca te sfatuiesc sa incerci totusi cu bateria de 9 volti.

Modificat de mac23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa cumpar o baterie de 9v si incerc si asta sa vad ce da! si daca se aude motorasu si nu se retrage tija inseamna ca e contactu din capu tijei,nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Capatul tijei motorasului face contact cu corpul clapetei cand motorul este rece?Adica auntci cand tija atinge 'acceleratia' pentru a tura motorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer nu stiu ,maine dimineata ma uit stiu ca la cald face atingere si daca nu ma insel face si la rece ca sta clapeta putin deschisa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa cumpar o baterie de 9v si incerc si asta sa vad ce da! si daca se aude motorasu si nu se retrage tija inseamna ca e contactu din capu tijei,nu?

Nu, daca se aude motorasul sunt convins ca se va misca si tija (sansele ca roata melcata din interiror ,care transmite miscarea de la motor la tija, sa fie uzata sunt destul de mici).Daca intradevar motorasul este ok, atunci trebuie verificat contactul ca sa vezi daca ecu recunoaste pozitia de relanti, intrucat ecu controleaza motorasul doar daca acel contact din varful tijei este inchis.Modul de verificare ti l-am descris la postul anterior.Bafta!

Tot nu inteleg de ce te mai complici si astepti atat.Trebuie doar sa dai motorasul jos , sa faci rost de un multimetru cca 2 minute sa verifici ce ti-am descris mai sus.Dupa aceea vedem exact ce poate fi.

Modificat de mac23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are continuitate pe nici unu din 2 3 sau 3 4 am incercat acuma! vezi ca ti am dat add pe mess sa vb

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de cand a inceput sa nu stea turata dimineata a inceput sa consume si mai mult, ce poate sa mai fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca debimetrul de aer si vezi ce simtome are ,se tureaza sau moare motorul dar in nici un caz sa nu umbli in debimetru.Bafta :)

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si io o intrebare pe furtunu ala de gaze care este langa pompa de benzina in portbagaj ,daca suflu pe el se aude in rezervor dat daca suflu pe furtunu care duce spre motor nu mere,asa trebuie sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca cu o pompa de umflat poate ai turu sau returul infundate iar in privinta acelui furtun din portbagaj cred ca este normal. :)

Modificat de v@sy
Nu mai da quote la postul anterior.Foloseste Addreply sau Fastreply
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pompa de benzina am schimbato saptamna trecuta! da e o idei buna cu returu sa nu fie infundat,turu baga bine si pe retur da inapoi la carburator da nu mam uitat si la rezervor daca ajunge!!! apropo cand scot furtunu de tur de la carburator trebuie sa aiba presiune benzina,mie imi vine cu presiune cam 50 ml benzina si dupa nu mai curge

Modificat de vwgolf_trei
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut ! aceasi problema cu relantiul o am si eu ,aceasi motorizare , dupa o scanare am avut 2 erori , clapeta de acceleratie si senzorul hall , ( aprinderea ) . am remediat problemele de mai sus , prin curatare , si la scanarea nr.2 nu a mai gasit nimic, dar relantiul era la fel. scazut pana se incalzeste (600) , marit dupa incalzire (1100-1200) si scade brusc la 600, si... motorasul pas cu pas am inteles k e bun din scanare ,dar numai acel motoras care invarte ,nu si contactul k doar atata poate vedea.pana nu se mai incalzeste , nu pun mana pe nici o cheie , v-a tin la curent .un motoras nou aveti ideie de pret (de criza ) ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorasul de la relanti nu esta pas cu pas, este un motoras cu rotor bobinat, perii si magneti care lucreaza in genul motoraselor pas cu pas(motorul pas cu pas nu este de putere si nu ar face fata la sistemul de injectie). cauzele care il fac defect sunt: contactul din capul tijei care apasa pe clapeta de aceleratie, pinionul de plastic tocit in interiorul acestuia de pe axul motorasului, motorul ars. in cazul in care relantiul fluctueaza mai degraba trebuie verificat senzorul de temperatura; daca sunt probleme la debitmetru, nu este influentat relantiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate k nu iese la tester senzorul de temperatura ( nu stiu..) dar daca scot mufa de la senzor cum trebuie sa faca motorul ???! al meu are aceleasi sintome...rece 600-700 pana ajunge la 70 grade creste pana 1200 si scade brusc la 500-600 si iar creste, si iar...,........ merg acum sa scot corpul carburator , cu toate k , ninge in buc, si vin cu informatii mai multe ptr. a rezolva problema . SPER...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai incercat sa scoti borna de la baterie cateva minute si sa o pui iar sa vezi cum face?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a fost prea frig si nu am mai dat jos corpul carburator... daca scot borna ( resetare clapeta acceleratie ) face identic...trebuie sa dau jos acel motoras si sa-l curat , schimb ,...??!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca scoti senzorul de tmperatura si motorasul de relanti este ok ar trebui sa iti creasca turatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa ar trebui, dar nu in totdeauna se intampla asa, mai ales la motorul de 1,6 multipunct.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa stii ca a venit cineva la mine cu un motor de 1.6 multipunct care schimbase senzorul de temp si masina mergea prost.Am pus vag-ul si senzorul respectiv transmitea -25 de grade la ecu - scoteam senzorul si masina scadea in turatii -. Am inlocuit senzorul (am eu unul de test) , masina si-a revenit, iar atunci cand scoteam mufa intradevar nu se simtea diferenta decat pe vag (cca 25 - 50 rpm - motorul era cald).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am mono-punct, am vrut ieri dimineata sa plec cu masina la servici si ...la -20grade nu mai putea nici bateria... am lasat-o am dat bani la taxi ...pana nu se incalzeste merg asa cu relantiul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate cineva sa-mi spuna care este turatia la relanti la un motor 1.4 abd la temperatura apei 90 grade?

eu am 800-840 rpm este prea mic...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor!

Am citit mai multe topic-uri pe acest forum pana sa postez. Problema pe care o am este probabil este clapeta de acceleratie, cu problemele ei preabine cunoscute.

In cazul in care mai are cineva motor 1.4 AEX sau a desfacut asa ceva l-as ruga sa imi dea o idee cu ce as putea face in momentul de fata (se opreste motorul tot timpul daca nu o accelerez deloc, chiar si debraiata si cu frana la podea, motorul cald sau rece); sa merg la service sa ii fac un test cu VAG-COM sau sa desfac bucata cu bucata corpul clapetei de acceleratie si sa il curat.

Daca apas pe clapeta sa intre aer in motor este ok incepe sa se tureze normal, sta prea inchisa probabil asta ar fi problema.

Am scos mufa de la senzorul de temperatura, de la sonda Lambda, dar nimic nu se intampla.

Am incercat sa depistez unde este acel motoras care tine socul si relantiul dar nu l-am gasit.

Am atasat foto cu modelul meu de clapeta... nu am desfacut capacul acela negru de plastic.

post-57775-1264628442_thumb.jpgpost-57775-1264628469_thumb.jpg

Multumesc!

Modificat de dacik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!