Jump to content

Oscilatii ralanti


bixy
 Share

Postare recomandată

De cateva zile motorasul meu a inceput sa dea semne de imbatranire. Urmariti clipul si spuneti-mi va rog de la ce ar putea fi aceasta problema. Multumesc!

la mine s-a rezolvat problema asta prin demontarea si curatarea regulatorului relanti. daca il poti desface si nu e capsulat merita sa incerci. il desfaci ii dai cu spray de contacte pe lamelele alea de cupru, si pe "senzorul" din capat (ala pe care il actioneaza clapeta pt determinarea pozitiei).si te descurci, vezi sa nu fie praf, mizerie pe acolo, sa nu aibe cursa blocata .etc.etc

foarte bine s-a zis mai sus, in legatura cu furtunasele de la vacuum, vezi sa nu fie crapate, strangulate...etc.

in final, totusi, o diagnoza face minuni :D

Modificat de Parias
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 352
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • denismoc

    22

  • Angel-Boy

    18

  • Turbocip

    17

  • adyre

    15

Top Posters In This Topic

Posted Images

Iti oscileaza numai pe benzina sau pe ambele? Daca numai pe benzina face figuri trebuie sa scoti mufa la calculator (ecu) sau borna la baterie cca 10 minute si sa pui contactul asa fara baterie sa se descarce curentul din ECU.

Este o problema binecunoscuta la anumite modele de instalatii gpl care dau peste cap ECU, acesta nemaifacand diferenta intre gpl si benzina comanda si injectorul sa dea acelasi debit de benzina ca si gazul si atunci masina merge inecat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutari. De cateva zile imi cam oscileaza relantiul. Imi intrerupe, mai exact. Am bujii NGK cu un electrod (cele vechi erau tot NGK dar cu trei electrozi) Am pus bujiile vechi si parca sa zic ca ar merge un pic mai normal. La relanti parca ar fi diesel. Am dat pe turometrul digital si la relanti variaza intre 830 si 870 dar nu scade si urca brusc ( cu apa la 85-90 grade) , nu sta si el asa cum ar trebui sa stea, la 800...capacul delcoului este nou si luleaua la fel...cam la ce m-as mai putea uita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai bine, eu am problema asta de circa 1 an, si am cam schimbat tot, curatat injectoare cu ultrasunete. A aparut cand mi-au facut un scurt la masa niste meseriasi. Urmeaza sa mai schimb puntea de diode sa vad daca se schimba ceva. De curiozitate, au aparut trepidatiile deodata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Degeaba schimbi puntea ca nu are legatura cu oscilatiile. Eu am avut probleme cu incarcarea si de aceea am schimbat puntea. Dar nu trepideaza...oscileaza. E o diferenta. Si cam da...au aparut cam brusc. De cand am avut probleme cu relantiul.

Tind sa cred ca trecerea anilor isi pune amprenta. Masina mea la anul implineste 20 de ani. :) bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. O problema am si eu cu relantiul. G3 an 94 motor 1.4. Merg sa ziceam cu 100/h o scot pe liber imi scade turatia la 700 si dupa creste pe la 1100 si acolo ramane. cand e motoru rece imi merge bn. numai cand ajunge apa pe la 80-90 imi face asa

Modificat de vwgolfemy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul de temperatura. Check it.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul de temperatura. Check it.

imi indica corect temperatura si imi porneste si termocupla. posibil sa fie dus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trimite date eronate la ECU. Fa-i o diagnoza cel mai exact. Ca sa nu le schimbi degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare , dupa cum spune si titlul topicului , de curand mi am pus un asemenea motor pe masina (ABF) , dupa transplant am pus instalatia electrica sus + toate cele ... ii dau cheie , porneste si nu sta la relanti doar accelerata , vazand ca nu sta la relanti am zis sa ii schimb ISV'ul ... am pus un ISV de 1.8 16v KR , si tinea relantiu' , doar ca il oscila la 1500 - 1700 rpm ,,,, ati avea vre o idee cum as putea rezolva problema ? astept parerile voastre multumesc :)

Modificat de taz21
topic mutat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golf 3 motor ABU functioneaza cel mai bine si sanatos cu NGK BUR 6ET!Nu inteleg de ce magazinele refuza sa vanda aceste bujii si recomanda tot felul de "super bujii" cu tot felul de metale si tot felul de electrozi.

Legat de relanti, da acesta trebuie sa stea intre 750-850 rpm. Aceasta turatie se verifica cu apa la 92-95 grade, timpul de injectie sa fie aproape de 1.3 (1.1...1.4 ms), avansul sa fie 4...7 grade (ideal 6 grade) si sonda lambda 0.95-1.05. Oricare din acesti parametri care depaseste valorile normale indica o problema care duce la nerespectarea turatiei de relanti. De aceea tot repet eu pe forum ca nu numai erorile trebuie citite pe diagnoza ci in cele mai multe cazuri parametri live iti ofera o imagine de ansamblu leagata de problemele masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

saluare am si eu o problema cand pornesc si acelerez ami sta relantiu pe la 2000 dupa care cobora incet ce pate fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna seara. Masina un Golf 3 cu motor de 1.8 benzina. De la un timp am inpresia ca motorul sacadeaza usor la relanti ... ca si cum ar fi o bujie decalibrata si mai da cate un rateu la scanteie. Ba isi revenea o vreme ba iar apareau trepidatii. Intrucat nu eram sigur daca este o problema legata de bujii sau fise ma apuc sa scot pe rand fisele cu motorul pornit. La primele 3 de la stanga la dreapta in momentul scoaterii fisei scade serios turatia si apare efectul de balbaiala a motoului. La ultima fisa nici o deosebire fata de cum merge motorul cu toate fisele puse. Am zis ASTA ESTE si ma apuc sa caut o bujie prin trusa. O schimb dar fenomenul persista.In momentul cand scot ultima fisa nu se simte nici o diferenta notabila in turatia motorului. Am schimbat intre ele bujiile... fisele.. capacul de delc.. pipa.. iar in ultima instanta am apelat la un prieten si am masurat compretia care este ok. Care sa fie explicatia..?? necazul este ca dupa toate testele problema pare sa se fi agravat vizibil. Am pus strap la pipa.. nici un rezultat. Cert este ca nu am folosit piese noi, dar am folosit piese care pe alte masini functioneaza perfect. Am repetat experimentul la alta masina. La scoaterea fiecarei fise rezultatele sunt identice.Scade vizibil turatia si apare efectul de balbaiala. Ce sa mai incerc. Ma tem ca voi comanda piese noi iar rezultatul a fi acelasi. Masina este mai putin nervoasa decat inainte si a crescut consumul.

Nu era nevoie sa deshizi topic nou

Modificat de taz21
topic mutat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar la fisa te-ai gandit ?poate sa fie ea proasta,coapta,intrerupta ,sa nu faca contact cum trebuie si atunci poti sa schimbi 1000 de bujii.incearca sa schimbi fisa,daca ai alta de inlocuit si daca vezi ca apoi merge ok cumpara-ti o fisa noua care e vreo 50 lei de la NGK,multa bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a scris mai sus ca a facut deja chestia aia : "Am schimbat intre ele bujiile... fisele.. capacul de delc.. pipa"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da.. am luat in considerare si eventualitatea unui injector defect.... O sa verific concret si acest aspect. Daca vrea sa-mi detalieze cineva procedeul cu frunza. La evacuare se aude clar cate un "pass" ( o nota mai grava) in rotatia motorului, aleatoriu ( neregulat ) dar destul de des. In ce priveste supapele.. am verificat compresia. Nu a fost tocmai ok procedura intrucat nu am rotit motorul manual ci am dat scurt la automat. Am inteles ca valorile se aduna daca motorul se roteste de mai multe ori .. si aparatul indica 10. Cert este ca la un contact mai lung.... a aratat 11. Din cauza defectului atipic ( nici o reactie la ultima fisa) pe langa motor au trecut 3..4 meseriasi care in prima faza au spus ca motorul merge chiar frumos..apoi da parca se simte ca si cum una din bujii ar mai da cate un rateu. Un alt aspect ar mai fi ca scanteia nu pare deosebit de puternica, iar pe bujia respectiva se "rotea " in jurul electrodului central, semn de oboseala dupa cum a afirmat cineva . Pe timp de noapte am pornit motorul si nu am vazut absolut nici un semn cum ca ar fura vreo fisa curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 1.8 ai un singur injector care este in corpul clapeta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incalzeste motorul,il lasi sa functioneze,iei frunza si o pui la gura tobei finale(la evacuarea gazelor).

Gazele trebuie sa impinga permanent frunza. Daca din cand in cand o trage pe teava, atunci sunt probleme cu scaunele de supape.

Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

SALUTARE DIMINEATA CAND PORNESC SUBTURATA SI DUPA CE SE INCALZESTE TOT ASA DE LA CE O FI?

Modificat de v@sy
Scrie fara majuscule
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica senzorul de temperatura antigel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca poezia oscilatiilor de relantiv, m-au cam depasit !!

Cand temperatura apei ajunge la 90 turantia motorului oscileaza f mult in special la deccelerare, cand ajung la semafor aproape ca motorul se opreste !

Cand electroventilatorul porneste aproape ca moare de tot motorul.

Ca interventii, am verificat bujiile, sunt OK

Am verificat fiecare fisa

Calapeta de acceleratie este noua, schimbata de aprox 2000 de Km

Cand scot mufa de la clapeta de acceleratie exista modificari in turatie in sensul ca ba creste, ba scade fara sa se opresca motorul

Singura operatiune care i-mi da de banuit ceva este cu senzorul de temperatura cel de sub delcou, cand scot mufa si nu exista nici o modificare a turatiei ?

Exista modificari in turatie si atunci cand virezi stanga sau dreapta pe loc !

La rece motorul porneste bine , turatie buna, scazand odata cu cresterea temperaturii apei!

Ce se mai poate face in acest sens !

Mentionez ca motorizarea este 1.4 AEX  an 1996 ( multipunct )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poţi verifica ECT după procedura asta

http://vwforum.ro/topic/52230-probleme-ralanti-motoras-pas-cu-pas-injector/?p=2106664

N-am acum datele despre motorul tău dar valoarea rezistenţei la 80 grade este cam tot aia.

Cred că ar trebui verificat şi regulatorul de presiune al combustibilului.

Ia uită-te la clapetă şi zi cum reacţionează:  când fluctuează ralanti-ul se mişcă (să te uiţi şi cam cât) şi ea sau rămâne fixă?

Clapeta a fost adaptată cu vagcom-ul? (scuze dacă ai mai spus)

 

Ar fi bună şi o diagnoză, dar nu numai aşa coduri de eroare ci umăriţi parametrii live dacă sunt în specificaţii.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am urmarit clapeta cu filtrul de aer dat jos, in mometul cand el tinde sa se opresca, clapeta tinde sa se deschida si i-l resusciteaza cat de cat, dar daca misc de cablul de acceleratie usor spre accelerare, si i-i dau drumul brusc, zica ca a inghitit hapul si sa oprit.

Inca o data mentionez ca , clapeta este montata anul trecut noua nouta in service, a mesc cam o luna dupa care aceste oscilatii ma lupt cu ele din luna ferbruarie si pana acum !

Daca reuseam sa trec serpentinele de la predeal cu ea veneav sa ciocnim o bere in BV si te uitai la ea dar in stadiul cum este , tere mi-e frica sa ma pun cu ea la drum lung  mai ales ca am de urcat !



Am un senzor de rezerva de la golful 4, se numeste G62, oare se potriveste , TOt senzor de temperatura !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!