Jump to content

Steering column defective


adrian73ran

Recommended Posts

Sper sa nu fiu off topic, dar nu reusesc sa gasesc nimic legat de defectiuni ale coloanei de directie.

La mine: mesaj pe bc - coloana de directie defecta "volan" rosu - motor oprit imediat de computerul masinii.

La repornire ramane aprins indicatorul rosu si mesajul corespunzator dar masina merge.

La alta repornire se stinge martorul. Totul ok

Scanare cu vag-ul: nimic defect doar inregistrarea problemei cu data si nr de km.

Toate bune si frumoase dar chestiunea se repeta fara un anumit algoritm, doar cand vrea.

A mai intalnit cineva problema asta?

Link to post
Share on other sites
  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • F l o r i n

    155

  • EEXCALADE

    61

  • Al Bundy

    47

  • spido

    32

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok. Sa incepem. Calculatorul de coloana J527 nu se schimba odata cu coloana, el transmite informatii de la maneta de semnalizare, stergatoare parbriz, semnal faza lunga, claxon, airbag (prin intermedi

Salutari, Ca tot veni vorba ... Am scanat acum Passatul meu (nu-l mai scanase de 3 luni) si iata ce de belele am intalnit ... --------------------------------------------------------------------------

Sincer, ti-as fi spus ca te astept cu o bere, pt ca am avut dreptate (cu toate ca nu sunt de meserie "mecanic", dar m-am lovit de aceeasi problema).   Insa, la cat ai platit pt a rezolva o problema ce

Posted Images

o data am patit sa primesc mesaj de "Steering column error" dupa ce am dat cheie. Dar era varianta "fericita" in care s-a aprins volanul galben. De atunci nu am mai patit. In manual zice ca daca apare ala galben si dispare la urmatorul contact, nu-i cazul sa te prezinti la service. In cazul in care apare eroarea cu volan rosu cica trebuie mers la service pentru ca e posibil sa apara din nou chiar in timpul mersului si atunci nu e de gluma... Nu cumva ai apasat cheia prea devreme? Eu cu asta am asociat evenimentul, in mod normal o las 1-2 sec pe contact inainde de a o impinge de tot.

Edited by clau_75
Link to post
Share on other sites

Pai cam orice dealer te sfatuiesti ca pornirea lui se face dupa ce se sting toti martori, dar in special martorul de bujie incandescenta ( arata ca o sarma, cred :) ) ca sa fie mai bine pt motor in timp, dar la masina mea s-a intamplat de vreo 2 - 3 ori sa nu se mai astepte si sa i se dea direct cheie si n-am avut erori (o data am facut eu, de 2 ori mama pana am invatzato cum sta treaba si sa nu confunde passatul cu vechea Dacie :P)

oricum ar cam fii indicat sa te prezinti la service cu buba, poate este ceva ne la locului lui si vorba lui clau_75 daca iti apare martorul de volan cu rosu in mers scrie greu la carti :D

Link to post
Share on other sites

Buna ziua

Intampin aceiasi problema. Cu diferenta ca la mine se opreste de fiecare data motorul cand becul rosu "volan" este aprins. Cand introduccheia in contact, se aud cateva "clantaieli" ,probabil la sistemul de deblocare a volanului, apoi martorul de "volan" se coloreaza din galben in rosu, iar cand apas cheia, motorul porneste o secunda si se opreste singur, dupa care apare mesajul " steering column defective" in BC. Cateodata, dupa 5-10 incercari de pornire o "pacalesc" cumva (nu stiu nici eu cum!?) si totul isi revine . La fel, nu are nici o logica, uneori face "figura" de cateva ori pe zi, alteori trec saptamani intregi fara probleme. La scanare...nu iese nimic!

Sunt mai nou pe acest forum si chiar special am cautat sa vad daca mai are cineva problema asta....nu prea e des intalnita, se pare ca suntem singurii. Din pacate, in orasul meu (Tr Severin) nu exista reprezentanta VW ,cea mai apropiata fiind la Craiova si din lipsa de timp nu prea pot ajunge degraba acolo.

Urmarind unele topic-uri, cu descrieri aproape asemenatoare (pornire si oprire motor dupa 1-2 sec) am inteles ca una din cauze ar fi chiar cheia de contact, mai precis imobilizatorul (nu mai este recunoscuta de masina) dar, nu sunt sigur daca am inteles eu bine.

As fi curios daca ai rezolvat pana acum cumva problema asta ,ce a fost . Eu deocamdata, pana imi voi face timp sa ajung la reprezentanta...ma voi chinuii in continuare ...Oricum problema devine extrem de enervanta uneori...

Link to post
Share on other sites

Nu, inca nu am rezolvat problema.

Informatia se stocheaza in memorie cu data, nr de km si orala care s-a produs evenimentul.

Nu se da nici o componenta defecta ci doar informatia respectiva. La scanare nu e nimic defect.

Acum mi-a crapat turbina, deci ce sa spun sper sa nu fie multe probleme la acest tip 3C.

Mai vorbim. Numai bine.

Link to post
Share on other sites

nu stiu daca te poate ajuta sau nu, insa la A3-urile si TT-urile din 2006 o gramada de posesori s-au vaitat de pocnituri in coloana de directie. Practic se aude cam un clac-clac in mod aleator din cand in cand.

Problema a fost legata de punctul unde coloana de directie se rupe in cazul unui accident, retractandu-se.

Actiunile au fost clare, schimbarea integrala fara comentarii.

Nu stiu daca se aplica si la Passat, n-ar strica insa sa te interesezi un pic pe forumurile dedicate modelului.

Link to post
Share on other sites

O sa intreb daca e ceva de genul descris de tine.

Multumesc.

Chiar daca e mai tarziu: felicitari pentru masinuta ta. si eu sunt de acord cu prezentarea ta

"legata de indeplinirea unui vis".

Sa te bucuri de masinuta.

Link to post
Share on other sites

revin la subiectul "steering column lock defective"

Azi am am facut o scanare vagcom cu ajutorul unui coleg forumist

Rezultatul (erorile) le redau mai jos ,in documentul anexat, sens in care chiar rog alti colegi forumisti care se pricep mai bine decat mine ( cred ca toti ceilalti de pe aici) sa aiva rabdarea sa le analizeze si sa-si dea cu parerea ....poate gasesc vreo explicatie ...mai ieftina

Tot azi, cu ajutorul colegului care mi-a facut scanarea, am luat legatura prin telefon cu un electrician (recomandata ca priceput) de la o reprezentanta VW si i-am explicat succint manifestarile masinii : faptul ca se aprinde martorul de "volan" cand galben ,cand rosu, ca se aud clantanituri la coloana volanului, ca se opreste motorul dupa 1 sec de la pornire, ca uneori apare si mesajul " steering....." etc

Dupa ce m-a ascultat omul mi-a zis:...."E cam belea" .. e posibil sa fie defect sistemul electronic de blocare a volanului... trebuie schimbat impreuna cu coloana volanului si cu inca nu mai stiu ce calculator...etc...totul cam peste 3000 roni!!! (mi-a explicat omul..dar n-am mai retinut...probabil de nervi!). Oricum, i-am trimis erorile aparute (cele care sunt atasate mai jos) ,pentru ca sa se lamureasca in prima faza mai bine, si a ramas ca in perioada urmatoare sa merg cu masina la consult.

Asa ca dragi colegi care aveti tot mai des problema "steering column lock defective" ...tineti-va bine! ...ne asteapta vremuri scumpe..

Rugamintea mea este ca, daca exista pe aici pe forum cineva priceput in erori de-astea, din documentul atasat, sa-si dea cu parerea..poate ies mai ieftin...!NU neg priceperea electricianului de la reprezentanta dar ...poate totusi n-o fi asa grav....

Scanare_IMMO.doc

Link to post
Share on other sites

Mi-a spus un mecanic, ca atunci cand opresc motorul sa las volanul in pozitie dreapta ( astfel incat rotile sa fie drepte) tocmai pentru a nu se strica sistemul amintit mai sus.

Link to post
Share on other sites

Din pacate si eu am primit in "brate" aceasta eroare din momentul in care a venit frigul ,desi , masina e la noi in familie din octombrie 2005 , deci asta ar fi a 4-a iarna a ei . Problema mea este ca masina are 130 k km si nu mai am nici un fel de garantie . Initial am crezut ca e de la alarma Viper pe care am montat-o de curand sau de la sistemul audio ( care e mare consumator de curent ) , dar citind pe aici observ ca s-ar putea sa fie o chestiune destul de serioasa . Intrebarea mea este : daca mie mi se inroseste volanul pe bord in timp ce sunt intr-o depasire si calculatorul masinii imi taie macaroana oprind motorul , eu ce fac ?! Intr-o seara am incercat sa plec cu masina , mi-a aparut eroarea minune ,mi-a oprit calculatorul motorul (si se incapatana sa nu mai porneasca ) si singurul mod in care am reusit sa urnesc din loc agregatul a fost sa fortez unpic . Adica , am scos cheile din contact , le-am bagat din nou , am pornit motorul si am calcat in secunda 2 acceleratia , desi nu e chiar o chestie inteligenta de facut la un diesel pe frig , dar m-am gandit ca n-are nimic pentru ca mersese secundele alea inainte si exista ceva lubrifiere . Doar asa am reusit sa plec cu masina . De atunci , (asta intamplandu-se cam acum 1 saptamana ) , am mai primit eroarea asta 1 singura data . Daca stie cineva ceva legat de aceasta buba , nu tine-ti pentru voi ,va rugam ... :)

Si legat de ce spune colegul FlorinC , din cate stiu eu si din cate mi-au spus baietii de la Nurvil , treaba cu lasat-ul rotilor drepte e perfect adevarata . Lasarea rotilor cabrate poate deregla mecanismul de blocare a volanului sau chiar mai rau , poate strica servo-directia ( asta la modele mai vechi , se mai intampla sa cedeze pompa de servo ) .

Link to post
Share on other sites

animalutz,

daca ti-a facut figura asta o data, de doua ori, nu e cazul sa te sperii inca..totusi ar fi cazul sa asculti de Florin C,

In cazul meu, nici eu si probabil fostul proprietar ( masina am luat-o second hand) n-am stiut sfatul asta, si drept urmare la Passat-ul meu s-a cam dus sistemul de deblocare a volanului..am ajuns sa reusesc s-o pornesc dupa 5-7 incercari. Si asa cum spuneam in postul anterior, treaba nu-i de gluma, implica costuri destul de mari : schimbarea coloanei volanului sau cel putin cel putin a modulului de deblocare ( Electronic Steering Column Lock Control Module ) care insa se poate face numai impreuna cu modulul confort in care este integrat imobilizatorul , la care se adauga si toata manopera de rescriere (recodare) a modulelor astea ... Mai multe nu stiu ce sa-ti spun, cam asta am priceput eu intreband mai multi specialisti (mai buni sau ...)care mi-au diagnosticat masina.

Din ce-am mai discutat cu specialistii...problema nu apare decat la pornire deci odata ce ai plecat de pe loc nu prea sunt sanse sa se intample in timpul mersului.. Daca stai sa analizezi ..fenomenul e simplu : deblocarea volanului este data de acel modul electronic ( Electronic Steering Column. Lock Control Module ) care , functioneaza aiurea si nu comanda deblocare iar in acelasi timp nu comunica cu imobilizatorul,acesta din urma oprind motorul"preventiv" . Ceea ce inca n-am inteles ( si inca studiez problema) este daca sistemul asta electronic este integrat in tot sistemul coloanei volanului sau se poate schimba numai el insasi - un electrician de la o reprezentanta (nu dau nume) mi-a zis ca se schimba numai cu totul ...Din documentul pe care il atasez mai jos...reiese ca se poate schimba fara a schimba si coloana....( modulul asta electronic de deblocare este piesa nr 6 din prima schita ) Ce sa-i faci, care sa nu-ti traga teapa meseriasii (carora le convine sa schimbe ansambluri cu totul) mai trebuie sa studiezi..poate se pot schmba si subansambluri...

Trebuie sa-ti spun ca , cel putin asta am priceput eu din explicatiile specialistilor ( cand iti spune un specialist ca te costa peste 30 mil lei, normal ca soliciti explicatii mai detaliate care sa te convinga asupra defectului) Bineinteles, ce-am priceput eu poate sa fie si pe langa realitate dar asta e...nu trebuie luat ca "lege" .

Atat pot sa va dau detalii deocamdata..

Din pacate ,in cazul meu, sigur voi ajunge la reprezentanta...dar macar pana atunci mai invat cate ceva sa nu ma prosteasca chiar de tot si pe o gramada de bani!

Pana una alta ,bucura-te daca a facut numai o data sau de doua ori, si roaga-te sa nu mai faca figura asta .. Chiar si in manual scrie sa faci cum ai facut tu (adica sa scoti cheia din contact si sa incerci din nou) Si tot in manual spune ca ,daca ramane martorul volan aprins rosu sa nu continui deplasarea. Daca se stinge...manualul numai spune nimic... Si intr-adevar ar prinde bine daca in stationare directia nu s-ar bloca in pozitie fortata ( cu rotile virate)

Nu mai calca accelaratia...n-are nici un rost ..oprirea motorului este comandata din imobilizator, electronic,nu din lipsa de alimentare... Nu de alta dar la calitatea acestui model ...mai tarziu s-ar putea sa ai probleme si cu acceleratia!

Oricine afla mai multe sau stie mai multe, am rugamintea, la fel ca si animalutz...sa expuna aici...

DEMONTARE_STEERING_COLUMN_MODUL.pdf

Link to post
Share on other sites

Ideea cu acceleratia e faptul ca am impresia ca e un fel de comanda over-ride si nu mai taie alimentarea la motor , pentru ca , atunci cand am reusit s-o urnesc dupa ce am calcat acceleratia , martorul a ramas aprins pe bord, eroarea a ramas pe BC dar volanul se invartea si motorul mergea . Ma rog sa nu trebuiasca sa ajung sa schimb coloana de directie pentru ca nu mai am garantie si din pacate , nu prea stiu cum as putea sa schimb pe casco ... Alta e intrebarea mea : daca se intampla in mers sa se blocheze volanul din cine stie ce motiv i se nazare acelui modul , astia de la VW pot fi trasi la raspundere ?

Multumesc colegului criv pentru document , e o chestiune ce trebuie studiata in amanunt . Legat de "schimba si aia , schimba si aia" , sa stiti ca deobicei asa se intampla . Ideea e ca ei fac vanzare pe spinarea necunoscatorului . Adica , te cam obliga sa cumperi si o piesa de care nu ai nevoie alaturi de cea stricata . De exemplu , la injectia de pe vechiul meu A4 2.5 TDI , a crapat cutiuta electronica , iar ca sa fie schimbata aceasta cutiuta , ei spuneau ca trebuie schimbata absolut tot sistemul de injectie , inlcusiv pompa din rezervor , operatiune care ar fi costat aproximativ 70 mil lei ( asta acu vreo 2 ani ) . Vorbind la un service in Germania (cunostinte ale unor cunostinte ,un fel de triunghi conjugal ) , am aflat ca se poate schimba doar cutiuta aceea , zis si facut , cost final 30 mil lei .

Mergand pe aceasta idee si pe acest mod de gandire , eu nu cred ca un modul electronic defect poate sa te forteze sa schimbi coloana de directie cu totul , atata timp cat nu este sudat/lipit/turnat pe ea si nici nu este unic fiecarei coloane de directie .

Inca o data multumesc colegului criv pentru asistenta si sper sa mai aflam cate ceva legat aceasta problema .

Link to post
Share on other sites

Nu stiu ce sa spun:

La mine se repeta figura si cand pornesc imediat si cand se ting martorii de pe bord.

Nu cred ca fenomenul are legatura cu "contactul".

Daca iau cheia si-l repornesc nu mai da eroarea respectiva dar daca-mi porneste la a 2-a cheie merge cu "volanul" rosu aprins.

Masina se comporta ok dar in bc apare mesajul de defectiune. Si la mine am acelasi mesaj in istoricul msinii.

Acum, reritor la pozitionarea rotilor credeti ca are vreo logica? In manualul masinii nu e precizat acest lucru.

Ma rog, deocamdata fenomenul e aleator, nu e asa des ca la altii dar mereu te intrebi? daca-mi opreste masina in mers? sau daca nu mai am directie? ....

Poate cineva a rezolvat acest lucru si ne poate spune concret.

Drumuri bune.

Link to post
Share on other sites

Modulul de blocare a volanului J764 se schimba doar impreuna cu coloana de volan si cu calculatorul de comfort, care are integrat in el immo. Calculatorul de coloana de volan J527 se poate schimba separat. Cele 2 calculatoarea nu sunt unul si acelasi.

Edited by bysus
Link to post
Share on other sites

bysus, ai dreptate, sunt trei module , dar poate nu am stiut eu sa explic cum trebuie in posturile anterioare: deci exista sistemul electronic care blocheaza propiu-zis (modulul J764), calculatorul de coloana (modulul J 527) si calculatorul de confort (modul J393)

Ceea ce nu stiu eu este interconditionarea intre cele 3 module, adica care din ele se schimba impreuna cand unul este defect?

Insa atunci cand spui ca J764 se schimba cu toata coloana, nu ai dreptate, caci acesta se monteaza pe tot mecanismul metalic al coloanei de directie cu 2 suruburi, deci nu vad sensul pentru schimbarea intregii coloane.

La fel, un meserias de la o reprezentanta ,mi-a zis ca se schimba "toata coloana" si calculatorul de confort....pai coloana are pe ea si pe J527 (bineinteles ,si asta se poate demonta) Pai de ce sa nu schimb doar modulele electronice defecte ( bineinteles tinand cont si de interconditionarea intre ele) ci si toata sandramaua aia metalica!?

Urasc sa merg la reprezentante, caci dupa ce meseriasii de acolo isi dau niste aere de parca ar fi doctoranzi, si se fac ca studiaza ei pe calculatoarele de acolo vreo jumatate de ora, te pun sa schimbi un sfert de masina .Probabil asa se pricep ei, sau chiar mai grav, te prostesc cu buna stiinta, schimband si componente care nu au nimic defect, dar asa e mai usor si mai banos pentru ei. Si dupa ce platesti de te usuci, si pleci, ei rad pe infundate si se gandesc"l-am facut si p-asta!" De cele mai multe ori, nu trateaza punctual problema, cum ar fi in cazul de fata sa zica :"trebuie schimbate modulele x si y"... NU, ei zic ..."schimba coloana cu totul si inca un calculator si gata...!" Si de fapt...coloana metalica in sine n-are nimic...doar unele din modulele astea electronice atasate coloanei fac figuri!

Chiar mi-as dori sa ma lamureasca cineva exact cu privire la interconditionarea si modul de functionare ale modulelor astea. De asemenea poate se incumeta careva sa ma indrume spre un service serios, care sa trateze problema punctual si nu per ansamblu ( daca se poate din vecinatatea locatiei mele)

As dori sa fac o diagnoza serioasa la masina in privinta acestui defect, dar ...este necesar si un service serios.

Pentru cei interesati, atasez mai jos un document privitor la aceste 3 module.(preluat de pe net) Este in limba rusa si inca n-am reusit sa-l traduc, caci poate m-ar fi lamurit cu privire la modul lor de interconditionare. Stie cineva rusa?

bysus, daca te pricepi, si vrei, chiar as vrea sa ma lamuresti si pe mine exact cu privire la interconditionarea intre modulele astea. Eu nu ma pricep decat in masura in care am reusit sa "invat" rascolind tot internetul precum si alte surse in cercetarea acestui defect. :) Astept noi sfaturi.

Ce ti-e si cu Passat-ul asta...in tara asta...faci o adevarata pasiune pentru un defect...!

module_electronice_directie.doc

Link to post
Share on other sites

Ok. Sa incepem. Calculatorul de coloana J527 nu se schimba odata cu coloana, el transmite informatii de la maneta de semnalizare, stergatoare parbriz, semnal faza lunga, claxon, airbag (prin intermediul contactului alunecator) catre celelalte calculatoare. Cel de blocare face parte din sistemul de immo. Blocarea coloanei se face prin intermediul acelui calculator care la randul lui comanda un motoras care este inclus in J764. Blocarea se face printr-o imbinare cu caneluri care este comandata de acel motoras si gliseaza pe coloana. In plus, nu o sa gasesti de cumparat doar J764. Sper ca am explicat bine.

Link to post
Share on other sites

Deci,in concluzie , toata problema s-ar rezolva prin schimbarea modului de confort (J393) si eventual, a modulului de blocare a coloanei (J 764) . Asa am concluzionat si eu dupa ce am "studiat" problema, dar bineinteles, nefiind specialist profesionist in asa ceva , nu eram sigur.

In posturile anterioare (dealtfel ca toti colegii de aceasta suferinta" steering column lock defective") cautam pe cineva care sa se priceapa si totodata imi exprimam si bulversarea legata de explicatiile unor "specialisti" care considerau ca trebuie sa schimb toata coloana+ modulul confort

Oricum in cazul tau se vede ca te pricepi si chiar stii mai multe decat spui.Cu siguranta lucrezi cu asa ceva.

Citeste te rog PM-ul de la mine

Link to post
Share on other sites

Salut. Inca nu am primit mesajul. Problema s-ar rezolva prin inlocuirea modului de blocare a volanului, deoarece toata problema de acolo este.

Link to post
Share on other sites

Din cate am inteles eu, schimbarea modulului de deblocare a coloanei (J764) implica si schimbarea modulului confort J393. Sau nu am intes eu bine?

Link to post
Share on other sites

bysus, azi dimineata n-am avut ce face si mi-am bagat capul sub bord, miscand de toate firele si mufele de pe acolo. Am miscat si mufele de la J393 (dupa ce am dat jos torpedo-ul). Imi ziceam ca mai rau de cat e, n-am ce sa-i fac. Ce crezi? Momentan si-a revenit. Am pornit-o apoi cred ca de 50 ori azi si nu mi-a mai facut nici macar o singura data o figura!!! A pornit perfect de fiecare data. ..spre deosebire de pana acum , cand reuseam sa plec cu ea dupa nu stiu cate incercari !!! E posibil ca vreun fir sau vreo mufa sa nu fi facut contact bine si asta sa fi fost cauza? Eu unul...asa sper!

Momentan ...e bine...dar cine stie ce-o mai fi maine? Oricum, va tin la curent.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Am aceeasi problema...face din cand in cand sa zic de 3-4 ori pe saptamana...

La mine nu se opreste motorul ci porneste cu volanul rosu aprins si cu mesajul "steering colum lock defective". La a doua cheie dispare problema.

Ce e ciudat este ca spre deosebire de voi nu mi s-a oprit niciodata motorul ci a pornit cu eroare.

Link to post
Share on other sites

He, he...m-am bucurat degeaba...Dupa cca 3 saptamani de "liniste" cand credeam mai mult ca si-a revenit...azi iarasi mi-a facut figura de 2 ori....

Dar, am observat urmatorul lucru... Nu face figura cu "steering colum lock defective" daca la pornire respect urmatorii pasi:

- Pasul 1: introduc cheia in contact (solenoidul ala) numai pana se aprinde martorul volan galben si astept cca 2 sec sa se stinga- se aude si cum se deblocheaza volanul;

- Pasul 2: imping cheia in solenoid inca o treapta si se realizeaza "contactul" adica, se aprind si ceilalti martori de bord...astept sa se stinga spirala;

- Pasul 3 :mai imping inca o treapta cheia si actionez demarorul...

Daca fac asa...motorul porneste si nu se mai opreste, totul e normal... adica a fost normal caci chiar si asa azi mi-a facut figura de 2 ori..Ei , si cand face figura, scot cheia din contact, astept vreo jumatate de minut sa se stinga toate beculetele (inclusiv alea de frana de mana sau kilometrajul) dupa care reiau "ciclul" si...poate am noroc si reusesc s-o pornesc..

Poate astia sunt pasii normali de pornire, caci eu cam saream peste pasul 1 adica ,impingeam cheia direct pana la punerea contactului si aprinderea martorilor din bord, si atunci ....se da totul peste cap... beculetele din bord fac ca instalatia de la pomul de Craciun si apar tot felul de erori... " Steering..." si "engine fault..." ," parking brake. fault" (sau ceva in genul asta).....etc .In manualul ala in romaneste nici nu se intelege prea bine descrierea pasilor de pornire, sunt niste bazaconii scrise acolo cum ca "se roteste" cheia...

Cine stie ce v-oti inchipui unii din colegii forumisti acu': " ce taran!"

Naspa rau...

Oi vedea mai incolo, se pare ca tot nu scap de reprezentanta...si implicit de cheltuieli mari

Link to post
Share on other sites
(...)Nu face figura cu "steering colum lock defective" daca la pornire respect urmatorii pasi:

- Pasul 1: introduc cheia in contact (solenoidul ala) numai pana se aprinde martorul volan galben si astept cca 2 sec sa se stinga- se aude si cum se deblocheaza volanul;

- Pasul 2: imping cheia in solenoid inca o treapta si se realizeaza "contactul" adica, se aprind si ceilalti martori de bord...astept sa se stinga spirala;

- Pasul 3 :mai imping inca o treapta cheia si actionez demarorul...

Daca fac asa...motorul porneste si nu se mai opreste, totul e normal... adica a fost normal caci chiar si asa azi mi-a facut figura de 2 ori..Ei , si cand face figura, scot cheia din contact, astept vreo jumatate de minut sa se stinga toate beculetele (inclusiv alea de frana de mana sau kilometrajul) dupa care reiau "ciclul" si...poate am noroc si reusesc s-o pornesc..

Poate astia sunt pasii normali de pornire, caci eu cam saream peste pasul 1 adica ,impingeam cheia direct pana la punerea contactului si aprinderea martorilor din bord, si atunci ....se da totul peste cap...

(...)

Question: cand ai luat masina, nu ti-a explicat nimeni ca asa se face ?! :))

serios acum, eu cand am luat masina, fostu' propietar mi-a explicat exact ce-ai descris tu mai sus, mi-a zis ca asa e mai bine si ca asa a fost invatat de la reprezentanta si ca nu i s-a intamplat nici lui (nici mie) sa patesc ceva pe la calculatorul de volan ;)

incearca totusi sa treci pe la service, vezi daca ai erori, vezi daca e grava problema si dupa ce termini totul, sa incerci sa respecti exact pasi respectiv :beerchug:

Edited by Riddler
Link to post
Share on other sites

Pai mi-o fi explicat omu'...in nemteste...da eu nu prea l-am inteles ca nu stiu o boaba... Am tras si eu la xerox apoi un manual de utilizare in romaneste ...in care scrie, citez." la rotirea cheii in pozitia 2..." ca draq de rotire? Oricum, nu se intelege clar care sunt etapele pornirii...

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept